het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.325
5.681
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
Kleine nuance, ik was daar 1 minuut voor sluitingstijd omdat ik uit mijn werk kwam en hem de dag erna weer nodig had. Dus bij afrekenen vroeg hij of de BMW begrensd was oid.

Dus ik gaf aan, volgens mij niet, met in mijn achterhoofd dat hij misschien 35kw bedoelde ipv de oorspronkelijke 37kw.
Bij het wegrijden was het echter meteen duidelijk. Aangezien hij op korte termijn niet direct tijd had en ik zelf al vond dat de gashendel een stuk minder ver open ging heb ik zelf maar even gekeken. Scheelde mij weer heen en weer rijden. De monteur had het waarschijnlijk ook snel opgelost, maar ik was gewoon wat ongeduldig.



Het gootje lijkt me daarvoor niet de goede kant op te lopen.

Dat zou weinig uit moeten maken. De monteur heeft zelf iets niet goed gedaan en even een blik werpen is wel het minste wat je kan doen lijkt me.

Ik maak het op mijn werk (beveiligingsmonteur) ook weleens mee dat ik na het doen van mijn werkzaamheden denk klaar te zijn, en bij de laatste uitleg van een klant hoor dat hij liever toch iets anders heeft. Dan is het vervelend maar dan slinger ik de laptop even opnieuw aan om even een aanpassing te doen. Ik vind dat niet meer dan logisch en gewoon een stukje service.
 
Dat zou weinig uit moeten maken. De monteur heeft zelf iets niet goed gedaan en even een blik werpen is wel het minste wat je kan doen lijkt me.

Ik maak het op mijn werk (beveiligingsmonteur) ook weleens mee dat ik na het doen van mijn werkzaamheden denk klaar te zijn, en bij de laatste uitleg van een klant hoor dat hij liever toch iets anders heeft. Dan is het vervelend maar dan slinger ik de laptop even opnieuw aan om even een aanpassing te doen. Ik vind dat niet meer dan logisch en gewoon een stukje service.

Dat hangt er ook wel een beetje vanaf hoe de situatie is op dat moment, als de monteur op dat moment ook al bezig was met een klus die af moest omdat X, dan kan je dat toch ook niet laten staan? Of hoe zou je het dan opgelost zien.
 
Hoe ik het zie:

De monteur kan het best druk hebben met allerlei andere motoren, maar ik neem aan dat er overlegd is wanneer de motor weer gereed zou zijn.
Als er bij het ophalen dan blijkt dat er iets niet in orde is met de motor lijkt het mij niet heel gek dat de monteur even een blik werpt om te kijken wat er is mis gegaan, hij is tenslotte degene die iets verkeerd gedaan heeft.

Als ik het even vertaal naar mijn werk:
Het zou raar zijn als ik ergens iets vergeet te programmeren of verkeerd gedaan heb waardoor er een deel van het pand niet beveiligd zou zijn, en omdat ik zo nodig om 16:00 in de auto naar huis wil zitten én het zo druk is dat ik niet meteen de dag erop even terug kan komen en dat de klant dus maar een paar weken moet wachten tot ik weer wat meer tijd heb om het alsnog even op te lossen.
 
Kleine nuance, ik was daar 1 minuut voor sluitingstijd omdat ik uit mijn werk kwam en hem de dag erna weer nodig had. Dus bij afrekenen vroeg hij of de BMW begrensd was oid.

Dus ik gaf aan, volgens mij niet, met in mijn achterhoofd dat hij misschien 35kw bedoelde ipv de oorspronkelijke 37kw.
Bij het wegrijden was het echter meteen duidelijk. Aangezien hij op korte termijn niet direct tijd had en ik zelf al vond dat de gashendel een stuk minder ver open ging heb ik zelf maar even gekeken. Scheelde mij weer heen en weer rijden. De monteur had het waarschijnlijk ook snel opgelost, maar ik was gewoon wat ongeduldig.



Het gootje lijkt me daarvoor niet de goede kant op te lopen.
Is inderdaad een kleine nuance🧐
 
Hoe ik het zie:

De monteur kan het best druk hebben met allerlei andere motoren, maar ik neem aan dat er overlegd is wanneer de motor weer gereed zou zijn.
Als er bij het ophalen dan blijkt dat er iets niet in orde is met de motor lijkt het mij niet heel gek dat de monteur even een blik werpt om te kijken wat er is mis gegaan, hij is tenslotte degene die iets verkeerd gedaan heeft.

Als ik het even vertaal naar mijn werk:
Het zou raar zijn als ik ergens iets vergeet te programmeren of verkeerd gedaan heb waardoor er een deel van het pand niet beveiligd zou zijn, en omdat ik zo nodig om 16:00 in de auto naar huis wil zitten én het zo druk is dat ik niet meteen de dag erop even terug kan komen en dat de klant dus maar een paar weken moet wachten tot ik weer wat meer tijd heb om het alsnog even op te lossen.

Ja, maar ik schaal NU naar huis willen niet als het zelfde in als met iets anders bezig zijn wat NU ook prio heeft :+ Dat het morgen ook weer druk is is iets voor morgen.

Eerlijk, als je ziet dat er 2 banen zijn voor de gaskabel, en je hebt al gemerkt dat ie mak is op het gas, dan is het 7 schroefjes, 1 stekker, 1 olievuldop losdraaien en kabeltje goed priegelen niet veel werk, maar ik weet niet wat de monteur toen ook nog op zn bord had.
 
Hoe ik het zie:

De monteur kan het best druk hebben met allerlei andere motoren, maar ik neem aan dat er overlegd is wanneer de motor weer gereed zou zijn.
Als er bij het ophalen dan blijkt dat er iets niet in orde is met de motor lijkt het mij niet heel gek dat de monteur even een blik werpt om te kijken wat er is mis gegaan, hij is tenslotte degene die iets verkeerd gedaan heeft.

Als ik het even vertaal naar mijn werk:
Het zou raar zijn als ik ergens iets vergeet te programmeren of verkeerd gedaan heb waardoor er een deel van het pand niet beveiligd zou zijn, en omdat ik zo nodig om 16:00 in de auto naar huis wil zitten én het zo druk is dat ik niet meteen de dag erop even terug kan komen en dat de klant dus maar een paar weken moet wachten tot ik weer wat meer tijd heb om het alsnog even op te lossen.


En een monteur kan maar 1 ding tegelijk.

Vandaag ook veel klanten gehad die komen aanwaaien met gedram.

Eentje heeft gewoon 3 kwartier in de showroom gewacht tot ik z'n lampje kon vervangen. Er waren nog meer klanten die er op wachten, achteraan aansluiten.

Gaat het je niet snel genoeg, kom later maar terug of ga ergens anders heen.

In dit geval inderdaad de fout van de monteur zelf, maar als hij tijd had gehad had hij er vast naar gekeken. Het is vakantietijd, personeel is op vakantie, klanten komen aanwaaien, het is druk... Ik snap best dat hij op dat moment misschien even geen tijd heeft gehad.
 
Laat ik het dan anders stellen: Als ik een klant voor mijn neus heb staan die zijn motor komt ophalen en er blijkt iets niet helemaal in orde, zou ik daar gewoon even tijd voor maken om even een blik te werpen.
 
Laat ik het dan anders stellen: Als ik een klant voor mijn neus heb staan die zijn motor komt ophalen en er blijkt iets niet helemaal in orde, zou ik daar gewoon even tijd voor maken om even een blik te werpen.

Als dat mogelijk is, uiteraard.

Als jij al 2 klanten hebt staan die ook ergens op wachten, kun jij niet zo met nummer 3 bezig gaan en de 2 die eerder waren nog langer laten wachten..
 
Klant nummer 3 waar jij het over hebt is eigenlijk klant nummer 1 want die motor ben je daarvoor mee bezig geweest en was in principe klaar ;)


Ik denk dat we het niet met elkaar eens gaan worden 8)7

In de winkel moet je ook wel eens wachten voor je aan de beurt bent, ook als je door een fout van de medewerker voor de 2e keer in de rij staat..
 
Laat ik het dan anders stellen: Als ik een klant voor mijn neus heb staan die zijn motor komt ophalen en er blijkt iets niet helemaal in orde, zou ik daar gewoon even tijd voor maken om even een blik te werpen.

Ik denk dat hij niet meer voor de neus van de monteur stond want hij heeft het over heen en weer rijden. Waarschijnlijk was hij dus al thuis.
 
Over sleutelblunder van een ander...klependeksel van een liggende eencilinder boutjes niet aangedraait....een olie bende bij tuiskomst. Gelukkig maar enkele km.
Maar zeker slordig. Dit heeft mij er van overtuigt dat zelf sleutelen alleen eigen blunders kan opleveren. Vanaf dat moment ook alles zelf gedaan. Leef nog steeds zonder meganische ongelukken. Monteur is nu wel een vriend van mij. Hoeft dus geen kwaad bloed te zetten. 😉
 
Niet echt een sleutelblunder, maar toch... Kwam gisteren m'n buurjongetje tegen die met een rood hoofd z'n fietsband op stond te pompen. Vroeg of hij mijn pomp mocht lenen omdat er iets mis leek te zijn met zijn pomp.

Bij mijn vraag:"Is het een Frans ventiel?" ging opeens het licht aan. :P
 
Brommer van dochterlief schiet uit de eerste versnelling, blok was bij een professional gereviseerd. Niet dus, want er ontbreken een paar shims in de versnellingsbak. Godzijdank een brommerblok en geen vfr blok van bijna 90 kilo, waar pappa mee mag zeulen.
 
Heb ik niet zelf gesproken. Dochterlief is oud genoeg, om e.e.a. zelf te regelen. Mooi leerproces.

Laat ik het gezien de vloeibare pakking die ik in het blok aantrof, er maar op houden, dat het woord specialist niet van toepassing is, eerder een brommerverkoper, die denkt, dat hij een krukas etc kan vervangen. De krukas was gelukt, alles terugzetten, inclusief kleine delen, dus duidelijk niet. Geen originele pakking gebruikt op de carterhelften, maar van die bruine meuk, die zacht blijft, een wonder, dat het blok niet lekte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan