het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.325
5.681
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
Niets is meer wat het lijkt, een Ford Transit wordt in Turkije in elkaar geschroefd, ook daar zitten wel wat sleutelblunders in. Naafmoeren die op 450 nm vast horen te zitten, maar die ik zonder moeite losdraai. Keerringen die te snel stukgaan, waardoor er roest in je wiellagers komt. Het wisselen is een kutklus.
 
Voordeel van een mini is dat het hier gebouwd wordt. *O*
Nadeel niet echt geschikt als klusbus.-O-

Ik had een volvo 440 gebouwd bij Nedcar, toch mooi dat de wielbakken achter roesten alsof er nooit lak op heeft gezeten. Het blok lekte alles wat je er in mikte en zoop als een schooier, de airco heeft het bij mij nooit gedaan en ik heb het ding er uit geschopt toen er een koelvloeistofslang op de snelweg klapte.

db
 
Of je bus stopt ermee en je belt de anwb. Vragen ze naar de KM stand, "640(!)". "Nee meneer, ik vroeg naar de km stand, niet naar de dagstand." "DAT IS DE KM STAND, DE DAGSTAND IS 423 (Scheldwoorden weggelaten)"
Bus afgesleept naar garage, krijg je 2 dagen later telefonisch de vraag of ik instemde met de vraag of ik afstand van de bus wou doen inruil voor een nieuw exemplaar. Als deze het wel doet prima, kom ik wel langs. Dus ik langs voor het papierwerk en het gereedschap uit de bus te halen.
Kom ik daar. Is de complete cabine/motor gedeelte afgeschroefd en teruggestuurd naar Frankrijk, voor onderzoek.
Half jaar later ben ik daar voor wat anders en heb gevraagd wat er eigenlijk mis was. Bleek de oliepomp verkeerd te zijn geinstalleerd en dus de motor vastgelopen te zijn.


Foutje kan gebeuren.

Splinternieuwe vrachtwagen met hydraulisch systeem.
Hadden alleen een paar slangen en koppelingen hand-vast gezet.

Ja.. dát duurde niet lang . :)


Naja.. ook wel eens die fout gemaakt met het vergeten vast te zetten van remklauwen..
Dié schade was iets groter trouwens.. * oeps *
 
Ik had een volvo 440 gebouwd bij Nedcar, toch mooi dat de wielbakken achter roesten alsof er nooit lak op heeft gezeten. Het blok lekte alles wat je er in mikte en zoop als een schooier, de airco heeft het bij mij nooit gedaan en ik heb het ding er uit geschopt toen er een koelvloeistofslang op de snelweg klapte.

db
Maar je kunt zeggen wat je wilt.. In een Volvo 440 past ongeveer evenveel zooi als in een klusbus.

Moet wel zeggen dat die van mij wel zuinig was. Die reed op lange afstanden 1 op 18. (en 1 op 1000 aan olie). Die is er uitgegaan vanwege de roestproblemen.
 
Maar je kunt zeggen wat je wilt.. In een Volvo 440 past ongeveer evenveel zooi als in een klusbus.

Moet wel zeggen dat die van mij wel zuinig was. Die reed op lange afstanden 1 op 18. (en 1 op 1000 aan olie). Die is er uitgegaan vanwege de roestproblemen.

De enige keer dat dat 1.8 renault blok zuiniger heeft gereden dan 1:12 was toen ik met een aanhanger heel nederland door gereden ben in het zog van vrachtwagens. Toen reed die 1:13

db
 
Mwah, ik werk naast een Renault dealer, en zolang ik daar nog letterlijk elke dag bergingswagens met Renaults erop zie stoppen ben ik niet overtuigd _O-

Zelfs de monteurs zelf daar zeggen dat het niet veel soeps is.

Maargoed, ieder merk heeft wel zo z'n problemen, de één alleen iets meer dan de ander..
 
Heb je wel eens gezien hoeveel motoren er gerepareerd worden van Audi, kettingen en olieverbruik oja gelijk de DSG ff doen want die was ook stuk

8 a 10 jaar geleden inderdaad, betrof een kleine serie motoren. Tegenwoordig geen tot nauwelijks problemen meer, en de modellen die de problemen hadden zijn al gemodificeerd inmiddels.

Maargoed, we dwalen een beetje af in dit topic..
 
8 a 10 jaar geleden inderdaad, betrof een kleine serie motoren. Tegenwoordig geen tot nauwelijks problemen meer, en de modellen die de problemen hadden zijn al gemodificeerd inmiddels.

Maargoed, we dwalen een beetje af in dit topic..
Dat klopt, daarom nog een volvo 440 verhaal gerelateerd aan sleutelblunders van anderen:

Mijn buurman die automonteur is geweest voor z'n pensioen werkte mee om de stuurpomp van de desbetreffende renaultvolvo te vervangen. Liet een steeksleutel vallen, kon hem niet vinden en pakte maar een nieuwe -O-
Na wat verder zoeken vond ik hem tussen de multiriem en een van de poelies..
 
Om nog even op elektrische verbindingen terug te komen. Waar slangen klemmen dus al niet goed voor zijn 8)7
IMG_20190817_152730.jpg


Niet dat ik zo snel zou weten hoe je dit in een plastic onderdeel wel correct vast zou moeten maken. Anderzijds is de plus ook niet elegant vastgemaakt en was de andere kant gewoon los in een connector gepropt.
 
Ze zijn samen buurman &buurman😂😂
:+


van mijn collega kan ik bladzijdes vullen :X
slaolie in een motorreductor *O*
spanbus (taperlock) boutjes op de verkeerde plek - 2 klem en 1 afdrukboutje 1 bout verkeerd en de zooi loopt los binnen enkele uren
... denk je er om dat je borgmoeren en borgringen gebruikt (nogal kritisch ivm mogelijk contact met produkt ) borgring onder de boutkop geplaatst ...
borgmoeren op bouten die te kort zijn, dus werkt het principe van de borging niet ...
heb het lager ff gesmeerd want 't maakte wat herrie ... as Ø50 was nu nog maar 40mm , avondploeg is wel ff een paar uurtjes bezig geweest :X
alles wat hij maakt is scherp afbramen heeft ie nog nooit van gehoord ..
hij werkt er iets meer dan 37 jaar dus 't lijstje is lang .......})})

als je hem vraagt om de werking van een machine uit te leggen ben je aan het goede adres, techneut maar geen monteur.

nog 50 weken en dan ben ik er van af *O* *O*
 
Om nog even op elektrische verbindingen terug te komen. Waar slangen klemmen dus al niet goed voor zijn 8)7
Bekijk bijlage 1419030

Niet dat ik zo snel zou weten hoe je dit in een plastic onderdeel wel correct vast zou moeten maken. Anderzijds is de plus ook niet elegant vastgemaakt en was de andere kant gewoon los in een connector gepropt.
niks mis mee... vast is vast :P


sterker nog, ik kom bij ons ook wel dit soort verbindingen tegen vooral op overgangen in flexibel naar vast leidingwerk dat geaard moet zijn .
 
Mwah, ik werk naast een Renault dealer, en zolang ik daar nog letterlijk elke dag bergingswagens met Renaults erop zie stoppen ben ik niet overtuigd _O-

Zelfs de monteurs zelf daar zeggen dat het niet veel soeps is.

Maargoed, ieder merk heeft wel zo z'n problemen, de één alleen iets meer dan de ander..

Heb mijn 2e Renault nu meer dan een jaar, is gebouwd in Turkije en een prima wagentje:

48416149072_3421a2af6e_k.jpg



1e Renault gekocht in een actie met 5 jaar garantie en onderhoud, durfde de huidige zelfs zonder onderhoudscontract te kopen. Wel extra garantie bijgekocht :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan