het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.335
5.689
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
Haha ja beetje belabberde foto maar was al van een tijdje geleden en kwam hem toevallig tegen. Dacht leuk om hier te plaatsen!

Maar klinkschakel was inderdaad gelast. Gelijk doorgeslepen en complete set vervangen.
 
  • Leuk
Waarderingen: HCx
'fabricageblunder' van de fabrikant in mijn geval.
De kabelboom van m'n SV zit tegen de steunrail van het zadel aangety-rapt.
Helaas zat ie ook... tegen een 'puistje' van wat rommelig laswerk aangedrukt. In de loop der jaren is dat puistje door de isolatie heen gesleten, en sloot ie op die manier de draad kort die naar het achterremlicht liep.
De zekering sloeg er dus uit, en die zekering was ook voor het voor en achterlicht...
Heeft me een behoorlijk griezelige lange rit opgeleverd, op een donkere herfstmiddag met een keiharde regen. Niet fijn om dan zonder licht te rijden. Was ook nog met volle vakantiebepakking en een passagier.
Passagier heb ik afgezet op een station... Wist op dat moment nog niet wat er nog meer zou uitvallen. Heb alleen veel teveel geld betaald voor een multimeter bij de bouwmarkt om te controleren of m'n laadsysteem nog werkte, want als de ecu en ontsteking alleen maar vanaf de accu liep, dan zou ik al gauw stil komen te staan.

Thuis heb ik met wat moeite en veel trekken aan duwen aan de bekabeling gevonden, waar de beschadiging zat. Ook geleerd dat de SV standaard 3 reservezekeringen aan boord heeft, al had ik daar weinig aan gehad omdat zodra ik remde, de zekering er weer uit zou slaan.

Gelukkig was de draad zelf nog in orde, en was wat isolatietape voldoende om 't te repareren. Heb de kabelboom een stukje opzij gedrukt zodat ie niet meer langs het puistje schuurt. Af en toe even kijken of ie niet weer op z'n ouwe plek is teruggekomen (dan moet ik de laspuist wegvijlen), maar dat lijkt wel goed te zitten :)
 
Thuis heb ik met wat moeite en veel trekken aan duwen aan de bekabeling gevonden, waar de beschadiging zat. Ook geleerd dat de SV standaard 3 reservezekeringen aan boord heeft, al had ik daar weinig aan gehad omdat zodra ik remde, de zekering er weer uit zou slaan.
Was simpel op te lossen geweest.
Remlichtschakelaardraden bij je voorrem lostrekken (gewoon 2 stekkertjes), en eventueel achter verdraaien zodat het circuit niet meer bekrachtigd wordt.
 
Ja, achteraf gezien had ik die schakelaars los kunnen halen ja. Maar ik had op dat moment nog niet in de gaten, dat het probleem door het remmen veroorzaakt werd.

Dat klikte pas een paar dagen later toen het stralend weer was en ik op een industrieterreintje aan het testrijden was. Het gebeurde niet altijd bij de eerste keer dat ik remde. Toen kon ik gericht gaan zoeken naar de sluiting.

Die vond ik door de zekering te vervangen door een gloeilampje, en aan de kabelboom te rommelen, met de rem ingeknepen, tot het lampje fel ging branden van de kortsluiting.

Dirtbag, het was wel schemerig maar nog geen avond. Ik was beslist niet gaan rijden in de avond/nacht zonder licht. Heb er wel aan gedacht om 'm daar bij het station achter te laten, maar gezien de accu nog op peil gehouden werd, ben ik toch maar nog +- een uurtje naar huis doorgereden. Ik wilde echt niet nog terug moeten naar dat stationnetje, en dan op het station moeten gaan sleutelen.
 
Laatst bewerkt:
Ik was beslist niet gaan rijden in de avond/nacht zonder licht.
Ooit viel bij mij, rijdend met een antieke scooter, het licht volledig uit.
Dat was hier op de Veluwe in het bos, dus veel verlichting is er dan niet.

Verder rijden wordt dan kamikaze-werk!!
Direct van de hoofdweg af en ben toen op 't fietspad verder gereden. <je wil toch naar huis>
 
20201002_135959.jpg
 
Zo’n ding weegt 2400kg en staat omhoog op een plateau tandemasser. Dat geeft best een moment als hij remt en of optrekt

Daarbij mag hij blij zijn als hij niet binnen de korste keren die t5 aan gort trekt met dit gewicht... Niet voor niets dat aannemers steeds vaker voor een hemi v8 of een mercedes kiezen
 
Ik mis eigenlijk nog twee man die er op staan.:P
Heb ik wel weer een anekdote over.

We hadden een knikarmtelescoophoogwerker gehuurd om wat lampen op hoogte te vervangen. Sander zou na de werkzaamheden wel mee gaan om hem weg te brengen. Op een gegeven ogenblik is dat tijdstip aangebroken maar ik kan Sander nergens vinden, ik denk dan ga je toch niet mee, klootzak. Goed en wel onderweg, anderhalve kilometer verder, zie ik in mijn spiegel ineens Sander in het bakje van de hoogwerker staan, de Hitlergroet brengend alsof hij defile reed naar eenieder die het zien of niet wilde zien...



Dezelfde Sander als deze
Nou okee: ik ben samen met een Marinier parkeerwacht en we hebben de eerste shift op een leeg parkeerterrein. Sander, de Marinier staat aan de weg en ik op het parkeer terrein. Om 0600 beginnen we. Na stelling gekozen te hebben zie ik Sander in de verte ineens hevig bewegen alsof hij de Charleston moet winnen, zie hem rood aanlopen en ik hoor het fluitje fluiten alsof hij 4 bekerfinales tegelijk arbitreert, een kruising op 5th in NY is er niks bij. Op een gegeven ogenblik komt de eerste bezoeker mijn kant op en ik gids de auto die ik wat vroeg vind naar een parkeerplek in de hoek van het terrein. De man en vrouw stappen een beetje verbouwereerd uit en ik heet ze welkom bij het evenement waarop de man oppert: "We komen eigenlijk helemaal niet voor een evenement, we zijn onderweg naar 's-Gravezande naar mijn schoonouders...."...


Goedzooooo, Sander
 
Laatst bewerkt:
Heb ik wel weer een anekdote over.

We hadden een knikarmtelescoophoogwerker gehuurd om wat lempen op hoogte te vervangen. Sander zou na de werkzaamheden wel mee gaan om hem weg te brengen. Op een gegeven ogenblik is dat tijdstip aangebroken maar ik kan Sander nergens vinden, ik denk dan ga je toch niet mee, klootzak. Goed en wel onderweg, anderhalve kilometer verder, zie ik in mijn spiegel ineens Sander in het bakje van de hoogwerker staan, de Hitlergroet brengend alsof hij defile reed naar eenieder die het zien of niet wilde zien...



Dezelfde Sander als deze
Hahahaha sander klinkt als de ideale maat om bier mee te drinken...

Zo ken ik een Edwin, beetje zelfde lakken en pak en zeler niet te lang van stof. Affijn hij had een langlopend conflict met de buurman van verder op, die gewoon een zeikerd was.
Op een gegeven moment vroeg Edwin mij ff te helpen met de bedrading van de Deutz. Ik kom aan en parkeer mijn auto in hrt parkeervak recht voor de deur van de bewuste buurman die direct in de deuropening van zijn huis staat te kijken. Ik zwaai vriendelijk naar hem en loop naar binnen en vertel mijn maat het verhaal. Twee tellen later, ding dong... Maat loopt naar de deur, ik hoor een stem en vervolgens de deur dicht gaan. Wij gaan verder, 10min later sirene van ambulance en vrijwel direct erna gebel en geklop Politie! Wat bleek de buurman kwam verhaal halen, maat had er geen zin in dus die heeft hem een stomp gegeven. Toen de buren hem bewuateloos voor de verkeerde voordeur zagen liggen toch maar ff 112 gebeld.
Helaas voor de buurman is mijn maat ijzersmit....
Helaas voor mijn maat had de politie meet begrip voor de buurman.

Overings ook dezelfde maat die met hoogwerker het huis van mijn schoonvader heeft ingepakt met landbouw plastic toen hij 50 werdt. 😬 En echt over de nok, schoorsteen uitsnijden zodat hij het niet zomaar af kan trekken enz... Het kado wathij mijn schoonvader gaf op het feest was een stanleymesje voor aan je sleutelbos, toen vondt mijn schoonvader het nog wrl lachen niet wetende dat hij het met dat kleine mesje niet ging redden..
 
Vond het wel kunstig, was op dat moment in Goes *durp* voor een rondje rijles , met dat code 95 gemekker.
helemaal veiligheid, dat gelul.
Heb je godver 20 jaar je papieren, nog nooit een ongeval ( door mijn schuld ) , en kan je een dagje aanhoren
over hoe je veilig moet rijden en je fucking spiegels kan afstellen.


En als fan en uitvoerder van Slav Style , kon ik het niet nalaten om deze kunstige oplossing voor luie mensen ( zoals ik ! )
Even op de plaat vast te leggen.

Ben niet lui , ik spaar m'n energie voor wanneer het echt nodig is, en het niet op de makkelijke manier kan !
 
Terug
Bovenaan Onderaan