Zo, ik ben op de testbank geweest met de SP-1. Slecht nieuws en goed nieuws...
Het slechte nieuws is dat ie er compleet en totaal naast staat. En dat het heel veel tijd gaat kosten om het goed te krijgen. Het goede nieuws is dat dat wat ie doet dat ie dat wel goed doet en dat ik alles zelf naar hartelust kan veranderen.
Onderin staat ie veel te rijk en als je dan gas geeft en de toeren gaan omhoog dan slaat ie om van rijkdom naar armoede.
Die gast hield voor mij een toerental vast en dan ging ik getalletjes veranderen. Beetje vreemd dat dat niet zo heel veel uit leek te maken qua AFR, maar je kon horen dat ie anders ging lopen. In eerste instantie kwam die met moeite aan de 4000 toeren en toen heb ik een paar keer met mijn vuist op het keyboard geslagen en toen liep ie al door naar 5000.
Denk dat misschien mijn sensor niet zo fris meer is of zo, waardes van rond de 11 zijn best wel rijk, maar de brommer schijnt het wel prettig te vinden. Misschien nog eens calibrerer, begint dat hele gedonder weer overnieuw. Ik weet het niet, die gast die me hielp wist het ook niet. Niemand weet het...
Ik heb met de laptop en mijn handhelf AFR logger tegelijk gelogd ik denk dan heb ik lekker veel gegevens om te overdenken (ja letterlijk over denken).
Ik heb nog ruimte op mijn logger om nog twee lambda sensoren aan te sluiten, die heb ik ook wel liggen, maar dan moet ik nog ff twee gaten er bij schieten in de uitlaat. Ik log nu cilinder 1, maar dan kan ik, 1, 2, en nog een keer de mix doen.
Het werkt allemaal prachtig en ik vind het schitterend, maar verder snap ik er geen reet van.
Ben nog steeds wel, of eigenlijk opnieuw ervan overtuigd dat het kan werken. Je moet alleen ff 16x16 is 256 van die getalletjes goed "raden". Nou, ik geef het niet graag toe, maar vind het best wel pittig...
plaatjes voor de liefhebbers (zijn die er dan?)...
Nee geen foto van mij knielend naast een testbank, gebogen over een laptop met een koptelefoon op.
Het slechte nieuws is dat ie er compleet en totaal naast staat. En dat het heel veel tijd gaat kosten om het goed te krijgen. Het goede nieuws is dat dat wat ie doet dat ie dat wel goed doet en dat ik alles zelf naar hartelust kan veranderen.
Onderin staat ie veel te rijk en als je dan gas geeft en de toeren gaan omhoog dan slaat ie om van rijkdom naar armoede.
Die gast hield voor mij een toerental vast en dan ging ik getalletjes veranderen. Beetje vreemd dat dat niet zo heel veel uit leek te maken qua AFR, maar je kon horen dat ie anders ging lopen. In eerste instantie kwam die met moeite aan de 4000 toeren en toen heb ik een paar keer met mijn vuist op het keyboard geslagen en toen liep ie al door naar 5000.
Denk dat misschien mijn sensor niet zo fris meer is of zo, waardes van rond de 11 zijn best wel rijk, maar de brommer schijnt het wel prettig te vinden. Misschien nog eens calibrerer, begint dat hele gedonder weer overnieuw. Ik weet het niet, die gast die me hielp wist het ook niet. Niemand weet het...
Ik heb met de laptop en mijn handhelf AFR logger tegelijk gelogd ik denk dan heb ik lekker veel gegevens om te overdenken (ja letterlijk over denken).
Ik heb nog ruimte op mijn logger om nog twee lambda sensoren aan te sluiten, die heb ik ook wel liggen, maar dan moet ik nog ff twee gaten er bij schieten in de uitlaat. Ik log nu cilinder 1, maar dan kan ik, 1, 2, en nog een keer de mix doen.
Het werkt allemaal prachtig en ik vind het schitterend, maar verder snap ik er geen reet van.
Ben nog steeds wel, of eigenlijk opnieuw ervan overtuigd dat het kan werken. Je moet alleen ff 16x16 is 256 van die getalletjes goed "raden". Nou, ik geef het niet graag toe, maar vind het best wel pittig...
plaatjes voor de liefhebbers (zijn die er dan?)...
Nee geen foto van mij knielend naast een testbank, gebogen over een laptop met een koptelefoon op.