Het SP topic Deel 19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo, ik ben op de testbank geweest met de SP-1. Slecht nieuws en goed nieuws...

Het slechte nieuws is dat ie er compleet en totaal naast staat. En dat het heel veel tijd gaat kosten om het goed te krijgen. Het goede nieuws is dat dat wat ie doet dat ie dat wel goed doet en dat ik alles zelf naar hartelust kan veranderen.

Onderin staat ie veel te rijk en als je dan gas geeft en de toeren gaan omhoog dan slaat ie om van rijkdom naar armoede.

Die gast hield voor mij een toerental vast en dan ging ik getalletjes veranderen. Beetje vreemd dat dat niet zo heel veel uit leek te maken qua AFR, maar je kon horen dat ie anders ging lopen. In eerste instantie kwam die met moeite aan de 4000 toeren en toen heb ik een paar keer met mijn vuist op het keyboard geslagen en toen liep ie al door naar 5000.

Denk dat misschien mijn sensor niet zo fris meer is of zo, waardes van rond de 11 zijn best wel rijk, maar de brommer schijnt het wel prettig te vinden. Misschien nog eens calibrerer, begint dat hele gedonder weer overnieuw. Ik weet het niet, die gast die me hielp wist het ook niet. Niemand weet het...

Ik heb met de laptop en mijn handhelf AFR logger tegelijk gelogd ik denk dan heb ik lekker veel gegevens om te overdenken (ja letterlijk over denken).

Ik heb nog ruimte op mijn logger om nog twee lambda sensoren aan te sluiten, die heb ik ook wel liggen, maar dan moet ik nog ff twee gaten er bij schieten in de uitlaat. Ik log nu cilinder 1, maar dan kan ik, 1, 2, en nog een keer de mix doen.

Het werkt allemaal prachtig en ik vind het schitterend, maar verder snap ik er geen reet van.

Ben nog steeds wel, of eigenlijk opnieuw ervan overtuigd dat het kan werken. Je moet alleen ff 16x16 is 256 van die getalletjes goed "raden". Nou, ik geef het niet graag toe, maar vind het best wel pittig...

plaatjes voor de liefhebbers (zijn die er dan?)...

GroteFoto-Y6ZNZY4I.jpg


GroteFoto-RSEWBDKT.jpg


GroteFoto-SIOROLKA.jpg


Nee geen foto van mij knielend naast een testbank, gebogen over een laptop met een koptelefoon op.

:W
 
Meteen weer aan het sleutelen geslagen. Ik neem aan dat je met de koppelingskorf het getande alu omhulsel bedoeld waarin de koppelings platen vallen.

Die ziet er goed uit voor zover ik het kan zien. De caterpan er ook afgehaald en daar kwam ik nog veel meer stukjes tegen.
En als ik goed kijk zie ik de kleine stukjes her en der verspreid door het blok zitten.

Zometeen maar ff naar de dealer en kijken wat hij denkt en hoe ik het kan oplossen.

:W

Pff "gelukkig" is het maar de oliepomp! Was gister ook de olie aan het verversen en draaide ook met een lichte angst het aftapschroefje los... gelukkig kwam er bij mij niets anders uit dan olie...
 
Verdomme, al zal ik er nog tien jaar over doen, dat ding gaat het doen ook.

[afbeelding]


Gniffel...
De weg naar oneindige roem is lang! Zie mijn carbon nog lang niet cover... en dat heeft geeneens geen nummers. Morgen als het goed is heb ik een eerste set pair covers klaar... En dan ga ik twee dagen naar berlijn en maandag vlieg ik voor twee maanden naar australia. misschien laat ik de tank cover wel even over vliegen. ga ik daar in de avond uurtjes nog verder.

gr maarten
 
Verdomme, al zal ik er nog tien jaar over doen, dat ding gaat het doen ook.

[afbeelding]
Misschien helpt een belletje naar MWS. Die stelt ook zo motoren af (mijn eigen map, niet zo van internet geplukt) op mijn oude gsxr en die weet heel veel van honda.
 
Laatst bewerkt:
Tsjong, jij bent echt een wereldburger stronkensjouwer. :Y

te, weinig, goed, te veel. Dus feitelijk, hoef je alleen maar, te minderen en te meerderen.
Ik denk doe eens twee drie klikjes...

Heb de software zelf de boel laten analyseren, die suggereert eerder 20 a 30 klikken.
Met de full version van de software kun je dat zo overnemen, maar ik draai nog Lite. Wilde wel dokken voor mijn registration key, maar die gast accepteert alleen paypal of credit card. Ik heb beide niet en ik ben eigenwijs dus ik zegt, doe mij maar ff je bank nr. maak ik het over. Maar die gast is ook eigenwijs die wil dat niet. *zucht*

Hij moet gewoon ff toegeven, want ik doe dat toch niet.

Anyways heb ik een screendump gemaakt van de voorgestelde wijzigingen, ik tik het wel over, mij fopt ie niet.

Mooi, ik ga maar es ff zo'n lichtgewicht accu scoren, kan ik weer rijden met dat kadaver en dan zoek ik het wel uit. Opgeven is geen optie meer.
 
Misschien helpt een belletje naar MWS. Die stelt ook zo motoren af (mijn eigen map, niet zo van internet geplukt) op mijn oude gsxr en die weet heel veel van honda.

Ja, da's in Almere geloof ik he. Thanks dude.

Ik betaalde nu 60 Euro voor een half uur. Ze zijn minimaal 1 dag bezig...

Met een Powercommander doe je een beetje plussen en minnen op een bestaande map. Dit is vanaf scratch opnieuw beginnen. Het wiel opnieuw uitvinden...

Tot 5000 toeren "loopt" ie... heb net een nieuwe accu besteld dan kan ik rijden... dan heb ik dat beginnetje en dan zie ik vanzelf welke kant het op gaat door meer gegevens te loggen.

Ik weet nu al wel, dat ik met 3 er bij 4 er af er niet kom en dat ik in het midden van de map al 20 tot 30 klikken omhoog moet. Dan is de kans groot dat ie bij 6000 toeren nog iets meer moet hebben en dan kom ik vanzelf bij 7 en 8 hoop ik...

Maar ik hou het wel ff in gedachten. *D
 
Ja, da's in Almere geloof ik he. Thanks dude.

Ik betaalde nu 60 Euro voor een half uur. Ze zijn minimaal 1 dag bezig...

Met een Powercommander doe je een beetje plussen en minnen op een bestaande map. Dit is vanaf scratch opnieuw beginnen. Het wiel opnieuw uitvinden...

Tot 5000 toeren "loopt" ie... heb net een nieuwe accu besteld dan kan ik rijden... dan heb ik dat beginnetje en dan zie ik vanzelf welke kant het op gaat door meer gegevens te loggen.

Ik weet nu al wel, dat ik met 3 er bij 4 er af er niet kom en dat ik in het midden van de map al 20 tot 30 klikken omhoog moet. Dan is de kans groot dat ie bij 6000 toeren nog iets meer moet hebben en dan kom ik vanzelf bij 7 en 8 hoop ik...

Maar ik hou het wel ff in gedachten. *D
het is een beetje moeilijke vent, maar ik denk dat jij dezelfde "taal "spreekt al hij en hij zal ook eerlijk zeggen als je niet goed bezig bent. ( scheelt tijd :P )
Hij is goed op de hoogte van honda's, dus dat zal het probleem niet zijn en hij heeft en eigen bank.
 
Daar ben je mooi op tijd bij dan. Dat had veel slechter af kunnen lopen.

Klopt ja, maar dat is meer geluk dan wijsheid..
Maare, jij ben ook weer goei bezig he.. Ik zou helemaal steil gek worden van al dat gefrummel met zo'n ding. Petje voor het zover behaalde resultaat.

:W
 
voor we dicht gaan....moet er nog een nw deel komen?.....
copy pasten is niet zo moeilijk, maar ik ken de traditie niet ;)
 
Laatst bewerkt:
het is een beetje moeilijke vent, maar ik denk dat jij dezelfde "taal "spreekt al hij en hij zal ook eerlijk zeggen als je niet goed bezig bent. ( scheelt tijd :P )
Hij is goed op de hoogte van honda's, dus dat zal het probleem niet zijn en hij heeft en eigen bank.

Ja, goed punt.

Ik wilde eigenlijk zelf zo'n bank en daar dan eerst mijn hobby en dan mijn werk van maken, hier in de buurt hebbie dat praktisch niet. Dus ik denk dat gat daar moet ik induiken en ik maak het mezelf meteen goed moeilijk als dat lukt, dan....

Maar ik kan moeilijk twee jaar voor iedere missie uti trekken idd. _O-
 
trainingen nemen bij zo een bank leverancier?...
ik denk dat uiteindelijk alles zo een beetje hetzelfde werkt...
i.i.g. de injectie motoren.


denkt na....via power comander snelgas....zou dat werken?.....

zal ik maar deeltje maken dan?........
we zitten al op pag 52......

edit....copy paste gaat niet werken niet........
 
Laatst bewerkt:
Klopt ja, maar dat is meer geluk dan wijsheid..
Maare, jij ben ook weer goei bezig he.. Ik zou helemaal steil gek worden van al dat gefrummel met zo'n ding. Petje voor het zover behaalde resultaat.

:W

Gek? Tsja, waarschijnlijk score ik ook niet de volle 100 punten. |(
 
trainingen nemen bij zo een bank leverancier?...
ik denk dat uiteindelijk alles zo een beetje hetzelfde werkt...
i.i.g. de injectie motoren.


denkt na....via power comander snelgas....zou dat werken?.....

zal ik maar deeltje maken dan?........
we zitten al op pag 52......

edit....copy paste gaat niet werken niet........

snelgas? Snelgas is gewoon een gasgrip met een grotere rol waar die draad op wikkelt.

Kennie niet een moderater vragen om de beginpagina te copieren, met als verschil een 20 er boven ipv een 19.

Je kunt met Firefox gewoon de source pakken van de afbeeldingen en dan doorverwijzen. De tekst wil wel copy pasten.

girl_15.gif
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan