het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.319
5.681
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
Telt 's ochtends vroeg struikelen op de wenteltrap van mijn appartementencomplex (6 hoog) en in de poging de trapleuning te grijpen om m'n evenwicht te vinden mijn voordeursleutel over de trapleuning op het dak van de gezamenlijke berging gooien als een sleutelblunder? Inmiddels alweer een week of 4-5 geleden...

Als ik wakker was geweest, was ik omgedraaid, had ik aangebeld, had m'n vriendin om haar sleutel gevraagd, had vervolgens de ladder uit de berging gehaald en was het dak op geklommen. Maar zoals ik zei, 's ochtends vroeg, dus ochtend logica vertelde me dat het best mogelijk was om vanaf de wenteltrap op het dak te springen. Omdat ik in Rotterdam Zuid woon en de plaatselijke jeugd ook wel 'ns wil avonturieren kan je natuurlijk niet gewoon van de trap het dak afstappen, maar moet je een sprongetje van ik schat 2 meter maken. Dat moet als 43 jarige toch wel lukken?

Goed, 's ochtends ook geen afstanden meer schatten, bij de landing realiseerde ik me dat dat meer 3 meter was en dat er een reden is dat ik met gym altijd als laatste werd gekozen. Gelukkig heeft geen van de buren die landing waargenomen. In ieder geval hoera:"Sleutel en ik weer verenigd en zo te voelen alleen een schrammetje van de landing". Alleen crap! Hoe kom ik nu van het dak af? Mijn mogelijkheden waren:

1. Nog een sprong van 3 meter (over metalen spikes). Ervaring met de voorgaande sprong gaf me het gevoel dat dat een dom idee was.
2. Me laten zakken op het pleintje van de school onder mijn appartementencomplex. Alleen kon ik zo gauw geen mogelijkheid bedenken daar weer af te komen. En met de lockdown kon dat nog best een langdurig verhaal worden.
3. Dan maar op handen en voeten over het golfplaten dak van de parkeergarage dat aan het dak grenste en door het aangrenzenden appartementencomplex weer naar buiten.

Toegegeven, ik was in ieder geval meteen wakker. Volgende keer misschien toch m'n veters strikken voordat ik naar beneden loop.
Ik realiseer me opeens dat er ook een optie 4 was geweest, m'n vriendin bellen en vragen of zij me met de ladder van het dak wilde halen. Maar ik gok dat ik op motor-forum niet hoef uit te leggen waarom ik die optie niet heb gekozen.
 
Laatst bewerkt:
Ik persoonlijk vind het helemaal niet prima.
Een typisch geval van: computer zegt nee.
Ja daar ligt het onderdeel maar ik mag het jou niet verkopen want ik heb geen kenteken.
Dat is voor mij een reden om om te draaien en ergens anders heen te gaan.
Ooit een uurtje gespendeerd aan zo'n balie en de gemiddelde onderdelen klant bekeken. Zegt wel iets over jouw kwaliteit en het gemiddelde zullen we maar zeggen. :)
 
Blunder? Nou ja “it aint stupid if it works” maar beun is het wel.
Kwam ik tegen op een SRAD die ik in delen verkoop.
E77BA4B7-783A-46BA-BFCE-922D89044F9D.jpeg
 
@Da Gista : ik begrijp ook niks van uw uitleg.

Hij bedoelt dat sommige klanten gat-achterlijk zijn en die denken dat een groot magazijn bij te houden is zonder een deftig ERP systeem.

Dit soort klanten beginnen dan als een holbewoner te morren en te knorren omdat de magazijnier of baliebediende info vraagt om het af te boeken in het systeem. Want als dit niet gebeurt, dan kan het systeem zeggen dat er stock ligt terwijl er helemaal niets ligt of omgekeerd.

Ik werk ook op zo'n plek en sommige klanten wijs je liever naar de deur omdat ze denken dat het nog altijd zoals vroeger is bij de ijzerboer om de hoek waar hij het gevraagde stuk zomaar achter de toonbank tevoorschijn haalt.
 
Hij bedoelt dat sommige klanten gat-achterlijk zijn en die denken dat een groot magazijn bij te houden is zonder een deftig ERP systeem.

Dit soort klanten beginnen dan als een holbewoner te morren en te knorren omdat de magazijnier of baliebediende info vraagt om het af te boeken in het systeem. Want als dit niet gebeurt, dan kan het systeem zeggen dat er stock ligt terwijl er helemaal niets ligt of omgekeerd.

Ik werk ook op zo'n plek en sommige klanten wijs je liever naar de deur omdat ze denken dat het nog altijd zoals vroeger is bij de ijzerboer om de hoek waar hij het gevraagde stuk zomaar achter de toonbank tevoorschijn haalt.
wat heeft iets kunnen opzoeken te maken met iets kunnen afboeken?
 
Laatst bewerkt:
wat heeft iets kunnen opzoeken te maken met iets kunnen afboeken?

Kenteken is in het systeem (niet beginnen of over het wettelijk zo is of de situatie belgie vs nl) gekoppeld aan een voertuig en met de chassisnummer kan er gezocht worden. Omslachtig? Vaak niet. Foutvrij? Ook niet. Waarom doen we het dan? Omdat het meer opbrengt dan dat eventuele fouten het zou kosten.

Op mijn werk komen er ook klanten die zeggen: "ik heb een rode machine." Ok...begin maar te zoeken. Dan vragen we vaak de registratie van de klant maar als het boer Teun is die geen ene kloot van administratie aantrekt, dan loopt ie boos buiten en begint ie te zeiken op tractor-forum.nl dat ze een registratie of kenteken vroegen ter opzoek voor het juiste onderdeel.
 
Kenteken is in het systeem (niet beginnen of over het wettelijk zo is of de situatie belgie vs nl) gekoppeld aan een voertuig en met de chassisnummer kan er gezocht worden. Omslachtig? Vaak niet. Foutvrij? Ook niet. Waarom doen we het dan? Omdat het meer opbrengt dan dat eventuele fouten het zou kosten.

Op mijn werk komen er ook klanten die zeggen: "ik heb een rode machine." Ok...begin maar te zoeken. Dan vragen we vaak de registratie van de klant maar als het boer Teun is die geen ene kloot van administratie aantrekt, dan loopt ie boos buiten en begint ie te zeiken op tractor-forum.nl dat ze een registratie of kenteken vroegen ter opzoek voor het juiste onderdeel.
Dit soort klanten beginnen dan als een holbewoner te morren en te knorren omdat de magazijnier of baliebediende info vraagt om het af te boeken in het systeem. Want als dit niet gebeurt, dan kan het systeem zeggen dat er stock ligt terwijl er helemaal niets ligt of omgekeerd.
nogmaals, wat heeft afboeken van een onderdeel te maken met opzoeken van een onderdeel?
 
Dat bestelsystemen (software) van fabrikant of importeur zijn en als vereist invulveld een kenteken of chassisnummer hebben. Zowel voor opzoeken als afboeken. Registratie van terugroepacties en zeker weten dat het goede onderdeel ook op de auto zit. dat soort ideeën.

Niks ingevuld=geen bestelling=geen factuur=geen geld.

Een langstaander in de showroom heeft vaak een werkplaatshistorie met onderdelen die het magazijn er op geboekt heeft voor klanten die geen kenteken hadden, maar zeker wisten dat ze bijvoorbeeld die ruitenwissers moesten hebben
 
JE HEBT VOOR BEIDE DATA NODIG. VAAK GEKOPPELD AAN KENTEKEN, REGISTRATIE, CHASSISNUMMER,.... MAAR KENTEKEN IS HET MAKKELIJKSTE TE ONTHOUDEN VOOR BOTTE MENSEN. Misschien dat jij dat niet nodig hebt in je multinational zaak maar andere bedrijven wel.

Ik snap niet wat de data van het kenteken, behalve het voor opzoeken van het onderdeelnr. met het afboeken van de data van het onderdeel nr. te maken heeft.

Wat ik wel snap is dat het bedrijf kan zeggen:

Je hebt dat onderdeel voor dat kenteken besteld en volgens de computer heb je het juiste onderdeel. Daarom koppelen ze het.
 
JE HEBT VOOR BEIDE DATA NODIG. VAAK GEKOPPELD AAN KENTEKEN, REGISTRATIE, CHASSISNUMMER,.... MAAR KENTEKEN IS HET MAKKELIJKSTE TE ONTHOUDEN VOOR BOTTE MENSEN. Misschien dat jij dat niet nodig hebt in je multinational zaak maar andere bedrijven wel.

stel je voor dat de Albert Hein het serienummer van je senseo nodig heeft om de pakken koffie-pads die je wil kopen te kunnen afboeken...
of van je friteuse, want anders kunnen we je geen diepvriesfritten verkopen ... _O-

voor mij is er geen verschil tussen een garage/... en de Albert Hein : jij hebt iets dat ik wil kopen. wat ik daarmee doe en of ik wel het juiste ding in huis heb heeft daar verder niets mee te maken.
 
jij hebt iets dat ik wil kopen. wat ik daarmee doe en of ik wel het juiste ding in huis heb heeft daar verder niets mee te maken.
Precies. Ik heb iets dat jij wil kopen. Ik wil in ruil daarvoor geld en een passend kenteken.

De Makro wil geld en een KVK-inschrijving. De Fabory volgens mij ook.

1 van de 2 partijen kan natuurlijk boter bij de vis doen en meestal werkt het prima als je uitlegt dat je weet wat je aan het doen bent. Genoeg gevallen dat Autobedrijf Henk zeker weet dat ze, op zaterdagmiddag, remblokset X moeten hebben en op maandagochtend staan te schreeuwen dat ze verkeerde hebben meegekregen.
 
JE HEBT VOOR BEIDE DATA NODIG. VAAK GEKOPPELD AAN KENTEKEN, REGISTRATIE, CHASSISNUMMER,.... MAAR KENTEKEN IS HET MAKKELIJKSTE TE ONTHOUDEN VOOR BOTTE MENSEN. Misschien dat jij dat niet nodig hebt in je multinational zaak maar andere bedrijven wel.
Je hebt voor een ERP systeem alleen een partnummer nodig. Dat kan je gewoon afboeken. Als dat alleen op kenteken kan en niet op balie heb je gewoon fouten gemaakt bij de aanschaf van je ERP. Hoe boekt de balimedewerker een fles olie of een universeel lampensetje af?
Het kenteken is nodig om productie/configuratie gegevens op te halen. Inderdaad omdat de klant meestal geen idee heeft wat het bouwjaar of serienummer van zijn auto is. Helaas zijn de balimedewerkers intussen ook afgezakt naar dat niveau en kunnen alleen nog vanuit een kenteken werken.
In een werkplaats is wat anders, dan moet alles op de rekening komen. Maar met afboeken heeft het niets te maken.
 
Om weer naar de essentie te komen van dit topic (niet helemaal, is eentje van mezelf, maar is meer de essentie dan een verhaal over afboeken op kenteken):

In het verleden wel een aan 2 motoren tegelijk bezig geweest. Ik aan de mijne, vriend van mij aan de zijne. Halverwege hem even geholpen. Goed, hij naar huis, ik de volgende dag op die motor naar het werk, en hij voelde steeds bij het remmen aan wat raar te doen.

Bleek dat ik was vergeten de as van het wiel aan te draaien. Bij elke keer remmen met het achterwiel zat ie er schuin in. Bij flink gas geven hing ie aan de kettingspanners.
 
stel je voor dat de Albert Hein het serienummer van je senseo nodig heeft om de pakken koffie-pads die je wil kopen te kunnen afboeken...
of van je friteuse, want anders kunnen we je geen diepvriesfritten verkopen ... _O-

voor mij is er geen verschil tussen een garage/... en de Albert Hein : jij hebt iets dat ik wil kopen. wat ik daarmee doe en of ik wel het juiste ding in huis heb heeft daar verder niets mee te maken.

de senseo pads passen niet in mijn jura, nochtans is het toch gewoon koffie??
 
Terug
Bovenaan Onderaan