het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.325
5.681
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
Hij bedoelt dat sommige klanten gat-achterlijk zijn en die denken dat een groot magazijn bij te houden is zonder een deftig ERP systeem.

Dit soort klanten beginnen dan als een holbewoner te morren en te knorren omdat de magazijnier of baliebediende info vraagt om het af te boeken in het systeem. Want als dit niet gebeurt, dan kan het systeem zeggen dat er stock ligt terwijl er helemaal niets ligt of omgekeerd.

Ik werk ook op zo'n plek en sommige klanten wijs je liever naar de deur omdat ze denken dat het nog altijd zoals vroeger is bij de ijzerboer om de hoek waar hij het gevraagde stuk zomaar achter de toonbank tevoorschijn haalt.
Staat er dan geen bar-code of QR-code op het onderdeel?

Ik maakte het meermaals mee dat ik (aan de hand van framenummer!) dreigde wandelen gestuurd worden met een fout onderdeel of specifiek gereedschap!
Ik: nee meneer, klopt niet.
Bediende: ja, maar volgens mijn systeem...
Ik: roep maar een technieker, bekijken we het wel even...
Nadien bediende: ja sorry, maar ons systeem bla.bla...
 
Staat er dan geen bar-code of QR-code op het onderdeel?

Ik maakte het meermaals mee dat ik (aan de hand van framenummer!) dreigde wandelen gestuurd worden met een fout onderdeel of specifiek gereedschap!
Ik: nee meneer, klopt niet.
Bediende: ja, maar volgens mijn systeem...
Ik: roep maar een technieker, bekijken we het wel even...
Nadien bediende: ja sorry, maar ons systeem bla.bla...

Dat dus. Yamaha dealer weet zeker dat mijn XT600 een één zuiger remklauw heeft, ik zeg dat ik 2 afdichtsetjes nodig heb omdat ik 2 remzuigers heb. Vrouw aan de balie raakt geïrriteerd omdat ze het toch wel ziet op haar plaatje. Strekking van het verhaal is dat ik tussen kerst en oud op nieuw mn remklauw in elkaar wilde zetten en dus wel 2 remzuigers had en maar voor 1 zuiger afdichtringen. Daarna een andere dealer gebeld. Hij wist dat er complete setjes te koop zijn met revisieset voor complete remklauw. Dat setje heb ik gemonteerd. Het ander setje heb ik iemand op mf blij mee gemaakt.. ik had geen behoefte om terug te gaan naar een Yamaha dealer waar ze geen kennis van Yamaha's hebben. Zaak heeft inmiddels geen Yamaha dealerschap meer.. dat zal zo zijn reden hebben.
 
Dat dus. Yamaha dealer weet zeker dat mijn XT600 een één zuiger remklauw heeft, ik zeg dat ik 2 afdichtsetjes nodig heb omdat ik 2 remzuigers heb. Vrouw aan de balie raakt geïrriteerd omdat ze het toch wel ziet op haar plaatje. Strekking van het verhaal is dat ik tussen kerst en oud op nieuw mn remklauw in elkaar wilde zetten en dus wel 2 remzuigers had en maar voor 1 zuiger afdichtringen. Daarna een andere dealer gebeld. Hij wist dat er complete setjes te koop zijn met revisieset voor complete remklauw. Dat setje heb ik gemonteerd. Het ander setje heb ik iemand op mf blij mee gemaakt.. ik had geen behoefte om terug te gaan naar een Yamaha dealer waar ze geen kennis van Yamaha's hebben. Zaak heeft inmiddels geen Yamaha dealerschap meer.. dat zal zo zijn reden hebben.

ik denk dat ik wel weet wie ;)
 
Vandaag deze gevonden, en nee, ik was het niet.
Hoe krijg je het voor elkaar....

Choke plunjer !
 

Bijlagen

  • 97639904_10159776965244689_9085503049782263808_o.jpg
    97639904_10159776965244689_9085503049782263808_o.jpg
    82,6 KB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
Ik reed met het koekblik op de B70, en zag een man met een AT langs de kant staan. En zijn achterband was plat. Ik bood hem aan, om met het achterwiel naar de bandenboer te rijden.
Weer terug bij de motor help ik hem nog even met het wiel weer terugplaatsen. Hij zet de sleutel op de moer van de achteras, en gaat er op staan. Ik vraag, wat doe jij nou?

Ja, zo ging hij ook los, dus dan zal hij nu ook wel weer zo vast moeten.

Uh..., ja :?
 
Ik reed met het koekblik op de B70, en zag een man met een AT langs de kant staan. En zijn achterband was plat. Ik bood hem aan, om met het achterwiel naar de bandenboer te rijden.
Weer terug bij de motor help ik hem nog even met het wiel weer terugplaatsen. Hij zet de sleutel op de moer van de achteras, en gaat er op staan. Ik vraag, wat doe jij nou?

Ja, zo ging hij ook los, dus dan zal hij nu ook wel weer zo vast moeten.

Uh..., ja :?
Kracht maal arm........100nm
 
Vanmiddag met mijn zoon wezen crossen met zijn Pitbike
Na een paar rondjes, ketting los.
Blijkt de vorige eigenaar de ketting bij de sluitschakel niet te hebben geklonken.
Ff bij de brommer boer langs, sluitschakel met visje opgehaald
Ketting gefikst, en rijden maar
 
Na een beste glijschade van de week een donor opgehaald. Lekte behoorlijk olie maar ik had iig een goed blok. Na eerste inspectie bleek de kleppendeksel zijn best te lekken. Als oplossing heeft hulk hogan maar elke kleppendekselbout op standje knak gezet. Overal kwam de draad mee. 5 helicoils en een nieuwe pakking verder kurkdroog.
Trok ook niet helemaal lekker was me verteld. Tijdens de terugrit gem 1/10. Nadat ik de membramen hersteld heb loopt ie als een zonnetje. Voor paar 100 een goede motor aan overhouden. Het ergste is die knuppel had een werkplaats ter grote van een balzaal met een hef en alles en ik maar tobben in mijn garageboxje🤗😜
 
Na een beste glijschade van de week een donor opgehaald. Lekte behoorlijk olie maar ik had iig een goed blok. Na eerste inspectie bleek de kleppendeksel zijn best te lekken. Als oplossing heeft hulk hogan maar elke kleppendekselbout op standje knak gezet. Overal kwam de draad mee. 5 helicoils en een nieuwe pakking verder kurkdroog.
Trok ook niet helemaal lekker was me verteld. Tijdens de terugrit gem 1/10. Nadat ik de membramen hersteld heb loopt ie als een zonnetje. Voor paar 100 een goede motor aan overhouden. Het ergste is die knuppel had een werkplaats ter grote van een balzaal met een hef en alles en ik maar tobben in mijn garageboxje🤗😜

Het is niet de grootte van de werkplaats maar wat je er mee doet ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan