Het slijk der aarde

botje

MF veteraan
8 jun 2002
2.344
0
Ik heb er veel te weinig van, als het zo doorgaat moet ik binnen 2 of 3 maanden de moto (of auto) verkopen. Verzekering, afbetaling, banden, drank voor auto en moto, ... en dat voor een beginnend werkmens. Uitgaan staat op een zeer laag pitje, maar als alles goed gaat zou ik binnen een maand of drie beterschap moeten zien, allé dat hoop ik toch anders zal ik 1 van de 2 toch moeten van de hand doen. Maar de moto gaat als laatste buiten. Waarom is alles toch zo verdomd duur. But always look on the bright side of life 8-) :]
 
life sucks...(207)

Ik heb er veel te weinig van, als het zo doorgaat moet ik binnen 2 of 3 maanden de moto (of auto) verkopen. Verzekering, afbetaling, banden, drank voor auto en moto, ... en dat voor een beginnend werkmens. Uitgaan staat op een zeer laag pitje, maar als alles goed gaat zou ik binnen een maand of drie beterschap moeten zien, allé dat hoop ik toch anders zal ik 1 van de 2 toch moeten van de hand doen. Maar de moto gaat als laatste buiten. Waarom is alles toch zo verdomd duur. But always look on the bright side of life 8-) :]
 
>Subject: Fwd: Fw: Consumentenstaking
>Date: Thu, 20 Jun 2002 13:02:18 +0200
>
>
>>> > Zoals wij steeds in onze beurs merken,is sinds de invoering van
>>>de Euro
>>> > alles duurder geworden.
>>> > Voorheen kon je nog voor de kleine koter een ijsje kopen voor
>>>een
>>>gulden,nu
>>> > betaal je een Euro !!
>>> > Duidelijk merkbaar is de prijsstijging aan de
>>> > benzinepomp,parkeerautomaten,horeca,supermarkten enz.
>>> > Had je voorheen met 20 gulden een leuk avondje uit,nu rekent
>>>zich dat in
>>>20
>>> > Euro.
>>> > er heerst een gevoel van :men heeft het Gulden teken eenvoudig
>>>verwisseld
>>> > met het Euro teken.
>>> > daar moet nu een einde aankomen,wij roepen een
>>>consumentenstaking op.
>>> >
>>> > En wel op 1 Juli 2002 !!
>>> > op deze dag kunnen wij een teken geven,waaraan iedereen mee mag
>>>en moet
>>> > doen,ook jij !!
>>> > Het zou geen enkel probleem moeten zijn, een dag geen geld uit
>>>te geven
>>> > (geen levensmiddelen inkopen,niet tanken,geen cafebezoek).
>>> > Het zal geen enkel effect hebben als dat 1 persoon doet,maar
>>>als wij
>>> > allemaal hieraan meedoen,draagt elke consumentenstaking
>>> > er aan bij, dat de verantwoordelijken de ogen geopend worden.
>>> >
>>> > Stel je eens voor, heel Nederland koopt een dag lang helemaal
>>>niets!
>>> > Als wij dan nagaan, dat eenieder van ons gemiddeld 10 Euro per
>>>dag
>>> > uitgeeft,
>>> > is dat bij 16 miljoen Nederlanders een effect van 160
>>> > miljoen Euro !!
>>> > dit moet toch een duidelijk signaal zijn!
>>> >
>>> > Help mee deze actie te verspreiden en kenbaar te maken,stuur
>>>deze mail aan
>>> > iedereen die je kent, en praat erover met hen die geen e-mail
>>>hebben.
>>> >
>>> > Dus op 1 juli om 0.00u begint de staking!! het gaat ons
>>>allemaal aan,
>>> >
>>> > !!!!!! OOK JIJ !!!!!!

(sorry, beetje spam, maar leek me wel toepasselijk voor jouwn verhaaltje...)
 
Is goed... ik koop niets in Europa op 1 juli!!!

(Is er een keer een staking, ben ik er niet)
 
Andere baan zoeken? Zuinigere auto kopen ? Zuinigere motor kopen (25kw :+ ) ?

Ik heb een half jaar terug een zuinigere, kleinere auto gekocht. Dat merk ik echt wel. Zuipt bijna 2x zo weinig benzine, is goedkoper in verzekering en wegenbelasting.. en van de centen die ik over houd kan ik weer meer uitgeven aan motorrijden ;)
 
Je gaat toch niet vertellen dat alles goedkoper geworden is in Belgie sinds de invoering van dat rotding :? :?

een globale stijging van de prijzen met 0.3% echter dit is niet gelijk gespreid over de verschillende sectoren, benzine en horeca zijn duurder geworden, andere dingen dan weer goedkopen (waarschijnlijk alles wat ik niet nodig heb |( )
 
een globale stijging van de prijzen met 0.3% echter dit is niet gelijk gespreid over de verschillende sectoren, benzine en horeca zijn duurder geworden, andere dingen dan weer goedkopen (waarschijnlijk alles wat ik niet nodig heb |( )

Dan hebben jullie nog mazzel, hier is soms de alleen het guldenteken in een euroteken veranderd. Dus gewoon dikke verdubbeling (als het niet meer is)... alles is duurder geworden. En de overheid doet er blijkbaar niets aan....
 
Laatst boodschappen gedaan... moet bijna 50 ero neertellen... terwijl ik vroeger nooit boven de 70 gulden uitkwam, en ik dan heel wat meer in de koffers te stouwen had :(

Auto wegdoen...motorrijden is toch veel leuker. Spider en ik hebben al tijden geen auto en ik geloof dat we hem tot nu toe maar 1 keer echt gemist hebben (dus 1 geleend)...tuinspullen halen.
 
Was makkelijker om alle gulden tekenes te vervangen door €, ipv het allemaal om te rekenen. Stelletje ^(*^*(@((... Eerst kocht je een glas bier voor een rijksdaalder, nu ben je 2,20 € kwijt. Zucht... :(
 
Een oud hollandsch spreekwoord:

De tering naar de nering zetten.

Vrije vertaling: niet meer uitgeven als er binnen komt.

Advies = gratis ;)
 
maakt niet uit wat je verdient, is altijd te weinig...
:^ Alhoewel er wel ergens een omslagpunt zit maar ik denk niet dat ik dat omslagpunt ga bereiken in mijn leven... ;)

Botje: vaker fietsen en minder geld uitgeven tijdens het stappen scheelt meestal al een hoop!
 
Terug
Bovenaan Onderaan