het sleutelblunders van anderen topic

Bericht nummer 2673 is geselecteerd als beste antwoord.

Ovy

MF'er
14 jan 2016
221
4
31
Haarlem
De moer zit er ook niet ver genoeg op lijkt het.
Ik zou verwachten dat de splitpen gewoon afgeknipt wordt.

Ik schroef wel ooit de moet er gewoon af als ik de splitpen er niet af krijg. Dat gaat makkelijk en daarna het restant splitpen uit het gat tikken met een drijver
omgebogen poten rechtbuige nmet een waterpomp tang, dan splitpentrekker door het gat of een bek van een punttang en dan wat heffen.
of voor de snelle manier, kniptang om de kop, heffen en weggooien achteraf :Y
 

swetty

MF veteraan
15 jan 2002
30.272
230
Enschede
Bezoek site
Niet zo zeer sleutelen maar heeft wel raakvlakken......

Gisteren op de motor willen wegrijden, sleutel erin maar ik kreeg dat ding met geen mogelijkheid in het contactslot....En ik maar minuten lang pielen....nog een keer kijken.....ik had de fietssleutel per ongeluk mee naar buiten genomen ipv de motorsleutel........... |(

Zal de hitte zijn geweest...of is het ouderdom.... |(
 

Itsacon

Die hard MF'er
17 okt 2017
370
187
www.itsacon.net
(Gelukkig) het ergste dat ik heb meegemaakt was een verkoper van een motorzaak in het midden van het land. Mijn vrouw wilde daar een Tracer 900 huren, en vroeg of het zadel een standje lager kon.

Die man is een goed kwartier bezig geweest, maar kwam er niet uit. We mochten het absoluut niet zelf proberen, het kon gewoon niet (hoewel ik van twee meter afstand het lagere inklikslot kon zien zitten). Was ook een hele rare vraag, ze verstelden nooit zadels bij verhuur motoren.

Dit was hetzelfde heldere licht dat van mening was dat je de zithoogte van een motor in de showroom prima kon voelen terwijl hij op de middenbok stond.

*edit: hoogte dingetje
 
Laatst bewerkt:

Xir

Die hard MF'er
4 feb 2015
371
0
Sachsen
Motor bij de dealer voor nieuwe balhoofdlagers.

Krijg ik een belletje dat een van mijn voorremblokjes staal-op-staal remt en dus volledig versleten is. Of ze de rem mogen reviseren, want die moet vast zitten, en de blokken mogen vervangen.
ehmmm, nee, ik geloof er geen barst van, heb de rem nog geen 1000km ervoor zelf in handen gehad.

Goed, de dealer laat mij tekenen voor het afhalen van een niet-rijklaar voertuig, en vertelt me dat een setje origineel Brembo blokjes 140€ kost.

Ik rijd naar huis, met da auto naar de Louis, koop een setje origineel Brembo blokjes voor 80€ en haal de rem los. Alle zuigers gangbaar, en het dunste remblokje 2x zo dik als de verslijtmarkering.

Dankjewel, daar hoef ik dus ook niet meer naar toe. |(
 

Raphaël-s

MF veteraan
21 nov 2007
8.935
39
Lelystad
Motor bij de dealer voor nieuwe balhoofdlagers.

Krijg ik een belletje dat een van mijn voorremblokjes staal-op-staal remt en dus volledig versleten is. Of ze de rem mogen reviseren, want die moet vast zitten, en de blokken mogen vervangen.
ehmmm, nee, ik geloof er geen barst van, heb de rem nog geen 1000km ervoor zelf in handen gehad.

Goed, de dealer laat mij tekenen voor het afhalen van een niet-rijklaar voertuig, en vertelt me dat een setje origineel Brembo blokjes 140€ kost.

Ik rijd naar huis, met da auto naar de Louis, koop een setje origineel Brembo blokjes voor 80€ en haal de rem los. Alle zuigers gangbaar, en het dunste remblokje 2x zo dik als de verslijtmarkering.

Dankjewel, daar hoef ik dus ook niet meer naar toe. |(
Waarom rij je naar Louis om spullen te halen ipv gewoon bij de dealer te kijken waar hij het over had :? :? |(
 
Laatst bewerkt:

Xir

Die hard MF'er
4 feb 2015
371
0
Sachsen
Waarom rij je naar Louis om spullen te halen ipv gewoon bij de dealer te kijken waar hij het over had :? :? |(
Ik wist das de Brembo's bij de Louis ~80€ waren, en ik had daarom bij de dealer met ca. 100€ gerekend.
Zoals ik geschreven had, hij wou iets over 140€ (zonder inbouw), dat was me toch echt te veel.
Bovendien, bij de dealer meerdere dagen wachten (Aprilia hé, niks op voorraad) en bij Louis meenemen.

Waarom kijk je niet eerst voordat je nieuwe blokken koopt?
Dat was mijn blunder, inderdaad *D

Op zijn laatst volgend jaar bij de remvloeistofverversing komen ze er in 8-)
 

Itsacon

Die hard MF'er
17 okt 2017
370
187
www.itsacon.net
Is dat een blunder, of is dat gewoon prachtig om te zien en nog steeds functioneel? Een goede uitlaat is best vakwerk, en soms zijn buizen ogenschijnlijk te lang, maar is dat bewust gedaan om een juiste drukverhouding tussen de cylinders te krijgen, zeker als de twee buizen ergens aan elkaar verbonden zitten. Ik kan op de foto niet goed zien of die twee krakelingen nog aan elkaar zitten ergens.
 

Hellracer

Pas op! Schwenkt uit!
15 apr 2004
11.259
3.602
46
Standdaarbuiten
Wellicht is het een achterband die op de voorkant gemonteerd zit? Die worden wel vaker andersom gemonteerd.
Veerweg lijkt idd haast non-existent.
 

Troubleman

MF'er
28 dec 2017
86
8
Noviomagum
als je een achterband op je voorvelg monteert, moet dat tegen de draairichting in. Heeft met afwatering te maken. Een achterband voert het water recht naar achter af, een voorband naar de zijkant. Een omgedraaide achterband voert het water ook af naar de zijkant.
 

Dutch

MF veteraan
5 mrt 2003
7.914
142
Boxmeer
www.motorbazaar.nl
Wellicht is het een achterband die op de voorkant gemonteerd zit? Die worden wel vaker andersom gemonteerd.
Veerweg lijkt idd haast non-existent.
Moest ik ook aan denken, lijkt vrij plat voor een voorband maar kan vertekening door de foto zijn. Reden om de band andersom te monteren ligt in de krachten, bij een achterband liggen die precies andersom (aandrijving) als bij een voorband (remmen).
 
  • Like
Waarderingen: Super Blackbird