het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.294
5.663
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
Mijn ZRX start alleen in neutraal. Ik denk, ik zal de schakelaar aan de koppelingshandle eens doormeten. Hmm, 2 van de 3 pootjes blijven contact maken ongeacht of het knopje wordt ingedrukt of niet.

Ik maak 'm open, en tref dit aan:
img_20190811_154304545-jpg.1417338


8)7
 
Mijn ZRX start alleen in neutraal. Ik denk, ik zal de schakelaar aan de koppelingshandle eens doormeten. Hmm, 2 van de 3 pootjes blijven contact maken ongeacht of het knopje wordt ingedrukt of niet.

Ik maak 'm open, en tref dit aan:
img_20190811_154304545-jpg.1417338


8)7

Ik zou me voor kunnen stellen dat iemand dit bewust doet, ter beveiliging.
 
In het uitzonderlijke geval dat ie afslaat bij een stoplicht is het toch best fijn als je gewoon de koppeling in kunt trekken om hem te starten... dat gaat nu dus niet.

Dat zou mijn mening ook zijn, maar er zijn mensen in de wereld die niet zo slim zijn als wij twee :+

En zo heeft ieder voordeel ook een nadeel :P
 
Geen idee. Inderdaad sinds ik hem heb heeft ie dit probleem. Iedere ochtend eerst neutraal zoeken voordat ik kan starten. Nu dus eens de tijd genomen om te kijken waarom... en dat was vrij rap duidelijk.
 
In het uitzonderlijke geval dat ie afslaat bij een stoplicht is het toch best fijn als je gewoon de koppeling in kunt trekken om hem te starten... dat gaat nu dus niet.
Juist wel, de motor denkt nu altijd dat de koppeling ingeknepen is. Ik zou hem ook doorverbinden, domme veiligheden voor onnozelaars.
En dan ook gelijk de jiffy schakelaar.
 
Toch zou dat bij een defect meteen reden zijn om te vervangen ipv. zo'n 'there I fixed it' oplossing te prutsen. Die dingen kosten een paar euro.. en een omgevallen motor wegens starten in de versnelling, of de jiffy tegen de grond rijden kost meestal meer...

Het zijn overigens de eerste twee waar ik naar kijk bij een ".. hij doetut niet..." probleem. Samen met de rode knop
 
Terug
Bovenaan Onderaan