het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.335
5.689
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
Voor Harley vragen ze hoge prijzen voor een belt, alhoewel ik nog geen vijfhonderd euro heb gezien.
Ik bestel normaal gewoon een machinebelt (tandriem), die zijn namelijk precies hetzelfde en kosten doorgaans vijftig euro.

Heb laatst van een Harley dealer nog verhaal gehoord t.o.v. een zelfstandige. Nieuwe banden verzocht ook op type, betreffende meneer had 2 offertes opgevraagd.

1 bij de Harley dealer voor bepaalde type banden en de zelfstandige had hetzelfde gedaan, de Harley dealer was 140% duurder t.o.v. de zelfstandige :+ Zelfde banden inclusief montage, wat een verschil das niet uit te leggen.
 
Heb laatst van een Harley dealer nog verhaal gehoord t.o.v. een zelfstandige. Nieuwe banden verzocht ook op type, betreffende meneer had 2 offertes opgevraagd.

1 bij de Harley dealer voor bepaalde type banden en de zelfstandige had hetzelfde gedaan, de Harley dealer was 140% duurder t.o.v. de zelfstandige :+ Zelfde banden inclusief montage, wat een verschil das niet uit te leggen.
De zelfstandige:
1614864212837.png


De Harley dealer:
1614864251096.png


Hmmm nee je hebt helemaal gelijk. Dat is inderdaad niet uit te leggen. _O-
 
Heb laatst van een Harley dealer nog verhaal gehoord t.o.v. een zelfstandige. Nieuwe banden verzocht ook op type, betreffende meneer had 2 offertes opgevraagd.

1 bij de Harley dealer voor bepaalde type banden en de zelfstandige had hetzelfde gedaan, de Harley dealer was 140% duurder t.o.v. de zelfstandige :+ Zelfde banden inclusief montage, wat een verschil das niet uit te leggen.
geen blunder. Lees de OP
 
geen blunder. Lees de OP
Snorry! :$

@Raphaël-s: Die bovenste foto komt niet overeen met de werkelijkheid hoor in dit geval, prijsverschil is realistisch beter? :+

Is 't dan wel een blunder dat ze destijds bij het afleveren van mijn motor bij het oppoetsen van de motor het oliepeilglaasje eruit drukten waardoor alle olie weg liep? O-) Beperk me wel tot meelezen hier _O-
 
Snorry! :$

@Raphaël-s: Die bovenste foto komt niet overeen met de werkelijkheid hoor in dit geval, prijsverschil is realistisch beter? :+

Is 't dan wel een blunder dat ze destijds bij het afleveren van mijn motor bij het oppoetsen van de motor het oliepeilglaasje eruit drukten waardoor alle olie weg liep? O-) Beperk me wel tot meelezen hier _O-
Poetsen doe je niet met een hamer, dat lijkt me wel een blunder.
 
Gaat om een Reliant, zo'n 3 wieler waarmee Mr. Bean altijd ruzie heeft (mag je met een motor rijbewijs rijden dus binnen dit forum . . . . . . .)
De timmerman van ons bedrijf had alleen zijn "Roze A", dus reed zo'n 3 wieler (80er jaren !). Hij ging er zelf elektronische ontsteking op zetten. De ontsteking wordt via een wormwiel haaks vanaf de nokkenas aangedreven. Nu zit bij zo'n Reliant de motor zowat onder het dashboard, zodat je haast Poppehandjes moet hebben, om er goed bij te kunnen. Helaas, er valt een boutje langs de verticale as omlaag. Slim als de timmerman is, laat hij op de startmotor alles even rond draaien, zodat (denkt hij) het boutje dan omlaag valt en er dan via de olie aftapplug weer uit te vissen is.

"Ik hoorde een KNAK en nu staat de motor vast", kon hij met moeite tussen de vloeken uitbrengen.
Van de Dealer in Veenendaal kwam het verlossende antwoord op die knak; gebroken nokkenas ! ! (nog mazzel)
 
Laatst bewerkt:
wat ik me wel even afvraag: betekend dat dat er ook een steentje tussen kan schieten die heel je riem naar de klote helpt?
Mijn 2e motor in het rijtje hieronder ( Kawa 305Ltd) had riemaandrijving. Na verkoop kreeg de volgende eigenaar een steentje tussen riem en poelie en de riem knapte gelijk. De brug moet gedemonteerd worden om een nieuwe riem te monteren.
 
mijn vorige auto weggebracht om de koppeling te laten vervangen. Garage had het te druk dus die hadden het weer uitbesteed aan een andere garage. Kreeg ik een belletje een paar dagen later, de auto lag op de kop langs de snelweg...;(. De auto ambulance was gaan slingeren en is over de kop geslagen. Op zich prima opgelost door deze garage, een prima dagwaarde gekregen. Alleen een andere auto stond destijds financieel niet in de planning'(

De monteur die met de auto ambulance heeft gereden was er wel flink ondersteboven van....
Letterlijk
 
  • Leuk
Waarderingen: MSW
Heb laatst van een Harley dealer nog verhaal gehoord t.o.v. een zelfstandige. Nieuwe banden verzocht ook op type, betreffende meneer had 2 offertes opgevraagd.

1 bij de Harley dealer voor bepaalde type banden en de zelfstandige had hetzelfde gedaan, de Harley dealer was 140% duurder t.o.v. de zelfstandige :+ Zelfde banden inclusief montage, wat een verschil das niet uit te leggen.
Heb ik ook eens hier meegemaakt, ik gaf de potentiële klant een prijsopgave voor de helft van de prijs die de Harley-dealer op had gegeven.
De sleutelblunder hier is dat die potentiële klant zijn sleutels pakte en boos wegliep omdat ik te goedkoop was. Dat kon nooit goed zijn.....
Zijn zoon (wel een vaste klant) stond er bij en die moest alleen maar lachen om de reactie van zijn vader......
 
Heb ik ook eens hier meegemaakt, ik gaf de potentiële klant een prijsopgave voor de helft van de prijs die de Harley-dealer op had gegeven.
De sleutelblunder hier is dat die potentiële klant zijn sleutels pakte en boos wegliep omdat ik te goedkoop was. Dat kon nooit goed zijn.....
Zijn zoon (wel een vaste klant) stond er bij en die moest alleen maar lachen om de reactie van zijn vader......
Herkenbaar trekje van mijn chef,
Voor een beperkt bouwklusje vroegen we beide offerte.
Aanbieding naast elkaar gelegd, exact dezelfde aanbieding,
Prijsverschil: 1/4,5
(Zijn offerte dus 4,5 x mijn offerte)
Krijg ik de schuld en boze chef van een te goedkope aanbieding...🤔🤔
Ironie wil dat chef afgelopen week zwaar op zijn dak heeft gekregen voor overspendin budget, hoe zou dat nu komen?
Maar wie denk je dat de gevolgen mag dragen van die overspending?
 
Zojuist is hier een Suzuki GSX1100G afgeleverd. Daar hebben al 3 personen iets van proberen te maken.....:X
Foto's volgen morgen.
Heeft iemand een link naar een werkplaats manuel voor deze fiets? (GV74A-104?O7)
(en ja, in goochel was ik ook al)
Iets later...
Voorkantje van een scooooterrrrr
IMG_20210319_165933[1].jpg


Teller van een weet niemand. Het hele electrixche gebeuren werkt niet meer, en niemand snapt het. Ik ook nog niet :+

IMG_20210319_165853[1].jpg


Een nieuwe accu heeft hij wel gekregen........
IMG_20210319_165959[1].jpg

En het brandstofsysteem weer terugbouwen zoals het hoort, dat zou men later doen...
IMG_20210319_170021[1].jpg


Het is de bedoeling dat hij weer origineel, en TÜV gekeurd wordt.......
 
  • Wow
Waarderingen: Kars
Terug
Bovenaan Onderaan