Het span dat ik eigenlijk niet had moeten kopen.

ook 15"wielen
 

Bijlagen

  • Voorrem.jpg
    Voorrem.jpg
    55,1 KB · Weergaven: 22
  • PIC0021.JPG
    PIC0021.JPG
    1 MB · Weergaven: 24
Hoi.

R1100, maar dat is hetzelfde.

Die laatste foto had ik vorig jaar gemaakt op verzoek van @halflive om te kijken/meten hoe een 15" EML velg past in een R1100RS Telelever.
Dat past dus.

Schijven zijn 305 mm, met een 5 mm shim tussen de naaf en schijf.

In mijn ouwe span, R69, zaten diezelfde remtangen op 300 mm schijven.
Ging allemaal net, voor dat wiel eruit te halen moesten de schijven eerst los, laten zakken en naar buiten draaien, dan de tangen eraf en het wiel eruit.

Die 120 mm die Leo meet, kwam wel uit, ik had ook zoiets, zie ook bovenstaande foto.
Veel breder ging niet in die swingarm.

Dat ding is gesloopt en afgevoerd, kan helaas niks meer exact meten.

Groeten, Paul.
 
Hoi.

108 mm.

Dezelfde maat als die P08 tangen die op elke Italiaan te vinden was, in de '70 en '80er jaren.

Groeten, Paul.
 
Hoi.

108 mm.

Dezelfde maat als die P08 tangen die op elke Italiaan te vinden was, in de '70 en '80er jaren.

Groeten, Paul.
Vlug eens gemeten bij mij en dat klopt 108 mm,
Weer iets dat opgelost is voor mijn toekomstplannen . Je weet toevallig niet welk typen die klauwen zijn of op welk type moto ik moet gaan zoeken moest het zijn dat ik ze nodig heb
Grtz Fox
 
en anders heb ik dalijk nog wel een 15mm brembo pomp over, is nieuw maar bevalt net niet....... komt andere aan
 
Zouden de remschijven van een c1100 passen op zo een sp2 voorwiel ? Zijn ook 300 mm maar zwevende
Grtz Fox
Heb je ondertussen genoeg info? ik zou ook het een en ander meten voor je, maar ben simpelweg nog niet in de buurt van de motor geweest deze week, prio ligt nu een beetje op het gereedmaken van de schuur thuis zodat het spul weer hierheen kan....... in andermans garage werkt gewoon niet lekker voor mij..........

hier in ieder geval nog wat foto'tjes van de originele SPII schijven, in een 15 inch wiel, met de 4 zuigerklauwen van een Ducati 916 (de zelfde klauwen worden inmiddels ook voor diverse "normale" motorfietsen gebruikt en zijn redelijk standaard. De Naaf (California, exact type onbekend) is niet verbreed o.i.d maar 1 op 1 gebruikt. Wel is de remophanging custum-build uiteraard maar daar ontkom je bij een schommel zoiezo niet aan.





Ten opzichte van de P08 2 zuigerklauw gaat dit net in een 15 inch wiel, maar dat is voornamelijk omdat de klauwen een stuk lager zijn als de originele. Ik durf echt niet te zeggen of dat met een 300mm schijf goed gaat.
 
Hoi.

RIMG0004.jpeg


300 mm schijven (Le Mans) op een 15" EML wiel.

Totale breedte over de schijven 124 mm, dat gaat net in de /2 swingarm.
Werd zo krap dat de ophanging van die tangen naar buiten moesten.

Mijn 1e oplossing zie je nog, de beugels onderaan de swingarm.

Groeten, Paul.
 
Eindelijk weer eens wat tijd gevonden om wat aan de Guzzi te doen. Band om het achterwiel getrokken, achtervork en wiel gemonteerd en het geheel met krikken en spanbanden op tafel in positie gezet.
SP43.jpg

Ik heb wat schetsjes gemaakt zoals ik denk dat het uiteindelijk worden moet. Een goede vriend is technisch tekenaar en die heeft e.e.a. netjes in AutoCad verpakt. En, vooral handig voor mij, ook uitgeprint. :P
SP42.jpg

Een plaat MDF op de plaats van de voorvork. Kost bijna niks en je kan er naar hartelust op tekenen en onderdelen aanhangen. In dit geval de steekas, een schokbreker en het begin van de schommelarm.
SP44.jpg
SP45.jpg
 
Hetzelfde als bij jou, de poten zijn iets dunner dan de gaten in de kroonplaten, dus daar heb ik busjes in gelijmd. Zit helemaal naar mijn zin.
 
Goed bezig Leo , is het mogelijk om wat meer in detail te treden zodat amateurs zoals ik er zoveel mogelijk van kunnen leren alvast bedankt
Grtz Fox
Ps ik ben nog op zoek naar een stukje tweedehands pdf plaat voor één van mijn zovele toekomstplannen , je kan mij daar toevallig niet aan helpen ( er mag wat op getekend en opgekrabbeld zijn hoor vb lijnen ,cirkels , wat maten op genoteerd er mag zelf hier en daar een gaatje inzitten ) lol
Nogmaals grtz Fox
 
Goed bezig Leo , is het mogelijk om wat meer in detail te treden zodat amateurs zoals ik er zoveel mogelijk van kunnen leren alvast bedankt
Grtz Fox
Ps ik ben nog op zoek naar een stukje tweedehands pdf plaat voor één van mijn zovele toekomstplannen , je kan mij daar toevallig niet aan helpen ( er mag wat op getekend en opgekrabbeld zijn hoor vb lijnen ,cirkels , wat maten op genoteerd er mag zelf hier en daar een gaatje inzitten ) lol
Nogmaals grtz Fox
Ik denk dat de plaatjes redelijk voor zich spreken, met details ben ik nog niet bezig, dat komt nog. Bovendien kan je altijd vragen als iets niet duidelijk is.

Zit jij nu te vissen naar mijn plaatje MDF???? :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan