Het Super Tenere 1200 topic

Echt mooi. Mijn 2010 begint er al wat bedaagder uit te zien nu vooral rustige kleuren en veel zwart de mode is... Bevalt 'ie?
 
Bevalt me heel goed! En die rustige kleuren bevallen me wel. De mat grijze vind ik eigenlijk nog mooier...

Moet wel iets doen aan het originele ruitje. Heb de indruk dat 't net iets te laag is om me volledig uit de wind te zetten. Ik rij nogal graag met m'n klep open, op m'n Ten 660 met originele ruit + TT opzetstukje ging dat perfect.
Nu krijg ik toch wel wat teveel wind binnen boven de 80km/h.

Spijtig dat alles zo duur is om zomaar te proberen... ik twijfel een beetje tussen een hogere ruit, een opzetstukje of toch maar die (lelijke) Givi Airflow.

Iemand een mening hierover?
 
In de winter rijd ik met het onderste scherm van een airflow. Als ik dat bovenstuk erop zet heb ik het gevoel dat ik met een Duitse LT rij. In de zomer gebruik ik een stuk gebogen plexy dat tot 140 en niet al te lang goed te doen is. En niks turbulentie. Als er iemand 70€ geeft voor de airflow gaat deze weg.
full

full
 
Bevalt me heel goed! En die rustige kleuren bevallen me wel. De mat grijze vind ik eigenlijk nog mooier...

Moet wel iets doen aan het originele ruitje. Heb de indruk dat 't net iets te laag is om me volledig uit de wind te zetten. Ik rij nogal graag met m'n klep open, op m'n Ten 660 met originele ruit + TT opzetstukje ging dat perfect.
Nu krijg ik toch wel wat teveel wind binnen boven de 80km/h.

Spijtig dat alles zo duur is om zomaar te proberen... ik twijfel een beetje tussen een hogere ruit, een opzetstukje of toch maar die (lelijke) Givi Airflow.

Iemand een mening hierover?

Zoek niet verder:

MRA Yamaha XT1200Z Super Tenere 2010-2013 Vario Touring Motorcycle Screen
 
Op demotorsite staat een filmpje hoe je dus niet in Bxl moet rijden:

http://demotorsite.be/nieuws/crash-van-de-week-brusselse-chaos-0

Eerste deel kan ik inkomen, maar vanaf ong. 2min15 toont hij dat hij niet anticipeert (kijkt). -O-

Inderdaad, daar rijdt hij als een mongool. Die Audi had zijn knipperlicht naar links al aanstaan, dan moet je die auto dus niet alsnog links willen gaan inhalen. Met zo'n snelheid in die situatie rijden, ontneemt je de mogelijkheid om tijdig te anticiperen, met dit soort nodeloze ongevallen als gevolg. |(
 
Als die in nog een goede staat is wil ik daar wel eens voor komen kijken...

Ik zal er wel eens een fotoke van nemen.
full


Geen barsten, niks afgebroken.
Enkel het bovenste deel is meer krasgevoelig dan het onderstuk en heeft reinigingskrasjes.
 
Laatst bewerkt:
Als ik het goed heb past die ruit gewoon zonder aanpassingen zoals de originele ruit he?

Van Lichtaart?

Ik kan je geen pb verzenden, maar wil gerust eens langs komen. Voor 70€ wil ik die ruit wel eens proberen. Ik hoor er veel goede dingen van.

Er is geen haast bij, als je wil stuur je me maar een pb met je adresgegevens en wat data die voor jou passen...


grts
 
Mooie fiets Allan! Ik heb zoals je weet de 1200gs gekocht en die bevalt prima.
Ik denk wel dat mijn volgende een ST worldcrosser wordt, of een xt1200z adventure, die ik bij motoport heb gezien. Waarschijnlijk door MP zelf in elkaar geknutseld want ik kan nergens info over een Xt1200z Adventure vinden.
 
Mooie fiets Allan!

thx, bevalt me ook heel goed!


Vandaag nog eens gaan sturen in NL Limburg en onze Ardennen.
Eerste deel van onderstaande foto met de billen dichtgeknepen, we gingen van een slecht geasfalteerde weg naar een veldweg die ineens wel heel steil naar onder ging. Met de rem in al schuivend over de natte ondergrond naar beneden, terugkeren was geen optie... maar ja.. als je de kleinste wegen gaat zoeken op mapsource kan je zo al eens iets tegenkomen he...toen de foto genomen werd waren we het ergste gepasseerd, er kon terug een glimlach vanaf. :)
11059486_10206463886066687_341989836024335969_n.jpg


11163234_10206463886586700_8733284301483071054_n.jpg



Het verplichte nummertje in NL Limburg zat er natuurlijk ook in... mijn ex Ten met z'n nieuwe eigenaar...
11130121_10206463886746704_7948620022850092227_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Aan de eigenaars van een XT1200 een vraag over de betrouwbaarheid en de kilometers die er al mee gemaakt zijn. Ik zie en hoor erg weinig over deze motor maar dit type motor zou op termijn een goede mogelijkheid voor mij zijn. Graag hoor ik van jullie. Gr IJzer
 
Oersolide heeft ook de 50k test in motoplus uitgewezen. Probleemloze fiets en enorm comfortabel.

BMW is jaloers dat ze zelf niet zoiets betrouwbaars hebben.
 
Oersolide heeft ook de 50k test in motoplus uitgewezen. Probleemloze fiets en enorm comfortabel.

BMW is jaloers dat ze zelf niet zoiets betrouwbaars hebben.


Wat ik wel een behoorlijk minpunt vond was de windbescherming, veel gedoe met andere ruitjes kon daar helaas weinig aan veranderen in mijn geval :N
 
Iemand ervaring met de nieuwe A40 Battlax banden van Bridgestone op een Superteneree?
Ik heb nu zelf Metzelers maar twijfel over de nieuwe A40 of toch de Tourance next.

groet
 
Iemand ervaring met de nieuwe A40 Battlax banden van Bridgestone op een Superteneree?
Ik heb nu zelf Metzelers maar twijfel over de nieuwe A40 of toch de Tourance next.

Ik heb de voorganger, en ben daar tevreden over. Vandaag (in Bxl) een aantal keer gegleden over vette plekken, maar elke band zou hier last van hebben. Want verder kan ik niets slechts over zeggen; droog, regen, plassen, altijd goed en vertrouwen. Als deze A40 een verbetering is (wat meestal het geval is), kan ik hem aanraden... mits je voornamelijk op verharde ondergrond rijdt.

En ja, banden zijn subjectief...

En je kent het misschien al, maar hier een artikel over die band: http://www.motorfreaks.nl/testen/2015/test-bridgestone-a40.html
 
Terug
Bovenaan Onderaan