het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.212
5.576
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
de overgrote meerderheid van alle 2-takt carters blijft nogtans perfect dicht -origineel- zonder dichting maar met "meuk" in allerlei kleurtjes...


Zo lang het niet in klonters in het blok zit prima, maar in dit geval dus niet prima, van die boterzachte bijna vloeibare bruine meuk.

Ik heb niets tegen vloeibare pakking, ik gebruik het zelf ook. Maar wel graag dusdanig, dat het alleen op de carterhelften zit en niet in het blok.
 
2230b668e9d150efea373642c5f3b667.jpg


zoiets
 
Zou je denken. Maar het is de bevestiging van het kinderzitje, dus meer een soort Darwin.

Volgens mij niet. De spin zit van het einde van de uitlaat naar de ophangbeugel van diezelfde uitlaat. Kinderzitje zit aan de bagagedrager vast normaal. En ik denk dat die chromen beugel van die bagagedrager is die met de bout/moer van de uitlaatophanging vastzit
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Heb een aanhangertje gekocht. Verkoper zei knipperlicht doet het soms wel,en soms niet,maar daarna weer wel,geen idee waar het aan ligt (licht).

Kijk ik de verlichting na, hangt er een kroonsteen onder als verbinding,open en bloot, niet afgetaped ofzo, ja dan snap ik wel dat hij het soms wel en soms niet doet.
Oude verlichting direct vervangen door LED, sluit alles netjes volgens schema aan........

Nix werkt,terwijl de verlichting het eerst wel deed.
Dan maar checken met een draad en lampje.............

Wit = massa, dus wit met elke draad gecombineerd, enkel bij rood gaat lampje branden, verder niet.
(had alrmlichten en verlichting aan, en een steen op de rem, dus op de auto brandde alles)
Rood en dan alle draadjes af, ja hoor,lampje,knipper, lampje, lampje, knipper.....

Ok, rood = massa |( |(

Dan alle lampen uit,en 1 voor 1 aan, schema erbij en elke kleur aangepast aan de juiste kleur.

Waarom niet in de stekker?
Schroeven gaan niet los ivm alucorrosie.

Nu uitgezocht,straks alles solderen en krimpkous, kloppen de kleuren bij de lamp niet,maar het werkt zoals het moet.
 
Heb een aanhangertje gekocht. Verkoper zei knipperlicht doet het soms wel,en soms niet,maar daarna weer wel,geen idee waar het aan ligt (licht).

Kijk ik de verlichting na, hangt er een kroonsteen onder als verbinding,open en bloot, niet afgetaped ofzo, ja dan snap ik wel dat hij het soms wel en soms niet doet.
Oude verlichting direct vervangen door LED, sluit alles netjes volgens schema aan........

Nix werkt,terwijl de verlichting het eerst wel deed.
Dan maar checken met een draad en lampje.............

Wit = massa, dus wit met elke draad gecombineerd, enkel bij rood gaat lampje branden, verder niet.
(had alrmlichten en verlichting aan, en een steen op de rem, dus op de auto brandde alles)
Rood en dan alle draadjes af, ja hoor,lampje,knipper, lampje, lampje, knipper.....

Ok, rood = massa |( |(

Dan alle lampen uit,en 1 voor 1 aan, schema erbij en elke kleur aangepast aan de juiste kleur.

Waarom niet in de stekker?
Schroeven gaan niet los ivm alucorrosie.

Nu uitgezocht,straks alles solderen en krimpkous, kloppen de kleuren bij de lamp niet,maar het werkt zoals het moet.
Is dat niet wat een knipperlicht hoort te doen?
Een goede krimpverbinding is beter dan een soldeerverbinding.
Met solderen maak je de draad massief waardoor hij veel eerder zal breken. Zorg ervoor dat je hem nu in ieder geval goed ontlast tegen buigen.
 
Oud collega van me heeft het eens gepresteerd om 3! M10 bouten af te breken met zijn moment sleutel.
Ja maar hij klikt niet zegt ie nog...

Nee en dat gaat ie ook niet doen ook, hij had de ratelkop er verkeerd om ingestoken. Dus de sleutel draaide linksom. :')
 
Laatst bewerkt:
Kennis van me had zo'n driewiel piaggio gekocht (ze had geen motorrijbewijs) maar die was wat te hoog voor haar. . Dus zij hem naar motorzaak gebracht om hem te verlagen.
Ze belden op: "moet die buddyverwarming blijven?" Zegt ze "ik heb toch geen buddyverwarming?"
Dus de monteur is verder gegaan met zn klus.
Toen ze haar driewieler weer terug kreeg, bleek de automatische vergrendeling van de voorvork (zodat hij bij stilstand niet meer kantelt, maar stabiel staat) het niet meer deed. Monteur had de voor hem onbekende bedrading gewoon maar doorgeknipt...
 
Heb een aanhangertje gekocht. Verkoper zei knipperlicht doet het soms wel,en soms niet,maar daarna weer wel,geen idee waar het aan ligt (licht).

Kijk ik de verlichting na, hangt er een kroonsteen onder als verbinding,open en bloot, niet afgetaped ofzo, ja dan snap ik wel dat hij het soms wel en soms niet doet.
Oude verlichting direct vervangen door LED, sluit alles netjes volgens schema aan........

Nix werkt,terwijl de verlichting het eerst wel deed.
Dan maar checken met een draad en lampje.............

Wit = massa, dus wit met elke draad gecombineerd, enkel bij rood gaat lampje branden, verder niet.
(had alrmlichten en verlichting aan, en een steen op de rem, dus op de auto brandde alles)
Rood en dan alle draadjes af, ja hoor,lampje,knipper, lampje, lampje, knipper.....

Ok, rood = massa |( |(

Dan alle lampen uit,en 1 voor 1 aan, schema erbij en elke kleur aangepast aan de juiste kleur.

Waarom niet in de stekker?
Schroeven gaan niet los ivm alucorrosie.

Nu uitgezocht,straks alles solderen en krimpkous, kloppen de kleuren bij de lamp niet,maar het werkt zoals het moet.

Zelf ook een aanhangertje gekocht. Voor 1e gebruik maar gewoon de hele kabel en stekker vervangen door nieuw en goede kwaliteit, en alles nieuw aangesloten. Nu weet ik tenminste zeker dat het goed zit, en ook blijft. Daar had ik best €50,- ofzo voor over.
 
Terug
Bovenaan Onderaan