het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.335
5.689
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
De laatste maanden (te) weinig tijd kunnen besteden aan de tweewieler. Maar af en toe krijg ik een reminder dat het goed is om andere prioriteiten te stellen. Zo ben ik vandaag bezig met de electra in de schuur. Alles nieuw want ik kwam ook katoenen bekabeling en kartonnen wandpluggen tegen.

En toen zag ik dit uit een buis komen...
Bekijk bijlage 1553964

Laat me een klein beetje inzoomen...
Bekijk bijlage 1553965

Ik ben heeeel blij dat ik besloten heb om alles te vervangen.

Kleur op kleur, iedereen is monteur :+
 
Dit zijn blunders... Laat de mods mod spelen :(

Why ? Ligt toch niet altijd zo dwars aub.....



En waarom moet er een Mod bij betrokken raken ?


SP1R maakt toch een volledig terechte opmerking ? Als bijna volwassen kerels kunnen we daar toch normaal op reageren, maak aub geen kleuterklas van M-F.


Graag bouw verhalen in het daarvoor bestemde topic in het off-topic deel, dan kunnen we hier weer over technische blunders op motorgebied verder praten ?
 
{edit MBM: reply verwijderd. @Rob RD ... dit topic lag 5 dagen stil en dan schop je het omhoog met wederom een ruzie zoekende volledig off-topic reply ?
Kap ermee aub. Ik mag je graag maar ik kan je niet de hand boven t hoofd blijven houden, een tijdelijke ban is nu wel heel dichtbij hoor..... ]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
M'n broertje heeft net z'n motorrijbewijs-tevens net een.motor gekocht en wil zoveel mogelijk rijden. Baalde dan ook als een stekker dat z'n motor van de 1 op de andere dag beroerd liep. Haalde niet eens de 1.000 toeren en met een beetje gas sloeg het beestje af. Op advies een motorzaak wisselde hij de bougies, helaas zonder resultaat.

Hij wil de motor wegbrengen voor verdere diagnose. Ik overtuig hem eerst de motor door mij even na te laten kijken - motor liep als een trein en lopend weggezet dus kan nooit veel zijn.... Ik kijk even wat zaken na en haal dan het zadel eraf. Zie ik dat m'n broertje een mooi rond opbergvakje ontdekt heeft voor een pakje zakdoekjes.... in de aanzuigopening van het luchtfilterhuis 😅

verbaaste me al hoe zwart de oude bougies waren 🙂
 
Maar om het weer over blunders op motorgebied te hebben... Om 11 uur 's avonds telefoon van de dochter. Kom mij helpen want mijn motor is stilgevallen en start niet meer. Ongeveer 35 kilometer verder komen we bij de stilgevallen motor. De kill-switch weer omgezet en gaan met dat ding!
Doet me denken aan een telefoontje van m'n vrouw terwijl ik aan het werk was bij een klant in Parijs. Motor is stilgevallen op de A8...
Dus ik een rijtje usual suspects aflopen:
- kill switch? - al gecheckt, ik ben niet achterlijk!
- wat is de km stand op de trip teller? - ... (ruim vóór dat ie op reserve moest)
- Heb je de benzinekraan open gezet? Zit links onder de tank - ik ben achterlijk! <klik>
 
Doet me denken aan een telefoontje van m'n vrouw terwijl ik aan het werk was bij een klant in Parijs. Motor is stilgevallen op de A8...
Dus ik een rijtje usual suspects aflopen:
- kill switch? - al gecheckt, ik ben niet achterlijk!
- wat is de km stand op de trip teller? - ... (ruim vóór dat ie op reserve moest)
- Heb je de benzinekraan open gezet? Zit links onder de tank - ik ben achterlijk! <klik>
Een benzinekraan is wel erg oudertwets, die heb ik al heel lang niet meer gezien.
 
Nog eentje van een jaar of 12 terug :)
Mijn vrouw had een leuke Honda CBR 400, maar het ding liep slecht. Een goede kennis van me (overigens oud-MF'er) wou er wel naar kijken. Dus hij aan het sleutelen aan die CBR. Alles prima, spulletjes mooi eraf gehaald, carbs eraf om mooi schoon te maken. Aan de inlaatkant van het blok nog even netjes proppen blauw papier erin, zodat er geen schroefjes in konden vallen.
Carbs schoon, luchtfilter vervangen, nieuwe bougies erin, allemaal prima. Hup spul in elkaar zetten en starten maar. Ja niet dus hè... Accu leeg gestart. Dus aanlopen. Hij is wel tien keer de straat op en neer gelopen, maar niet aanslaan...

Ineens krijgt 'ie een rooie kop: "De blauwe proppen zitten er nog in..."
Vergeet hij nooit meer. En wij ook niet.
 
Nog eentje van een jaar of 12 terug :)
Mijn vrouw had een leuke Honda CBR 400, maar het ding liep slecht. Een goede kennis van me (overigens oud-MF'er) wou er wel naar kijken. Dus hij aan het sleutelen aan die CBR. Alles prima, spulletjes mooi eraf gehaald, carbs eraf om mooi schoon te maken. Aan de inlaatkant van het blok nog even netjes proppen blauw papier erin, zodat er geen schroefjes in konden vallen.
Carbs schoon, luchtfilter vervangen, nieuwe bougies erin, allemaal prima. Hup spul in elkaar zetten en starten maar. Ja niet dus hè... Accu leeg gestart. Dus aanlopen. Hij is wel tien keer de straat op en neer gelopen, maar niet aanslaan...

Ineens krijgt 'ie een rooie kop: "De blauwe proppen zitten er nog in..."
Vergeet hij nooit meer. En wij ook niet.
Nog een geluk dat die niet in de cilinder zijn geraakt!
 
Blundertje van mijn man die mij zou leren rijden? (In Belgie krijg je een voorlopig rijbewijs voor de motor om te oefenen)
Hij had voor mij een leuke CBR600fi gevonden dus rijden maar. Om veel te oefenen moet je veel kilometers maken toch? En ja, hij heeft mij veel geleerd. Zelfs door los zand rijden. Maar als er los zand is zijn er meestal ook wat hobbeltjes... En die goeie ouwe CBR had een versleten veertje aan de standaard. Dus telkens als ik door een kuiltje reed, sloeg hij af omdat het pootje te laag kwam. Pas na een aantal keer vergeefs starten en alles controleren kwam ik daar achter.
En vanaf die dag geef ik mijn man de schuld daarvoor. HIJ had dat veertje moeten controleren!! Tja, hij had die motor toch voor mij gekocht als goede probleemloze lesmotor? 😂
Niet echt een sleutelblunder, maar toch...
 
Is alweer 53 jaar geleden (1967 !).
Bouwde toen zelf 'Enduro'-motoren. Een eigenbouw CDS frame met een DKW of Kreidler 50 cc blokje eronder. Wat toen nog kon (!), gewoon een bromfietsverzekeringsplaatje achterop en gewoon de weg op.
Als ik 2 dagen na mijn verjaardag ook mijn 'roze'-papiertje scoor, mag er een echt kenteken achterop.
Met een kentekenbewijs van een total-loss Kreidler RS en na even klungelen met slagcijfers en 3 Kreidler stickers verder, is de CDS-DKW Enduro als Kreidler RS een 'legale'-motor geworden.
Nu was onze Enduro groep bij de Politie ehhhh, redelijk bekend ;)
Komt er op een T-splitsing een zo'n witte kever met blauwe-bolletje op dak van rechts. Uiteraard ;), die laat je voorgaan. Moeten dezelfde kant op, dus volg ik op 'gepaste' afstand. En dan (onvermijdelijk), gaat er een rode "STOP" aan. Ze komen naar me toe met zo'n stemming van; "Die gaan we even knippen en scheren".

Van agent 1 krijg ik een geweldige donderspeech te horen, terwijl 'maatje' 2 alvast aan het schrijven gaat;
- 50 km waar 30 is toegestaan',
- rijden op de rijbaan ipv het fietspad'
- En, een ondeugdelijk voertuig. geen trappers !! Kortom, we gaan uw 'bromfiets' bij deze in beslag nemen. Het busje is onderweg.

Bij de vraag om mijn 'Bromfiets'-verzekering, laat ik (bijna ) achteloos zowel het kentekenbewijs als mij kersverse rijbewijs A zien.
Oeps. Werd nog even zeuren over de uitlaad en de toeter (!), maar de mannen vertrokken met de staart tussen de benen.
[ gelukkig hadden ze niet zoveel verstand van een 'echte' Kreidler RS, zat een DKW RT motorblokje onder !! ]

P.S. Zoek de verschillen tussen deze CDS-DKW Enduro en mijn huidige Suzuki VanVan ;)
 

Bijlagen

  • 1967 CDS 1.4 DKW rechts.jpg
    1967 CDS 1.4 DKW rechts.jpg
    150,1 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan