het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.212
5.576
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
De demper op m'n GS750 paste bijna vlekkeloos. Totdat de middenbok werd ingeklapt, dat ding bleef 5cm onder de aanslag hangen. Bij de eerste de beste bocht zat hij aan de grond.

Inmiddels heb ik een nieuw beugeltje gebeund, de bok gaat nu weer netjes omhoog
 

Bijlagen

  • 20200613_220055.jpg
    20200613_220055.jpg
    2,1 MB · Weergaven: 32
  • 20200527_174359.jpg
    20200527_174359.jpg
    2,9 MB · Weergaven: 32
  • 20200527_174351.jpg
    20200527_174351.jpg
    2,1 MB · Weergaven: 31
De demper op m'n GS750 paste bijna vlekkeloos. Totdat de middenbok werd ingeklapt, dat ding bleef 5cm onder de aanslag hangen. Bij de eerste de beste bocht zat hij aan de grond.

Inmiddels heb ik een nieuw beugeltje gebeund, de bok gaat nu weer netjes omhoog
Dan neem jij je bochten toch een beetje flink,
(Niet dat het niet kan of mag hoor! Zo hoort het eigenlijk)
 
Hoe lang moet je je motor opwarmen en waarom?

Het is natuurlijk al bekend dat het het beste is voor je motor om hem op te laten warmen voordat je wegrijdt. Dit is misschien iets minder goed voor het milieu, maar het is het beste voor je motor. Maar waarom moet je nou eigenlijk je motor warmdraaien?

  1. Hydraulische systemen
Metaal zet uit door warme temperatuur. Dit betekent dat de hydraulische systemen in de motor zich langzaam uitzetten. Als er te snel temperatuur en te veel beweging komt (dus als je zomaar begint te rijden) kunnen je hydraulische systemen kapot gaan of sneller slijten.
 
Mooi toch. Alles eraf knippen en daarna een huiltopic openen dat hij niet meer loopt :')
en er dan na 25 pagina's achter komen dat ie de ecu eruit heeft geknipt haha.

Ik zie het hier ook vaak langskomen hoor. Mensen die een niet rijdende motor hebben en hem eerst ombouwen en daarna pas lopend proberen te krijgen. Eerst standaard opbouwen en dan verbouwen. Kleine stapjes. Door schade en schande in de software geleerd, maar dat is ook 1 op 1 toe te passen op metaal.
 
Dat dus. Yamaha dealer weet zeker dat mijn XT600 een één zuiger remklauw heeft, ik zeg dat ik 2 afdichtsetjes nodig heb omdat ik 2 remzuigers heb. Vrouw aan de balie raakt geïrriteerd omdat ze het toch wel ziet op haar plaatje. Strekking van het verhaal is dat ik tussen kerst en oud op nieuw mn remklauw in elkaar wilde zetten en dus wel 2 remzuigers had en maar voor 1 zuiger afdichtringen. Daarna een andere dealer gebeld. Hij wist dat er complete setjes te koop zijn met revisieset voor complete remklauw. Dat setje heb ik gemonteerd. Het ander setje heb ik iemand op mf blij mee gemaakt.. ik had geen behoefte om terug te gaan naar een Yamaha dealer waar ze geen kennis van Yamaha's hebben. Zaak heeft inmiddels geen Yamaha dealerschap meer.. dat zal zo zijn reden hebben.
Regio Tilburg zie ik.. toch niet K. motoren uit Berkel E. ???
 
Terug
Bovenaan Onderaan