het sleutelblunders van anderen topic

Bericht nummer 2673 is geselecteerd als beste antwoord.

HighKing

Emperor of the void 👻
Donateur
13 aug 2014
6.445
3.333
38
Heemskerk
highking.nl
Mijn ZRX start alleen in neutraal. Ik denk, ik zal de schakelaar aan de koppelingshandle eens doormeten. Hmm, 2 van de 3 pootjes blijven contact maken ongeacht of het knopje wordt ingedrukt of niet.

Ik maak 'm open, en tref dit aan:

8)7

Kammetje

Die hard MF'er
13 apr 2019
271
125
Wellicht een suffe vraag maar van stroom begrijp ik geen reet. Dat "witte" is dat oxidatie met sluiting tot gevolg?

Kammetje

Die hard MF'er
13 apr 2019
271
125
Met dat witte bedoel je dat grijze? Er zijn 2 pootjes doorgesoldeerd. Schakelaar doet effectief he-le-maal niets.
Ja idd grijs. Maar voor mijn idee dan doet de schakelaar vanaf dag 1 niets toch? Maar wat is dan de reden van solderen door de vorige eigenaar?

HighKing

Emperor of the void 👻
Donateur
13 aug 2014
6.445
3.333
38
Heemskerk
highking.nl
Geen idee. Inderdaad sinds ik hem heb heeft ie dit probleem. Iedere ochtend eerst neutraal zoeken voordat ik kan starten. Nu dus eens de tijd genomen om te kijken waarom... en dat was vrij rap duidelijk.

JAMF

MF veteraan
12 aug 2006
2.599
57
44
Rotterdam
Toch zou dat bij een defect meteen reden zijn om te vervangen ipv. zo'n 'there I fixed it' oplossing te prutsen. Die dingen kosten een paar euro.. en een omgevallen motor wegens starten in de versnelling, of de jiffy tegen de grond rijden kost meestal meer...

Het zijn overigens de eerste twee waar ik naar kijk bij een ".. hij doetut niet..." probleem. Samen met de rode knop