Het Super Tenere 1200 topic

Ik heb nog een Harmonizer liggen, een supergaaf tool om zelf makkelijk, snel en 100% accuraat je throttlebodies te synchroniseren, zodat je XT1200Z altijd netjes rond loopt.

0ebe866d.jpg


Zie YamahaSuperTenere.com en Harmonizer Vacuum Multi-Tool -- It ain't your Daddy's Twinmax voor meer info.

Kostte destijds US$ 129,- plus US$ 18 shipping, mag weg voor EU 75,-

Origineel Yamaha T-stukje (Partnumber 5FL-14348-10) voor de XT1200Z zit erbij!
 
Je bent, als ik me niet vergis, wel een nieuwe S10 aan het vergelijken met een oudere GSA.

Op de tweedehandsmarkt zijn de S10's dan ook een pak gunstiger geprijsd dan de BMW's.

Ik heb gekeken voor een xt1200z worldcrosser van 2013, en een r1200gsa van 2013 ( overjarig)
Prijs voor beide motoren is gelijk, bij de Yamaha moet ik aanzienlijk meer bijbetalen!
Yamaha stuurt bijna perfect en de gsa levert heel veel comfort... en de gsa is erg compleet.
Ergo.... ik weet het nog niet...
 
Ik heb gekeken voor een xt1200z worldcrosser van 2013, en een r1200gsa van 2013 ( overjarig)
Prijs voor beide motoren is gelijk, bij de Yamaha moet ik aanzienlijk meer bijbetalen!
Yamaha stuurt bijna perfect en de gsa levert heel veel comfort... en de gsa is erg compleet.
Ergo.... ik weet het nog niet...

Je bent toch ook gaan testrijden met een GSA met 60000km op de teller?

Een S10 van 2011/2012 met pakweg 30000km is makkelijk te vinden onder de 10000€. Ben er hier al tegengekomen voor 8500€ (en zelfs minder)
Bij BMW zijn die prijzen niet haalbaar denk ik.
 
Af en toe werken mijn richtingaanwijzers niet, zowel links als rechts. Na het opnieuw starten van de motor doen ze het wel. Iemand hier ervaring mee? Tevens een keer gehad dat de motor in een schuine bocht spontaan uitviel: totaal uit, dus niets meer op het dashboard of iets anders. Na opnieuw starten geen probleem meer gehad. Collega heeft stroomcircuit nagekeken, lijkt geen probleem. Zit er een omvalschakelaar in deze motor (model 2012)?

Vandaag bij de dealer onderzocht: twee stekkers die vanaf het stuurslot de kabelboom in gaan waren beiden totaal geoxideerd. Een vervangen en ander schoongemaakt. Geen andere foutcodes te vinden. Nu maar hopen dat dit het was. Kreeg een Fazer 800 mee.... :N dan toch liever de XT 1200 ST :} :]
 
Je bent toch ook gaan testrijden met een GSA met 60000km op de teller?

Een S10 van 2011/2012 met pakweg 30000km is makkelijk te vinden onder de 10000€. Ben er hier al tegengekomen voor 8500€ (en zelfs minder)
Bij BMW zijn die prijzen niet haalbaar denk ik.

Die met 60000 op de teller reed totaal niet naar mijn zin, ik wil dan ook een jong gebruikte.
Een s10 van 2012 of 13 met rond de 10000 op de teller zit ook op de 13000 euro of meer.
Een gsa van 2011 of 12 zit rond de 14000 euro, en buiten dat vind ik eigelijk op dit moment alleen de worldcrosser interessant... en die zijn er nog niet echt gebruikt...
 
Die met 60000 op de teller reed totaal niet naar mijn zin, ik wil dan ook een jong gebruikte.
Een s10 van 2012 of 13 met rond de 10000 op de teller zit ook op de 13000 euro of meer.
Een gsa van 2011 of 12 zit rond de 14000 euro, en buiten dat vind ik eigelijk op dit moment alleen de worldcrosser interessant... en die zijn er nog niet echt gebruikt...

Dan hebben wij toch een voordeel in Be.
Hier koop je een nieuwe (modeljaar 2013) voor 13500€ inclusief kofferset. 8-)


Blijf er wel bij dat een (jong-) gebruikte S10 een pak goedkoper zal zijn dan een (jong-) gebruikte GS (A).

Een S10 verliest volgens mij op een meer realistische manier z'n waarde. Een BMW op de tweedehandsmarkt gaat er dikwijls over qua vraagprijs.
 
Yamaha stuurt bijna perfect en de gsa levert heel veel comfort... en de gsa is erg compleet.
Ergo.... ik weet het nog niet...

Ben vandaag ook een uurtje gaan rijden met de S10

Als ik vergelijk met de GS LC die ik gisteren reed voelde de S10 even goed aan, maar dan zonder de mechanische bijgeluiden van de BMW.

Qua comfort snap ik niet goed wat je bedoelt. Zelfs met het standaard ruitje vond ik de windbescherming net iets beter dan bij de GS gisteren.
Voor mij zit het qua comfort dus wel goed.


Mijn keuze is gemaakt. :]

10626563_10204478227226457_7219575993910731829_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ben vandaag ook een uurtje gaan rijden met de S10

Als ik vergelijk met de GS LC die ik gisteren reed voelde de S10 even goed aan, maar dan zonder de mechanische bijgeluiden van de BMW.

Qua comfort snap ik niet goed wat je bedoelt. Zelfs met het standaard ruitje vond ik de windbescherming net iets beter dan bij de GS gisteren.
Voor mij zit het qua comfort dus wel goed.


Mijn keuze is gemaakt. :]

[afbeelding]


Pficiat! Fijne fiets inderdaad, oerbetrouwbaar en comfortabel! :]
 
Vandaag nog even wezen rijden met de S10. Goretex is waterdicht! :Y :Y
Bij Blue_Eyes de harmonizer opgehaald. Een goed stukje gereedschap! Reuze goede service. Een heerlijk bakkie koffie en een gezellig gesprek. Later lekker binnnendoor naar huis gereden. Binnenkort maar even de boel afstellen. :]
Kees en Anke bedankt!

Groetjes,

Erik en Ilonka.
 
Vandaag nog even wezen rijden met de S10. Goretex is waterdicht! :Y :Y
Bij Blue_Eyes de harmonizer opgehaald. Een goed stukje gereedschap! Reuze goede service. Een heerlijk bakkie koffie en een gezellig gesprek. Later lekker binnnendoor naar huis gereden. Binnenkort maar even de boel afstellen. :]
Kees en Anke bedankt!

Groetjes,

Erik en Ilonka.


Graag gedaan Erik en Ilonka. :Y

Leuk om jullie te leren kennen!
Heel veel veilige kilometers en plezier gewenst, leuk hoor dat jullie allebei motorrijden!

*O*
 
Ben vandaag ook een uurtje gaan rijden met de S10

Als ik vergelijk met de GS LC die ik gisteren reed voelde de S10 even goed aan, maar dan zonder de mechanische bijgeluiden van de BMW.

Qua comfort snap ik niet goed wat je bedoelt. Zelfs met het standaard ruitje vond ik de windbescherming net iets beter dan bij de GS gisteren.
Voor mij zit het qua comfort dus wel goed.


Mijn keuze is gemaakt. :]

[afbeelding]

Kijk dat is een mooie fiets, heel veel plezier ermee!!!
Ik heb zoals je weet een 2010 1200gs gekocht waar ik zeer content mee ben...!
 
't Is hier maar stilletjes...


Even melden dat ik een bestelling heb geplaatst bij m'n dealer.
't Is wel een '13 model geworden met een mooie korting en gratis zijkoffers.

Levering laten voorzien in januari, kwestie van 'm pas in 2015 in te schrijven.
 
't Is hier maar stilletjes...


Even melden dat ik een bestelling heb geplaatst bij m'n dealer.
't Is wel een '13 model geworden met een mooie korting en gratis zijkoffers.

Levering laten voorzien in januari, kwestie van 'm pas in 2015 in te schrijven.

Hier een '11 S10, zwart met vele xtra's aangeschaft, zocht een dikke fiets met redelijke koffers en cardan. En een stoer uiterlijk, kun je eigenlijk niet om een S10 heen :+

Ziet er nu meer uit als een XT1200 crosser, eerst een grote winterbeurt volgendjaar op kenteken (tis een belgische).

Als iemand hier nog intresse heeft, ik heb nog een Laser Duotech uitlaat liggen. Met E-keur en DB-killer ziet er nog wel netjes uit.
 
Tis zomaar rustig hier...

Zo, vandaag maar is met de kleppen van de 1200 aan de gang gegaan.

Meteen maar een paar foto's geschoten voor de mensen die niet weten wat er onder dat zwarte dekseltje schuil gaat :+
(let ook is op de spagetti aan de rechterzijde...

j6ka6v.jpg


En onder het dekseltje,

2nhjlm0.jpg

25ib59f.jpg


5 van de 8 moeten gesteld worden, zaterdag even andere plaatjes bemachtigen.
En dan moet deze jongen er weer 40.000km tegenaan kunnen, al denk ik dat ik hem na 20.000 nog een keer opentrek voor de zekerheid... Vind ze erg strak staan na 35000km.

Vandeweek ook meteen een paar binnentassen voor de koffers gescoord *D
Mocht iemand hier trouwens nog een orginele topkoffer hebben die niet veel gebruikt word.
Die zou ik eventueel graag overnemen!! :)
 
Laatst bewerkt:
Is er iemand bekend met condensvorming in de PIAA mistlamp (2012) Sinds de regen tijdens de Promotor redactietoer in de Yorkshire Dales is een van de lampen beslagen. Valt zoiets onder de garantie?
 
Tis zomaar rustig hier...

Zo, vandaag maar is met de kleppen van de 1200 aan de gang gegaan.

Meteen maar een paar foto's geschoten voor de mensen die niet weten wat er onder dat zwarte dekseltje schuil gaat :+
(let ook is op de spagetti aan de rechterzijde...

[afbeelding]

En onder het dekseltje,

[afbeelding]
[afbeelding]

5 van de 8 moeten gesteld worden, zaterdag even andere plaatjes bemachtigen.
En dan moet deze jongen er weer 40.000km tegenaan kunnen, al denk ik dat ik hem na 20.000 nog een keer opentrek voor de zekerheid... Vind ze erg strak staan na 35000km.

Vandeweek ook meteen een paar binnentassen voor de koffers gescoord *D
Mocht iemand hier trouwens nog een orginele topkoffer hebben die niet veel gebruikt word.
Die zou ik eventueel graag overnemen!! :)


En....is de operatie goed gelukt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan