Het SRAD 600-750 topic #22: Duck ass with horsepower !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nope dit is geen NAKS, haha
zoals ik al aangaf, alleen als je de motor belast, dus echt als je rijd in een versnelling, welke versnelling maakt niet uit. In z'n vrij hoor je het niet.

Big end lager naar de kut? maar dan hoor je het toch ook in zn vrij :?

Bij geluidjes kan je je soms helemaal gek zoeken. Het zou heel goed een lager kunnen zijn. Er zijn gewoon dingen zoals bijvoorbeeld een lager, die op zich nog wel een soort van 'goed' zijn, maar als ze dan belast worden is het toch 'net niet'. Dus dan kan het zijn dat tijdens belasting ineens wel een ratel te horen is.

Denk bijvoorbeeld aan speling in een homokineet (gewricht) van een aandrijfas van een auto. Allemaal misschien wel is gehad. Rechtdoor rijden geen probleem en geen gekke geluiden. maar ga je dan door de bocht of over een drempel hoor je ineens een gek ratelend geluid. Bij laag toerental hoor je dit niet, omdat het dan gewoon niet de 'kracht' heeft om te gaan ratelen, bij hoog toerental van de as wel.

Je simpeler denken en denken aan een kapje oid. wat ergens tegenaan trilt. Dit kan soms ook op vage wijze alleen geluid produceren in bepaalde omstandigheden.

Waar hoor je het geluid? voorkant, achterkant, zijkant, onder?? Ben benieuwd of je erachter komt.
 
Probleem met geluidjes (lagers etc) (als) die uit je blok komen je heel snel 1000 euro verder bent.

Er staan films op youtube zag ik waaruit je kan afleiden wat het zou kunnen zijn?
 
Ik ben inmiddels al ff terug uit oostenrijk trouwens, maar gelijk best druk geweest op mn werk, dus geen tijd om onder werktijd het forum ff te checken. })

Motor mee is inderdaad super gegaan achterin de Peugeot partner. Stond zo stabiel achterin op mijn zelfgemaakte paddock dat ik de Nürnburg ring had durven rijden met de SRAD achterin.
Eenmaal aangekomen,, (wat een takke eind met een aanhanger achter de auto) toch gelijk savonds al de motor uit de auto (na de caravan te hebben opgezet). Vrouwtje boekkie lezen, en ik onder het genot van de avondzon met een biertje binnen handbereik op mijn blote voeten in het gras mijn moto weer in elkaar knutselen. Ik had nog net genoeg licht om de laatste boutjes van de uitlaatdemper weer vast te zetten.

Volgende dagen super warm geweest (hele vakantie eigenlijk boven de 30 graden) maar toch 's middags een keer de moeite genomen om een rondje te maken. Heerlijk om te rijden in die omgeving. Gelijk maar 80 km's van gemaakt. Wegen zijn lekker breed en je mag overal op de provinciale wegen 100. Dit betekend dus ook voor een bergpas waar je uit de bocht de volgende alweer ziet liggen :} .

Paar dagen later, door de wijze les over hitte, de vorige rit, toch maar 's avonds gaan rijden. Ff een doodlopend dal inrijden helemaal tot het eind en er alleen nog maar wandelroutes over zijn. Het werd alleen wat vroeger donker dan ik had verwacht en ik reed met mijn verduisterende spiegel vizier in mijn helm. Laatste half uur moest ik rijden op de witte strepen omdat ik verder niets meer zeg :X

Hierna werd het iets koeler en hebben we (m'n meisje achterop) een rit gedaan waar onder andere de Gerlospass in zit. Dit is een schitterende route best wel hoog door de bergen. Je kon lekker door rijden en we hebben veel mooie natuur gezien. Iets verder als verwacht. 6 uur weg geweest. Resultaat: Polsen naar de kloten :P

Een van de laatste dagen de laatste rit wat de koning zou gaan worden van de vakantie. De Grosglocknerstrasse. In 1 woord SUPER!! *D tot ca. 3700 meter boven zeespiegel geweest. Veel motor rijders gezien, paar keer ingehaald door monsters en supermotos maar dat geeft niet. Ook nog een andere tolweg wat eigenlijk alleen een tunnel is van 6,5 km ongeveer. Heerlijk ff de yoshimura laten schreeuwen. Wel weer moeilijk veel km's gemaakt. Ik schat rond de 250 ofzo. Resultaat: Polsen naar de kloten :P

Laatste dag natuurlijk weer inpakken en laat dit nou precies de warmste dag van de vakantie zijn... Dan maar de motor uit elkaar sleutelen onder de luifel. (idee voor volgende circuit dag Whouzz }) )

Al met al totaal geen spijt dat ik hem heb meegenomen, sterker nog, ik hoop dat ik het volgend jaar hetzelfde kan doen. Heb ongeveer 750 km's gereden,, en het enige wat na de vakantie op is, is mijn voorband... Dus daar gooi ik nu binnenkort ook een Metzeller M5.

11813375_10203945935883431_9083722432351508330_n.jpg


11694820_10203945936563448_4711241069240486029_n.jpg


11817064_10203945936243440_3129467359422896548_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bij geluidjes kan je je soms helemaal gek zoeken. Het zou heel goed een lager kunnen zijn. Er zijn gewoon dingen zoals bijvoorbeeld een lager, die op zich nog wel een soort van 'goed' zijn, maar als ze dan belast worden is het toch 'net niet'. Dus dan kan het zijn dat tijdens belasting ineens wel een ratel te horen is.

Denk bijvoorbeeld aan speling in een homokineet (gewricht) van een aandrijfas van een auto. Allemaal misschien wel is gehad. Rechtdoor rijden geen probleem en geen gekke geluiden. maar ga je dan door de bocht of over een drempel hoor je ineens een gek ratelend geluid. Bij laag toerental hoor je dit niet, omdat het dan gewoon niet de 'kracht' heeft om te gaan ratelen, bij hoog toerental van de as wel.

Je simpeler denken en denken aan een kapje oid. wat ergens tegenaan trilt. Dit kan soms ook op vage wijze alleen geluid produceren in bepaalde omstandigheden.

Waar hoor je het geluid? voorkant, achterkant, zijkant, onder?? Ben benieuwd of je erachter komt.


Have fun @ vakantie!

Btw, lastig te zeggen waar het geluid vandaan komt. Zoals ik al eerder zei, alleen als ik rijdt hoor ik het. komt wel echt van onder, hoe dichter je je hoofd naar het blok doet hoe beter je het hoort. Het lijkt net of alle 16 kleppen de zuigers raken :P
 
Heel erg leuk vakantie verslag Dirtroller *O* :} je hebt mij wel op een idee gebracht wat een volgende auto gaat worden.

Een busje _O-
 
Have fun @ vakantie!

Btw, lastig te zeggen waar het geluid vandaan komt. Zoals ik al eerder zei, alleen als ik rijdt hoor ik het. komt wel echt van onder, hoe dichter je je hoofd naar het blok doet hoe beter je het hoort. Het lijkt net of alle 16 kleppen de zuigers raken :P


Als dat zo is ................dan is je NAKS WEL kaduuuuuuuuuk ;)
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag mensen,

Ik heb me zelf +- een jaar geleden al een keer op het forum zelf voorgesteld, alleen daarna vrijwel nooit meer op het forum gekeken...


Nu wil ik het iets langer vol houden..
Dus.. ik ben Richard..
25 jaar en heb 29 december 2012 een srad 600 uit 1999 gekocht.
In het voorjaar van 2013 een vastloper op de a12 gehad.
Dus is er een ander blok onder gekomen ( wel weer een 600:-)).

Toen de tijd al het onderhoud laten doen door een maat van me.
Doordat ik in een flat woonden en geen plek had om te sleutelen.

Nu ik eindelijk een garage heb, kan ik het zelf doen(proberen)!:-)
full

full
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag mensen,

Ik heb me zelf +- een jaar geleden al een keer op het forum zelf voorgesteld, alleen daarna vrijwel nooit meer op het forum gekeken...


Nu wil ik het iets langer vol houden..
Dus.. ik ben Richard..
25 jaar en heb 29 december 2012 een srad 600 uit 1999 gekocht.
In het voorjaar van 2013 een vastloper op de a12 gehad.
Dus is er een ander blok onder gekomen ( wel weer een 600:-)).

Toen de tijd al het onderhoud laten doen door een maat van me.
Doordat ik in een flat woonden en geen plek had om te sleutelen.

Nu ik eindelijk een garage heb, kan ik het zelf doen(proberen)!:-)
[afbeelding]
[afbeelding]


Dat ik je als ex SRAD rijder als eerste welkom moet heten.... :W
Welkom *O* *O*
 
Goedemiddag mensen,

Ik heb me zelf +- een jaar geleden al een keer op het forum zelf voorgesteld, alleen daarna vrijwel nooit meer op het forum gekeken...


Nu wil ik het iets langer vol houden..
Dus.. ik ben Richard..
25 jaar en heb 29 december 2012 een srad 600 uit 1999 gekocht.
In het voorjaar van 2013 een vastloper op de a12 gehad.
Dus is er een ander blok onder gekomen ( wel weer een 600:-)).

Toen de tijd al het onderhoud laten doen door een maat van me.
Doordat ik in een flat woonden en geen plek had om te sleutelen.

Nu ik eindelijk een garage heb, kan ik het zelf doen(proberen)!:-)
[afbeelding]
[afbeelding]


Welkom terug Richard :W

Een vast-loper met een SRAD hoe kreeg je dat voorelkaar ;) Ik zag dat ook je achterband lek was hoe kwam dat dan ?
 
Hahaha bedankt beide 😆

Die lekke achterband kwam door de vastloper..
Het blok vond de olie niet zo lekker. En heeft alles er uit gegooid... daardoor kreeg ik een vastlopen..
En aangezien ik de eerste paar seconde niet wist wat er gebeurde, liet ik een aardig slip spoor achter en klapte de band...
 
Hahaha bedankt beide 😆

Die lekke achterband kwam door de vastloper..
Het blok vond de olie niet zo lekker. En heeft alles er uit gegooid... daardoor kreeg ik een vastlopen..

Er zal wel iets anders aan de hand geweest zijn denk ik ;) Zonder olie gaat het idd mis O-)
En aangezien ik de eerste paar seconde niet wist wat er gebeurde, liet ik een aardig slip spoor achter en klapte de band...

Je hebt wel wat mazzel gehad......jezus .
 
Heren, hoe staan jullie erin om het SRAD topic met de "gewone" Gixxers samen te voegen. Had op de 750 BBQ laatst van Willem begrepen dat het topic hier ook al wat rustiger werd dus misschien wel leuk om het wat meer bij elkaar te gooien?

Hoe staan jullie erin?
Voor:
Willem

Tegen:
?

Groeten, ex SRAD rijder ;)

full
 
Laatst bewerkt:
Heren, hoe staan jullie erin om het SRAD topic met de "gewone" Gixxers samen te voegen. Had op de 750 BBQ laatst van Willem begrepen dat het topic hier ook al wat rustiger werd dus misschien wel leuk om het wat meer bij elkaar te gooien?

Hoe staan jullie erin?
Voor:
Willem voor })
Tegen:
?

Groeten, ex SRAD rijder ;)

[afbeelding]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan