het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.322
5.681
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
Beetje kort door de bocht. Alsof Franse auto's uit Frankrijk komen. Nissan Renault is hetzelfde, een Opel Movano is een Renault Master, net als een Fiat Ducato eigenlijk een Citroen Jumper is. Een Fiat 500 is een opgepimpte Ford Ka.Toyota Aygo en Peugeuot 107 zijn hetzelfde en komen uit dezelfde fabriek in Tsjechië. Nissans worden in Engeland gemaakt. BMW 1 serie wordt in China gebouwd net als allerlei motorblokken van BMW.
Het is lekker populair om Franse auto's af te zeiken maar dat is de vorm, ze zijn over het algemeen betrouwbaarder als GM producten.

:^

Er zijn genoeg auto's die in de basis hetzelfde zijn. dat is nou eenmaal goedkoper.

Ook het zeiken is inderdaad herkenbaar en ik maak me daar zelf ook schuldig aan maar aan de andere kant: ik mag dat, ik rij in een Alfa Romeo! :+
(ook daar vaak zat gezeik over gehoord maar ondanks dat hebben we er de afgelopen 80.000 km weinig rare dingen mee gehad)
 
Iedereen moet ook lekker doen waar hij zichzelf goed bij voelt natuurlijk :Y

Ik snap best dat als je bijvoorbeeld een paar Opels hebt gehad waar je keer op keer pech mee hebt gehad dat je dan klaar met Opel bent.

Ik ga iig uit van eigen kennis en ervaring, en niet van dingen die ik op verjaardagen hoor of op internet tegen kom.
 
:?
Dan heb je dus in die tijd gereden met minder dan 0,5 bar in je banden ? :+

Dat rijdt ruk _O-

25 PSI = 1,7 BAR
Niet echt een zachte band en merk je niks van tijdens het rijden.

Was wel teruggelopen naar 1,2 bar in de voorband en dat merk je wel in de voorwielklem van een karretje :Y

Onder de 2 bar rijdt wel veel comfortabeler op klinkerwegen / kinderkopjes, vullingen klapperen nog nog net niet uit mijn kiezen met 2.2 voor en 2.5 achter.
 
Laatst bewerkt:
Beetje kort door de bocht. Alsof Franse auto's uit Frankrijk komen. Nissan Renault is hetzelfde, een Opel Movano is een Renault Master, net als een Fiat Ducato eigenlijk een Citroen Jumper is. Een Fiat 500 is een opgepimpte Ford Ka.Toyota Aygo en Peugeuot 107 zijn hetzelfde en komen uit dezelfde fabriek in Tsjechië. Nissans worden in Engeland gemaakt. BMW 1 serie wordt in China gebouwd net als allerlei motorblokken van BMW.
Het is lekker populair om Franse auto's af te zeiken maar dat is de vorm, ze zijn over het algemeen betrouwbaarder als GM producten.

Renault staat niet bekend om de allerbeste elektronische schakelingen. Twingo 2 heeft een zeer variabele spanningsregelaar, bij remmen en inparkeren zie je de spanning teruglopen (rem en stuurbekrachtiging zijn elektrisch bekrachtigd). Pieken kan die ook, resulteert in doorgebrande dashboardlampjes in de middenconsole (kachel / airco bediening). Verder prima karretjes waar je jaren plezier van kan hebben, motorisch zijn ze dik in orde (atmosferische 1200 cc 4-cylinder).

Heb nu een CLIO Estate (1.2 TCE / 120 PK) en daar lijkt Renault de elektronica wel goed voor elkaar te hebben.
Alles gaat volautomatisch (verlichting / ruitenwissers / climate control / ruit ontwaseming ) en ook het blok sleurt als een malle aan de manuele 6-bak :}

Renault is ook een budget keuze (< 30.000 Euro), in de prijsklasse boven 40.000 zou ik ook voor een BMW gaan :+
 
BMW dat moet je een maat van me vragen die met een diesel een gebroken ketting heeft maar goed daar is de prijs ook naar natuurlijk van een 3 liter 6 cilinder
Werd hem verteld dat die het ook nog lang volgehouden had normaal ja inderdaad normaal gaan ze eerder stuk.
Ach kleinigheidje moet je ook maar iets fatsoenlijks kopen niet dan.
 
Ik heb jaren renault gereden en nu twee bmw diesels, een 530d uit 2001 met ruim 4 ton op de teller en een x5 40d uit 2011 met 3 ton.

gebroken ketting komt wel voor ja, maar die hoor je ruim van tevoren rammelen.
 
BMW dat moet je een maat van me vragen die met een diesel een gebroken ketting heeft maar goed daar is de prijs ook naar natuurlijk van een 3 liter 6 cilinder
Werd hem verteld dat die het ook nog lang volgehouden had normaal ja inderdaad normaal gaan ze eerder stuk.
Ach kleinigheidje moet je ook maar iets fatsoenlijks kopen niet dan.

Zo, dat is een lange zin zeg..
 
die heb ik zat gemaakt, al doende leert men.
Het was ook niet mijn bedoeling om een discussie te voeren over welk merk beter is, ik heb van alles gereden en soms heb je geluk en soms heb je pech, en elk merk heeft zo wel zijn modelletjes met kwaaltjes.
 
Wat ook voortkomt bij de nieuwe 3L blokken van bmw zijn slecht krukaslagers.
En collega van mij met een 535D uit z014 heeft het gehad op cil 6, vastgelopen en de andere lagers waren ook niet fris meer. 170k km...
Een vriend van die collega had ook een 535D uit 2013 en hetzelfde probleem.
 
"Mwah, ik werk naast een Renault dealer, en zolang ik daar nog letterlijk elke dag bergingswagens met Renaults erop zie stoppen ben ik niet overtuigd _O- "

Tsja, als je naast een ziekenhuis woont zou je kunnen denken dat er geen gezonde mensen in Nederland wonen Valt in dezelfde categorie als de bewering dat een ambulance één van de gevaarlijkste auto's is, want er sterven relatief veel mensen in.........

Dan doen we het anders: De Renault Espace staat bekend om zijn elektronische storingen, ik heb in de loop der jaren heel wat exemplaren in nagenoeg gloednieuwe staat opgeladen zien worden langs de snelweg.
Aan een autohandelaar gevraagd, of hij ze wel verkocht. Het antwoord was jawel, naar de andere kant van het land, dat scheelt flink gezeur.
 
Voor dt fouten daarentegen....🤗

Zit wel een kern van waarheid in. Mensen met twee linkerhanden zijn vaak beter in taal en zijn er als de kippen bij als je een taalfoutje maakt. Gewoon de handleiding lezen en de oliepeilen is echter al vaak te moeilijk voor ze maar de dt-fout in de handleiding weten ze wel te vinden. Daarbij noemen ze het ook nog dt-fout terwijl een het t-fout is.
 
Zit wel een kern van waarheid in. Mensen met twee linkerhanden zijn vaak beter in taal en zijn er als de kippen bij als je een taalfoutje maakt. Gewoon de handleiding lezen en de oliepeilen is echter al vaak te moeilijk voor ze maar de dt-fout in de handleiding weten ze wel te vinden. Daarbij noemen ze het ook nog dt-fout terwijl een het t-fout is.

U meneer, heeft zojuist mijn hele dag, wat zeg ik week gemaakt!!
 
Zit wel een kern van waarheid in. Mensen met twee linkerhanden zijn vaak beter in taal en zijn er als de kippen bij als je een taalfoutje maakt. Gewoon de handleiding lezen en de oliepeilen is echter al vaak te moeilijk voor ze maar de dt-fout in de handleiding weten ze wel te vinden. Daarbij noemen ze het ook nog dt-fout terwijl een het t-fout is.
Les excuses sont faites pour s'en servir...
Het was overigens geen taalfout doch een schrijffout.
Zoek ook eens de betekenis van de term ironie op.
Hoewel ik linkshandig ben heb ik echt geen twee linkerhanden.
 
Les excuses sont faites pour s'en servir...
Het was overigens geen taalfout doch een schrijffout.
Zoek ook eens de betekenis van de term ironie op.
Hoewel ik linkshandig ben heb ik echt geen twee linkerhanden.

Ik heb je wel goed begrepen. Het was dan ook niet aan jou gericht maar ging over de opmerking die je schreef.
 
Les excuses sont faites pour s'en servir...
Het was overigens geen taalfout doch een schrijffout.
Zoek ook eens de betekenis van de term ironie op.
Hoewel ik linkshandig ben heb ik echt geen twee linkerhanden.
Ah néé, dan heb je twee rechterhanden !

(Oeps, post stond al klaar, Martell zijn post nog niet gezien)

Ontopic:
Collega van mij het tandwiel van de nokkenas gemonteerd zonder de timing te controleren
 
Terug
Bovenaan Onderaan