het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.212
5.576
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
En heeft bij nog veel meer mensen voor problemen en ergernis gezorgd.
De enige plek waar jiffyschakelaars niet worden vervangen maar omzeild (en waar ze uberhaupt wel eens stuk gaan) is hier op MF en bij circuitfietsen. Ik heb in de praktijk een keer of twee een afslaande fiets gehad ten gevolge van een jiffyschakelaar en in beide gevallen was er niets mis met de schakelaar maar zat de zijstandaard zo los dat ie bijna thuis was gebleven. Boutje vast; probleem opgelost.
 
En heeft bij nog veel meer mensen voor problemen en ergernis gezorgd.

Ik vind een beveiliging op de jiffy gruwelijk irritant.... maar hij zit er bij mij wel op.
IK ken 2 dodelijke gevallen waarbij men met de jiffy uit wegreed.... een linkerbocht word dan plots erg gevaarlijk.

Ja, pure domheid zou je denken maar 99% van de ongevallen komen door ( al dan niet tijdelijke ) domheid.
 
Ik vind een beveiliging op de jiffy gruwelijk irritant.... maar hij zit er bij mij wel op.
IK ken 2 dodelijke gevallen waarbij men met de jiffy uit wegreed.... een linkerbocht word dan plots erg gevaarlijk.

Ja, pure domheid zou je denken maar 99% van de ongevallen komen door ( al dan niet tijdelijke ) domheid.

Ooohh wouw echt dodelijke afloop bedoel je?
Pff ik wist dat je een lelijke smakker kon maken (iets met een brommertje en de ervaring rijker) maar dat je dit letterlijk je leven kan kosten.. :(
 
Ooohh wouw echt dodelijke afloop bedoel je?
Pff ik wist dat je een lelijke smakker kon maken (iets met een brommertje en de ervaring rijker) maar dat je dit letterlijk je leven kan kosten.. :(

Yep.
1 burger motorrijder en 1 collega politiemotorrijder.....
Opstappen, starten, wegrijden, jiffy vergeten. De eerste echte linkerbocht en er gebeuren echt heel vervelende dingen :X '(
 
De enige plek waar jiffyschakelaars niet worden vervangen maar omzeild (en waar ze uberhaupt wel eens stuk gaan) is hier op MF en bij circuitfietsen. Ik heb in de praktijk een keer of twee een afslaande fiets gehad ten gevolge van een jiffyschakelaar en in beide gevallen was er niets mis met de schakelaar maar zat de zijstandaard zo los dat ie bijna thuis was gebleven. Boutje vast; probleem opgelost.
Maat van me heeft bij zijn vorige motor minimaal €300 uitgegeven aan onderzoek en reparatie:
*Ik: laat ze de koppeling en jiffyschakelaar nakijken
*Garagist: dit type motor heeft geen koppelingschakelaar.
*Ik: hier zijn de pagina's uit het WPH.. dat ding is er wel
*Garagist: dit type motor heeft geen koppelingschakelaar.


Resultaat... Na x dagen in de werkplaats is er toch maar een nieuwe schakelaar opgegaan, want die bleek er toch op te zitten.... en defect te zijn...Maar de uren die besteed zijn aan het volledig met contactspray inpoetsen van alle connectors in de kabelboom kwamen ook op de bon
 
Maat van me heeft bij zijn vorige motor minimaal €300 uitgegeven aan onderzoek en reparatie:
*Ik: laat ze de koppeling en jiffyschakelaar nakijken
*Garagist: dit type motor heeft geen koppelingschakelaar.
*Ik: hier zijn de pagina's uit het WPH.. dat ding is er wel
*Garagist: dit type motor heeft geen koppelingschakelaar.


Resultaat... Na x dagen in de werkplaats is er toch maar een nieuwe schakelaar opgegaan, want die bleek er toch op te zitten.... en defect te zijn...Maar de uren die besteed zijn aan het volledig met contactspray inpoetsen van alle connectors in de kabelboom kwamen ook op de bon


Bij een garagist, die zo eigenwijs is, haal ik mijn motor direkt weg.
 
Maat van me heeft bij zijn vorige motor minimaal €300 uitgegeven aan onderzoek en reparatie:
*Ik: laat ze de koppeling en jiffyschakelaar nakijken
*Garagist: dit type motor heeft geen koppelingschakelaar.
*Ik: hier zijn de pagina's uit het WPH.. dat ding is er wel
*Garagist: dit type motor heeft geen koppelingschakelaar.


Resultaat... Na x dagen in de werkplaats is er toch maar een nieuwe schakelaar opgegaan, want die bleek er toch op te zitten.... en defect te zijn...Maar de uren die besteed zijn aan het volledig met contactspray inpoetsen van alle connectors in de kabelboom kwamen ook op de bon
Zo kan ik ook mijn geld verdienen.
Ik wordt gestuurd om de lopende band uit te lijnen en geef de hele machine een grote beurt. Wel vol I de overuren natuurlijk want het was zeker nodig |(
Nee, dit soort ongein mag de garagehouder zelf bekostigen als er al duidelijk een verzoek wordt neergelegd welke nog geen 10 minuten kost.
Is een beetje alle remschijven en blokken vervangen waar alleen de blokjes achter maar moesten. En dan wel betaald willen hebben want het werk is uitgevoerd...
 
Ik was gestopt met lezen bij contactspray. Dat een hobbyist dat doet kan ik inkomen. Dat een monteur (die prima in staat moet zijn om visueel de staat van een contact te beoordelen) alles ‘preventief’ in gaat spuiten met zuur, janken.
 
Een klant die zo bijdehand is, stuur ik direct weg.


Ik heb wat ervaringen met garages door de jaren heen. Als een monteur te eigenwijs is, om naar zijn klanten te luisteren, is hij meestal ook te eigenwijs om het werk goed te doen. Veel monteurs zijn op mechanisch gebied prima, maar zodra er electriciteit of nog erger computers bij komen kijken, wordt het rillen.
We kunnen Zot natuurlijk niet als voorbeeld nemen, die is ook eigenwijs, maar dan in positieve zin. Te eigenwijs om prutswerk af te leveren. :+
 
Ik ben ooit door vrouwlief "dringend" naar huis geroepen omdat de auto niet wou starten, " weer iets met die kl*** accu zeker? Altijd 't zelfde als ik de auto eens nodig heb..."
Bleek dat ze gewoon de koppeling niet diep genoeg intrapte, (ook zo'n irritante beveiliging?)
Kon dus binnen de minuut weer naar men werk fietsen.😊
 
Terug
Bovenaan Onderaan