Het Super Tenere 1200 topic

Mwah.....tsja...eigenlijk wel. ;)
Maar er zijn te veel mooie motoren... :+ Als ze maar terreinwaardig zijn.


Gr. Johan.
 
Johan,

Met onze zware All-Roads (ook iets van 260 kilo incl.) ging het ook prima (zelfs met Tourance's en 20 kilo bagage) zolang het terrein maar niet te soft word....

Kijk maar vanaf 5.20 min.

 
Laatst bewerkt:
Gaat prima toch! :) Stoer filmpje.

Heb zelf ook stiekum een zwak voor de Tiger hoor....sssst... ;)
Machtig mooi zo'n 3 pitter.

Vind deze uitvoering de mooiste: :9~
triumph_tiger_900_1996_7_lgw.jpg

En blauw! *D

En de 1050 is ook erg mooi. Maar da's echt meer een wegkanon.


Maar een (terreinwaardige) All-road valt bij mij pas in deze categorie, als ie bijvoorbeeld omvalt of een valpartij, dat niet de tupperware om je oren spat. Oftewel, hij moet wel wat kunnen hebben.
Dus geen Transalp oid....



Gr. Johan.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb sinds kort ook zo'n oerTiger er bij (Steamer in de volksmond); in de kleur "Sandstorm" gekocht hier op MF.

Zal wel eens een foto posten. Zijn wel redelijk topzwaar de Tigers, zeker in het terrein,-dus bij voorkeur niet voor rijders onder de 1.80 - maar verder wel een dijk van een fiets.
 
Wellicht omdat de Yamaha een dubbelzijdige achterbrug heeft en de BMW/Guzzi een enkelzijdige?

Nee, reactie stangen zitten er om het reactie krachten van de cardan (is nou eenmaal een stugge overbrenging tov ketting) op te heffen. Een of 2 zijdig maakt dan niet uit. Hoe Yamaha dit opgelost heeft?

De ST is een aardige fiets, maar 17000 euri :N tsja de japanners hebben een beetje last de wisselkoers van de Yen da's pech voor ze ;)

Als ik een cardanfiets zou willen en dus moet kiezen tussen een Guzzi, BMW GS en deze dan werd het de ST.

Maar ja ik heb al een S(M)T en die is voor mijn manier reizen perfect, weliswaar geen cardan maar ach voor die 3500 euro die de ST meer kost dan een SMT kan ik heel veel ketting sets kopen :)
 
Gaat prima toch! :) Stoer filmpje.

Heb zelf ook stiekum een zwak voor de Tiger hoor....sssst... ;)
Machtig mooi zo'n 3 pitter.

Vind deze uitvoering de mooiste: :9~
[afbeelding]
En blauw! *D

En de 1050 is ook erg mooi. Maar da's echt meer een wegkanon.


Maar een (terreinwaardige) All-road valt bij mij pas in deze categorie, als ie bijvoorbeeld omvalt of een valpartij, dat niet de tupperware om je oren spat. Oftewel, hij moet wel wat kunnen hebben.
Dus geen Transalp oid....



Gr. Johan.


Wil niet vervelend doen maar wat je met een standaard transalp kan doen off road ,, kan een tiger I/II alleen maar van dromen ,, weet zeker als ie pleurt dat er ook van alles afbreekt en je kuip in een boterhamzakje past.....

er zijn maar weinig fietsen die standaard geen valbeugels nodig hebben

Heb zelf een alp gehad , en weet wat je ermee kan ,, zelden zo'n goed gebalanceerd concept gezien , in het zand heb je weinig aan veel vermogen meer aan goed doseerbaar vermogen dat er soepel inkomt
Een AT heeft van net alles wat meer , maar die maken ze niet meer nieuw.
 
Wil niet vervelend doen maar wat je met een standaard transalp kan doen off road ,, kan een tiger I/II alleen maar van dromen ,, weet zeker als ie pleurt dat er ook van alles afbreekt en je kuip in een boterhamzakje past.....

er zijn maar weinig fietsen die standaard geen valbeugels nodig hebben

Heb zelf een alp gehad , en weet wat je ermee kan ,, zelden zo'n goed gebalanceerd concept gezien , in het zand heb je weinig aan veel vermogen meer aan goed doseerbaar vermogen dat er soepel inkomt
Een AT heeft van net alles wat meer , maar die maken ze niet meer nieuw.
Zolang er niet teveel stenen liggen kunnen de tractors van BMW veel hebben zonder valbeugels.
 
Volgens mij hebben ze allemaal plastic aan de zijkant. :?

Alp,Tiger,Varadero, Adventure,V-strom, Africa Twin etc.; kwestie van goede valbeugels,niet bang zijn voor een krasje, of gewoon niet vallen.

Zit allemaal tussen de oren en je off-road capaciteiten DJ !

Zo'n 15 jaar geleden wonnen ze met GS'en ,Superteneré's, AT's en Elefants de Dakar ! Respect, want dat waren m.i. de "echte mannen", nu hebben ze liefst een 450 omdat ie zo lekker licht is...Scheelt zo maar een dikke 50 a 75 kilo met die dikke 2 cilinders

Was ook een keer met een maat (allebei met Tiger's) op een GS modderdag in Brabant, en daar heel wat moeten assisteren om bloemkoolcilinders uit de dikke maisklei te trekken.... _O- En wij Tijgerden er letterlijk vrolijk tussendoor....
 
Laatst bewerkt:
Ik heb sinds kort ook zo'n oerTiger er bij (Steamer in de volksmond); in de kleur "Sandstorm" gekocht hier op MF.

Zal wel eens een foto posten. Zijn wel redelijk topzwaar de Tigers, zeker in het terrein,-dus bij voorkeur niet voor rijders onder de 1.80 - maar verder wel een dijk van een fiets.

Foto's prima, maar niet hier, dit is een Super 10 topic.

:W
 
Volgens mij hebben ze allemaal plastic aan de zijkant. :?

Alp,Tiger,Varadero, Adventure,V-strom, Africa Twin etc.; kwestie van goede valbeugels,niet bang zijn voor een krasje, of gewoon niet vallen.

Zit allemaal tussen de oren en je off-road capaciteiten DJ !

Zo'n 15 jaar geleden wonnen ze met GS'en ,Superteneré's, AT's en Elefants de Dakar ! Respect, want dat waren m.i. de "echte mannen", nu hebben ze liefst een 450 omdat ie zo lekker licht is...Scheelt zo maar een dikke 50 a 75 kilo met die dikke 2 cilinders

Was ook een keer met een maat (allebei met Tiger's) op een GS modderdag in Brabant, en daar heel wat moeten assisteren om bloemkoolcilinders uit de dikke maisklei te trekken.... _O- En wij Tijgerden er letterlijk vrolijk tussendoor....


Die nieuwere GS's boxer hebben 19" wielen en die de meer off road 21" op een zanderig pad merk je echt snel het verschil ,,,
die oude dingen hadden wel een 21" voorwiel
Zo'n 450 is in zwaar terrein makkelijk , maar je moet wel toeren maken voor vermogen , en dat vind ik juist zo prettig van een 650 1 cilinder of dikke twin die trekken als een tractor ,,

met een varadero ga ik niet verder dan een zandweg waar ook gewonen auto's komen , die 275 is mij te veel als ie gaat houd je er niks aan en als je licht , is dat echt afzien om hem weer overeind te krijgen ...
 
Zolang er niet teveel stenen liggen kunnen de tractors van BMW veel hebben zonder valbeugels.


hoor anders best vaak serieuze shit met het cardan en bak waar scheuren in komen
en dan allerlei storingen ten gevolgen van stevige gebruik
 
Deze one-liner van een Amerikaans forum over de Super T wil ik jullie niet onthouden

"It is supposed to be an adventure tourer, but the real adventure is in managing its weight".
 
Laatst bewerkt:
hoor anders best vaak serieuze shit met het cardan en bak waar scheuren in komen
en dan allerlei storingen ten gevolgen van stevige gebruik
Hij had het over plastic, dat zit er vrij weinig aan....

En met stevig gebruik bedoel je dingen die volgens onze tijger niet kunnen door z'n gewicht, neem ik aan? Cardan gaat trouwens uit zichzelf stuk, voor de bak zijn er hardparts.
 
Volgens mij hebben ze allemaal plastic aan de zijkant. :?

Alp,Tiger,Varadero, Adventure,V-strom, Africa Twin etc.; kwestie van goede valbeugels,niet bang zijn voor een krasje, of gewoon niet vallen.

Zit allemaal tussen de oren en je off-road capaciteiten DJ !

Zo'n 15 jaar geleden wonnen ze met GS'en ,Superteneré's, AT's en Elefants de Dakar ! Respect, want dat waren m.i. de "echte mannen", nu hebben ze liefst een 450 omdat ie zo lekker licht is...Scheelt zo maar een dikke 50 a 75 kilo met die dikke 2 cilinders

Was ook een keer met een maat (allebei met Tiger's) op een GS modderdag in Brabant, en daar heel wat moeten assisteren om bloemkoolcilinders uit de dikke maisklei te trekken.... _O- En wij Tijgerden er letterlijk vrolijk tussendoor....

beste T(hijger), ik vraag me af waar je mee bezig bent , hier , op dit topic..??
Dit is een topic over de nieuwe XTZ...!
Als je behoefte hebt, om met mede lotgenoten te praten, er is ook zoiets als het triumph
forum.....
Tot nog toe heb je alleen maar reklame gemaakt over jou engëls", produkt,
werk je bij een triumph dealer of zoiets,
Zou je het nog niet door hebben, dit is een topic waar mensen die al heel lang
Tenere,s of Supertenere,s rijden of gereden hebben, en die er over aan het denken zijn
om de nieuwe XTz aan te schaffen, of er een keer met een proefrit te maken,
dat soort mensen peinzen er nog niet over om iets uit engeland te rijden.....
Of je hebt spijt van jou eigen fiets, welkom dan op het XTZ1200 topic,
of je bent tevreden met jou fiets, ga dan naar jou engels topic B|

mvg Mark (die al heel wat XT XTZ en ST, gereden heeft.....) :)
 
Laatst bewerkt:
Ik kijk ook nog op andere topics als grote All-Road fan en ben al jaren geinteresseerd in alle dikke enduro's dus zeker ook in de nieuwe dikke XTZ 1200 !

Het onderstaande lijstje van wat ik gehad heb overtreft waarschijnlijk het bezit van Mark v.d.Yamahahof. Over merkblindheid gesproken....

XT500
DR650 SE
XT350
Dominator 650
XT600
KLR600
KLR650
Cagiva 900
BMW R80GS
KTM 250
KTM 600
Husky 600
XTZ SuperTeneré
Tiger 855
Tiger 900
Tiger 955
Tiger 1050

Kan ik er wat aan doen dat een Tiger zo sterk, goed en exclusief is, en dat er nog mensen vanonder een steen gekropen zijn die denken dat Engels nog steeds staat voor lekken en slechte kwaliteit....
 
Laatst bewerkt:
Tiger fan:

ik benijd je om je lijst van gereden motoren, en om zoveel motor te hebben kunnen hebben zal je vast meer ervaring op 2 wielen hebben dan ik.

Ik begrijp de (waarschijnlijk juiste) kritiek over de offroad capaciteiten van de SupTen en de positie waar Yamaha hem in heeft gepresenteerd, wat misschien iets te ofroad is. Maar vergeet niet dat de reclame voor de SupTen in fases ging. Iedere fase een gebruik: reizen, woon werk, stad, en offroad hoorde daar ook bij. Het blijft nu eenmaal een Allroad.
Maar desalnietemin staat er geen 1200 SupTen in je lijstje, dus ik kan me niet voorstellen dat je al offroad ervaring hebt met deze nieuwe fiets.

ik denk dat de SupTen zich in ieder geval moet kunnen bewijzen zowel op de weg als daarbuiten, voordat mensen hem afschieten of ophemelijken.

Ik ben van mening dat de SupTen er geweldig uitziet. De nieuwe technieken lijken mij een vooruitgang van jewelste in de motorwereld. Comfort lijkt me prima in orde, wanneer ik de ruit, het zadel en de stepjes zie (en de afstand van een en ander ten opzichte van elkaar). Maar dit baseer ik allemaal op fotootjes en niet op rijervaring. Ik neem aan dat je jouw kritiek op dezelfde manier baseerd. (foto's en tekst).

Onderbouwde kritiek en onderbouwde voorstand is de basis van een forum, en hier ook. Maar ik denk dat we nu op een punt zijn dat de enige aanvullende informatie alleen maar kan komen van iemand die er mee gereden heeft. Dus ik stel voor daar op te wachten

trouwens:
Ik sta er nog steeds van te kijken wat mensen met een XT660Z kunnen doen in het terein, met alleen een setje noppen eronder. Ik verwacht dus dat de SupTen in verhouding met zijn gewicht veerwegen een heel eind komt.
 
Ik kijk ook nog op andere topics als grote All-Road fan en ben al jaren geinteresseerd in alle dikke enduro's dus zeker ook in de nieuwe dikke XTZ 1200 !

Het onderstaande lijstje van wat ik gehad heb overtreft waarschijnlijk het bezit van Mark v.d.Yamahahof. Over merkblindheid gesproken....

XT500
DR650 SE
XT350
Dominator 650
XT600
KLR600
KLR650
Cagiva 900
BMW R80GS
KTM 250
KTM 600
Husky 600
XTZ SuperTeneré
Tiger 855
Tiger 900
Tiger 955
Tiger 1050

Kan ik er wat aan doen dat een Tiger zo sterk, goed en exclusief is, en dat er nog mensen vanonder een steen gekropen zijn die denken dat Engels nog steeds staat voor lekken en slechte kwaliteit....



dat die nieuwe Truimph nu gewoon goed mee komen geloof ik wel , je hoort echt niet dat er van alles (duurs) stuk gaat.

maar ik ga als ik serieus off-road geen tiger 1050 meenemen , die is te veel asfalt net als een TDM ,,, die reageren niet geweldig als je de bekende off/all road trukjes doet , als wegdrukken ,, en op een bepaalde manier in sturen en dan duwen en dan gas open dat ie hem mooi recht op trekt ,


 
Laatst bewerkt:
Zonder koffers ziet ie er zo uit :

[http://i45.tinypic.com/11r3g5s.jpg (afbeelding)]

waar komt die foto vandaan?
In europa wordt ie zo niet geleverd.

ook erg gaaf trouwens. Helaas is de yamaha uitlaten fabriek de laatste tijd niet mijn smaak (behalve de XJ6)
 
Terug
Bovenaan Onderaan