Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Kan er niet warm van worden, doet mij wat uiterlijk betreft teveel aan een Varadero denken (plomp). Ik mis het ranke, speelse dat een TDM welhadheeft. Hopelijk rijdt hij wel beter dan een Varadero.
premiere !
Ik vind deze 1200 zeker geslaagd. Helaas is de prijs flink mee gegroeid. Hopelijk komt er nog een keer een lichtere/goedkopere variant, net zoals BMW met de F800GS heeft gedaan.
Weet je wat nou zo grappig is. Ik zat net op een ander forum een discussie te voeren met iemand die zij dat de oude XTZ 660 195 kilo woog droog. En ik hield het bij 168 of 171 kilo. Jouw XTZ weegt 183 kilo droog en dat is maar 15 kilo minder dan mijn meer dan 2 keer zo sterke Tiger...
Ik heb me dus sterk gemaakt om jou merk te "verdedigen" en nu ga jij mij vertellen dat mijn eigen fiets veel zwaarder is dan ik weet ....
Dat zou ideaal zijn!!
De 1200 klasse is me gewoon te duur, hier rijden we allebei met de moto en dan weegt de aankoopprijs toch door.
Tot 10000€ vind ik nog kunnen, de F800GS pas daar net binnen. Zie deze dus nog steeds als ideale opvolger voor m'n Tenere.
Die F800GS staat bij mij al bijna 2 jaar op nr 1 ,, maar zo'n ding kost kaal 11.500 en dan moet je nog ruim € 800 aftikken voor het ABS , en dat wil je wel ,, en nog eens dingen als de boordcomputer , kleurloze knippers , en handvatverwarming zit je snel aan de 12.500 a 13.000 , een valbeugel staat goed is ook erg handig met kleine ongelukjes....
maar je heb gelijk dat die prijzen die ze nu vragen voor dergelijke nieuwe motoren gaat nergens over.......
maar je heb gelijk dat die prijzen die ze nu vragen voor dergelijke nieuwe motoren gaat nergens over.......
Tjah dan blijft in de allroad stijl nog de veel goedkopere VStrom over.
De super tenere ziet er technisch heel goed uit, maar de "bril" voor zen ogen suckt big time.
Een pure we-gaan-op-reis-en-nemen-weinig-mee motor om zowel snelweg als stofpistes in Australie te gaan rijden. Maar vééél te duur, wie zoveel geld kan/wil uitgeven, kan er veelal nog een schep bovenop doen om een GS te kopen.
Een afgeleide daarvan als broertje van de TDM: dus een 900 allroad van een 200kilo droog met cardan was meschien beter geweest.
Maar vééél te duur, wie zoveel geld kan/wil uitgeven, kan er veelal nog een schep bovenop doen om een GS te kopen.
Waarom vind iedereen het vanzelfsprekend dat je in deze prijsklasse beter voor een GS kan gaan?
Ik vind de GS ook een prachtige machine, maar als ik op 't punt stond om een +15000€ Allroad te kopen werd het toch deze Super boven de GS.
Tjah dan blijft in de allroad stijl nog de veel goedkopere VStrom over.
De super tenere ziet er technisch heel goed uit, maar de "bril" voor zen ogen suckt big time.
Een pure we-gaan-op-reis-en-nemen-weinig-mee motor om zowel snelweg als stofpistes in Australie te gaan rijden. Maar vééél te duur, wie zoveel geld kan/wil uitgeven, kan er veelal nog een schep bovenop doen om een GS te kopen.
Een afgeleide daarvan als broertje van de TDM: dus een 900 allroad van een 200kilo droog met cardan was meschien beter geweest.
Als iets veel verkocht is wil dat niet per definitie zeggen dat het dan kwalitatief ook goed is.
Laten we dat even voorop stellen.
Iedereen maakt voor zichzelf uit wat ie wil spenderen aan zijn bike...
Volgens mij komt ie in basispakket voor een +/- 14000 € in 2011 naar Belgie . Incl ABS , cardan, middenbok. Reken daar nog een korting vanaf die je niet bij concurrent GS gaat krijgen...
Als je een sportieve cardanfiets wil, die voldoende power en duocomfort heeft , dan is de XT1200Z zonder concurrentie !