het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.212
5.576
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
Ik rij gewoon door tot hij begint te sputteren en dan zet ik hem op reserve. Dan moet ik altijd nog wel een aantal kilometer voordat ik kan tanken dus ik rij hem leeg genoeg. Ik heb nog nooit prut in m'n carbs gehad door hem op reserve te zetten.
 
Niemand een filter er tussen maar, ik sta op het punt een motor op te bouwen, een vorige kreeg een kelmmer door roestdeeltjes die toch door het filkter heengingen(en zich verzamelden in de vlotterbak)
Ontroesten is makkelijk maar op waterbasis.. ergens werd geschreven dat 2 takt olie water opnam maar dat lijkt me stug. (er mee naspeolen) eens kijken hoe dat gaat zonder meteen weer vliegroest in de tank te krijgen..
 
Niemand een filter er tussen maar, ik sta op het punt een motor op te bouwen, een vorige kreeg een kelmmer door roestdeeltjes die toch door het filkter heengingen(en zich verzamelden in de vlotterbak)
Ontroesten is makkelijk maar op waterbasis.. ergens werd geschreven dat 2 takt olie water opnam maar dat lijkt me stug. (er mee naspeolen) eens kijken hoe dat gaat zonder meteen weer vliegroest in de tank te krijgen..
In de racerij doen ze iets in het water wat als koelvloeistof gebruikt wordt om roest tegen te gaan. Geen idee wat dit doet met de werking van het ontroestmiddel maar verder kan ik ook niets bedenken.
 
In de racerij doen ze iets in het water wat als koelvloeistof gebruikt wordt om roest tegen te gaan. Geen idee wat dit doet met de werking van het ontroestmiddel maar verder kan ik ook niets bedenken.
ik meende dat koelvloeistof in de racerij verboden was? (om "vettige" plekken op circuit te vermijden, water droogt op na een crash, de olie uiteraard ook niet)
 
ik meende dat koelvloeistof in de racerij verboden was? (om "vettige" plekken op circuit te vermijden, water droogt op na een crash, de olie uiteraard ook niet)
Maar enkel water zorgt voor roest en kalkafzetting. Vandaar een additief om deze nadelige effecten van water i.p.v. kvs tegen te gaan.
Verder heb je gelijk, kvs mag niet vanwege het glad maken van het circuit bij lekkage.
 
Nee, dat werkt niet.
Wij mengde een beetje boorolie door het koelwater. Ongeveer 2 % boorolie en het koelwater kleurt dan melkachtig.
Lost uitstekend op na goed mengen in een gieter o.i.d en daarna vullen. Geen roest vorming meer !
Bang voor kalk?, neem je een goedkope 5 liter verpakking bronwater ;)

Let wel, is niet vorst bestendig, dus in de winter binnenslapen of aftappen.
 
Laatst bewerkt:
De olie die voor de koeling van draai en freesbanken word gebruikt werkt mooi.
Mengt met water en geen roest meer.


ko-32282_.png
 
Wij mengde een beetje boorolie door het koelwater. Ongeveer 2 % boorolie en het koelwater kleurt dan melkachtig.
Lost uitstekend op na goed mengen in een gieter o.i.d en daarna vullen. Geen roest vorming meer !
Bang voor kalk?, neem je een goedkope 5 liter verpakking bronwater ;)

Let wel, is niet vorst bestendig, dus in de winter binnenslapen of aftappen.
De vraag was of je roestoplossend zuur met olie kon mengen of elektrolyse met olie kon koen. Het antwoord is nee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan