het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.305
5.673
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
Dat ventiel gaat als het zich bovenin bevindt 2 keer zo snel als de motor, onderin staat het stil

Er is een saga dat het ventiel opent door de centrifugaalkrachten _O-
_O- |(
Je mag ermee lachen maar het gebeurt echt.
zelf voorgehad op circuit.
tijdens eerste sessie raar gevoel achteraan. in de pits blijkt spanning te laag. bijgepompt en gecontroleerd op lek met 1 of ander kuisschuim. geen lek.
2de sessie weer van dat. komt er ene bij mij staan (blijkt nen bandenboer te zijn) en zegt mij "is omdat er geen ventieldopje op zit " en geeft er mij 1. geen probleem meer rest van de sessies.
sinds rijd ik op circuit alleen nog maar met ijzeren dopjes met een rubbertje in.

het staat niet voor niets in die circuit-organisaties hun reglement.
 
Je mag ermee lachen maar het gebeurt echt.
zelf voorgehad op circuit.
tijdens eerste sessie raar gevoel achteraan. in de pits blijkt spanning te laag. bijgepompt en gecontroleerd op lek met 1 of ander kuisschuim. geen lek.
2de sessie weer van dat. komt er ene bij mij staan (blijkt nen bandenboer te zijn) en zegt mij "is omdat er geen ventieldopje op zit " en geeft er mij 1. geen probleem meer rest van de sessies.
sinds rijd ik op circuit alleen nog maar met ijzeren dopjes met een rubbertje in.

het staat niet voor niets in die circuit-organisaties hun reglement.
Toch wil ik de formule van die G-kracht tegenover de veerdruk wel eens zien...
(En NIET vergissen met G-spot!)
 
Je mag ermee lachen maar het gebeurt echt.
zelf voorgehad op circuit.
tijdens eerste sessie raar gevoel achteraan. in de pits blijkt spanning te laag. bijgepompt en gecontroleerd op lek met 1 of ander kuisschuim. geen lek.
2de sessie weer van dat. komt er ene bij mij staan (blijkt nen bandenboer te zijn) en zegt mij "is omdat er geen ventieldopje op zit " en geeft er mij 1. geen probleem meer rest van de sessies.
sinds rijd ik op circuit alleen nog maar met ijzeren dopjes met een rubbertje in.

het staat niet voor niets in die circuit-organisaties hun reglement.
Er staat mij iets bij dat ergens in de jaren 70 of 80 een motoragent verongelukt is omdat tijdens een achtervolging op hoge snelheid opeens zijn voorband leegliep wat na onderzoek inderdaad te wijten was aan het ontbreken van een ventieldopje.
 
Hier soortgelijke ervaring, maar dan met m'n aanhangert.
Keer met de brommer op de aanhanger naar Pajic, maar was een ventieldopje kwijt/verloren. Van tevoren had ik 'm opgepompt en bij pajic was de band leeg/plat.

Opgepompt en dopje erop, weg probleem.
 
Neen uiteraard, maar hoe kan het dan dat die na een zeg 80km rijden best een stuk leeg was zonder dopje, maar met dopje niks aan de hand is?

Oh maar die plastic dopjes helpen ook wel wat natuurlijk maar kunnen minder hebben als metalen.
Maar dan moet je eigenlijk even zorgen dat je ventiel niet lekt want het dopje is maar een soort vangnetje hè.
 
Of je denkt als motorfiets fabrikant gewoon net iets langer door:

1k059-74a38a3bac40747fb20d3bd99d2616ce.JPG


Het ventiel zit haaks gemonteerd in een stukje holle spaak (links onder)
 
Terug
Bovenaan Onderaan