Het Super Tenere 1200 topic

2 Maanden geleden de originele banden (Battlewing) laten vervangen door de Tourance Next. Dat was een hele goede keuze!

Ik zocht meer feedback en beter bochtenwerk. Dat is met deze banden heel goed gelukt. Ze zijn wel iets onrustiger op de snelweg dan de Battlewing (bij 130 km/u) maar niet anders dan ik gewend was met mijn vorige motor. Ik had echter niet verwacht zoveel meer rijplezier te hebben door het betere sturen.

Verder rij ik het hele jaar door. Ook een regenbui houdt mij niet van de straat. In een test van Motorrad kwamen ze als beste uit de test voor het regenonderdeel. Dat was voor mij een heel belangrijk argument. Ik heb nog geen grote slagregens meegemaakt, maar - heel subjectief - een nat wegdek lijkt inderdaad weinig verschil te maken.
 
Heb de A40's laten monteren. Over twee weken vakantie naar Noorwegen. Tevens een verlaagde MRA ruit donker erop gezet. Zal nog even laten weten hoe het me bevallen is ;-)
 
Best warm vandaag....stil zitten met een koud biertje en dit topic doorlezen dan maar hahaha
Leuk om vele ervaringen te lezen ook m.b.t. de techniek en aanpassingen ervan. Blue Eyes kan er ook mooi en interessant over vertellen :) Complimenten wat je er allemaal van weet.

Aantal pagina's terug iemand die vroeg of er BMW rijders overgestapt zijn naar een XT1200. Daar ben ik er een van. Heb 2 jaar geleden proef gereden op een XT en een GS1200. Destijds voor de GS gekozen. Spijt van gekregen. Was een GS van 2006.

Heb mezelf vorig jaar verwend met een nieuwe XT1200z Worldcrosser in de Yamaha kleur met de Akra demper. Nu 9000 km gereden, heerlijke fiets. Geluid van de Akra wordt beter naarmate het blok een beetje is ingelopen. Blijft beschaaft, maar mooie roffel. Wel alles op de S stand. Restricties heb ik in onze laatste vakantie (mei) naar Corsica ook mogen ervaren. Inderdaad in haarspelden waarbij je lekker weg wilt trekken, voel je dat niet het volle vermogen wordt vrijgegeven. Best jammer, maar niet onoverkomelijk. Beter voor de bandjes ook ;-)

Ik heb een DL100 gehad, de nieuwe DL650L2 (2011) een uitstapje naar een Triumph Rocket, toen terug naar allroad...de GS1200 dus en nu zeer tevreden op de XT.
Voor allen die twijfelen over wel/niet kopen van deze motorfiets zeg ik: doen!
 
Instructieboekje van de XT doorgelezen. Wilde weten hoe de TC in te stellen in modus 1, 2 of uit. Dat is gelukt, kan echter niet vinden hoe de ABS uit te schakelen. Kan best handig zijn dit te weten...;-) Iemand die me dit kan verklappen?
 
Beetje stil hier, ondertussen zo'n 5000 km gemaakt dit jaar valt nog tegen B|

Vraagje, is er hier iemand die een hoog windscherm heeft op zn S10?

En die toevallig wegdoet, ik ben opzoek naar iemand om een keer proef te rijden met een orgineel hoog windscherm en mocht dat iets zijn overnemen.

Verder heb ik hem ook laten ontgrenzen, scheelt een hele hoop nu vanaf onderin in elke versnelling veel meer koppel echt een aanrader 8-)
 
Tja, het is inderdaad rustig.

Nu zijn er natuurlijk meer BMW GS rijders dan ST rijders. Dagelijks zie ik op de ring van A'dam heel veel GS-en. Ik ben daar nog nooit een ST tegengekomen ... ;( ;( ;(

In de tussentijd maak ik mijn kilometertjes wel. Ik rij met plezier en gebruik mijn motor voor van alles (woon werk, ritje, boodschappen, toertje enz). Ik ben alleen nog niet off road geweest. Met mijn Tenere deed ik dat wel. De Super Tenere is toch een stukje groter (en duurder bij schade :o )
 
Den dikke en den dunne samen op pad.
11823069_10207158667275783_8289895948642681017_o.jpg
 
Uiterlijk, techniek, motor, uitrusting enz. zijn behoorlijk verschillend. Maar ze zijn wel allebei heel erg mooi (noot: eerlijk gezegd vind ik de ST zo lelijk dat hij mooi is :+ )

Overigens zie ik de BMW GS heel vaak, de Tenere af en toe en de ST heel zelden.
 
Uiterlijk, techniek, motor, uitrusting enz. zijn behoorlijk verschillend. Maar ze zijn wel allebei heel erg mooi (noot: eerlijk gezegd vind ik de ST zo lelijk dat hij mooi is :+ )

Overigens zie ik de BMW GS heel vaak, de Tenere af en toe en de ST heel zelden.


Het zijn beide fantastische motoren.

Een GS kom je idd meer tegen, maar gisteren tijdens ons ritje, toeval of niet... 2 x een S10 en 1 x een 660 en geen enkele GS. :)
 
Zijn de standaard mistlampen. Geven pover licht, maar staan bij mij altijd aan. Sinds ze aanstaan moet ik nog meer de helft keer hevig remmen voor verkeer dat uit zijstraten komt.
 
Ik heb de Yamaha valbeugels en daar zitten de lampen op de hoeken. Handige plek, ziet er mooi uit en hebben de eerste val overleefd maar ik blijf twijfelen over die positie. Onder de koplamp heeft natuurlijk minder risico.

Hoewel het geen LED lampen zijn, ben ik er toch wel erg mee geholpen op de donkere polderweggetjes in de buurt. Ik vind het zicht een stuk beter.

Verder heb ik in de file op de ring van A'dam al vaak getest. Met de lampen uit maak je al indruk met een XT1200Z (vooral met de zijkoffers erop). Met de lampen aan gaan de automobilisten nog beter opzij! (behalve die idioten die aan het whatsappen zijn :( :( :( :( )
 
Bij mij zitten in de gewone verlichting Hid xenon lampen. Misschien is het daarom dat ze zo weinig licht geven. Ik heb de mistlampen een beetje lager gedraaid en dan geven ze licht net voor de motor.
 
Nog nieuws onder de (zon) regenwolken?

De mijne staat weer bijna klaar voor het nieuwe seizoen..
Givi Airflow gemonteerd, crashbars laten poederlakken, nu nog een nieuwe bandenset en we kunnen er weer tegen.
 
Pff ja wat een weer. Wij kijken ook uit naar het nieuwe seizoen. Eerst de motorbeurs en dan maar hopen op beter weer.
 
Eh, is de ST nu niet de ideale machine om ook bij slecht weer te gaan rijden? Deze winter heb ik hem wegens gladheid maar 5 dagen niet gebruikt. Voor de rest heb ik heerlijk doorgereden. De "T" stand helpt. De traction controle geeft vertrouwen. En mijn zadelverwarming is ook niet slecht :} :} :}

Morgen maar weer opstappen dus?
 
Heey goeienavond! :W

Na 2x een oude bmw gekocht te hebben ( 1100gs en 1150 gs ) is het weer eens tijd voor iets anders, vooral omdat ik uitgekeken ben op een 280 kilo zware motor met 85pk.

Zelf twijfel ik tussen de 1200gs en de xt 1200.
In eerste instantie zou ik blindelings voor een gs kiezen, maar de vele technische mankementen aan zo'n beiers hok maken me wel wat argwanend.

Heeft 1 van jullie zowel de 1200gs als de xt1200 gereden, en in welke maten is er verschil voelbaar. ( uiteraard snap ik dat jullie de xt het lekkerst zullen vinden rijden :P ), maar wellicht specifieke dingen die op een gs beter bevielen.

En hoe schade gevoelig is de xt met het offroaden, is er al iemand die een keer goed hard gevallen is met het offroaden? :]

Groet, Michel.
 
Met mijn GS 1100 reed ik ook van de ene kosten in de andere ,
Maar sinds 2007 rij ik met een eerstejaars GS 1200 van 2004 , ket enige probleem tot nu toe is en ABS unit geweest ,
Dat heeft me wel een flinke 200 € gekost om te laten vervangen .
Voor en achterschokdemper heb ik op 100.000 km vervangen door YSS dempers .
Ben nu aan de 120 K en nog steeds minimum olieverbruik .
Dat er veel mankementen van de GS bovenkomen is niet zo verwonderlijk , ze rijden in grote aantallen , volgens mij zal het procentueel nogal meevallen .
Hiermee wil ik zeker geen afbreuk doen aan de ST ! Maar daar kan ik weinig over zeggen .
(Kijk wel wat verlangend naar een LG GS , zitten mooi in mekaar ...)
 
Heeft 1 van jullie zowel de 1200gs als de xt1200 gereden, en in welke maten is er verschil voelbaar. ( uiteraard snap ik dat jullie de xt het lekkerst zullen vinden rijden :P ), maar wellicht specifieke dingen die op een gs beter bevielen.

Ik ben, voor ik mijn S10 kocht, zowat elke hoogpoter gaan testrijden. Ook de BMW F800GS adv en de R1200 GS LC.

Eerlijk is eerlijk, de 1200GS zat vanaf het begin goed, ik vond het een heel fijne motor om mee te rijden.
Wat me wel opviel tov de andere dikke allroads die ik reed waren de mechanische bijgeluiden van de BMW. Misschien moet je daar aan wennen, maar ik vond het toch maar raar bij zo'n nieuwe motor.

Ben toch maar voor de S10 gegaan, omdat deze eigenlijk zo goed als even goed rijdt, en tegelijk een paar duizend euro goedkoper was.
Ook het feit dat ik bij m'n vertrouwde dealer kon blijven heeft me voor de S10 doen kiezen.


Achteraf absoluut geen spijt van m'n keuze, de S10 is echt wel een fijne motor.
Maar ik ben er zeker van dat zo'n GS ook geen verkeerde keuze kan zijn, het is niet voor niets de bestverkochte motor he....

Ik zou met beide motoren eens gaan testrijden, kijk op welke je je het best voelt.. succes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan