het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.212
5.576
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
En de accessoires werken enkel even tijdens het starten.
oke, jij snapt het echt niet.

De startmotor ligt met een hele kleine weerstand aan massa, dus de spullen die daar aangesloten zitten, staan wanneer er niet gestart wordt in serie met de startmotor. Wanneer er gestart wordt staat er geen tot nihil spanningsverschil over de aansluitingen.
 
oke, jij snapt het echt niet.

De startmotor ligt met een hele kleine weerstand aan massa, dus de spullen die daar aangesloten zitten, staan wanneer er niet gestart wordt in serie met de startmotor. Wanneer er gestart wordt staat er geen tot nihil spanningsverschil over de aansluitingen.

Normaal zou ik het niet wagen om tegen je in te gaan Zot, maar is het niet zo dat 1 van de 2 dikke draden op die starter solenoid van de accu komt, en de ander uitgaand naar de startmotor is? De twee dunne aansluitingen zijn dan voor het activeren van die solenoid. Wat jij beschrijft zou volgens mij alleen zo zijn als de accessoires over de dikke draden aangesloten zouden zitten.
 
Eindelijk fatsoenlijk beeldmateriaal posten....


Vrouwen en motoren het zou verboden moeten worden:Y;)
Maar er zijn ook genoeg heren die net zo erg of erger zijn,ooit een leerling monteur bezig gezien die het voor
elkaar kreeg regelmatig bouten af te breken en zoveel kracht in zijn handen had dat hij kans zag een tang
te breken door te hard te knijpen.Tevens kreeg hij het voorelkaar om een motor van een klant waarvan schade net gerepareerd was
van de hefbrug te laten vallen en die kwam ondersteboven op de grond terecht8)7 ,de klant kwam net zijn motor ophalen en zag
het voor zijn ogen gebeuren.Helaas had de leerling monteur daar weinig van geleerd want na nog wat sloopwerk verricht te hebben
is hij naar huis gestuurd met het advies een ander beroep te kiezen.
 
oke, jij snapt het echt niet.

De startmotor ligt met een hele kleine weerstand aan massa, dus de spullen die daar aangesloten zitten, staan wanneer er niet gestart wordt in serie met de startmotor. Wanneer er gestart wordt staat er geen tot nihil spanningsverschil over de aansluitingen.
Dus de accessoires vallen uit als er gestart wordt? :?
 
De + kabel van de accu loopt naar het startrelais. In dat startrelais zit de hoofdzekering . Die dunnere rode draden komen via die hoofdzekering van de accu. De spoel van het relais zit permanent op de plus 12 volt aangesloten. Zodra de ander kant van de spoel aan massa wordt gelegd wordt het relais bekrachtigd.
 
Nee, tijdens het starten werken ze juist helemaal niet. Daar buiten hebben ze hele slechte massa.

Edit: beetje late reactie; is al uitgebreid besproken, zie ik nu.
Ik kan op de foto niet zien waar de massadraad van de accessoire aansluiting naar toe gaat. Kennelijk zit dit die ook aan het relais.
 
accesoires-aansluiten-via-startmotor-jpg.1334489
 
Een goedkope Sabre erbij gekocht en als eerste maar eens beginnen met het ordenen van het electrisch gedeelte 8)7

Kroonsteentjes _O- en een ijzerdraad op de plek waar normaal toch echt een zekering zit.
 

Bijlagen

  • IMG_20190105_130228.jpg
    IMG_20190105_130228.jpg
    711,5 KB · Weergaven: 187
  • IMG_20190105_130242.jpg
    IMG_20190105_130242.jpg
    732,1 KB · Weergaven: 186
Terug
Bovenaan Onderaan