het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.335
5.689
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
Klepdekselbouten DR650SE niet goed vastgezet; op de snelweg losgetrild (gingen wel wat weken overheen) en olie over blok, broek, laars, zijkap en achterband. kwam er achter toen ik de afrit nam en het wel erg glibberde. Zijkap bleef door de hete olie voor eeuwig mat ipv glimmend, er kon van de monteur nooit een 'sorry' van af.

Eerder bij dezelfde motorzaak, andere motor (XT350 55V); staalomvlochten remleiding laten plaatsen. Op terugweg buiten bebouwde kom wilde de motor niet echt hard rijden. Even langs de kant, kijken wat het is. Rook (plastic bescherming gesmolten), gloeiende remschijf en de boel zat zo vast als een huis. Remblokken/zuigers bleven dus hangen, schijf krom. Gelukkig liet het los en deed de rem niets meer, voorzichtig teruggereden en motor daar neergezet. "zoiets kan gebeuren, is puur toeval". Leenmotor meegenomen, nieuwe schijf laten bestellen en de kosten daarvan gedeeld.

Beide voorvallen een jaar of 10 geleden, gelukkig daarna geen gezeik meer gehad. Ook daar nooit meer een motor laten onderhouden. Fouten maken is menselijk, olie op de banden is dan wel gevaarlijk.
 
Laatst bewerkt:
Nu tijdelijk Yuasa accu's in de aanbieding bij groothandel.

Het grote voordeel van een Yuasa accu is zijn geringe onderhoud die hij nodig heeft. Zodra een Yuasa accu gevuld is met accuzuur zul je niet meer bij hoeven te vullen. Dit is allemaal dankzij fijn gewoven glasmatten die verwerkt zijn in de accu die ervoor zorgen dat het oppervlak wordt vergroot en de elektrolyte op de cellen blijven. De Yuasa accu is een beest van een accu die beschermd is tegen corrosie en het hoogst mogelijke vermogen levert aan je motor.

heerlijk weer
 
Ik moet dan even heel diep in mijn fotoalbum gaan spitten maar ik heb de meeste op foto staan ja.

- Niet nader te noemen grote motorzaak die bij een K1100 de koppeling had vervangen. Monteur wist blijkbaar het verschil niet tussen stalen leidingen en stahlflex leidingen. De stalen (niet flexibele) leidingen zaten ongeveer 6 keer om elkaar heen gewikkeld.

- Koppelingsdeksel van een RSV dichtkitten met vloeibare pakking. Klant wegsturen en die komt vervolgens naar mij omdat de startmotor niks doet. Koppelingsdeksel losgehaald, schoongemaakt, papieren pakking ertussen en voila. Startmechanisme draaide weer.

- Als BMW dealer een F800ST verkopen aan een klant. Klant klaagt over slecht weggedrag en een getik uit het blok. Wordt weggestuurd met het bekende 'niks aan de hand'. Week later komt de persoon langs ons gereden (ook BMW dealer) met dezelfde klachten. Bekende problemen alom, kantelende zuigers en een compleet verrot achteraslager. Op papier gezet en de klant teruggestuurd met deze second opinion. Wordt ik een week later boos gebeld door de eigenaar van betreffende dealer wat dit nou weer voor ongein was, dat ie de motor duur had ingekocht en nog een lading gelul. Paar weken later was het in ieder geval opgelost.

- Handelaar verkoopt ZX12 aan kennis van me, komt langs mij met een compleet niet werkende voorrem (tokico 6-zuigers). Ik bellen met die man, 'tja, het was een koopje dus wat verwacht je?'.

Heb er nog wel een hoop maar die zullen me ongetwijfeld te binnen schieten. :+
 
Dit was ook een mooie :9~

16a9l3l.jpg

2irua6s.jpg
 
dezelfde maat met zijn oude motor naar een bekende motorzaak in ZH
hyperprovering in zn vork laten zetten

monteur (achteraf gehoord dat het een stagiair was) had zijn vorkpoten volgegooid met olie... geen luchtkamer in de poot dus...
 
zo mooi dat we dit soort dingen nu kunnen delen met zijn allen *O*

joehoe phc ritzen en kevinblade kom er maar in met de dagelijkse update _O-
 
- Nieuwe kettingset monteren en dan op het einde van zijn stel bereik zetten :')

- Tank omhoog en niet dan niet terug hangen/schuiven over de rubbers joh helemaal niet nodig, gewoon erop leggen, blijft wel liggen... :') *wiebel, wiebel*...
 
Laatst bewerkt:
Dit was ook een mooie :9~

[afbeelding]
[afbeelding]

Dat soort mensen moet je een certificaat geven met betrekking tot vloeibare pakking.

Ook een leuke trouwens, bij een F800 loopt het hoofdoliekanaal door het linker zijdeksel, hoofdkanaal van de oliepomp komt hier uit en gaat via het deksel zo direct de krukas in.

Eigenwijze vent doet zelf wel even zn dynamo vervangen, ik hem als supersleuteltip een nieuwe pakking aanreiken (€15 oid), nee dat hoefde niet, iets met oplichters en dealers enzo.

Anderhalve maand later is ie terug, met een uitgelopen bigend. En hij begreep niet hoe dat nou werkte met een oliekanaal onder oliedruk. En dichtgekit met vloeibaar natuurlijk ipv een papieren pakking...

Oh en ergens in het verhaal was het natuurlijk ook mijn schuld oid. _O-
 
Een iemand op het werk, er moesten wat bouten los uit een stuk gereedschap op de heftruck.

Ik druk een ratel in zijn hand, 'maak jij die bouten maar vast los, ik kom zo terug'

Na 5 minuten, kom ik terug, ik zag me collega al kloten, en ik hoorde het meteen al natuurlijk. :')
Hij boos 'Ja, waarom gaan die bouten niet los :( '

Staat die halve zool de ratel verkeerd om te gebruiken, nog nooit een ratel in zijn handen gehad, en dacht dat het ratel geluidje het geluid van 'los' was :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan