Het Super Tenere 1200 topic

Never change a winning team...

Ik ben weer goed voor een aantal jaar. 8-)

82187776_1057103204654701_4828082168905334784_n.jpg
 
Mooi smoelwerk,
Is er nog veel voelbaar veranderd in de nieuwe versie?


Ik heb nog maar 50km op de teller, maar hij voelt wat soepelder dan mijn '13 versie.
Stuur heeft iets minder buiging volgens mij, staat iets minder hoog precies... zithouding is iig niet 100% hetzelfde.

Heb het originele ruitje nu in de hoogste stand, maar dat is het net niet voor mij. Daar moet iets mee gaan gebeuren.
 
Als ik de foto's zo vergelijk zou ik zeggen dat het stuur wat meer omhoog was gedraaid op je vorige motor.

Merk je ook nog iets in verschil in de eerste 3 versnellingen?
Enne, mooi ding hoor!
 
Als ik de foto's zo vergelijk zou ik zeggen dat het stuur wat meer omhoog was gedraaid op je vorige motor.

Merk je ook nog iets in verschil in de eerste 3 versnellingen?
Enne, mooi ding hoor!

Zou best wel eens kunnen, dat stuur. Moet het allemaal eens tegoei bekijken morgen.

Eerste versnellingen merk ik niet dadelijk grote veranderingen, je merkt wel dat de motor over het algemeen aangenamer rijdt.
 
Mooi smoelwerk,
Is er nog veel voelbaar veranderd in de nieuwe versie?
Ziet ook mooi uit , wist niet dat ze tegenwoordig ook met een zwarte voorvork te leveren zijn.
Heerlijke motor geweest altijd , maar omdat ik zelf ook in de jaren kom heb ik iets lichters gekozen dit keer.(zijn kleine broertje.....)
Heb je ook een foto waar die helemaal op staat.?
 
Laatst bewerkt:
Na de wissel heb ik nog een Givi Airflow ruitje over van m'n vorige Tenere.

Ik vind het heel jammer dat dit model niet meer te krijgen is op de huidige versie, werkt echt goed. Heb er ook zo één op de Tiger van m'n vrouw gemonteerd.


Als ik er iemand een plezier mee kan doen... 50€ lijkt mij geen verkeerde prijs.
 
Laatst bewerkt:
Sinds een paar weken heb ik steeds las van een inhoudende motor, het is alleen de eerste paar kilometers als hij nog koud is.
Het is altijd onder de 3 duizend toeren.
Als de motor koud is en ik hem start loopt deze een 500 meter goed en daarna begint het inhouden,
s'morgens ben ik na 10 km op de snelweg daarna geen last meer, s'middags ga ik na 5 km de snelweg op en dan loopt de motor ook weer goed.
Heb onderweg ook regelmatig file maar dan geen last van inhouden van de motor.
Zijn dit typisch symptomen van een slechte bobine?
Of weet hier iemand wat het eventueel dan kan zijn.

Gr Sijmen
 
Choke zal het wel niet wezen, zit er niet op.

Ik denk dat je zelf geen uitleesapparatuur hebt, dus even langs de garage rijden en uit laten lezen. Is onderhoud altijd op tijd gedaan?
 
Choke zal het wel niet wezen, zit er niet op.

Ik denk dat je zelf geen uitleesapparatuur hebt, dus even langs de garage rijden en uit laten lezen. Is onderhoud altijd op tijd gedaan?
choke zoals de oude rotten die kennen niet meer, maar nog steeds wel een verrijking bij koude motor, dus die sensoren houd zeker wel steek!
 
Onderhoud altijd keurig op tijd gedaan.
Eerst bij een dealer en nu bij een eenmanszaak.
Zelf nieuw gekocht in 2012 en wordt elke werkdag gebruikt, maar dacht ga zelf eens wat onderzoek doen voor dat er een hoop uren gaan zitten in het zoeken naar een oplossing.
Je weet nooit of er nog meer zijn die deze problemen ook gehad hebben.
 
Onderhoud altijd keurig op tijd gedaan.
Eerst bij een dealer en nu bij een eenmanszaak.
Zelf nieuw gekocht in 2012 en wordt elke werkdag gebruikt, maar dacht ga zelf eens wat onderzoek doen voor dat er een hoop uren gaan zitten in het zoeken naar een oplossing.
Je weet nooit of er nog meer zijn die deze problemen ook gehad hebben.
Heb ook eens gehad dat een van de 4 bobines doorsloeg, dat de vonk aan de buitenkant voor de helft "verdween",
deed toen precies het zelfde , een nieuwe bobine en liep weer als een zonnetje.
 
Ondertussen de Altrider crashbars gemonteerd.
Wat de skidplate betreft ben ik er nog niet uit, wellicht wordt het die van Givi. Het is die van Givi en die van Touratech die qua bevestiging wel ok zijn volgens mij.

Een schakelaar om het ABS uit te kunnen zetten gaat ook besteld worden denk ik, zou dit jaar eens de slip en drift cursus willen volgen bij Motokhana en dan is het uitschakelen van de ABS een must.

Ook denk ik eraan om de verbreding voor het rempedaal te bestellen bij off-the-road. Met ietwat zwaardere laarzen vind ik het standaard rempedaaltje te smal...

En dan de ruit nog he... iemand tips?
Of iemand ervaring met het "national cycle Vstream" ruitje?
 
Heb ook eens gehad dat een van de 4 bobines doorsloeg, dat de vonk aan de buitenkant voor de helft "verdween",
deed toen precies het zelfde , een nieuwe bobine en liep weer als een zonnetje.
Hoe heb je gecontroleerd welke bobine het was.
Heb er nu 4 besteld.
Ik zit overigens ook aan een lekke koppakking te denken, kan het niet goed onderbouwen maar heb het idee dat mijn koelvloeistof niveau iets gedaald is.
 
Ik heb gisteren 4 nieuwe bobines er in gezet de de motor loopt weer als een zonnetje.
Heb ze gekocht via eBay.
Zonder verzend kosten hebben ze er 12 dagen overgedaan.
Er kwamen wel €60,- aan douane kosten bij.
Ga er wel een spatbordverlenger op zetten zodat er misschien wat minder water over het blok spoelt.
Er stond best wat water in het gat bij de bobines.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag pakje van off-the-road met de ABS schakelaar en rempedaalverbreding aangekregen.

Rempedaalverbreding meteen geïnstalleerd. Een pak beter vind ik.


86871760_883835378734593_5236168310441115648_n.jpg
87074560_535505143762196_1088586360551374848_n.jpg
 
Op advies van Kevin [reflash techneut bij Carmo] de meest gebruikelijke S10 reflash laten doen.
Voor info ff Kevin mailen.

Vrijdag jl. heeft Carmo de ECU van mijn motor geflashed. De wensen, mogelijkheden en gevolgen met Kevin besproken (ik ben naar Helmond gereden), waarna in de basis de aanpassingen op de meest gebruikelijk punten zijn gedaan, maar ook afgestemd op bijv. de Acrapovic uitlaat en het K&N luchtfilter.
Over het resultaat kan ik kort zijn: dit had ik eerder moeten doen. Wat een verschil, wat een power en wat een heerlijk lopende motor is het geworden.

En wat betreft het uit- en inbouwen van de ECU. Het koste me ca. een half uurtje per keer, het is even een gepriegel (met name de inbusbout) maar goed te doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan