Het Super Tenere 1200 topic

Weet je wat nou zo grappig is. Ik zat net op een ander forum een discussie te voeren met iemand die zij dat de oude XTZ 660 195 kilo woog droog. En ik hield het bij 168 of 171 kilo. Jouw XTZ weegt 183 kilo droog en dat is maar 15 kilo minder dan mijn meer dan 2 keer zo sterke Tiger...

Ik heb me dus sterk gemaakt om jou merk te "verdedigen" en nu ga jij mij vertellen dat mijn eigen fiets veel zwaarder is dan ik weet .... ;)

Om je gerust te stellen , de teneres wegen 220kg volgetankt en alle koffers erop,
dus ze zullen wel zwaarder zijn als jou 2x zo sterke tiger....
Zeker samen, wat belangrijker is , voor ons dat ze betrouwbaar zijn en zuinig,
zeker als je met twee tegelijk op reis, vakantie gaat, dan gaat brandstofgebruik
tellen , zeker bij veel km. :)
 
Meneer tijger, ging dit topic niet over de ST? Al die marketingwaardes zijn wel leuk, maar kom maar terug als je een plaatje hebt met de fiets op een weegschaal.

En dan nog, gewicht wil niet alles zeggen, verdeling ervan des te meer.
Maar ik geloof wel dat de 3-cilinder lichter is dan veel andere allroads.

200 rijden met een GS? Whehehehe....
 
meneer (T)hijger ben niet zo geinteresseerd in hoe geweldig de triumph tiger is, heb er op gereden en vind het een saaie scooter, mijn superduke gaat nog sneller naar de 200 maar daar gaat het niet hier niet om.

dit lijkt me een fantastisch apparaat, ziet er itt andere wanabe's wel bruut en ruig uit.

kan niet wachten tot de eerste vergelijkend proefrit met de gs adventure
 
Laatst bewerkt:
meneer (T)hijger ben niet zo geinteresseerd in hoe geweldig de triumph tiger is, heb er op gereden en vind het een saaie scooter, mijn superduke gaat nog sneller naar de 200 maar daar gaat het niet hier niet om.

dit lijkt me een fantastisch apparaat, ziet er itt andere wanabe's wel bruut en ruig uit.

kan niet wachten tot de eerste vergelijkend proefrit met de gs adventure

Daar gaat mijn interesse ook naar, ik wil ook rijden op de nieuwe Super, ondanks
dat ik de centen nog niet bij elkaar heb,
 
meneer (T)hijger ben niet zo geinteresseerd in hoe geweldig de triumph tiger is, heb er op gereden en vind het een saaie scooter, mijn superduke gaat nog sneller naar de 200 maar daar gaat het niet hier niet om.

dit lijkt me een fantastisch apparaat, ziet er itt andere wanabe's wel bruut en ruig uit.

kan niet wachten tot de eerste vergelijkend proefrit met de gs adventure

Tsja, ik heb er op gereden en ik vind een Superduke maar een nerveuze harde jaagplank, mijn gekietelde Tiger gaat inmiddels nog harder naar de 200 maar daar gaat het hier niet om.

dit lijkt me een fantastisch apparaat, ziet er itt andere wanabe's wel bruut en ruig uit.

kan niet wachten tot de eerste vergelijkende proefrit met de gs adventure
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat de acceleratietijden van een 1200GS van 0 tot 200 zo'n 17.5 seconden is, en van een 1050 Tiger van 0 tot 200 in 12.5 seconden. Met een top van 230kmh.
Dus echt wel flink sneller !

Heb zelf regelmatig wedstrijdjes gehouden met GSen en die hadden ook geen kans.
Ik heb wel een andere mapping,uitlaat, airbox en luchtfilter en nu 127pk a.h. achterwiel.

Wat is daar nu belangrijk aan??

Het gaat hier toch om een Allroad he, dat die meer gericht is om op de weg te rijden wil ik gerust geloven.

Maar om wedstrijdjes te rijden en om snel naar 200km/h te accelereren... voor mij hoeft het niet, en als het dan toch moet, dan doe ik dat wel op een 600cc racer.
 
Wat is daar nu belangrijk aan??

Het gaat hier toch om een Allroad he, dat die meer gericht is om op de weg te rijden wil ik gerust geloven.

Maar om wedstrijdjes te rijden en om snel naar 200km/h te accelereren... voor mij hoeft het niet, en als het dan toch moet, dan doe ik dat wel op een 600cc racer.

Correctie...
Jammer... ik keek hier echt ERG naar uit...de mooie reclames... over het nieuwe avontuur... door de woestijn... als een echte dakar adventure rijder. En dan staat er een GS kloon voor je neus...

Ja.. ben telleurgesteld.

Overigens vind ik het wel een erg mooie fiets en zou er graag een proefritje op maken. :Y
Denk dat dit een serieuze BMW GS tegenhanger is.
 
Laatst bewerkt:
met 17000 euro is ie (met de first edition uitvoering) 2500 euro goedkoper dan een R1200GS adventure. edit, de GS A kost 20500, dus het scheelt 3500 euro
Een triumph heeft nu eenmaal niet een cardan, UBS en een volledig nieuw motorblok
Nieuwe techniek kost wel wat.

ik denk dat Yamaha hem redelijk taktisch geprijsd heeft eigenlijk. niet de duurste, niet de goedkoopste, maar dat hoeft ook niet, omdat er vernieuwende techniek aan boord is.

daarbij ontlopen de gewichten en pk's en nm elkaar niet zo veel
SupTen: 110pk, 114nm, 261kg (nat),
GS adv: 110pk, 120nm, 259kg(nat)
Tiger:111pk, 98nm, 228kg (droog)

daarbij zou ik me niet blind staren op pk's, zeker niet in deze klasse. De SupTen en de BMW zijn tweecilinders, die een veel bruikbaarder koppel hebben

Vermogen zegt me geen drol meer sinds ik TDM rijd. Ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik ergens iets te kort ben gekomen. En ik ben toch, al zeg ik het zelf, een redelijk sportieve rijder. Ik ga er van uit dat Yamaha veel techniek uit de TDM heeft gebruikt en ook de ervaring meegenomen om een koppelhoogvlakte te creeeren vanaf 3000 tpm.

Ik wil er wel eentje krijgen ;)
 
Het gaat hier toch om een Allroad he, dat die meer gericht is om op de weg te rijden wil ik gerust geloven.



Niks correctie.
Ik denk dat er velen de term "allroad" eens moeten herzien.

Als ik de meeste "allroad topics" bekijk lijkt het wel of het een must is om met je allroad mee te kunnen met lichte enduro's.

Is een zware Allroad niet gebouwd om lange reizen mee te maken, om ook eens van het asfalt te kunnen en zo'n gravelweg in de bergen te rijden. En zoals ik hier nog ergens kon lezen, een bospad zal ook nog wel lukken, zolang het niet extreem wordt.
Ik weet dat deze meer weggericht is, maar dat zijn haast alle zware allroads.

Niks mis mee dus, en wel degelijk een allroad.
Zoals ik in m'n eerste reply ook al schreef, wel een allroad die wat meer gericht is om onroad te gebruiken, maar nog steeds een allroad. Die marketingjongens zijn ook niet achterlijk he. Hoeveel % van de allroadrijders heeft offroadambities met zo'n machine?

Voorwat ik 'm zou gebruiken (en nu m'n XTZ660 ook gebruik trouwens) lijkt het me de ideale machine.
Ben er alleen nog niet uit of ik 'm mooi moet vinden of niet.
 
Laatst bewerkt:
Meer pica's


2rc3cdz.jpg

i5q45y.jpg

21l2334.jpg

6zmszn.jpg

261niq0.jpg

2z8sqh4.jpg

27yxx75.jpg

yc8j8.jpg

2l8g1th.jpg

2n9jdsp.jpg

2ltk1a0.jpg

2j5ci1z.jpg

1enk1j.jpg

wsjswx.jpg

mjtg2b.jpg

x2up3o.jpg

24ljy9t.jpg

20qhrd.jpg

30cbu35.jpg

2i13e0.jpg

296dkdc.jpg

efnya8.jpg

2ev96it.jpg

wj7t79.jpg

316nrz7.jpg

s6nhw4.jpg

33o7k1y.jpg

2e0jqyo.jpg

2u4inw8.jpg

2po4och.jpg

2w23sk7.jpg

33avsqq.jpg
 
Niks correctie.
Ik denk dat er velen de term "allroad" eens moeten herzien.
(..)
Is een zware Allroad niet gebouwd om lange reizen mee te maken, om ook eens van het asfalt te kunnen en zo'n gravelweg in de bergen te rijden.
(..)
Ben er alleen nog niet uit of ik 'm mooi moet vinden of niet.

Eens.
Een Zwaardere allroad is bedoeld voor reizen en gravel roads.
Met een X5 of een ML ga je ook niet het terrein in, daar heb je een defender voor nodig.
Een allroad kan je zien als een SUV. lekker hoog, ruw uiterlijk.
Hij wordt niet voor niets geleverd met metzeler tourance EXP



zonder de koplamp bescherming smoelt ie goed. helaas een beetje CBF achtig. Het R6 achterlicht is ook niet mijn style


edit
Nocer dumpt even een fotoreportage.

Ik ben om. Hij's gaaf
kan niet wachten om hem i.r.l. te zien! :] :}
 
Laatst bewerkt:
Niks correctie.
Ik denk dat er velen de term "allroad" eens moeten herzien.

Als ik de meeste "allroad topics" bekijk lijkt het wel of het een must is om met je allroad mee te kunnen met lichte enduro's.

Is een zware Allroad niet gebouwd om lange reizen mee te maken, om ook eens van het asfalt te kunnen en zo'n gravelweg in de bergen te rijden. En zoals ik hier nog ergens kon lezen, een bospad zal ook nog wel lukken, zolang het niet extreem wordt.
Ik weet dat deze meer weggericht is, maar dat zijn haast alle zware allroads.

Niks mis mee dus, en wel degelijk een allroad.
Zoals ik in m'n eerste reply ook al schreef, wel een allroad die wat meer gericht is om onroad te gebruiken, maar nog steeds een allroad. Die marketingjongens zijn ook niet achterlijk he. Hoeveel % van de allroadrijders heeft offroadambities met zo'n machine?

Voorwat ik 'm zou gebruiken (en nu m'n XTZ660 ook gebruik trouwens) lijkt het me de ideale machine.
Ben er alleen nog niet uit of ik 'm mooi moet vinden of niet.

Ieder zijn mening toch? :) Maakt allemaal ook niet zo erg veel uit, je moet hem kopen omdat je hem mooi vindt en omdat je hem lekker vindt rijden (en hij past bij je doeleinden). Maar Yamaha had hem iets meer all-road gepresenteerd overal (noppenbandjes etc...).

En als allroadrijders geen offroadambities hebben, zijn het dan nog allroad rijders? :)
Voor mij persoonlijk is allroad echt allroad, dus dualsport. Voor een ander is allroad een motor die er 'allroad' uitziet (lees: BMW GS achtig).
 
Laatst bewerkt:
inderdaad.
Schermpje is echt super. verbuik meter denk ik?

-3 traps TCC
-instelbare engine mapping (D-MODE)

Erg mooi
 
Laatst bewerkt:
Ik vind hem jammer genoeg niet mooi!
Die koplampen en kuipen rond de tank vind ik echt spuug lelijk.
Smaken verschillen gelukkig maar dit is mijn mening.

Doe mij dan maar de 1200GS, KTM Adventure, Guzzi Stelvio of de nieuwe Multistrada

Deze ST is voor mij toch maar een hoop plastic fantastic
Hij zal best rijden als een zonnetje maar karakter en uiterlijk zijn voor mij net zo belangrijk.
 
Eens.
Een Zwaardere allroad is bedoeld voor reizen en gravel roads.
Met een X5 of een ML ga je ook niet het terrein in, daar heb je een defender voor nodig.
Een allroad kan je zien als een SUV. lekker hoog, ruw uiterlijk.
Hij wordt niet voor niets geleverd met metzeler tourance EXP
Het verschil met auto's is dan natuurlijk dat je met een X5 niet eens fatsoenlijk door een modderig bospad komt. Met een motor kom je al gauw overal. Kijk maar naar R1Sjaak. Ik heb zelf ook met mijn RT in Marokko over gravelwegen, geen wegen en wegen waar hele stukken asfalt misten gereden. Gaat prima. Nu heb ik gelukkig spaakvelgen en een zodanige bandenmaat achter dat er ook een Conti Trailattack op past. Als je hogere veren en meer grondspeling hebt, kom je al gauw een heel eind. Het hangt vaak meer van de beheersing van de bestuurder af dan van de motor. Toen er nog geen 'allroads' waren, ging men ook de wereld rond op een Enfield. En in Marokko hebben alleen toeristen een 4x4. De mensen daar rijden gewoon overal met hun oude Mercedes met 450K op de klok... ;)
 
Ieder zijn mening toch? :) Maakt allemaal ook niet zo erg veel uit, je moet hem kopen omdat je hem mooi vindt en omdat je hem lekker vindt rijden (en hij past bij je doeleinden). Maar Yamaha had hem iets meer all-road gepresenteerd overal (noppenbandjes etc...).

En als allroadrijders geen offroadambities hebben, zijn het dan nog allroad rijders? :)
Voor mij persoonlijk is allroad echt allroad, dus dualsport. Voor een ander is allroad een motor die er 'allroad' uitziet (lees: BMW GS achtig)


Tuurlijk ieder zijn mening, maar als ik het grootste deel van de negatieve reacties op deze Super Ten bekijk lijkt het wel of een Allroad alles moet kunnen.
En daar ben ik het niet mee eens, zo goed als geen enkele "zware" allroad is een enduromachine he. Denk dat de KTM Adventure zowat de enige zware allroad is die wat meer offroad werk niet schuwt.

Voor mij is een Allroad net hetgeen wat de naam doet vermoeden. Alle wegen zijn te doen. Asfaltwegen, gravelwegen, zandwegen, ....
Zolang het maar niet te gortig wordt, maar dan koop je imo best een offroad machine.

Soit, ik denk dat ze bij Yamaha het goed bekeken hebben, ze hebben een echte, dikke allroad uitgebracht die het mag opnemen tegen de GS. ;)
 
*O*

Eindelijk, na 21 jaar een gewoon extern oliefilter.

Best snel.. :+

Ik vraag me wel af waarom de cardan nog net als de ouwe virago's is opgebouwd en helemaal geen reactiestangen heeft zoals de Guzzie's en GS.
 
Laatst bewerkt:
Meer pica's


[http://i47.tinypic.com/2rc3cdz.jpg (afbeelding)]
[http://i48.tinypic.com/i5q45y.jpg (afbeelding)]
[http://i45.tinypic.com/21l2334.jpg (afbeelding)]
[http://i45.tinypic.com/6zmszn.jpg (afbeelding)]
[http://i47.tinypic.com/261niq0.jpg (afbeelding)]
[http://i48.tinypic.com/2z8sqh4.jpg (afbeelding)]
[http://i50.tinypic.com/27yxx75.jpg (afbeelding)]
[http://i46.tinypic.com/yc8j8.jpg (afbeelding)]
[http://i46.tinypic.com/2l8g1th.jpg (afbeelding)]
[http://i45.tinypic.com/2n9jdsp.jpg (afbeelding)]
[http://i50.tinypic.com/2ltk1a0.jpg (afbeelding)]
[http://i49.tinypic.com/2j5ci1z.jpg (afbeelding)]
[http://i50.tinypic.com/1enk1j.jpg (afbeelding)]
[http://i48.tinypic.com/wsjswx.jpg (afbeelding)]
[http://i48.tinypic.com/mjtg2b.jpg (afbeelding)]
[http://i48.tinypic.com/x2up3o.jpg (afbeelding)]
[http://i47.tinypic.com/24ljy9t.jpg (afbeelding)]
[http://i49.tinypic.com/20qhrd.jpg (afbeelding)]
[http://i46.tinypic.com/30cbu35.jpg (afbeelding)]
[http://i46.tinypic.com/2i13e0.jpg (afbeelding)]
[http://i47.tinypic.com/296dkdc.jpg (afbeelding)]
[http://i48.tinypic.com/efnya8.jpg (afbeelding)]
[http://i48.tinypic.com/2ev96it.jpg (afbeelding)]
[http://i46.tinypic.com/wj7t79.jpg (afbeelding)]
[http://i48.tinypic.com/316nrz7.jpg (afbeelding)]
[http://i50.tinypic.com/s6nhw4.jpg (afbeelding)]
[http://i45.tinypic.com/33o7k1y.jpg (afbeelding)]
[http://i46.tinypic.com/2e0jqyo.jpg (afbeelding)]
[http://i47.tinypic.com/2u4inw8.jpg (afbeelding)]
[http://i50.tinypic.com/2po4och.jpg (afbeelding)]
[http://i46.tinypic.com/2w23sk7.jpg (afbeelding)]
[http://i49.tinypic.com/33avsqq.jpg (afbeelding)]



mooi ding ,, oogt heel elegant en toch stoer .....

maar als ik naar de banden kijk metzelar tourance ,, goeie banden voor zware & snelle All roads, maar als je meer dan een zand/gravelweg wil doen niet de beste band, ga je alle kant mee op glijden ,, met dit gewicht verwacht ik eigenlijk ook niet,, maar deze banden kan je heel goed mee komen in een groep...
 
Terug
Bovenaan Onderaan