Het SRAD 600-750 topic #22: Duck ass with horsepower !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oh ja, ik ben opzoek naar de juiste forte voor mijn motor. Hoe weet ik zeker of mijn Srad injectie of carbs heeft? Volgens wikipedia heb ik carbs, want pas per 2001 is de injectie voor de 600 ingevoerd en voor de 750 al vanaf 1996/98. Alleen wil ik dit zeker weten. Ideeen?
moe je effe kijken, als er carbs op zitten hebbie geen injectie :+







nee effe serieus, de 600cc sradjes hebben geen van alle injectie .
 
Mooi man, het speculeren van de mannen met kennis hier. Jullie zaten er niet ver naast. Vrijdag laat nog ff de bike opgehaald bij Bolman. Sprak ik zaterdag de monteur. Bleek dat mijn luchtfilterhuis vol met motorolie zat ipv brandstof. Foutje collega. Volgen de monteur gebeurt dit wanneer je te veel motorolie vult (boven max). Hierdoor zat de luchtfilter volgezogen met motorolie en het restant sijpelde de box uit. De box heeft ie schoongemaakt, net als een deel van de motor, zodat er geen olie meer zat. Luchtfilter vervangen en een lekkende ring van de handmatige nokaskettingspanner vervangen (lekte ook) en gespannen. Vervolgens mochten ze nem ook een kleine beurt geven.

Zondag uitgebreid gecontroleerd, ff testgereden en vervolgens na controle. Geen lekkage te zien, ook niet in het luchtfilterhuis. Komende weekenden met het weer van zondag en ik kan nog even door testen.

Kreeg wel de note mee dat ik komend seizoen beide banden moet vervangen. Het kan nog even.

Allen nogmaals hartelijk dank voor jullie hulp en meedenken. :} En binnenkort zal ik zeker de motoren volledig reinigen. Ze hebben het beide verdiend. :Y

waarom zou je wel benzine in je luchtfilter huis spuiten -O-

maar idd zoals ik al zei te veel olie, maar bij die soesjes is max al net te veel eigenlijk . gewoon net iets over de helft of tegen vol aan. tot max randje hoeft echt niet. ik zou er gelijk een nieuwe luchtfiter in gooien.. als dat niet al is gedaan die zal ook wel lekker vet zijn nu.
 
Hmm interesting.. Maar rijden ze op het circuit niet op sliks? En zouden ze daarom niet eerder mijn 'profielloze' achterband willen?
haha, ja slicks bestaan maar hoop mensen (meerendeel) rijden op profiel banden waarvan de randen (dus waar normaal de schaamrand zit) wel een soort van slick is. echter zijn deze banden meestal gewoon 100% straat legaal.
Ze zijn wat afgetrapt maar kosten je meestal niet meer dan 60 euro voor een setje. en op het loopvlak vaak nog heel veel profiel
 
waarom zou je wel benzine in je luchtfilter huis spuiten -O-

maar idd zoals ik al zei te veel olie, maar bij die soesjes is max al net te veel eigenlijk . gewoon net iets over de helft of tegen vol aan. tot max randje hoeft echt niet. ik zou er gelijk een nieuwe luchtfiter in gooien.. als dat niet al is gedaan die zal ook wel lekker vet zijn nu.


KNN filter voortaan gebruiken ;)
 
Oh ja, ik ben opzoek naar de juiste forte voor mijn motor. [Edit:] Gevonden, moto power 2 gebruiken voor de winterstalling.

Hoe weet ik zeker of mijn Srad injectie of carbs heeft? Volgens wikipedia heb ik carbs, want pas per 2001 is de injectie voor de 600 ingevoerd en voor de 750 al vanaf 1996/98. Alleen wil ik dit zeker weten. Ideeen?

[Edit:] info niet meer nodig voor de juiste forte, maar nog wel interresant om te weten.


Klopt Forte 2 als je hem gaat stallen voor in de winter.

Gooi het flesje in je tank ga je motor aftanken tot aan de nok en zet je motor weg.Waarom je tank vol is om te voorkomen dat je tank van binnenuit gaat roesten.

Als je nu nog wat km's gaat rijden gooi er maar vast een flesje Forte 1 in dat reinigt de boel alvast.

Hier is het goedje nu in de aanbieding.

Forté onderhoud | Forté Moto Power II | Tenkateshop.com - Tenkateshop.com
 
Trouwens slicks kunnen niet op straat duurt veels te lang om warm te rijden .


Klopt ik heb nu 1,5 jaar de BridgeStone S20 op de SRAD zitten en die bevallen mij prima geven ook vertrouwen.Snel warm snel grip ideaal voor op de weg en of hobby circuit gebruik na een pauze stop kan je meteen verder.

Heb ze nu ook zitten op mijn K4 750 maar dan nu de EVO S20 versie die nog beter is en ook langer mee schijnt te gaan?

Wel en dat is typisch ook BridgeStone zwabbert je motor wat.De Michelins 2 CT vind ik ook fijn rijden.
 
Ik heb nog een k&n liggen .


Ik ook 3 stuks en die liggen allemaal in de motors :+

Wel heel goed opgemerkt van je dat met die olie in het luchtfilterhuis :Y .Nadat Maurice schreef als je teveel bijvult dan krijg je dat dus wel.Maar dan vul jij je motorolie niveau ook te hoog bij niet dan ?

Rij jij dan ook nog steeds een SRAD gixxerbob en zo ja welke dan ?
 
Mijn volgende set worden ook s20s

Je gaat er geen spijt van krijgen :N Die krengen plakken echt goed en zelfs op natte klinkers *D

Ben helemaal geen Bridgestone fan maar toen zij met die S20 uitkwamen moest ik die wel uitproberen. De recensies waren destijds zo goed en dat ook over een breed front.
 
@ TheMauster: Ik rij +10k per jaar. Dus die circuitbanden lijken me interresant, maar ik denk toch dat ik voor nieuwe ga. Een band die in het midden harder is dan buiten, aangezien ik meer op het midden rij.
Hmm Bridgestone EVO S20 of S20. Ik zal er es naar kijken.

@ Willem: tnx, Tenkate is op dit moment zeker de goedkoopste. Volgens mij heb je een flesje per tank nodig. FF alvast 2x moto 1 en 2x moto 2 bestellen.

@ Gixxerbob: Merk je het verschil met de KN? Je hebt puur de filter vervangen of het gehele filterhuis met metalen buisen ipv rubber? Volgens de garage levert alleen een KN filter niet veel op. En zou ik ook andere dingen moeten aanpassen, zoals een andere uitlaat, etc. Is dit waar?

Nu eerst de spatbord van mijn auto schuren. :9 Binnenkort worden de spuitbussen uit Duitsland geleverd. :} Scheelt behoorlijk in vergelijking met de verfboer op de hoek, als je 3 bussen of meer besteld.
 
moe je effe kijken, als er carbs op zitten hebbie geen injectie :+







nee effe serieus, de 600cc sradjes hebben geen van alle injectie .

Weet je dat heel zeker?? Mijn schoonvader heeft een van de laatste 600 in de kleuren donkerrood metallic en zwart en dit is toch echt een injectie fiets...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan