Het SRAD 600-750 topic #22: Duck ass with horsepower !

Status
Niet open voor verdere reacties.
SRAD BBQ 2014 GAAT NIET DOOR!
Mijn welgemeende excusses voor het lang niks laten horen..

Om met ze 4e te gaan rijden/bbqen vind ik niet de moeite.
Wellicht begin volgend seizoen een optie??
Het zou toch mogelijk moeten zijn met een man of 8 minimaal te kunnen rijden!
Je zou het kunnen proberen maar niet te hoog inzetten dat zou zomaar eens tegen kunnen vallen ;)
 
SRAD BBQ 2014 GAAT NIET DOOR!
Mijn welgemeende excusses voor het lang niks laten horen..

Om met ze 4e te gaan rijden/bbqen vind ik niet de moeite.
Wellicht begin volgend seizoen een optie??
Het zou toch mogelijk moeten zijn met een man of 8 minimaal te kunnen rijden!


Okay no problemo hoor Whouzz,dan ga ik zondag wel een ritje rijden met 20 naakte GSXR dames :P

Volgend jaar komt er weer een jaar echter ook ik vrees dat de opkomst nooit erg hoog zal wezen.

We zien het wel in 2015 ;)
 
Choke laat de motor uitslaan zowel bij koude als warme start.. is sinds een weekje ofzo zo.. Zelfs na dat spul erin te hebben gemikt doet hij t nog steeds.. ik zoek wel ff uit wat het is als ik er zin aan heb. Starten doet hij verder ook goed zonder choke.

@ Willem, ben ook heel benieuwd naar dat uitlaatje! Denk als ik dat ding heb dat ik hem ook ff laat afstellen, misschien dat ze t probleempje met de choke dan ook ff snel kunnen doen :$.

Motorzaak op de hoek? oh.. ja die ene.. :')


Net ff mooi gereden.. wie knee-down wil oefenen.. dit is de place 2 be! Amper verkeer, en is er wel verkeer dan zie je dat duidelijk aankomen.. echt perfect

link wil niet zo goed plakken :? dan maar in delen;

Google Maps

@53.0250106,6.5738017,17z/data=!4m2!3m1!1s0x47c825700b70a8fb:

0x907e85873014aedd



Dit alles aan elkaar plakken :P
 
Laatst bewerkt:
Google Maps

Update van het ''mini-circuitje'' @ assen die ik bedoelde, pads slijten wel hard zo :+ zijn er ook ijzeren? voor minder slijtage en misschien leuke vonkjes
 
Laatst bewerkt:
Iemand nog goed bruikbare voorremschijven liggen voor de srad 750?

Gisteren net verkocht ;)

Heb nog 1 set maar die zijn bijna nieuw en die hou ik als voorraad aan.

Even op Marktplaats of via Ebay zoeken.

Die van een Suzuki TL en of GSX1400 en oudere types Hayabusa c.a 1998 tot c.a 2007 passen ook.

http://www.ebay.co.uk/itm/suzuki-tl...140122125356&rk=2&rkt=6&sd=141355312426&rt=nc

http://www.ebay.co.uk/itm/Suzuki-Ha...pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item3f3d110c63

http://www.ebay.co.uk/itm/Suzuki-gs...pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item19f367091e
 
Laatst bewerkt:
Gisteren net verkocht ;)

Heb nog 1 set maar die zijn bijna nieuw en die hou ik als voorraad aan.

Even op Marktplaats of via Ebay zoeken.

Die van een Suzuki TL en of GSX1400 en oudere types Hayabusa c.a 1998 tot c.a 2007 passen ook.

http://www.ebay.co.uk/itm/suzuki-tl...140122125356&rk=2&rkt=6&sd=141355312426&rt=nc

http://www.ebay.co.uk/itm/Suzuki-Ha...pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item3f3d110c63

http://www.ebay.co.uk/itm/Suzuki-gs...pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item19f367091e


Ahh jammer dat je ze net had verkocht..

En thnx voor de links zal eens een kijkje nemen :}
 
Ahh jammer dat je ze net had verkocht..

En thnx voor de links zal eens een kijkje nemen :}


Nou het zit eigenlijk zo.

Ik zou deze set schijven ook nooit weggedaan hebben.Maar een vriend van mij zit in nood vanwege een ongeval vorig jaar.Heeft veel schade hij had ze nodig omdat de verzekering niet uitbetaald.Dan helpen alle beetjes her en der wat we als GSX1400 club hebben liggen aan onderdelen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo mensen, ik zit normaal in de andere topics te kijken en zelf in bezit van een Z750 prima motor maar ik wil er nog eentje bij en dan het liefst een srad, altijd al een mooie motor gevonden met die dikke ronde achterkant, nu ben ik beetje aan het rondkijken naar srad's liefst 750 model, zijn er nog bijzonderheden waar op te letten bij dit model? Wat zijn onderling de verschillen door de jaren heen ik zag vanaf 1998 injectie dat lijkt me ook wel prettig maar voor de rest?
 
Hoi Anon,


Ik heb zelf de SRAD 750 1998 injectie in het blauw/wit.Je koopt een leuke SRAD injectie zo tussen de 1300-1700 en een mooie goede 2500-3000 Euro.

Belangrijk bij deze motor is de vraagprijs en het onderhoud wat er al gedaan is of nog moet gebeuren wat natuurlijk wel voor elke aanschaf geldt.

Echte kwaaltjes heeft een SRAD niet, het enige kwaaltje wat ze hebben is de nokkenas- spanner en ketting.De nokkenas spanner slijt nog al snel afhankelijk hoe er mee gesjeesd is en of wordt.

Verder letten op de normale slijtdelen ketting en tandwielen en zijn beurten.Ook goed letten dat men geen verschillende jaartallen of 600/750 body delen doorelkaar heen gebruikt heeft.Dus let daar goed op welke kleurstelling de motor moet hebben.

Suzuki GSX-R 750 1996-1999

Als een SRAD of elke andere GSXR wat km's (meer als 40.000) gemaakt heeft dat is hij ook vaak toe aan nieuwe wiellagers en of balhoofdlager.

IK heb mijn SRAD-je in 2012 en deze zomer zodanig onderhanden genomen dat hij er technisch weer als nieuw bijstond.En dat kost veel centjes wat mijn hobby is dus ik vond dat niet zo heel erg.Als je iets doet dan moet je het ook goed doen vind ik zelf.Alleen niet elke motoreigenaar is zo dus let dus ook hier op want er rijdt veel rond wat je koopt voor 2000 euro en het niet waard is.

Ik zou als ik jou was geen carburateur versie kopen want dat geeft enkel maar ellende als hij een tijd stilstaat.Op mijn linkje hierboven kan je de verschillen zien.De 600 cc is altijd carburateur en de 750 tot 1997.De injecties 750 zijn vanaf 1998 gekomen, althans in Nederland dan.

Heb je btw al een SRAD op het oog ?



Dit is de mijne :9
full


full
 
Laatst bewerkt:
Hoi Willem bedankt voor de informatie ik ben inderdaad op zoek naar een 750 met injectie, ik denk rond de 2000 euro, en dan ga ik er vanuit dat ik nog een complete onderhoud er bij moet doen. Zelf kan ik wel het onderhoud uitvoeren maar balhoofdlagers en nokkassen daar heb ik de kennis en gereedschap niet voor dus dat zou nog wel een financiële aderlating kunnen worden en dat is natuurlijk niet wat ik wil, omdat ik al een motor heb kan ik ook nog wel even wachten maar ik ben bang dat ik toch een srad ga aanschaffen tegen de winter aan wanneer de hele markt toch op zijn gat ligt en ik genoeg tijd heb om een motor voor het nieuwe jaar te prepareren.

Jou motor ziet er erg netjes uit, precies wat ik zoek een onverputste motor, en een hugger dat zie je niet vaak
 
Laatst bewerkt:
Nou Willem, heb de GP dempertjes binnen.. (ja 2 :P ook 1 aan een maatje gegeven die een sradje heeft)
Als je denkt dat de Mivv een mooi luid geluid heeft.. dan heb je deze nog niet gehoord.. LOL en dan met name luid.
Zit zogenaamd ook een DB-killer bij, past perfect en heeft inderdaad ook wel wat weg van een DB-killer, echter is hij gewoon bijna netzo breed en hol als de uitlaat zelf :P heb de uiteindes ingeflext zo'n 3 cm en die conisch naar elkaar toegslaan met een hamer. Zo dempt ie iets meer.. ik hou van luid maar dit is echt niet normaal. Zal eens een filmpje posten binnenkort.

Verder is prijs-kwaliteit verhouding wel redelijk ok!
Hij staat ook erg stoer!
 
Hoi Willem bedankt voor de informatie ik ben inderdaad op zoek naar een 750 met injectie, ik denk rond de 2000 euro, en dan ga ik er vanuit dat ik nog een complete onderhoud er bij moet doen.

Zelf kan ik wel het onderhoud uitvoeren maar balhoofdlagers en nokkassen daar heb ik de
De meeste racers hebben wel wat last van de nokkenas spanners maar de SRAD en veel jongere GSXR modellen die lusten ze wel rauw ;) Een vakman heeft die zo vervangen dat is niet het bedrag.Als jij er eentje ziet niet netjes loopt niet al te hard rammelt dan laat je meteen de kleppen stellen.Dan gaat namelijk alles in 1 keer door.Je bent dan tussen de 400-500 euro kwijt incluis nokkenas-ketting mocht dat ook nodig zijn.

De nokkenasspanner bij mijn GSXR K4 was ook gaar bij 35000km.Dat zijn de km standen waar je deze problemen kunt gaan krijgen.Een SRAD kan al problemen gaan krijgen bij 10.000 ;)

kennis en gereedschap niet voor dus dat zou nog wel een financiële aderlating kunnen worden en dat is natuurlijk niet wat ik wil,
Daarom goed blijven rondkijken en opletten je vind best nog hele mooie SRAD's te koop hoor.Zag er laatst nog eentje te staan weet alleen even niet meer waar?
omdat ik al een motor heb kan ik ook nog wel even wachten maar ik ben bang dat ik toch een srad ga aanschaffen tegen de winter aan wanneer de hele markt toch op zijn gat ligt en ik genoeg tijd heb om een motor voor het nieuwe jaar te prepareren.

Jou motor ziet er erg netjes uit, precies wat ik zoek een onverputste motor, en een hugger dat zie je niet vaak

Dankje,de mijne dat is een echte en een hele nette en die is in topconditie.Was in februari bij een handelaar die had er ook zo'n eentje te koop staan.Hij vroeg 2700 euro maar die was al verkocht aan een Zwitser.Anders had ik hem zijn tel nummer wel gegeven.

Kocht mijn motor van de tweede eigenaar met 25000km erop.Hij was ook gekocht en ingeruild bij een hele betrouwbare Suzuki dealer daar let ik meestal ook op ;) .

Er moest zelfs nog het groot onderhoud aan gedaan worden.Dat was niet goedkoop nu doe ik alles zelf dat scheelt een berg.Dan kan ik top spullen erop zetten beter nog als origineel ;)

Die hugger heb ik er zelf opgezet plus stalen remleidingen en nog wat kleine dingetjes. Heb er ook een Ohlins achter demper opgezet en ga zo maar door ;) :9

Heb 3 motors vandaar het is een hobby,ik sleutel meer als dat ik rij _O-
 
Nou Willem, heb de GP dempertjes binnen.. (ja 2 :P ook 1 aan een maatje gegeven die een sradje heeft)
Als je denkt dat de Mivv een mooi luid geluid heeft.. dan heb je deze nog niet gehoord.. LOL en dan met name luid.
Je weet toch wel dat de db boetes hoog kunnen uitvallen he :P
Zit zogenaamd ook een DB-killer bij, past perfect en heeft inderdaad ook wel wat weg van een DB-killer, echter is hij gewoon bijna netzo breed en hol als de uitlaat zelf :P
_O- dat zijn wel de beste db killers ....LOL })
heb de uiteindes ingeflext zo'n 3 cm en die conisch naar elkaar toegslaan met een hamer. Zo dempt ie iets meer.. ik hou van luid maar dit is echt niet normaal. Zal eens een filmpje posten binnenkort.

Is goed gooi hier maar eens het filmpje te neer ben benieuwd :9 Misschien koop ik er zelf ook wel eentje O-)

Verder is prijs-kwaliteit verhouding wel redelijk ok!
Hij staat ook erg stoer!


Het lijkt mij beter spul als wat uit China komt :Y Stond er trouwens ook een E nummer in geslagen of niet ? Zal wel niet als ik het db verhaal zo lees :P
 
Laatst bewerkt:
Wel een hele mooie sticker met ''Made in europe'' maar de echte e-keur is er niet nee :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan