Het Super Tenere 1200 topic

Mijn eerste ST uit 2017, gisteren opgehaald, rijdt heerlijk, heeft iemand nog een advies voor een ander ruitje, ik vang nog wat wind met mijn 1,91m

6B1325E0-44B8-4949-94FD-1E19B9DCA040.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: Ez87
Nogmaals een vraag van een nieuweling, ik weet dat het een persoonlijke voorkeur is, maar zijn bridgestone banden te adviseren ? bij de ST en zo ja welke. Mijn dank alvast

Twee sets A40 gereden, best tevreden.
Set A41 was te snel "op" naar mijn goesting... (kan ook aan het type wegen liggen, ben er mee op vakantie geweest)

Momenteel rij ik al een tijdje met Michelin Anankee Adventure, kan ik niets verkeerd van zeggen. Gewoon dagelijks verkeer gingen ze bijna 20 000km mee.
 
Twee sets A40 gereden, best tevreden.
Set A41 was te snel "op" naar mijn goesting... (kan ook aan het type wegen liggen, ben er mee op vakantie geweest)

Momenteel rij ik al een tijdje met Michelin Anankee Adventure, kan ik niets verkeerd van zeggen. Gewoon dagelijks verkeer gingen ze bijna 20 000km mee.
20 K op een set banden?

Op één van mijn vorige motoren lagen Anake's, heb er nooit vrienden mee kunnen worden, maar is wel iets meer dan 2 decennia geleden,
Michelin zal ook niet stil gezeten hebben.
Ik heb met de Bridgestone adv. 41 net een reis van kleine 3 K achter de rug, nog niet veel slijtage te zien, maar zal ook wel aan weer gelegen hebben, maar één dag écht motorweer geweest, de rest deels of helemaal nat.
 
20 K op een set banden?

Ja, wel in een Covid jaar met heel weinig plezierritjes en voornamelijk ritjes aan normale, legale snelheden.

Normaalgezien wissel ik rond de 12000km


Op één van mijn vorige motoren lagen Anake's, heb er nooit vrienden mee kunnen worden, maar is wel iets meer dan 2 decennia geleden,
Michelin zal ook niet stil gezeten hebben.
Ik heb met de Bridgestone adv. 41 net een reis van kleine 3 K achter de rug, nog niet veel slijtage te zien, maar zal ook wel aan weer gelegen hebben, maar één dag écht motorweer geweest, de rest deels of helemaal nat.

Anakee 2 reed ik op de Tenere 660, ook niet verkeerd.
Anakee 3, de grootste prul ooit van Michelin wordt nu nog steeds standaard gemonteerd op nieuwe BMW GS motorfietsen... moet ik ook niets van weten.

De Anakee Adv is echt niet verkeerd.

Scorpion Trail 2 en Michelin Pilot Road 5 Trail ook altijd tevreden van geweest.
 
Dag iedereen,

Morgen ga ik een testrit maken met een XT1200ZE super tenere van 2015 met 39000 km.
Zijn er bepaalde punten waar er extra op moeten gelet worden bij de super tenere?
 
Goedemorgen, Bijdeze mijzelf ook maar eens melden in dit topic . Nu circa 2 maanden in bezit van een Tenere 2011 .
Prima keuze tot nu toe , geen spijt van .
 

Bijlagen

  • IMG-20210702-WA0001.jpeg
    IMG-20210702-WA0001.jpeg
    198,8 KB · Weergaven: 26
  • IMG-20210702-WA0001.jpeg
    IMG-20210702-WA0001.jpeg
    198,8 KB · Weergaven: 27
Maar wel een toevoeging, sinds kort flikkert mijn abs lampje zo nu en dan . Kunnen een aantal zaken zijn heb ik gelezen. Remvloeistof te laag , sensor vies , kabels niet ok meer .
Sensor is inmiddels schoon en remvloeistof zou ok moeten zijn . Is bij aflevering ververst maar ik heb me twijfels daarover. Verder een heerlijke motor 😆
 
Maar wel een toevoeging, sinds kort flikkert mijn abs lampje zo nu en dan . Kunnen een aantal zaken zijn heb ik gelezen. Remvloeistof te laag , sensor vies , kabels niet ok meer .
Sensor is inmiddels schoon en remvloeistof zou ok moeten zijn . Is bij aflevering ververst maar ik heb me twijfels daarover. Verder een heerlijke motor 😆


Controleer de kabels aan je batterij eens...

Ik heb hetzelfde voorgehad, ze hadden bij het monteren van mijn kabels voor de druppellader niet alles goed vastgedraaid... waardoor ik storingen kreeg op mijn ABS
 
Het is in het begin even wennen dat anderen je steeds met een :) zien lopen.
Mijn advies is : koop een goede nieuwe tandenborstel. om de vliegen van je Big Smile te verwijderen.
Het was inderdaad direct een plezier om ermee te rijden, de motor voelde niet echt veel zwaarder aan tijdens het rijden dan mijn huidige NC700X.
Ook bochten nemen was heel soepel, zelfs met mijn vriendin achterop voelde ik mij direct heel vertrouwd. De keuze was dan ook snel gemaakt om de NC na 6 jaar en 70 000 km in te ruilen voor de S10.

Wat betreft de vliegen zal dat niet echt een probleem zijn denk ik :p Op de hoogte stand zal ik geen vliegen in mijn gezicht krijgen, misschien enkel nog een kleine spoiler bevestigen om wat turbulentie op de top van mijn helm weg te krijgen.

Hierbij nog een foto van de S10 die ik hopelijk in de loop van volgende week kan ophalen:
XT1200ZE Super Tenere van 2015 met 39000 km.
 
Wat betreft de vliegen zal dat niet echt een probleem zijn denk ik :p Op de hoogte stand zal ik geen vliegen in mijn gezicht krijgen, misschien enkel nog een kleine spoiler bevestigen om wat turbulentie op de top van mijn helm weg te krijgen.

Of je koopt gewoon een hoge GIVI vervangruit... geen gedoe met spoilertjes en gegarandeerd geen turbulentie....
 
Ik heb een touratech ruitje erop bevalt goed , geen last meer van turbulentie.
Met de standaard ruit knalde de wind vol tegen de klep van m,n helm idd ( vcross/ enduro helm )
 
Ik heb 3 weken geleden ruitje en de zijruitjes ook verwijderd. Het bevalt mij mirakels, meer motor gevoel.
Voor deze teneree heb ik al 44 jaar zonder ruitjes gereden. Wind lekker vol op je lijf. hangen aan het stuur.
maar niet harder rijden dan echt nodig. En als mooi "weer rijder" goede koeling bij zomerse temperaturen
 
Beste forum leden, hierbij wil ik me graag even voorstellen, Ab 59 woonachtig in Rotterdam en sinds vorige week de trotse bezitter van een ST1200 Worldcrosser uit 2012. Hiervoor heb ik vele motoren gehad, de laatste was een Vstrom 650. Momenteel ben ik bezig me de motor eigen te maken en mezelf in te lezen op dit topic. Treffend is dat ik reeds een aantal onderwerpen die zijn besproken nu zelf ook heb ervaren, het merkwaardige slome starten, wat trouwens prima gaat en de turbulentie om de helm zijn me al op gevallen. Verder niets dan lof, wat een geweldige fijne motor is dit! Ik ga nog wel wat accessoires toevoegen, waaronder de Givi Outback Trekker kofferset, de topkoffer van 58l is reeds besteld. Valbeugels en verstralers staan ook nog op mijn wensenlijst. Tot die tijd lekker recreatief toeren. Trouwens nog bedankt voor al jullie mooie verhalen en ervaringen hier op het forum.
 

Bijlagen

  • IMG-20210723-WA0008.jpg
    IMG-20210723-WA0008.jpg
    487 KB · Weergaven: 21
Mijn eerste ST uit 2017, gisteren opgehaald, rijdt heerlijk, heeft iemand nog een advies voor een ander ruitje, ik vang nog wat wind met mijn 1,91m

Bekijk bijlage 1655731
prachtige motor met een complete kofferset, ben trouwens benieuwd of je voor jezelf een oplossing kunt vinden voor het 'turbulerende' kuipruitje. Ik heb sinds vorige week ook een ST en ervaar ook vervelende turbulentie met de standaard ruit
 
Ik heb heel goede ervaringen met het Givi Airflow ruitje voor het pre 2014 model en met de hoge vervangruit van Givi voor het laatste model.
NIKS turbulentie en met de Neotec open op de snelweg tot +180km/h ;)


Mijn Supertenere wordt in januari verkocht... Heb nog een ongebruikte zijkofferset (Givi Outback)... Wie een goed bod doet....
 
Ik heb heel goede ervaringen met het Givi Airflow ruitje voor het pre 2014 model en met de hoge vervangruit van Givi voor het laatste model.
NIKS turbulentie en met de Neotec open op de snelweg tot +180km/h ;)


Mijn Supertenere wordt in januari verkocht... Heb nog een ongebruikte zijkofferset (Givi Outback)... Wie een goed bod doet....
Weet niet of het gepast is om hier te reageren, maar als de Givi set in zwart is heb ik zeker interesse
 
Weet niet of het gepast is om hier te reageren, maar als de Givi set in zwart is heb ik zeker interesse


Het is een 48L-37L combinatie. Zwart, ongebruikt. (Covid gooide veel vakantieplannen in het water)
Je mag via pb altijd laten weten hoeveel het je waard is.
 
Ook nog te koop... een Touratech ruitje voor warme offroad-dagen.
PB voor meer info




Een Givi Airflow voor het pre-2014 model mag gratis afgehaald worden....
 
  • Leuk
Waarderingen: Ez87
Iemand hier ervaring met een Barnet koppeling . ..., maakt dat nou echt verschil. Zo slecht vind ik de koppeling niet .
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210730-151928_Chrome.jpg
    Screenshot_20210730-151928_Chrome.jpg
    127,9 KB · Weergaven: 11
Terug
Bovenaan Onderaan