Het soevereine XT/XTZ/TT/TTR topic nr 6

Status
Niet open voor verdere reacties.

Enzo van der Voort

MF veteraan
15 sep 2006
2.222
9
Slootwerd
Dit is de opvolger van het legendarische Het-grote-XTXTZTTTTR-topic-nr-5-alweer

We beginnen met een filmpje waarin alle genoemde xt en tt afgeleiden zo'n beetje figureren in hun natuurlijke habitat.
Klik op het plaatje voor het starten van de film

Verder horen hier allemaal leuke plaatjes van oude xt's en tt's enzo maar daarvoor verwijs ik naar de eerdere edities.

Nou vooruit eentje dan...
sonauto1979.jpg

Veel plezier hier
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt gvd de PVDA wel. Via achterkamertjes wordt de opvolger bepaald. Fuck de democratie!

Enzo, je krijgt wel een prijs voor de mooiste topictitel.
 
Laatst bewerkt:
Hoera, een nieuw deeltje voor regenachtige middagen!

En over techniek gesproken,... heeft iemand toevallig nog een achterpatbord van een TT600 rondslingeren waar íe vanaf wil?
Nu ik voorzien ben van noppenbanden(Bolski bedankt) gooi ik toch wat meer rotzooi op als met de slicks die er op zaten... En dat kan m'n kapotte achterspatbord niet meer aan.

Dit model zoek ik:
yamaha_tt_600_r_1998_7_lgw.jpg
Kleur maakt niet uit.(wordt vanzelf bruin.)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het laatste uur gespendeerd aan het doorspitten van dit topic en voorgaande delen. Het valt me op dat de XTZ660 Tenere (3YF) niet zoveel offroad wordt ingezet. Of vergis ik me?
Ben er naar een op zoek als second motor voor offroad, vandaar de vraag.
In het verleden was ik in het bezit van een DRZ400E, maar die heb ik verleden jaar verkocht. Prima motor in het bos, maar naar ritten toe en verhard was het niet mijn ding.
Mijn andere motor (BMW 1200 GSA) zet ik regelmatig in offroad, maar die is niet de meest geschikte als het blubberig is of erg los zand. Op de BMW rijd ik al jaren op TKC's en dacht nu een Tenere erbij te kopen en daar Mefo's op te leggen. Goed idee?
 
Hoera, een nieuw deeltje voor regenachtige middagen!

En over techniek gesproken,... heeft iemand toevallig nog een achterpatbord van een TT600 rondslingeren waar íe vanaf wil?
Nu ik voorzien ben van noppenbanden(Bolski bedankt) gooi ik toch wat meer rotzooi op als met de slicks die er op zaten... En dat kan m'n kapotte achterspatbord niet meer aan.

Dit model zoek ik:
[afbeelding]Kleur maakt niet uit.(wordt vanzelf bruin.)
Wat versta je onder het achterspatbord? Dat witte deel, of dat stukje waar je ktp op zit?
 
Ik heb het laatste uur gespendeerd aan het doorspitten van dit topic en voorgaande delen. Het valt me op dat de XTZ660 Tenere (3YF) niet zoveel offroad wordt ingezet. Of vergis ik me?
Ben er naar een op zoek als second motor voor offroad, vandaar de vraag.
In het verleden was ik in het bezit van een DRZ400E, maar die heb ik verleden jaar verkocht. Prima motor in het bos, maar naar ritten toe en verhard was het niet mijn ding.
Mijn andere motor (BMW 1200 GSA) zet ik regelmatig in offroad, maar die is niet de meest geschikte als het blubberig is of erg los zand. Op de BMW rijd ik al jaren op TKC's en dacht nu een Tenere erbij te kopen en daar Mefo's op te leggen. Goed idee?
Ik heb er een gehad en het ging er prima op hoor. Niet extreem, maar hij kan prima meekomen, koppel zat. Binnen de Tenere club zijn er nog wel wat meer te vinden die op de 3YF en 4MD rijden. Maar hier in dit topic is het vooral Komkommer.
 
Ik heb het laatste uur gespendeerd aan het doorspitten van dit topic en voorgaande delen. Het valt me op dat de XTZ660 Tenere (3YF) niet zoveel offroad wordt ingezet. Of vergis ik me?
als ik me niet vergis geeft komkommer zijn xtz660 aardig de sporen in het veld!

edit: bolski was me voor
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het laatste uur gespendeerd aan het doorspitten van dit topic en voorgaande delen. Het valt me op dat de XTZ660 Tenere (3YF) niet zoveel offroad wordt ingezet. Of vergis ik me?
Ben er naar een op zoek als second motor voor offroad, vandaar de vraag.
In het verleden was ik in het bezit van een DRZ400E, maar die heb ik verleden jaar verkocht. Prima motor in het bos, maar naar ritten toe en verhard was het niet mijn ding.
Mijn andere motor (BMW 1200 GSA) zet ik regelmatig in offroad, maar die is niet de meest geschikte als het blubberig is of erg los zand. Op de BMW rijd ik al jaren op TKC's en dacht nu een Tenere erbij te kopen en daar Mefo's op te leggen. Goed idee?

Welkom.

:+
 
Check.
De TTR is voorzien van nieuw rubber. Wordt er steeds handiger in.

Iemand toevallig nog een luchtfilterhuis van een TTR600 '98 liggen? Ik zag dat er een klein scheurtje in zit. Of zijn er ook andere luchtfilterhuizen die passen?
 
Andere lufikasten passen niet. Maar een scheurtje is te lassen hoor, en als je dat zelf niet kunt, ontvetten met remmenreiniger oid en dichtmaken met (zwarte) kit.
 
Geen idee waarom de gummiring erom heen zit. Heb 'm zo gekregen.
Het zal wel ergens nuttig voor zijn want anders doe je dit toch niet....? :)
 
Volgens oud Zuid-Hollands gebruik ook. :Y Als we in een dappere bui zijn doen we het zelfs op zaterdag!

Tenzij je motor dat niet meer kan omdat hij onderdelen mist.... ;(
Dan slaat de verveling en de depressie toe en ga je vrouw en kinderen lastig vallen.
(Die vrouw en kinderen zijn ergens ontstaan in een eerdere "kapottemotor" periode, dus dat moeten we niet nog een keer hebben. :X )

Maar dan is daar de noordhollandse XT -"ik verzamel ze niet, ik breng ze weer in contact met hun familie"- spaarder die te hulp schiet! Dus misschien dat ik binnenkort de XXT weer in z'n habitat terug kan zetten.
 
Laatst bewerkt:
Ben jij nog weggeweest dan? Regen zat hier.

Jawel, maar voor een bochtig wegritje op de XTZ750 .
M'n knie is nog steeds niet OK.
Heb net de remmerij een after-pekel beurt gegeven, dus moest even nieuwe remblokken inrijden, en proefrijden. Toch weer 80 winderige en natte km. verder. :z
T spul lijkt weer okee te werken, mooi gangbaar en schoon. Was een beetje drama na de winter. :X
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het laatste uur gespendeerd aan het doorspitten van dit topic en voorgaande delen. Het valt me op dat de XTZ660 Tenere (3YF) niet zoveel offroad wordt ingezet. Of vergis ik me?
Ben er naar een op zoek als second motor voor offroad, vandaar de vraag.
In het verleden was ik in het bezit van een DRZ400E, maar die heb ik verleden jaar verkocht. Prima motor in het bos, maar naar ritten toe en verhard was het niet mijn ding.
Mijn andere motor (BMW 1200 GSA) zet ik regelmatig in offroad, maar die is niet de meest geschikte als het blubberig is of erg los zand. Op de BMW rijd ik al jaren op TKC's en dacht nu een Tenere erbij te kopen en daar Mefo's op te leggen. Goed idee?
Je doelt op de Mefo Stonemaster?

Vandaag leuk heuveltje tegengekomen. Op een of andere manier krijg je dat er nooit goed op, maar hier heb ik echt even getwijfeld om er op te rijden. Hij is erg stijl en erg hoog. (kijk hoe klein het motortje is).
full
 
Geen idee waarom de gummiring erom heen zit. Heb 'm zo gekregen.
Het zal wel ergens nuttig voor zijn want anders doe je dit toch niet....? :)


bij mij zit er ook zoeen op (xt600e), vanaf de fabriek. geen id wat het doet..
google zegt dit:

Ek verbeel my Yamaha het vir my destyds gese toe ek myne gehad het dat dit 'n tipe vibrasie demper is op die disc, maar soos ek se, ek dink ek verbeel myself...

en dit:

It's to prevent stones getting wedged between spokes, disc and caliper and breaking something.

bron: XT600E rubber wheel ring
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan