het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.209
5.572
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
De moer zit er ook niet ver genoeg op lijkt het.
Ik zou verwachten dat de splitpen gewoon afgeknipt wordt.

Ik schroef wel ooit de moet er gewoon af als ik de splitpen er niet af krijg. Dat gaat makkelijk en daarna het restant splitpen uit het gat tikken met een drijver

omgebogen poten rechtbuige nmet een waterpomp tang, dan splitpentrekker door het gat of een bek van een punttang en dan wat heffen.
of voor de snelle manier, kniptang om de kop, heffen en weggooien achteraf :Y
 
Niet zo zeer sleutelen maar heeft wel raakvlakken......

Gisteren op de motor willen wegrijden, sleutel erin maar ik kreeg dat ding met geen mogelijkheid in het contactslot....En ik maar minuten lang pielen....nog een keer kijken.....ik had de fietssleutel per ongeluk mee naar buiten genomen ipv de motorsleutel........... |(

Zal de hitte zijn geweest...of is het ouderdom.... |(
 
(Gelukkig) het ergste dat ik heb meegemaakt was een verkoper van een motorzaak in het midden van het land. Mijn vrouw wilde daar een Tracer 900 huren, en vroeg of het zadel een standje lager kon.

Die man is een goed kwartier bezig geweest, maar kwam er niet uit. We mochten het absoluut niet zelf proberen, het kon gewoon niet (hoewel ik van twee meter afstand het lagere inklikslot kon zien zitten). Was ook een hele rare vraag, ze verstelden nooit zadels bij verhuur motoren.

Dit was hetzelfde heldere licht dat van mening was dat je de zithoogte van een motor in de showroom prima kon voelen terwijl hij op de middenbok stond.

*edit: hoogte dingetje
 
Laatst bewerkt:
Motor bij de dealer voor nieuwe balhoofdlagers.

Krijg ik een belletje dat een van mijn voorremblokjes staal-op-staal remt en dus volledig versleten is. Of ze de rem mogen reviseren, want die moet vast zitten, en de blokken mogen vervangen.
ehmmm, nee, ik geloof er geen barst van, heb de rem nog geen 1000km ervoor zelf in handen gehad.

Goed, de dealer laat mij tekenen voor het afhalen van een niet-rijklaar voertuig, en vertelt me dat een setje origineel Brembo blokjes 140€ kost.

Ik rijd naar huis, met da auto naar de Louis, koop een setje origineel Brembo blokjes voor 80€ en haal de rem los. Alle zuigers gangbaar, en het dunste remblokje 2x zo dik als de verslijtmarkering.

Dankjewel, daar hoef ik dus ook niet meer naar toe. |(
 
Motor bij de dealer voor nieuwe balhoofdlagers.

Krijg ik een belletje dat een van mijn voorremblokjes staal-op-staal remt en dus volledig versleten is. Of ze de rem mogen reviseren, want die moet vast zitten, en de blokken mogen vervangen.
ehmmm, nee, ik geloof er geen barst van, heb de rem nog geen 1000km ervoor zelf in handen gehad.

Goed, de dealer laat mij tekenen voor het afhalen van een niet-rijklaar voertuig, en vertelt me dat een setje origineel Brembo blokjes 140€ kost.

Ik rijd naar huis, met da auto naar de Louis, koop een setje origineel Brembo blokjes voor 80€ en haal de rem los. Alle zuigers gangbaar, en het dunste remblokje 2x zo dik als de verslijtmarkering.

Dankjewel, daar hoef ik dus ook niet meer naar toe. |(
Waarom rij je naar Louis om spullen te halen ipv gewoon bij de dealer te kijken waar hij het over had :? :? |(
 
Laatst bewerkt:
Waarom rij je naar Louis om spullen te halen ipv gewoon bij de dealer te kijken waar hij het over had :? :? |(
Ik wist das de Brembo's bij de Louis ~80€ waren, en ik had daarom bij de dealer met ca. 100€ gerekend.
Zoals ik geschreven had, hij wou iets over 140€ (zonder inbouw), dat was me toch echt te veel.
Bovendien, bij de dealer meerdere dagen wachten (Aprilia hé, niks op voorraad) en bij Louis meenemen.

Waarom kijk je niet eerst voordat je nieuwe blokken koopt?
Dat was mijn blunder, inderdaad *D

Op zijn laatst volgend jaar bij de remvloeistofverversing komen ze er in 8-)
 
IMG-20180917-WA0008.jpg
 
Is dat een blunder, of is dat gewoon prachtig om te zien en nog steeds functioneel? Een goede uitlaat is best vakwerk, en soms zijn buizen ogenschijnlijk te lang, maar is dat bewust gedaan om een juiste drukverhouding tussen de cylinders te krijgen, zeker als de twee buizen ergens aan elkaar verbonden zitten. Ik kan op de foto niet goed zien of die twee krakelingen nog aan elkaar zitten ergens.
 
als je een achterband op je voorvelg monteert, moet dat tegen de draairichting in. Heeft met afwatering te maken. Een achterband voert het water recht naar achter af, een voorband naar de zijkant. Een omgedraaide achterband voert het water ook af naar de zijkant.
 
Wellicht is het een achterband die op de voorkant gemonteerd zit? Die worden wel vaker andersom gemonteerd.
Veerweg lijkt idd haast non-existent.
Moest ik ook aan denken, lijkt vrij plat voor een voorband maar kan vertekening door de foto zijn. Reden om de band andersom te monteren ligt in de krachten, bij een achterband liggen die precies andersom (aandrijving) als bij een voorband (remmen).
 
Terug
Bovenaan Onderaan