het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.335
5.689
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
Ik ben vroeger regelmatig op zaterdagen met een vriend mee geweest die een eigen montagebedrijf heeft en heb heel wat draadeinden geboord, voorbereid en gelijmd voor het monteren van bijvoorbeeld balusters, hekwerken, leuningen enz.

Dat deden we met hilti hit, dat bestond uit 2 componenten en werd gemengd in het bijgeleverde mondstuk.
Dat spul hardde in een vrij korte tijd uit dus het was noodzaak om veel gaten die gelijmd moesten worden voor te bereiden want anders was het mondstuk al hard geworden en had je nog lijm over.

Ook daarmee zit een anker muurvast, mits goed voorbereid.
Hilty-hit is op basis van hars met cement. 2e component is de harder.
Voorbereiden. Heb ik al vaker gezegd en vraag het ook maar aan je hilty vertegenwoordiger. Schoonblazen, borstelen en weer blazen. bij twijfel, herhalen van deze stappen.
 
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
Mwah, als dit is nav de verankeringsbouten.
Vind het wel belangrijk dat er voldoende diep op in gegaan word, over de oorzaak, en de oplossing.
Blijkt wel dat er voldoende onkunde is bij de respondenten, om nader op het onderwerp in te gaan.
Mocht jij of een ander met een interesantere blunder komen. We gaan er graag op in. Groetjes. Scheurschuimpje.
 
Heren, goedemorgen.

Een draadeind onder een hoek monteren omdat het montage gat met opzet scheef scheef geboord is is heel sterk af te raden indien het draadeind op trek belast wordt.
Enerzijds wordt het draadeind/bout hoger belast dan de tegenoverliggende zijde. Hierdoor wordt de klem constructie sterk verzwakt.
Daarbij, een bout/draadeind buigen is het inbrengen van spanning, op een manier wat je perse niet wilt; kerf werking.

Helling plaatjes worden gebruikt, en alleen daar, waar een boutconstructie toegepast wordt bij UNP profielen en alleen bij UNP profielen, omdat die een schuine flens (dat is het korte deel) hebben.
H profielen vallen uitdrukkelijk hier buiten.

Mijn mening over de chemische ankers; volg de gebruiksaanwijzing op de verpakking met betrekking tot de boordiepte.
En kijk naar de datum op de verpakking; ook chemische ankers verouderen indien niet gebruikt.
 
Chemische ankers en vooral als het boorgat niet goed is leeggeblazen, EN, geborsteld zijn zeer onbetroubaar.
Keilbouten blijven zich vastzetten in het gat. Dan is het aan het beton om het te begeven. Of je moet de bout overmidden trekken.
Ik heb meldkamertafels gemonteerd met chemische ankers.
Van de ontwerper kreeg ik een ragger en een speciale pomp om het gat absoluut stofvrij te maken. Dat vond hij zeer belangrijk, en ik zie nu waarom.
 
Ik heb meldkamertafels gemonteerd met chemische ankers.
Van de ontwerper kreeg ik een ragger en een speciale pomp om het gat absoluut stofvrij te maken. Dat vond hij zeer belangrijk, en ik zie nu waarom.
Waren ze bang dat de centralisten hun werk mee naar huis zouden nemen?

5 boxen verderop heeft er ook 1 mazzel gehad. Bus op de brug en dan de ankers uit de vloer komen. Tijd voor een schone boxerBekijk bijlage 1682108Bekijk bijlage 1682109Bekijk bijlage 1682110

Nou ja, er zat gelukkig nog een bus tussen die de staanders uit elkaar hield...
 

Bijlagen

  • Command-Control-Leitstandmoebel-1.jpg
    Command-Control-Leitstandmoebel-1.jpg
    30,2 KB · Weergaven: 139
Maar ook jullie laten de buitenmantels van de kabel veel te veer in de kast lopen. Links en rechts op de bodemplaat een gootje en het wordt nog veel netter.
Ja, het kan ook zeker beter. Dit is onze max in kunnen maken met wat aangeleverd wordt. Buitenmantels deels laten zitten heeft ook een praktische reden. Het is makkelijker zoeken met storingen
 
Vandaag wezen kijken bij een motor waar een ander blok in was gezet na een total failure van het vorige blok (naks). Nieuwe(tweedehandse-) blok, dat overigens goed lopend is uitgebouwd ( vraag niet hoe ik dat weet-) zou niet goed lopen en kortsluiting geven…..
Na (letterlijk!) 1 minuut maar aangegeven dat er maar beter; een nieuwe/andere kabelboom aangeschaft kon worden omdat er een draad compleet weggefikt was, er behoorlijk geknipt en gebeunt was in de rest van de boom inclusief bloot liggende delen, vergeten stekkers toch maar aan te sluiten, en last but not least….; beroerd lopen, huhuh, zeker als er een vacuüm gewoon niet aangesloten is….
Kom het het eigenlijk niet geloven. Geadviseerd om voordat er nieuwe startpogingen gedaan werden, eerst dat alles op te lossen, zeker gezien de benzine lekkage, het zou anders kunnen eindigen in een brandje…. Sommige…
 
Vandaag wezen kijken bij een motor waar een ander blok in was gezet na een total failure van het vorige blok (naks). Nieuwe(tweedehandse-) blok, dat overigens goed lopend is uitgebouwd ( vraag niet hoe ik dat weet-) zou niet goed lopen en kortsluiting geven…..
Na (letterlijk!) 1 minuut maar aangegeven dat er maar beter; een nieuwe/andere kabelboom aangeschaft kon worden omdat er een draad compleet weggefikt was, er behoorlijk geknipt en gebeunt was in de rest van de boom inclusief bloot liggende delen, vergeten stekkers toch maar aan te sluiten, en last but not least….; beroerd lopen, huhuh, zeker als er een vacuüm gewoon niet aangesloten is….
Kom het het eigenlijk niet geloven. Geadviseerd om voordat er nieuwe startpogingen gedaan werden, eerst dat alles op te lossen, zeker gezien de benzine lekkage, het zou anders kunnen eindigen in een brandje…. Sommige…
ja , sommige mensen kunnen beter weer met lego aan de gang gaan
 
Terug
Bovenaan Onderaan