Het SRAD 600-750 topic #22: Duck ass with horsepower !

Status
Niet open voor verdere reacties.

WillemVonGrumble

MF veteraan
22 aug 2010
38.968
10


Het-SRAD-600-750-topic-22-Duck-ass-with-horsepower!​






8-) Welkom bij het SRAD topic 8-)

++++++++++++++ }) De motor met de allermooiste KONT }) ++++++++++++

full


full




Circuitrijden en leren kun je hier:



Homepage - Motorsportlifestyle | Circuit rijden voor iedereen
OWCUP
http://www.circuitrijden.nl (Home - Trackdays4all.nl)
http://www.motorsportschool.nl (Motorsportschool Zolder)
EYBIS, Enjoy Your Bike In Safety
Bikerschool | Become a better rider
The Race Academy - Home
Valentinos - pro speed Startseite
Racing4Fun
http://www.zeelenbergracing.com (Sneller en veiliger circuit rijden met je motor bij Zeelenberg Racing)
http://tracktraining.nl
Welcome to Biker's days | Biker's days
powerslide.nl -&nbsppowerslide Resources and Information.
http://www.moto-up.com
http://www.docshop-racing.com (Docshop Racing)
Trackdays 2018 op TT circuit Assen, Zandvoort, en Mettet - Motor


In het "Het grote 900RR Fireblade Topic" kwam ik deze nuttige info tegen die ook van toepassing is op onze SRAD.Met dank aan hen gebruik ik deze info ook in ons SRAD topic. *D


1: Bijvoorbeeld de NAKS (nokkenaskettingspanner), kan een euveltje zijn van een SRAD en jongere GSXR-en. Deze hoor je als je de motor in zijn neutraal hebt staan, dan licht gas geven en weer loslaten. Als ie dan weer stationair loopt, dan hoor je een ratelt. Vaak als je deze hoort moet ie vervangen worden, is opzich geen grote kostenpost.Maar het kan ook dat dan ook de ketting zelf vervangen moet worden omdat de ketting dan zo uitgerekt is dat de spanner daardoor zijn werk niet goed kan doen.

2: Verder even letten op het standaard onderhoud: De balhoofdlagers, de vorkpoten checken op zwetende keerringen. Kijken of de ketting en tandwielen en de banden (profiel of bij lang stilstaan haarscheurtjes) goed zijn. Ook de remmerij even checken of deze niet sponzig aanvoelt.



Have fun pos(t)ing!



SRADinside.jpg



SRADoutlined.gif





rizla-+-ragazze-umbrella-babes.jpg




*O* Circuitdagen, meetings/uitjes 2012 *O*



Circuitdagen:

Geef ze op, en ik zet ze er in!




Meetings:



SRAD BBQ 2014!

Whouzz schreef op 24 augustus 2014 @ 17:26:

BBQ/eten 2015!!!

Start in omgeving utrecht, eindigen in omgeving Alphen aan den Rijn.

Alles op voorbehoud van het weer.

Wie heeft er zin en kan??
Dit om even de interesse te peilen, bij genoeg animo voor deze datum gaan wij verder plannen met een route, tijden, eten, enz enz enz.

Ook zal er dan een los topic komen :-)

Grotefoto-Y7T6ENKW.jpg


Eet smakelijk })
full


Kijk 'm roken!!! :9

GroteFoto-SXXUKIPH.jpg





~
*D Je hebt weer om motor te rijden en goed weer om motor te rijden. Bij goed weer is het droog. 8-)

images.aspx
~​









:Y Techniek en dergelijke :Y



Downloads:

WPHB-en: Alle SRAD WPHB-en

Microfiche: http://www.ronayers.com/Fiche/TypeID/26/Type/Motorcycle/MakeID/2/Make/Suzuki (Mircofiche vinder)



How to's:

Airbox mod

Keerringen UPSD vervangen

Alle MF how-to's

Testverslag div kettingspray.

http://www.solexverhuurgriendtsveen.nl/img/mc/naslag/kettingvettest.html

SRAD 600 -750

SRAD staat voor: Suzuki Ram Air Direct.

Dit is een luchtinlaatsysteem van Suzuki motorfietsen met drukruimte (airbox) onder de tank. SRAD werkt als Kawasaki’s Ram Air System. Door gaten in de kuip wordt lucht met kracht in de airbox gebracht. Door de overdruk die hierdoor ontstaat komt ook meer lucht (dus zuurstof) in de cilinders waardoor het motorvermogen toeneemt.

SRAD is de opvolger van DAIS op de Suzuki GSX-R 750 vanaf 1996. Suzuki was de eerste die met metingen van de vermogenstoename kwam. Het bleek tot 200 km/uur nauwelijks winst op te leveren (max. 2 %). Bij 270 km/uur was de winst 3,5 %, waardoor de motor 3 km harder liep. Wel moet gesteld worden dat bij de “normale” manier van lucht aanzuigen dezelfde motor waarschijnlijk ca. 6,5 % vermogen verloren zou hebben als gevolg van vacuüm en warmte achter het motorblok, zodat de totale winst toch nog 10 % is.



GSXR 600/750

zijkantSRAD.jpg




TL1000S/R
:9


2eusmiu.jpg


245eno4.jpg








*O* Geschiedenis *O*



SRAD topic:

Geouwehoer en fotos van je Srad

Het grote SRAD topic, deel 2

Het grote SRAD topic, deel 3

Het grote SRAD topic, deel 4!!

Het grote SRAD topic, deel 5

Het grote Suzuki SRAD topic, part 6 a way of life

Het srad topic deel 8 is al geweest

Het SRAD-topic... 10 op een rij!

Het grote SRAD topic deel 11: Keihard de winter uit!!

Het grote SRAD topic deel 12: Still hard to beat!!!

> Het grote SRAD topic deel 13: Pas op voor posers

Het grote SRAD topic 14: De posers krijgen het warmer...

Het grote SRAD topic 15: Bolle konten, BBQ's en brandstof!

Het grote SRAD topic 16 Wij meaten wel!!

Het SRAD topic #17 Zomerpeen en waterballen

Het SRAD topic #18: Like it or not, still here!

Het SRAD topic #19: With the sweet ass!

Het SRAD topic #20: Sweet meat!

Het-SRAD-topic-21-Still-ride-the-winds-of-change






Gixxer foto's:

Foto's van onze gixxers

Foto's van onze Gixxers (deel II)

Foto's van onze Gixxers (deel 3)






~


:9~ De SRAD rijders :9~

Hier kan je ze zien en digitaal aanraken!




De Gixxers:




Willem GSX 1400
full




Attila050

2d2hzq0.jpg




blola

full


~​



  • braking wave schijven.
  • Hayabusa klauwen met aluminium zuigers.
  • dpr216 remblokken
  • Hell remleidingen.
  • Brembo hpk pomp met klaphendel.
  • Vortex verstelbare clip-ons.
  • andere voorveren Wilbers en bumpstops verwijderd ook inwendig aangepast.
  • Öhlins achterschock
  • 520 race ketting met Renthal tandwielen
  • GiPro tre limiter met gear indicator.
  • compleet Yoshimura systeem
  • K&N filter
  • stompgrip op de tank
  • custum made race kuip door Theo v/d berg

  • wat nog moet gebeuren


  • blok revisie
  • kop revisie
  • compressie verhogen door middelste deel van de koppakking te verwijderen.
  • afstellen door Hoegee.
  • Yoshimura aanpassen door ps-tuning hi-mount maken en de balanspijpen veranderen.
  • factory ontsteking vervroeger plaatsen

~






Dennis1990

Dennis

full






~




JDsigns

full
~​

  • Yoshimura RS3 volledig systeem
  • Ermax undertail en hugger
  • GSX R heelplates
  • Stuurdemper
  • K&N Filter en airbox mod
  • Xenon
  • Led achterlicht incl. knippers
  • Dubble bubble ruitje getint
  • Healtech GIpro X
  • Stalen remleidingen
  • Motorisch hier en daar een beetje aangepast.... ;) met dank aan oa. Hoegee


~



full


Bos einddemper
To do: Led knippers
Rest weet ik nog niet maar komt goed.



JustRide

full


~​

RRichiej-

full



~​


Jaiwan.

full


Dirtroller

full


Whouzz
full
















born2bwild

full



Plubluh

full



De TL-ers


  • 126,8 PK 110 NM
  • quill dempers
  • gemodeficeerde airbox + K&N filter
  • pcII









De Busa's



Williamas

full








De OVERLOPERS!!!

BoyB

BoyB.jpg



TheMauster

mauster1kopie.jpg




Dummy01

full





roy229.jpg




Roy "R"

full




Arne_V

dsc0402iv.jpg






  • 130.3pk
  • 84Nm
  • DEVIL uitlaatsysteem
  • Yoshimura trs dempert
  • K&N luchtfilter
  • Dynojet kit afgesteld door Hoegee



dibusta

dibustax.jpg














'( De niet vergeten rijders: '(



Rust in vrede fastbike!


Wij wensen alle na bestaanden veel sterkte! '(

fastbike

89a47343a8a472d592598c649336b95e









Zo beste mede SRAD rijders. :W

Onze Topic vader Boy en inmiddels ex SRAD rijder heeft het SRAD topic stokje aan mij overgedragen.Voor nu de komende 2 weken laat ik alles nog even bij het oude zoals het is. Wel gaan de ex SRAD leden die hier niet meer reageren eruit.

Op fastbike RIP na want hij blijft in ons midden en ook gedachten!

Maak het topic gezellig of inhoudelijk door zo nu en dan iets te posten.Have fun :W
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Hoi iemand nog belang bij een nette complete circuitset voor een srad.

Wat ik nog heb liggen:

topkuip
onderkuip
tank
kont
ruitje

alles in zwart wit gespoten.

Foto's volgen.
 
Foto's van de racekuipen, tank en ruitje

Ook heb ik nog een originele linker kuip en een top kuip liggen van een blauw witte
600 Srad van 1998. Hele lichte krasjes
full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan