het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.290
5.655
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
"Er komen ram veel vlammen en vonken uit je uitlaat gek"

Bleek er dus helemaal GEEN koelvoeistof in mijn scooter te zitten. Dit had die zaak dus gewoon vergeten bij te vullen.

Mooiste van alles is ook nog, dat ik het "even laten warmlopen verhaal" niet geloofde en naar een andere zaak gegaan ben. Het bleek dus dat mijn choke in 10 stukken los lag (volgens de monteur) . Daarbij had die vorige zaak volgens die monteur een veel te lange bougie gestoken en was dus afgebroken in mijn motorblok. Daardoor kon de uitlaat weg gegooid worden. Door de slechte verbranding was de hele uitlaat aangekoekt en niet meer te gebruiken.

misschien herinner je je het niet goed, of heb je niets begrepen van wat er gezegd is...
maar deze tekst kan zo in het "eigen blunders" topic want geen enkele uitleg klopt met de symptomen.
niks !
 
Sneue reacties weer van volwassen mannen. :t

1571301624914.png
 
Nee hoor.
Reacties van mannen met meer verstand van techniek dan jij en die daardoor door alle bullshit heen prikken.
Dit is een forum. Als je geen reacties wil, moet je niks posten.

Dat ze meer verstand hebben twijfel ik geen seconden aan. Als ik iets verkondig dat niet waar blijkt te zijn hoor ik dat graag en pas ik dit ook aan. Maar iemands verhaal ontkrachten terwijl ze er zelf geen kaas van hebben gegeten is juist bullshit.

Als alles in orde is aan het voertuig waar na een beurt opeens geen koelvloeistof meer in zit, is dat geen eigen blunder. Daarbij heb ik zelf de massa van de electorde afgebroken gezien (die liet de monteur toen zien).

Zielig gedoe. Allemaal op HFK. Iemands verhaal ontkrachten waar ze zelf niet bijwaren. Goed bezig heren. :t
 
Laatst bewerkt:
Daar stem ik wel mee in, misschien inderdaad wat te impulsief. Kan het nu helaas niet terughalen.
Hier is de tekst:
"Er komen ram veel vlammen en vonken uit je uitlaat gek"

Bleek er dus helemaal GEEN koelvoeistof in mijn scooter te zitten. Dit had die zaak dus gewoon vergeten bij te vullen.

Mooiste van alles is ook nog, dat ik het "even laten warmlopen verhaal" niet geloofde en naar een andere zaak gegaan ben. Het bleek dus dat mijn choke in 10 stukken los lag (volgens de monteur) . Daarbij had die vorige zaak volgens die monteur een veel te lange bougie gestoken en was dus afgebroken in mijn motorblok. Daardoor kon de uitlaat weg gegooid worden. Door de slechte verbranding was de hele uitlaat aangekoekt en niet meer te gebruiken.



Gewoon je reactie wijzigen.
 
Daar stem ik wel mee in, misschien inderdaad wat te impulsief. Kan het nu helaas niet terughalen.

Da's niet zo moeilijk hoor, gewoon ff de quote van Janbros kopiëren en plakken.

HKF zei:
"Er komen ram veel vlammen en vonken uit je uitlaat gek"

Bleek er dus helemaal GEEN koelvoeistof in mijn scooter te zitten. Dit had die zaak dus gewoon vergeten bij te vullen.

Mooiste van alles is ook nog, dat ik het "even laten warmlopen verhaal" niet geloofde en naar een andere zaak gegaan ben. Het bleek dus dat mijn choke in 10 stukken los lag (volgens de monteur) . Daarbij had die vorige zaak volgens die monteur een veel te lange bougie gestoken en was dus afgebroken in mijn motorblok. Daardoor kon de uitlaat weg gegooid worden. Door de slechte verbranding was de hele uitlaat aangekoekt en niet meer te gebruiken.


Eventueel een kleurtje geven opm het op te laten vallen en klaar.
Maar wat mij opvalt aan jouw verhaal:
Geen koelvloeistof. Daar kom je al niet ver mee, of je hebt een vastloper.
Choke in 10 stukken. Hoe bedoel je dat? Lijkt mij dat je de motor dan niet eens kan starten.
Te lange bougie, die ook nog eens afbreekt? Dit moet dan al bij de eerste omwentelingen gebeuren, en dan jouw motor ook niets meer.
De uitlaat kon weggegooid worden, want vol gekoekt. Hoe?

Hoe heb je dit allemaal voor mekaar gekregen? Want daarvoor hebt je toch eerst de nodige kilometers voor moeten rijden.


EDIT: Krill007 was me net iets voor.
 
Laatst bewerkt:
Kritiek, helemaal geen probleem mee. Maar de manier hoe je het brengt is geen kritiek meer. De aannames van jou spelen daar ook in mee.
Meteen ergens vol op happen i.p.v. te vragen.

omdat je het zo mooi vraagt *D

je hebt dus eerst 3 weken zo rond gereden , en dan :

Er komen ram veel vlammen en vonken uit je uitlaat gek
Bleek er dus helemaal GEEN koelvoeistof in mijn scooter te zitten. Dit had die zaak dus gewoon vergeten bij te vullen.


ten eerste had je geschreven "geen vloeistof in het reservoir", wat je daarna hebt aangepast naar "geen vloeistof in mijn scooter". als het alleen het reservoir was, is er niets aan de hand, dat is toch alleen maar reserve (tenminste, als je dat koud hebt vast gesteld)
als het toch in het koelsysteem zelf was :
vlammen uit de uitlaat hebben niets te maken met wel of geen koelvloeistof. geen koelvloeistof resulteerst wel al snel in een vastloper eens de motor warm is. ik geef je geen 10 minuten. dus 3 weken ... :N

Mooiste van alles is ook nog, dat ik het "even laten warmlopen verhaal" niet geloofde en naar een andere zaak gegaan ben. Het bleek dus dat mijn choke in 10 stukken los lag (volgens de monteur) .

10 nog wel !
ofwel werkt je choke dan niet meer, ofwel werkt hij altijd.
als hij niet meer werkt, gaat hij niet meer of héél moeilijk starten, en ga je geen 3 weken rond rijden, maar sta je direct terug bij die dealer
als hij altijd op blijft staan, gaat hij warm zeer slecht rijden, en ga je zeker geen 3 weken rond rijden, dan sta je nog veel sneller terug bij de dealer.


Daarbij had die vorige zaak volgens die monteur een veel te lange bougie gestoken en was dus afgebroken in mijn motorblok.

als de massa-electrode af breekt, gaat in 99,9999999999% van de gevallen de bougie niet meer vonken. die sero komma sero sero sero sero sero....... bestaat enkel omdat het u blijkbaar toch overkomen is. niet dus : "electrode" afstand die overbrugd moet worden is veel te groot. stel nu nog dat het even werkt : geen 3 weken aan een stuk want door de "slechte verbranding" zal de bougie ook héél snel vuil worden waardoor ze zeker niet mee zal vonken. en dat gaat geen 3 weken duren voor je weer bij de dealer had gestaan.

Daardoor kon de uitlaat weg gegooid worden. Door de slechte verbranding was de hele uitlaat aangekoekt en niet meer te gebruiken.

de eerste 2-takt uitlaat die niet proper gebrand kan worden of chemisch gekuisd, moet nog gemaakt worden. volgens mij weet de de mensheid die al even lang als dat de 2-takt motor bestaat (of nee, pakt grofweg 6 maanden minder lang).

dus ofwel dacht die 2de dealer : weer een snotneus die ik wijs kan maken wat ik wil, heeft die een kapotte bougie die hij liggen had aan jouw getoond, een choke zelf even onder de hamer gelegd, je wijs gemaakt dat koelvloeistof dient om vlammen in je uitlaat te blussen en zo je rekening goed aangedikt heeft en je een nieuwe uitlaat heeft verkocht omdat deze effectief dicht aan het koeken was en dat misschien wel het probleem was ....

ofwel dacht je dat je nog steeds op een scooterforum zat waar het niet opvalt als je zever uit je duim zuigt.
maar of je nu blijer gaat zijn met deze reaktie, dat weet ik niet O-)
 
als hij altijd op blijft staan, gaat hij warm zeer slecht rijden, en ga je zeker geen 3 weken rond rijden, dan sta je nog veel sneller terug bij de dealer.
Even niet gehinderd door enige kennis over dit onderwerp kan ik je melden dat ik de choke van m'n ZRX zo nu en dan vergeet uit te zetten. OK, niet helemaal open maar ongeveer half.
Van een andere motorfiets was ik gewend dat de choke zichzelf na een tijdje dichttrekt dus ik stelde die vraag in 't ZRX topic (hoort daar geen veer op te zitten die 'm langzaam weer dichttrekt?). Die reageerde óók dat er niet fatsoenlijk te rijden zou zijn met halfopen choke.

Nou, ik kan je vertellen... ik merk er niets van. Echt niet. Anders zou ik er gerust aan denken 'm weer dicht te drukken. ;)

Zal wel niet gerelateerd zijn want een ZRX is (gelukkig) geen scooter, maar toch. :P
 
omdat je het zo mooi vraagt *D

je hebt dus eerst 3 weken zo rond gereden , en dan :

Er komen ram veel vlammen en vonken uit je uitlaat gek
Bleek er dus helemaal GEEN koelvoeistof in mijn scooter te zitten. Dit had die zaak dus gewoon vergeten bij te vullen.


ten eerste had je geschreven "geen vloeistof in het reservoir", wat je daarna hebt aangepast naar "geen vloeistof in mijn scooter". als het alleen het reservoir was, is er niets aan de hand, dat is toch alleen maar reserve (tenminste, als je dat koud hebt vast gesteld)
als het toch in het koelsysteem zelf was :
vlammen uit de uitlaat hebben niets te maken met wel of geen koelvloeistof. geen koelvloeistof resulteerst wel al snel in een vastloper eens de motor warm is. ik geef je geen 10 minuten. dus 3 weken ... :N

Mooiste van alles is ook nog, dat ik het "even laten warmlopen verhaal" niet geloofde en naar een andere zaak gegaan ben. Het bleek dus dat mijn choke in 10 stukken los lag (volgens de monteur) .

10 nog wel !
ofwel werkt je choke dan niet meer, ofwel werkt hij altijd.
als hij niet meer werkt, gaat hij niet meer of héél moeilijk starten, en ga je geen 3 weken rond rijden, maar sta je direct terug bij die dealer
als hij altijd op blijft staan, gaat hij warm zeer slecht rijden, en ga je zeker geen 3 weken rond rijden, dan sta je nog veel sneller terug bij de dealer.


Daarbij had die vorige zaak volgens die monteur een veel te lange bougie gestoken en was dus afgebroken in mijn motorblok.

als de massa-electrode af breekt, gaat in 99,9999999999% van de gevallen de bougie niet meer vonken. die sero komma sero sero sero sero sero....... bestaat enkel omdat het u blijkbaar toch overkomen is. niet dus : "electrode" afstand die overbrugd moet worden is veel te groot. stel nu nog dat het even werkt : geen 3 weken aan een stuk want door de "slechte verbranding" zal de bougie ook héél snel vuil worden waardoor ze zeker niet mee zal vonken. en dat gaat geen 3 weken duren voor je weer bij de dealer had gestaan.

Daardoor kon de uitlaat weg gegooid worden. Door de slechte verbranding was de hele uitlaat aangekoekt en niet meer te gebruiken.

de eerste 2-takt uitlaat die niet proper gebrand kan worden of chemisch gekuisd, moet nog gemaakt worden. volgens mij weet de de mensheid die al even lang als dat de 2-takt motor bestaat (of nee, pakt grofweg 6 maanden minder lang).

dus ofwel dacht die 2de dealer : weer een snotneus die ik wijs kan maken wat ik wil, heeft die een kapotte bougie die hij liggen had aan jouw getoond, een choke zelf even onder de hamer gelegd, je wijs gemaakt dat koelvloeistof dient om vlammen in je uitlaat te blussen en zo je rekening goed aangedikt heeft en je een nieuwe uitlaat heeft verkocht omdat deze effectief dicht aan het koeken was en dat misschien wel het probleem was ....

ofwel dacht je dat je nog steeds op een scooterforum zat waar het niet opvalt als je zever uit je duim zuigt.
maar of je nu blijer gaat zijn met deze reaktie, dat weet ik niet O-)
dat werkt hier maar 1 kant op @#$% dus stop je geblaat.

vooral in mijn topic @#$%
 
Laatst bewerkt:
Da's niet zo moeilijk hoor, gewoon ff de quote van Janbros kopiëren en plakken.

HKF zei:
"Er komen ram veel vlammen en vonken uit je uitlaat gek"

Bleek er dus helemaal GEEN koelvoeistof in mijn scooter te zitten. Dit had die zaak dus gewoon vergeten bij te vullen.

Mooiste van alles is ook nog, dat ik het "even laten warmlopen verhaal" niet geloofde en naar een andere zaak gegaan ben. Het bleek dus dat mijn choke in 10 stukken los lag (volgens de monteur) . Daarbij had die vorige zaak volgens die monteur een veel te lange bougie gestoken en was dus afgebroken in mijn motorblok. Daardoor kon de uitlaat weg gegooid worden. Door de slechte verbranding was de hele uitlaat aangekoekt en niet meer te gebruiken.


Eventueel een kleurtje geven opm het op te laten vallen en klaar.
Maar wat mij opvalt aan jouw verhaal:
Geen koelvloeistof. Daar kom je al niet ver mee, of je hebt een vastloper.
Choke in 10 stukken. Hoe bedoel je dat? Lijkt mij dat je de motor dan niet eens kan starten.
Te lange bougie, die ook nog eens afbreekt? Dit moet dan al bij de eerste omwentelingen gebeuren, en dan jouw motor ook niets meer.
De uitlaat kon weggegooid worden, want vol gekoekt. Hoe?

Hoe heb je dit allemaal voor mekaar gekregen? Want daarvoor hebt je toch eerst de nodige kilometers voor moeten rijden.


EDIT: Krill007 was me net iets voor.


Ten eerste, dank voor je reactie en de manier waarop je dit stelt!

Conform het oude bericht terugzetten, ook antwoord op @kirill007 :

Ja, die quote kan ik terug zetten maar dat was niet het hele bericht, alleen maar een stukje. Het complete bericht kan ik niet terug halen. Als dit wel kan zou ik dit graag willen weten! Heb gekeken maar kan helaas niks vinden.

Antwoord op je vragen:

Geen koelvloeistof. Daar kom je al niet ver mee, of je hebt een vastloper?

Ja, dat dachten wij toen ook. Ik heb dit de eerste 2 weken niet gemerkt omdat ik dagelijks naar school reed en dit nog niet eens 1km ver was. De scooter was nog niet warm toen ik bij school aankwam. Die toer die wij toen deden was de 1ste keer dat ik een lange afstand aflegde met de scooter na de reparatie. Wonderbaarlijk had ik geen vastloper en zag de zuiger en cilinder er nog super uit. Hoe, vraag het mij niet, maar het was zo. (Wonder).


Choke in 10 stukken. Hoe bedoel je dat? Lijkt mij dat je de motor dan niet eens kan starten.

Dit was een manier van spreken van de monteur. De choke lag gewoon uit elkaar zei de die meneer. Los getrild dacht hij. De scooter startte wel, maar zodra je gas gaf kwam hij niet op toeren of viel uit. Als de scooter warm was reed hij wel normaal.

Te lange bougie, die ook nog eens afbreekt? Dit moet dan al bij de eerste omwentelingen gebeuren, en dan jouw motor ook niets meer.

Ja de massa van de bougie was afgebroken. De zuiger had de massa een kusje gegeven en was afgebroken.

Ik denk dat dat ook een rol heeft gespeeld in de ontbranding, omdat er geen goedde vonk plaatsvond.

De uitlaat kon weggegooid worden, want vol gekoekt. Hoe?

Ik denk (monteur had hier geen uitleg voor gegeven) dat door de slechte afstelling (defecte choke) alsmede de defecte bougie er een slechte ontbranding heeft plaats gevonden. Hij gaf aan dat de uitlaat zo vol zat met rotzooi (ik denk dan vooral de demperwol die niet los te verwijderen was) dat hij niet meer te gebruiken was. Een nieuwe merk uitlaat was maar 72 euro en dus goedkoper dan de oude uit elkaar halen.

Hoe heb je dit allemaal voor mekaar gekregen? Want daarvoor hebt je toch eerst de nodige kilometers voor moeten rijden.

De ontbranding was denk ik, voordat ik de scooter de eerste keer naar de garage bracht, niet 100%. De choke was dus, denk ik, al deels defect / defect toen ik hem gekocht had. Dat was 6 maanden voor de eerste beurt.

Hopelijk geeft dit wat verduidelijking.
 
Laatst bewerkt:
Even niet gehinderd door enige kennis over dit onderwerp kan ik je melden dat ik de choke van m'n ZRX zo nu en dan vergeet uit te zetten. OK, niet helemaal open maar ongeveer half.
Van een andere motorfiets was ik gewend dat de choke zichzelf na een tijdje dichttrekt dus ik stelde die vraag in 't ZRX topic (hoort daar geen veer op te zitten die 'm langzaam weer dichttrekt?). Die reageerde óók dat er niet fatsoenlijk te rijden zou zijn met halfopen choke.

Nou, ik kan je vertellen... ik merk er niets van. Echt niet. Anders zou ik er gerust aan denken 'm weer dicht te drukken. ;)

Zal wel niet gerelateerd zijn want een ZRX is (gelukkig) geen scooter, maar toch. :P

Een ZXR ZRX is inderdaad wat anders dan een 49cc 2taktje :9. Ach, scootertjes waren toen ook heel leuk! En soms haal ik hem nog eens uit de garage. Beetje sentiment ;)
 
Laatst bewerkt:
En een ZRX is weer heel iets anders als een ZXR. ;)
Het is te lang geleden dat ik brommer heb gereden om me te kunnen herinneren of 't daarop wat uitmaakte. Ik kan me voorstellen dat ik die ook gerust wel eens vergat. :P
 
  • Leuk
Waarderingen: HKF
Wat ik nu lees:
-ik koop een scooter voor minder dan 1 kilometer reizen
-ik rij altijd met de choke vol open
-mijn tweetakt motor wordt nooit warm
-ik pruttel mijn hele uitlaat dicht en rij toch gewoon door
-ik hou dat een half jaar vol
-ik ga naar een brommer zaak die de voornaamste en duidelijkst zichtbare oorzaak van het slechte rijden verhelpt (dichtgekoekte uitlaat)
-ik verander mijn rijgedrag niet en pruttel vrolijk verder, de nieuwe uitlaat dichtkoekend
-ik ga voor het eerst een lang stuk rijden en mijn uitlaat die eindelijk eens warm wordt gooit de gloeiende kool naar buiten.
-ik raak in paniek omdat ik geen idee heb van wat er gebeurd en begin een aantal jaren later op internet te huilen.
 
Wat ik nu lees:
-ik koop een scooter voor minder dan 1 kilometer reizen
-ik rij altijd met de choke vol open
-mijn tweetakt motor wordt nooit warm
-ik pruttel mijn hele uitlaat dicht en rij toch gewoon door
-ik hou dat een half jaar vol
-ik ga naar een brommer zaak die de voornaamste en duidelijkst zichtbare oorzaak van het slechte rijden verhelpt (dichtgekoekte uitlaat)
-ik verander mijn rijgedrag niet en pruttel vrolijk verder, de nieuwe uitlaat dichtkoekend
-ik ga voor het eerst een lang stuk rijden en mijn uitlaat die eindelijk eens warm wordt gooit de gloeiende kool naar buiten.
-ik raak in paniek omdat ik geen idee heb van wat er gebeurd en begin een aantal jaren later op internet te huilen.

Allemaal aannames en je begrijpt er blijkbaar ook niks van, of begrijp je het echt niet? Je weet totaal niet wat er allemaal is voor gevallen en wat de eerste zaak, die geen koelvloeistof had bijgevuld, mij toen heeft wijsgemaakt enz. Ik neem al ruim de tijd om alles te beantwoorden en hoef niet elk detail te verantwoorden zodat jij er niet overheen valt en het een half boek wordt, met je pestgedrag.

Ik ga hier nog 1x op in. Lijkt mij het beste om nu on-topic te blijven.


-ik koop een scooter voor minder dan 1 kilometer reizen
Ja, en? Ben ook heel veel gaan toeren. Als jij een auto hebt voor je dagelijks verkeer, waarom heb jij dan een motor?

-ik rij altijd met de choke vol open
Er bestaat ook nog zo iets als een elektrische choke.

-mijn tweetakt motor wordt nooit warm
Onnodige opmerking?

-ik pruttel mijn hele uitlaat dicht en rij toch gewoon door
Daar was ik toen nog helemaal niet van op de hoogte, ik had 0 technische ervaring. Je bent nu destijdse onwetendheid van een 16jarige aan het bekritiseren? Daarbij reed hij prima als hij wat warm was.

-ik hou dat een half jaar vol
Ik had de scooter 6 maanden in mijn bezit maar reed er pas 2 maanden mee. Daarbij reed de scooter toen prima als hij wat warmer was. Ik had ook geen vergelijkingen materiaal? Toen de scooter goed gemaakt was met de nieuwe uitlaat en afstelling, was het een wereld van verschil, maar hoe kon ik dat dan weten als ik nog nooit op een andere scooter gereden had?

-ik ga naar een brommer zaak die de voornaamste en duidelijkst zichtbare oorzaak van het slechte rijden verhelpt (dichtgekoekte uitlaat)
Nee, ik ging daarnaartoe om hem te laten maken. Ik wist niet wat het probleem was. Ik dacht dat het toen de choke was om op forums te vragen wat mijn probleem toen destijds kon zijn. Ik had nog 0 technische ervaring. Ik wist niet eens waar de choke zat.

-ik verander mijn rijgedrag niet en pruttel vrolijk verder, de nieuwe uitlaat dichtkoekend
wat had ik dan moeten veranderen aan iets waar ik niks vanaf wist?

-ik ga voor het eerst een lang stuk rijden en mijn uitlaat die eindelijk eens warm wordt gooit de gloeiende kool naar buiten.
kan inderdaad de kool zijn geweest, geen idee. Maar het plotselinge verlies in vermogen alsmede geen koelvloeistof duidde toen op iets anders.

-ik raak in paniek omdat ik geen idee heb van wat er gebeurd en begin een aantal jaren later op internet te huilen.
Pest opmerking
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan