Het span dat ik eigenlijk niet had moeten kopen.

Je kan veel wegwerken met een stofzuiger, bovendien heb ik een straalpistool waarbij ik de hoeveelheid straalmiddel kan regelen en gebruik je helemaal niet zoveel soda. En wat er over blijft (niet veel) spoelt de regen weg.
 
Ok, ik ga een partytent aanschaffen. Kan ik ook aan de slag.
Jouw blok ziet er echt goed uit, dat wil ik ook wel.
 
En ook zo'n wegwerp overall met capuchon. En een goed stofmasker, ik heb een spuitmasker gebruikt. Die overall was nog wel een dingetje, die kan je nergens meer kopen i.v.m. de coronacrisis. Bij diverse bouwmarkten geweest en overal bot gevangen. Bij de plaatselijke Toolstation had ik de laatste die ze nog hadden. Waarschijnlijk omdat het een klein maatje was. Ze vertelden me daar dat ze al sinds maart geen nieuwe aanvoer gehad hadden.
 
Dat is wel heel mooi zo. Ik moet ook nog iets verzinnen voor het Triumph blok en dit lijkt wel een hele goede optie.
 
En ook zo'n wegwerp overall met capuchon. En een goed stofmasker, ik heb een spuitmasker gebruikt. Die overall was nog wel een dingetje, die kan je nergens meer kopen i.v.m. de coronacrisis. Bij diverse bouwmarkten geweest en overal bot gevangen. Bij de plaatselijke Toolstation had ik de laatste die ze nog hadden. Waarschijnlijk omdat het een klein maatje was. Ze vertelden me daar dat ze al sinds maart geen nieuwe aanvoer gehad hadden.
Ik heb er nog een voor wanneer je die nodig hebt Leo, mag je zo ophalen.
 
En hij zal eerder te groot zijn dan te klein :+ dus een ballenknijper zal het niet zijn
 
Ik heb de mijne bij de Lidl gekocht. Die is weliswaar niet specifiek bedoeld voor soda maar voor "normaal" straalgrit maar de prijs was goed (ik meen iets van 2 tientjes) en het feit dat de hoeveelheid straal middel te regelen is vind ik fijn. Een vriend van mij heeft voor 80 euro een pistool gekocht dat als sodastraalpistool werd aangeprezen. Die gebruikt beduidend meer straalmiddel en het resultaat is niet beter. Misschien heeft Lidl ze nog via de webshop.
 
@halflive Echt??? zijn die er niet meer joh? maar heb je het over de tent of de spuit?
 
Laatst bewerkt:
Al Googelend kom ik achter een ding dat ik eigenlijk veel interessanter vindt.
Alielinkje
Youtoeplinkje
Voornamelijk omdat mijn bouwmarktcompressor zijn beperkingen heeft. De Karcher heeft dat niet. Nadeel is dat je met zand zit, Een gemonteerde motor kan je wel stralen maar een open carter niet.
 
Ik heb al een hele verzameling spuiten liggen. Uit een faillissement veiling van een aannemer, een instelbare gritstraler zit er ook tussen.

Iets in mij zegt dat u waarschijnlijk die tent meer zal gebruiken waarvoor hij oorspronkelijk gebouwd dan voor te stralen :+
Ik heb al een hele grote partytent van 4x8 die inderdaad goed gebruikt wordt waar hij voor gemaakt is.
:+
 
  • Haha
Waarderingen: JFJ
Al Googelend kom ik achter een ding dat ik eigenlijk veel interessanter vindt.
Alielinkje
Youtoeplinkje
Voornamelijk omdat mijn bouwmarktcompressor zijn beperkingen heeft. De Karcher heeft dat niet. Nadeel is dat je met zand zit, Een gemonteerde motor kan je wel stralen maar een open carter niet.
De reden dat ik voor soda heb gekozen is dat het geen kwaad in je blok kan. Een kennis van me heeft een paar jaar geleden een prima lopend Guzzi GT blok met glas gestraald. Alles netjes dichtgemaakt en hij was er van overtuigd dat er geen grit in het blok kon komen. Wel dus. Hij heeft er nog even mee gereden en daarna het blok gereviseerd. En hij is niet de enige die dat is overkomen. Dat risico ga ik niet nemen.
 
En daarom heb ik het dus uiteindelijk gewoon laten doen en ze daarna zelf het blok laten reviseren en afmonteren, dan heb ik in ieder geval garantie... ik durfde het inderdaad niet aan om zelf te gaan stralen; ondanks de toenmalige beschikking over een professionele straal-cabine.
Bovendien was na de nodige kilometers een klein stukje revisie wel een beetje op zijn plaats. kleppen en nokkenas waren niet helemaal fris meer..........
 
Ja, zelf gedaan. In een partytent. Mijn straalkast is niet groot genoeg.
de buurman hier heeft vorig jaar zijn Dragstar blok gewoon in de tuin op de workmate gestraald met soda; dus gewoon in de open lucht.

waarom zou je het in een party tent willen doen?

het blok ziet er trouwens prachtig uit nu!
laat je het zo blank alu? of ga je m ook nog spuiten?
 
Ik heb ooit een Suzuki blok bij een maat gestraald, ook gewoon buiten. Maar ik vond toch wel dat het een hoop troep maakte, vandaar die partytent.
Ik denk dat ik het blok bank laat. Het was ook al blank.
 
Terug
Bovenaan Onderaan