het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.210
5.575
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
Of je denkt als motorfiets fabrikant gewoon net iets langer door:

1k059-74a38a3bac40747fb20d3bd99d2616ce.JPG


Het ventiel zit haaks gemonteerd in een stukje holle spaak (links onder)

Dat denken stopte bij het voorwiel, in het achterwiel zijn ze het vergeten...
 
Metalen of alu dopjes... bandenboeren zijn er gek van .
Mijn eerste auto is ooit APK afgekeurd op alu ventieldopjes.
Keurmeester kreeg ze niet normaal los, ze zaten helemaal vastgerot op de ventielen en zo kon hij de bandenspanning niet checken....


Heb uiteindelijk de ventielen moeten doorsnijden, de band half van de wielen gedrukt, nieuw ventiel geplaatst, banden opgepompt en terug naar de garage. Weet niet of het sleutelblunder is, maar was wel balen, wat het kostte me een hoop extra tijd voor een paar stomme, blauwe dopjes.
 
Mijn eerste auto is ooit APK afgekeurd op alu ventieldopjes.
Keurmeester kreeg ze niet normaal los, ze zaten helemaal vastgerot op de ventielen en zo kon hij de bandenspanning niet checken....


Heb uiteindelijk de ventielen moeten doorsnijden, de band half van de wielen gedrukt, nieuw ventiel geplaatst, banden opgepompt en terug naar de garage. Weet niet of het sleutelblunder is, maar was wel balen, wat het kostte me een hoop extra tijd voor een paar stomme, blauwe dopjes.
Die ervaring heb ik ook. Aluminium dopjes sloop ik er meteen vanaf.
 
Een paar maanden was genoeg om ze volledig vast te laten rotten. Buitenkant was niets aan te zien, nog netjes blauw en glimmend. Binnenkant (mogelijk ook door spanningscorrosie)? was volledig vergroeid met ventiel en was niet los te krijgen.
 
1x per jaar? Ok. Ik doe dit wat vaker. Maar maakt niet uit. Ieder zn ding. Ik heb er ook van metalen dopjes opzitten en daar heb ik tot nu toe gelukkig geen last van. (Zal meteen ff afkloppen)
 
Laatst bewerkt:
Ferro / non ferro is geloof ik wel een stelregel

Edit: nee, lood / zink is een populaire combi
Koper / alu heeft ook geen lang leven,
Maar ook staal/alu is galvanisch,
Ooit persoonlijk een lastige NH3 lek mogen oplossen door een foute montage van de galvanische scheidingsringen,
(PTFE bussen & ringen moesten de stalen bouten scheiden van de alu flens,maar de ring hadden de monteurs aan de kant van de stalen flens gelegd, +/- 2 mm alu was weggevreten op ongeveer 3 jaar tijd)
 
Terug
Bovenaan Onderaan