het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.290
5.655
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
Serieus , als ik deze post niet had gelezen was ik nu nog aan het kloten. :X
Inlaat boutje dolgedraaid van de fzr, op een ontzettend vervelende plek. Extractor besteld bij jou en met positief resultaat! Ge-wel-dig! :t :t :t :t

Thanks voor het posten! :}

[afbeelding]

Lijkt een beetje Tell Sell die dingen, maar ze werken zeer goed evenals de Torx versie.
Iets met goed gereedschap = het halve werk ;)
 
Eerlijk is eerlijk, ik had niet verwacht dat ze zouden werken. :$
een iets te grote torx in kloppen kan ook wel eens lukken, het meeste heil ga je dan nog krijgen door de slagen die de schroefdraad doen schrikken,
we gebruiken die truuk ook regelmatig in de industrie, spannig zetten op een bout en tegelijk een massive klop op de kop van de bout geven (of bovenop de sleutel als het een inbus of torx dop betreft).
 
Onlangs een XR gekocht die niet/slecht liep.
Ben bezig gegaan met alles nalopen, dingen vernieuwen en weer kijken wat het resultaat is.

Luchtfilter eerst maar vervangen, de oude was nou niet bepaald om naar huis te schrijven.

Bougie eruit gedraaid, deze zat totaal niet vast, en bleek dus, dat deze er maar voor 60% ingedraaid zat.

Had hem uiteindelijk aan het lopen alleen starte koud slechter met choke dan zonder choke. Versie met dubbele carburateur waarvan de vlotterbakjes niet identiek zijn (in de een zit een kanaal voor de choke). Deze zaten dus verkeerd om :')geen wonder dat die choke niks deed.

Voor de rest zal ik het hier voorlopig even bij laten maar zo zijn er nog wel een aantal dingen :X
full
 
Als hij helemaal schoon was deed hij zijn werk als filter niet goed. Het is dus uitermate positief dat hij vuil is. Al zijn de kleurtjes van de vervuiling wel wat vreemd.
 
Laatst bewerkt:
Het vuil bestond voornamelijk uit (vloeibare) pakkingresten en zoals het leek, deeltjes keerring. Eén klein metaalstukje en nog wel wat prut inderdaad. En dit zeefje heeft zeker zn werk gedaan :) vraag me wel af hoeveel jaar het geleden is dat hij voor t laatst schoongemaakt is. :P
 
Niet met de motor maar wel met de auto.

Mijn vrouw is verloskundige, en deze belde mij in de nacht van zaterdag op zondag om 4:30 wakker. Haar auto starten slecht en de motor liep daarop ook slecht. Oké bel de ANWB en houd mij op de hoogte.

6:30, ANWB is geweest, het was de bobine €125,- en hij loopt nog slecht, maar ik kan er mee thuis komen maar dan was hij wel klaar voor de sloop.

Het is een Polo 6n 1.6 16v van 1999, deze heeft 1 bobine met rotor en verdelerkap, als de bobine kapot is, loopt de motor gewoon niet. En niet slecht op 3 cilinders.

Dus ik ernaar toe, wazig verhaal. konden 3 zaken zijn, bougie, bougiekabel, verdelerkap. Oude verdeler aangesloten erna gestart om de bougies te controleren, en bougie 3 was nat. Bougies gewisseld van de cilinder, dezelfde bougie bleef nat. Bougietje van €5,- vervangen, probleem opgelost.
 
Weg oma!

Afgelopen week heb ik een gebruikte Bluetooth headset voor aan de helm gekocht via Marktplaats. De verkoper was een aardige gast met weinig tijd die stopte met rijden wegens vaderschap.
Het punt was dat de helm er ook bij zat voor de prijs :-)

Het bleek nog een hele nette te zijn van een courant merk/model maar niet mijn maat. Eigenlijk zo goed als nieuw. Dus: heel voorzichtig de Bluetooth set gedemonteerd (was gelukkig makkelijk dankzij uitneembare wangkussens enzo) en doorverkopen die handel.

Nou ben ik iemand die altijd spullen eerst netjes even oppoetst en nakijkt voor ik ze te koop zet. Dus, sopje over de helmschaal, kussentjes weer netjes op de plaats geklikt, vizier... Hmm wat zit die pinlock raar... Hee hij verschuift! Huh wat...voel aan de rand een ribbeltje..!

Heeft die koekenbakker dus blijkbaar al geruime tijd (vanaf de aanschaf?) rondgereden met een achterstevoren gemonteerde pinlock!

Met wat overtuigingskracht is het gelukt om de pinlock met de afdichting richting het vizier te monteren. Kostte iets meer moeite dan normaal omdat de pinlock de verkeerde kant op wilde buigen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan