het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.287
5.651
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
Nou gewoon, de handmatige kettingspanner laten voor wat het is. Af en toe moet ie losgedraaid worden zodat de veer de geleideplaat weer tegen de ketting drukt. Daarna weer vast draaien.

als je een barbaar bent doe je dat niet en ziet het er er zo uit.

overigens is het een kwestie van nieuwe ketting en geleideplaten. Die bout kan ik laten voor wat het is (volgens de CX Puristen heeft 99% van de CX / GL blokken dit verschijnsel)

maar dat las ik achteraf. Mijn primaire reactie was iets met scheldwoorden.
B08A4604-3567-4D45-B506-AEB7FE74C08F.jpeg
 
De automatische spanners hadden hun eigen problemen. Bij demontage kon je ze maar beter vervangen. Bij de minste beschadiging bleef de blokkeerkogel hangen.

Voor die mechanische spanners bestond trouwens een modificatie-kit.


Altijd vervangen, dit niet doen heb me een goed motorblok gekost .
Was toen iets van 40 gulden (??)
Dat het blok bij de eerste start totaal aan schroot draaide was heel duur leergeld
( hydraulische spanner )..

Bleek ... achteraf .. een bekend probleem te zijn als je hem er uit had gehaald ...
( ford dohc blok ... ja .. zo'n snelle .. ) ..
** ben d'r zowat nog ziek van ;p **
 
Ah ben net zo erg , werk als "pro" in de vuilnis ..
Iets met super milieu bewust en alles sorteren.. dat geneuzel ...

En jij denk dat ik thuis maar ook iets sorteer ?

** nope **


( ja , ok.. koper en schroot .. omdat het opbrengt .. )

Ik sorteer alles. Papier, gft en de rest is op 1 vuilniszakje per jaar na plastic, blik of metalen drankverpakking. Dat vraagt soms om een wat ruimere interpretatie, maar hey, restafval kost een vermogen, de rest is gratis.
 
"ik snap er niks van. Er komt blauwe rook uit de uitlaat als ik gas terug neem"

82198815_1311351225728965_134543432549924864_n.jpg
82428881_321156428777040_83900021463842816_n.jpg




De slang (die tussen de carterontluchting en de turbo zit) was in de loop der jaren zacht geworden en knijpt dan samen. Een helder licht heeft daarom in de slang met een doorlaat van 15 mm, een busje met een doorlaat van 7 mm gedrukt. Het hielp zelfs bij de nieuwe eigenaar nog een tijdje.....

Bij toerental verhoging zuigt de turbo de slang dicht. Motordruk bouwt op. Toerental naar beneden, slang weer "open", motordruk met olie blaast in de turbo. Rook!!
 
Heerlijk. Wat een beunhazerij.

Ik heb gisteren de kleppen gesteld van mijn GL500 / CX500 blok. Ik heb deze in november van zwolle naar huis in den helder gereden.

Inlaatspeling stond op 0.28mm, moet zijn 0.08. Heb nog ontspannen 130 gereden, weinig gemerkt. Uitlaat klep stond nog ruimer :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan