het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.212
5.576
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
Geen motorverhaal en ook al in de jaren 90 van de vorige eeuw. Maar goed, in ieder geval een sleutelblunder van iemand anders :)

Een vriend van me had op z'n Puch Maxi z'n verzekeringsplaatje vastgezet met houtschroeven. Dat ging goed tot hij een keer met iemand achterop door een wat diepere kuil reed, allebei de schroeven vol in z'n achterband sloegen en hij opeens met een platte band stilstond. Natuurlijk verder van huis dan handig was. Nu was die brommer verder eén grote sleutelblunder maar dit was met afstand de meest zichtbare.

Meest hoorbare sleutelblunder van dezelfde jongen was de snelle uitlaat die toch niet helemaal goed was vastgezet en eronderuit viel. Vriend z'n eerste reactie was te stoppen en de uitlaat met beide handen vast te pakken en een kreet te slaken die ik nooit meer zal vergeten. Schijnt nog best heet te worden zo'n uitlaat :P Uitlaat de bosjes in getrapt en op de terugweg toch maar weer meegenomen.
 
Geen motorverhaal en ook al in de jaren 90 van de vorige eeuw. Maar goed, in ieder geval een sleutelblunder van iemand anders :)

Een vriend van me had op z'n Puch Maxi z'n verzekeringsplaatje vastgezet met houtschroeven. Dat ging goed tot hij een keer met iemand achterop door een wat diepere kuil reed, allebei de schroeven vol in z'n achterband sloegen en hij opeens met een platte band stilstond. Natuurlijk verder van huis dan handig was. Nu was die brommer verder eén grote sleutelblunder maar dit was met afstand de meest zichtbare.

Meest hoorbare sleutelblunder van dezelfde jongen was de snelle uitlaat die toch niet helemaal goed was vastgezet en eronderuit viel. Vriend z'n eerste reactie was te stoppen en de uitlaat met beide handen vast te pakken en een kreet te slaken die ik nooit meer zal vergeten. Schijnt nog best heet te worden zo'n uitlaat :P Uitlaat de bosjes in getrapt en op de terugweg toch maar weer meegenomen.

Hahahahaha netjes hoor...
Zo zie ik in een soortgelijk uitlaat verhaal een maatje van me nog zo zijn demper van zijn terugloop uitlaat bijna beetpakken om, op het laatste moment te bedenken dat deze wel bloedheet zal zijn. De oplossing was snel gevonden, hij moest nl erg nodig pissen... :X
Affijn, we hebben hem een aantal weken ipv horen aankomen, geroken!
 
Hete uitlaat doet me denken aan een verjaardag van een collega jaren geleden. Ik reed er op de motor heen om hem even te feliciteren. Motor op de oprit gezet, veel kinderen aan het spelen en ik zeg nog tegen ze dat ze van de motor af moeten blijven en dat die heel heet is.

Tien minuten later, enorm gekrijs, één van die koters toch aan de uitlaat gezeten. Stukje vel hing er nog aan, enorme blaar op de vingeren de moeder van die koter boos naar mij kijken. Dat was een mooie reden mijn cola op te drinken en de lange route naar huis te nemen. Kwam mooi uit, ik heb toch al een hekel aan verjaardagsfeestjes. Ik heb thuis nog wel even moeten poetsen om de ingebrande vingerafdruk er af te krijgen.
 
Sh*t, na een paar pagina's lullen over hoe slecht Franse auto's zijn gaat het nu over biervoorkeuren...

Ff in het kort: ik vind Hertog Jan weinig aan.

Vandaag een collega een astap kapot zien draaien met een luchtsleutel.
Was linkse draad...
En maar door raggen met dat ding, brandertje dr ff op en knallen!
Terwijl het toch met grote letters op de moer staat : Watch out, Lefthand Thread.
 
Sh*t, na een paar pagina's lullen over hoe slecht Franse auto's zijn gaat het nu over biervoorkeuren...

Ff in het kort: ik vind Hertog Jan weinig aan.

Vandaag een collega een astap kapot zien draaien met een luchtsleutel.
Was linkse draad...
En maar door raggen met dat ding, brandertje dr ff op en knallen!
Terwijl het toch met grote letters op de moer staat : Watch out, Lefthand Thread.
Moest er dan maar niet in Engels op staan, velen noemen hier linkse schroefdraad al "Engelse draad"
 
Op t werk een standaard dieselblok (deutz) dar niet meer start.
Collega gaat kijken "start niet"... Idd.
Na enig gesleutel "kop is er af, stoterstangen zijn krom. Maar we hebben nog van een eerder gedemonteerd blok liggen..."

Prima. Toch vraag ik maar waarom die stangen krom zijn.

"Eeeeehh....".

Half uurtje later: "inlaatkleppen zijn geraakt, maar is nog goed gelukkig."

Ok. En hoe kan dat?


"Eeeeeeh"

Weer half uur later.

"Timing is versprongen, want binnenwerk brandstof pomp is afgebroken".

He he we zijn er. Die gast had dus zo andere stoterstangen er in gezet, en blok weer dicht geschroefd....
 
Autch !

Och.. was er hier eentje die remklauwen aan het indrukken was met een king size tang.. om verse remblokken te kunnen steken.

En maar schelden dat het niet zo soepel ging..

Waren achter remklauwen van een Audi..
( die moet je draaien om terug te stellen , zit schroefdraad in )

.. in dit geval ... ZAT ...


Google dan eerst even ! .. * doe ik ook *.. * doet iedereen * .. * als je een klusje voor het eerst doet * ...




Maar, foutje .. kan gebeuren..
Ik haal los en vast al 30 jaar door elkaar.. soort kop-storing , ( ja .. lefty-losy ... allemaal.. )
Maar op een of andere manier houd m'n harses t niet vast..

Staat dus gewoon op m'n ratels een L en een V gegraveerd :)

En ja, met zo ongeveer alles.. ook bij het gebruik van steeksleutels of verlengstukken..
"probeer" eerst met de ratel of ik moet duwen of trekken.
 
Zo kreeg ik mijn motor terug na een kleppenstel beurtje.
"Hij is wel wat tam, aldus de monteur"

Wie o wie ziet het?
BMW650.jpg


En heeft iemand enig idee waarom deze optie erop zit? 25kw ofzo?
 
Moet je volgende keer ook zeggen als je moet afrekenen” heb niet zoveel tijd, komt wel een keer”
Wat een kut reactie van zo’n monteur.

Kleine nuance, ik was daar 1 minuut voor sluitingstijd omdat ik uit mijn werk kwam en hem de dag erna weer nodig had. Dus bij afrekenen vroeg hij of de BMW begrensd was oid.

Dus ik gaf aan, volgens mij niet, met in mijn achterhoofd dat hij misschien 35kw bedoelde ipv de oorspronkelijke 37kw.
Bij het wegrijden was het echter meteen duidelijk. Aangezien hij op korte termijn niet direct tijd had en ik zelf al vond dat de gashendel een stuk minder ver open ging heb ik zelf maar even gekeken. Scheelde mij weer heen en weer rijden. De monteur had het waarschijnlijk ook snel opgelost, maar ik was gewoon wat ongeduldig.

Ik zat mij af te vragen waar de 'duw' staaldraad was. :X

Het gootje lijkt me daarvoor niet de goede kant op te lopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan