het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.335
5.689
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ooit door vrouwlief "dringend" naar huis geroepen omdat de auto niet wou starten, " weer iets met die kl*** accu zeker? Altijd 't zelfde als ik de auto eens nodig heb..."
Bleek dat ze gewoon de koppeling niet diep genoeg intrapte, (ook zo'n irritante beveiliging?)
Kon dus binnen de minuut weer naar men werk fietsen.😊
Dat probleem had ik ook bij de Yaris, houdertje was verbogen. Die heb ik dus mooi wel doorgelust.
 
:X Ik heb een gsx uit 1980 met zelfinklappende jiffy zodra j’um rechtop zet en een gsx uit 1981 met een waarschuwingslampje... doe mij het lampje maar.
Die andere wil ik met in/uit parkeren in de garage wel eens vergeten opnieuw uit te klappen... B|
Behalve dat heb ik ze meerdere keren bij het oppakken van klantenmotoren tegen mijn schenen gekregen.
Ook is weer wegzetten wel een dingetje. Dan moet je op gevoel die jiffy vinden, hem omlaag klappen en dan (blind) de motor opzij laten zakken.
 
werkgerelateerde sleutelblunder,
een collega heeft gisteren in de avonddienst een elektromotor vervangen, moest daar wat dingen voor loshalen en daarna weer vastzetten.
vastzetten is wel gedaan maar transportband stond tegen de volgende band aan - stalen koelband -
vanmiddag komt een operator met een bakje met staalwol en slijpsel.
een hele dag productie heeft over de koelbaan gelopen terwijl er staalkrullen en slijpsel vrij kwam( dat er geen controles geweest zijn is operator foutje) 11.500 kilo product geblokkeerd en zal in de kliko verdwijnen - schade aan ruw product ca 45.000€
planningen die niet meer kloppen hierdoor, dit werkt nog een paar weken door in de fabriek :X


dinsdag door dezelfde collega een dag aan het sleutelen geweest, aandrijving in productie maakte lawaai maar kon volgens hem nog maanden mee... 1 dag slechts en machine (een fors formaat mixer) naar de klote (onderdeel ca 2000€ )

ja ............we hebben veel plezier van deze man ......
 
eigen sleutelblundertje, demontage van een machine iets te vroeg de takel gebruikt waardoor er spiraal uitgerekt werd, gerapreerd voor gelukkig niet te veel geld, past alleen niet meer goed nu dus hermontage is wat lastiger nu..... maar daar heb ik een mooie HOW-TO voor geschreven :P
 
werkgerelateerde sleutelblunder,
een collega heeft gisteren in de avonddienst een elektromotor vervangen, moest daar wat dingen voor loshalen en daarna weer vastzetten.
vastzetten is wel gedaan maar transportband stond tegen de volgende band aan - stalen koelband -
vanmiddag komt een operator met een bakje met staalwol en slijpsel.
een hele dag productie heeft over de koelbaan gelopen terwijl er staalkrullen en slijpsel vrij kwam( dat er geen controles geweest zijn is operator foutje) 11.500 kilo product geblokkeerd en zal in de kliko verdwijnen - schade aan ruw product ca 45.000€
planningen die niet meer kloppen hierdoor, dit werkt nog een paar weken door in de fabriek :X


dinsdag door dezelfde collega een dag aan het sleutelen geweest, aandrijving in productie maakte lawaai maar kon volgens hem nog maanden mee... 1 dag slechts en machine (een fors formaat mixer) naar de klote (onderdeel ca 2000€ )

ja ............we hebben veel plezier van deze man ......
Whahaha werk jij met buurman en buurman samen?
 
werkgerelateerde sleutelblunder,
een collega heeft gisteren in de avonddienst een elektromotor vervangen, moest daar wat dingen voor loshalen en daarna weer vastzetten.
vastzetten is wel gedaan maar transportband stond tegen de volgende band aan - stalen koelband -
vanmiddag komt een operator met een bakje met staalwol en slijpsel.
een hele dag productie heeft over de koelbaan gelopen terwijl er staalkrullen en slijpsel vrij kwam( dat er geen controles geweest zijn is operator foutje) 11.500 kilo product geblokkeerd en zal in de kliko verdwijnen - schade aan ruw product ca 45.000€
planningen die niet meer kloppen hierdoor, dit werkt nog een paar weken door in de fabriek :X


dinsdag door dezelfde collega een dag aan het sleutelen geweest, aandrijving in productie maakte lawaai maar kon volgens hem nog maanden mee... 1 dag slechts en machine (een fors formaat mixer) naar de klote (onderdeel ca 2000€ )

ja ............we hebben veel plezier van deze man ......
Die staat nu op inactief? :X

Wel bijzonder trouwens dat de operator dat niet veel eerder gespot heeft.
 
Die staat nu op inactief? :X

Wel bijzonder trouwens dat de operator dat niet veel eerder gespot heeft.
Tsja, niet elke operator is even technisch. En dan heb je nog de lui welke vooral hun trucje doen en verder niet willen nadenken of moeite moeten hoeven doen.
Waar ik begon als operator had men net nieuwe gereedschap borden gemaakt incl nieuw gereedschap voor op de werkplek. Hierop zat o.a. een waterpomptang welke net goed vast te houden was zo klein. Reden? De M6 RVS boutjes en moeren worden op max kracht vast gezet. Wanneer het niet meer los komt kan de td het met een normaal formaat tang simpel losdraaien. Zouden operatoren ook een normaal formaat hebben dan krijgt ook de td ze niet meer los...
Ik kon het bijna niet geloven, mensen met operator b of c en nog te dom om te begrijpen dat een M6, zeker in RVS versie, helemaal niet zo sterk zijn.
De grootste grap komt nog, dit specifieke boutje hield enkel de aarde kabel vast aan een filter frame. Totaal geen constructie gerelateerde zaak waardoor zelfs handvast met een pijpsleutel (zonder wringstaaf) al voldoende was.
 
Ik heb wat ervaringen met garages door de jaren heen. Als een monteur te eigenwijs is, om naar zijn klanten te luisteren, is hij meestal ook te eigenwijs om het werk goed te doen. Veel monteurs zijn op mechanisch gebied prima, maar zodra er electriciteit of nog erger computers bij komen kijken, wordt het rillen.
We kunnen Zot natuurlijk niet als voorbeeld nemen, die is ook eigenwijs, maar dan in positieve zin. Te eigenwijs om prutswerk af te leveren. :+

Dat ben ik met je eens.

Maar ik heb persoonlijk een gruwelijke hekel aan klanten die mij vertellen hoe ik mijn werk moet doen.
Als je het zelf beter weet, waarom kom je dan bij mij?
 
Dat ben ik met je eens.

Maar ik heb persoonlijk een gruwelijke hekel aan klanten die mij vertellen hoe ik mijn werk moet doen.
Als je het zelf beter weet, waarom kom je dan bij mij?
Gebrek aan tijd, weten en kunnen zijn 2 dingen, geen (speciale) gereedschappen geen hefbrug o.i.d.
En dat is wat ik zomaar kan verzinnen.

Dat je niet zit te wachten op klanten welke het wel even denken te weten snap ik maar zo'n vervelende toon lees ik niet in zijn posts. Daar tegenover staat dat als jij als bedrijf zijnde niet eens kunt uitvoeren waar ik om vraag, waarom zou ik je dan wel vertrouwen met het kundig oplossen van het probleem?
 
Dat ben ik met je eens.

Maar ik heb persoonlijk een gruwelijke hekel aan klanten die mij vertellen hoe ik mijn werk moet doen.
Als je het zelf beter weet, waarom kom je dan bij mij?

100% mee eens.

Ik laat mij ook écht niet door een klant vertellen hoe ik mijn werk moet doen.

Als je denkt dat je het zelf beter kunt, doe het zelf maar, zo niet, mond houden en in de showroom wachten.
 
Voor 95% ben ik het eens, klanten die je 't komen vertellen, net zo goed als operatoren in ons bedrijf die ook steeds beter weten hoe je 't als TD moet aanpakken...En dat het toch zó lang niet moet duren...
Toch heb ik in de auto garage (één was een garantiegeval) 2 x de oplossing moeten aanwijzen, telkens kwam de automecanicien met het antwoord: "ja, maar dat kan ik op de computer niet zien".
...
 
Voor 95% ben ik het eens, klanten die je 't komen vertellen, net zo goed als operatoren in ons bedrijf die ook steeds beter weten hoe je 't als TD moet aanpakken...En dat het toch zó lang niet moet duren...
Toch heb ik in de auto garage (één was een garantiegeval) 2 x de oplossing moeten aanwijzen, telkens kwam de automecanicien met het antwoord: "ja, maar dat kan ik op de computer niet zien".
...
Bij een grote Renault dealer heb ik al eens gehoord dat ze de airco niet konden nakijken (specifiek gevraagd omdat hij kapot was) omdat ze geen verbinding konden maken met de boordcomputer.

Hilarisch gewoon.
 
Dat ben ik met je eens.

Maar ik heb persoonlijk een gruwelijke hekel aan klanten die mij vertellen hoe ik mijn werk moet doen.
Als je het zelf beter weet, waarom kom je dan bij mij?


Soms tijdgebrek, soms een rekensommetje, soms garantie. Soms niet het juiste gereedschap. Driekwart weet het niet beter, maar bij die laatste kwart zitten er vast een paar waarbij het wel zo is.

Het wordt overigens pas vervelend, als je het werkelijk beter weet dan de monteur. Brrrr.

De goede geeft het overigens ook gewoon toe. Ik ben ooit met een Saab 99 bij de garage gekomen, om co af te stellen, na complete carb revisie. Ze vroegen meteen, of ik het zelf wilde doen, omdat hun de carburateur niet kenden.
 
Ford Transit, die na langdurig op 1 snelheid te hebben gereden fors inhield, als je b.v. moest afremmen bij een klaverblad. Rij je ineens met stationaire motor op de vluchtstrook. Dus onder garantie naar de garage. Ehh er zijn geen foutmeldingen, dus er is niets aan de hand. (Ford dealer)|( 5 minuten googlen en het probleem was gevonden.
 
Of je bus stopt ermee en je belt de anwb. Vragen ze naar de KM stand, "640(!)". "Nee meneer, ik vroeg naar de km stand, niet naar de dagstand." "DAT IS DE KM STAND, DE DAGSTAND IS 423 (Scheldwoorden weggelaten)"
Bus afgesleept naar garage, krijg je 2 dagen later telefonisch de vraag of ik instemde met de vraag of ik afstand van de bus wou doen inruil voor een nieuw exemplaar. Als deze het wel doet prima, kom ik wel langs. Dus ik langs voor het papierwerk en het gereedschap uit de bus te halen.
Kom ik daar. Is de complete cabine/motor gedeelte afgeschroefd en teruggestuurd naar Frankrijk, voor onderzoek.
Half jaar later ben ik daar voor wat anders en heb gevraagd wat er eigenlijk mis was. Bleek de oliepomp verkeerd te zijn geinstalleerd en dus de motor vastgelopen te zijn.
 
Het is de toon die de muziek maakt;)


Ik blijf altijd heel beleefd, vraag netjes of ze even willen kijken, want ik heb dit of dat probleem. Pas als ze dan met zo’n onzin opmerking komen, zoals: er is geen foutmelding dus er is niets aan de hand, wordt de toon iets anders. Feitelijk, krijg je met die opmerking te horen, dat je onzin uitkraamt. Vooral met een duidelijke klacht, zoals flink inhouden/niet meer op toeren komen, mag je dan toch wel even verder zoeken.
 
Of je bus stopt ermee en je belt de anwb. Vragen ze naar de KM stand, "640(!)". "Nee meneer, ik vroeg naar de km stand, niet naar de dagstand." "DAT IS DE KM STAND, DE DAGSTAND IS 423 (Scheldwoorden weggelaten)"
Bus afgesleept naar garage, krijg je 2 dagen later telefonisch de vraag of ik instemde met de vraag of ik afstand van de bus wou doen inruil voor een nieuw exemplaar. Als deze het wel doet prima, kom ik wel langs. Dus ik langs voor het papierwerk en het gereedschap uit de bus te halen.
Kom ik daar. Is de complete cabine/motor gedeelte afgeschroefd en teruggestuurd naar Frankrijk, voor onderzoek.
Half jaar later ben ik daar voor wat anders en heb gevraagd wat er eigenlijk mis was. Bleek de oliepomp verkeerd te zijn geinstalleerd en dus de motor vastgelopen te zijn.
C’est la vie.

Franse rommel
 
Of je bus stopt ermee en je belt de anwb. Vragen ze naar de KM stand, "640(!)". "Nee meneer, ik vroeg naar de km stand, niet naar de dagstand." "DAT IS DE KM STAND, DE DAGSTAND IS 423 (Scheldwoorden weggelaten)"
Bus afgesleept naar garage, krijg je 2 dagen later telefonisch de vraag of ik instemde met de vraag of ik afstand van de bus wou doen inruil voor een nieuw exemplaar. Als deze het wel doet prima, kom ik wel langs. Dus ik langs voor het papierwerk en het gereedschap uit de bus te halen.
Kom ik daar. Is de complete cabine/motor gedeelte afgeschroefd en teruggestuurd naar Frankrijk, voor onderzoek.
Half jaar later ben ik daar voor wat anders en heb gevraagd wat er eigenlijk mis was. Bleek de oliepomp verkeerd te zijn geinstalleerd en dus de motor vastgelopen te zijn.


Toen ik begon met lezen dacht ik; zal wel weer zo'n schijt Fransoos zijn..

Paar regels verder; "teruggestuurd naar Frankrijk"

_O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan