Het Super Tenere 1200 topic

hallo mede 1200 knallers!

hieronder de foto's van mijn 'project'
Alles gespoten en originele stickers / tankpads / o-ringen en rubber gebruikt
cardan keerringen vervangen en zadels op laten hogen + bekleden
beugels en delen laten poedercoaten. kofferset gemonteerd en bestickerd.
voorvork gereviseerd en balhoofdlagers opnieuw ingevet en afgesteld.
voorwiel laten richten en balanceren. kan nog wel even doorgaan..... :]
houd het maar bij 2 foto's:YY


20180815_210132.jpg

20180919_181015.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je de meesten hier een plezier doet met foto's , hoe meer hoe beter. Leven in de brouwerij :P
Welk merk zijn de crash bars, en kunnen de zijkappen er nog af zonder alles te moeten demonteren?
 
Ik denk dat je de meesten hier een plezier doet met foto's , hoe meer hoe beter. Leven in de brouwerij :P
Welk merk zijn de crash bars, en kunnen de zijkappen er nog af zonder alles te moeten demonteren?
Sw motech, opnieuw laten coaten.
Kan de accukap er nog goed af en de radiateurkap ook. Zal snel meer foto's posten
 
hallo mede 1200 knallers!
hieronder de foto's van mijn 'project'
Alles gespoten en originele stickers / tankpads / o-ringen en rubber gebruikt


Mooi :t

Plastic onderdelen ook laten spuiten?

Ik heb er ook wel eens aan gedacht om de mijne in een nieuw kleurtje te steken, maar zie er wat tegenop. Vrees dat spuiten een dure aangelegenheid gaat worden...
Kan je me laten weten in welke richting ik moet gaan zoeken qua kostprijs?

Het voorspatbord zou ik gewoon veranderen in een mat zwart exemplaar, dus enkel de tank en de zijkappen zouden gespoten moeten worden...



Ik ben inmiddels de 60 k bijna gepasseerd. Denk dat ik maar eens een afspraak ga maken voor het grote onderhoud. Mijn dealer heeft de kleppen niet gesteld bij 40k dus dat komt er nu bij.
Het zou een pittig onderhoud gaan worden, ben benieuwd.



Ondertussen wordt mijn motor goed gebruikt, en zal 'm, net zoals vorige winter, ook deze winter niet gespaard worden. Optisch gaat 'm er dus meer en meer "gebruikt" uitzien.
Dat plus de kilometerstand en het feit dat ik toch behoorlijk wat centen ga steken in het volgende onderhoud maken dat ik toch nog wel minstens 2-3 jaar ga blijven rijden...
Tegen dan zal ik wellicht een heel stuk over de 100K zitten en dan brengt 'm helemaal niets meer op...


Hopelijk heeft Yamaha tegen dan een waardige opvolger klaar... anders moet ik alsnog naar BMW gaan overstappen...
 
Er is tijd van komen en dus ook van gaan ben ik bang. Mijn S10 Worldcrosser komt te koop...nogal complete motor van gemaakt de afgelopen 5 jaren. Hoop dat ik er geen spijt van ga krijgen. Mocht je een liefhebber weten?? Yamaha XT1200Z Super tenere Worldcrosser juli 2013 kmstnd 49 Dkm. dealer onderhouden en v.v. nieuwe banden en remblokken. Met oa: hoge ruit, koffers Hepco & Becker met binnentassen, tank- en hecktas, handvatverwarming, Kaoke cruiscontrole, rempedaal verbreden....
 

Bijlagen

  • e1d4ec60-515f-4e98-804e-7a619112235f.jpg
    e1d4ec60-515f-4e98-804e-7a619112235f.jpg
    311,8 KB · Weergaven: 40
  • 8789bb9f-e4b6-4e2c-9894-29df8e2704f6.jpg
    8789bb9f-e4b6-4e2c-9894-29df8e2704f6.jpg
    201,2 KB · Weergaven: 35
  • b1ee25dc-513a-4550-acee-38cbe2a154ac.jpg
    b1ee25dc-513a-4550-acee-38cbe2a154ac.jpg
    196,9 KB · Weergaven: 34
  • 4d09402a-0486-42a9-89cd-09f7b949e499.jpg
    4d09402a-0486-42a9-89cd-09f7b949e499.jpg
    231,3 KB · Weergaven: 36
  • 3f451973-d089-4c70-9e0c-46f851944b48.jpg
    3f451973-d089-4c70-9e0c-46f851944b48.jpg
    198,3 KB · Weergaven: 41
  • 35cf7526-3955-45db-8b12-5ac9a5bed8ab.jpg
    35cf7526-3955-45db-8b12-5ac9a5bed8ab.jpg
    357,3 KB · Weergaven: 46
  • e99980df-660d-46c5-9433-0ad8d2999f24.jpg
    e99980df-660d-46c5-9433-0ad8d2999f24.jpg
    332,9 KB · Weergaven: 43
  • 0cfd5e6e-5d77-42d1-ad62-9f10dd9e9209.jpg
    0cfd5e6e-5d77-42d1-ad62-9f10dd9e9209.jpg
    184,8 KB · Weergaven: 37
  • 408e453e-1265-4de4-a0bb-afaa3113eff9.jpg
    408e453e-1265-4de4-a0bb-afaa3113eff9.jpg
    254,7 KB · Weergaven: 40
  • ce344d55-b300-49b0-bd42-9ea5ade1208f.jpg
    ce344d55-b300-49b0-bd42-9ea5ade1208f.jpg
    339,2 KB · Weergaven: 38
Er is tijd van komen en dus ook van gaan ben ik bang. Mijn S10 Worldcrosser komt te koop...nogal complete motor van gemaakt de afgelopen 5 jaren. Hoop dat ik er geen spijt van ga krijgen. Mocht je een liefhebber weten?? Yamaha XT1200Z Super tenere Worldcrosser juli 2013 kmstnd 49 Dkm. dealer onderhouden en v.v. nieuwe banden en remblokken. Met oa: hoge ruit, koffers Hepco & Becker met binnentassen, tank- en hecktas, handvatverwarming, Kaoke cruiscontrole, rempedaal verbreden....

Mooie SuperTen,maar ik heb er al een.
Wat komt er voor in de plaats? En wat voor hoge ruit zit erop?
Misschien handig om een vraagprijs te vermelden,tis tenslotte st-klaas en kerst maand,kadootjes tijd.
Suk6 met de verkoop.
 
Mooie SuperTen,maar ik heb er al een.
Wat komt er voor in de plaats? En wat voor hoge ruit zit erop?
Misschien handig om een vraagprijs te vermelden,tis tenslotte st-klaas en kerst maand,kadootjes tijd.
Suk6 met de verkoop.

Het is een KTM 1290 SAS geworden...net zo compleet als mijn S10...met 50 Pk meer dat wel gelukkig..
 
Hee, er is weer wat leven in de brouwerij*O*
Met fotootjes nog wel, daar fleurt de boel een beetje van op!

@Bochtenbilly; erg mooi geworden, al was ie dat ook in de originele blauwe kleur. Het belegen grijs van de mijne is nou niet de meest opwindende
kleurstelling :')
Misschien ook maar eens wat creatiefs gaan doen..:P
 
Ben zelf eens gaan horen naar de prijzen van de plastic onderdelen om van kleur te veranderen.... dacht eraan om de voorkant in het zwart te zetten zodat ik met de originele blauwe tank de kleurstelling van het 2018 model zou verkrijgen.

Voorspatbord zit op bijna 170€ en de twee bovenste zijkappen zitten elk op ongeveer 90€.
Ik vond het toch net iets teveel om eraan te beginnnen, mooi blauw is ook niet verkeerd. :')
 
Ja, een ander kleurtje gaat aardig in de papieren lopen, daar was ik inmiddels ook al achter gekomen :')
 
Ik ben trouwens op zoek naar een setje valbeugels, of crashbars, hoe je het noemen wilt. Heeft iemand nog wat liggen, roest of krassen geen probleem want ze krijgen toch een ander kleurtje...
 
Tja, een echte kilometervreter dus. Komt goed uit, ik woon-werk ermee plus uiteraard de nodige tochtjes in mijn vrije tijd. Zal jaarlijks zo'n 25000-30000 km.zijn.
Mijne heeft al wat ervaring, ik heb bewust een gebruikte met wat kilometers gekocht om te zien of het bevalt. Ik heb eerder een poosje een 2010 model gehad waar ik geen vrienden mee kon worden. Eigenaardig genoeg merk ik nu niets van de klachten die ik over mijn eerdere S10 had.
Des te beter ook maar zou ik zeggen :P

Is wel al een oud bericht maar kun je hier wat verder op ingaan, waarom kon jij geen vriendjes worden met het 2010 model?
Ikzelf heb ook een first edition gehad en werd er ook geen vriendjes mee en dus na een jaar weer ingeruild.
Blijf het wel een mooie motor vinden en overweeg een Rally Raid of een Explorer.
Heb nu Africa Twin 1000 en mis toch soms een beetje vermogen...

Alvast bedankt.
 
Is wel al een oud bericht maar kun je hier wat verder op ingaan, waarom kon jij geen vriendjes worden met het 2010 model?
Ikzelf heb ook een first edition gehad en werd er ook geen vriendjes mee en dus na een jaar weer ingeruild.
Blijf het wel een mooie motor vinden en overweeg een Rally Raid of een Explorer.
Heb nu Africa Twin 1000 en mis toch soms een beetje vermogen...

Alvast bedankt.

Dat is een vraag die mij ook al een tijdje bezig houdt.8)7Een groot punt van ergernis was het hakerige schakelen van mijn eerste Super. Van alles geprobeerd maar ik kon er slecht aan wennen. Tweede dingetje was dat er een hik in de motor zat, bij rijden op constante snelheid gaf ie regelmatig een flinke hik, overigens niets te maken met het vooral bij BMW bekende KFR.
Nou waren dat in principe dingen die oplosbaar zouden moeten zijn, maar mijn geduld was toen een beetje op aan het raken ( lees; ik was er klaar mee) omdat ook het rijgedrag me niet aansprak. Het sturen ging niet echt fijn, het ding voelde gewoon als een bulktanker op een of andere manier. Tel daarbij nog op dat er blijkbaar een hele verkeerde ruit opzat want de turbulentie was ook onplezierig.
En nu, een aantal jaren later krijg ik via-via de mogelijkheid om er weer een te kopen, nog voor een mooie prijs ook. Proefrit gemaakt en man! Wat een fijn ding! Stuurt vlot, schakelt geweldig, blijkbaar juiste ruitje want niet overdreven veel herrie aan mn hoofd...en weer een cardan!*O*
En met een kofferset erbij was ik gewoon verkocht:P en hij zuipt niet eens idioot veel, ik ben Hollander:')
Maar goed, inmiddels alweer een 6-7000 km verder, en nog steeds dik tevreden. Had ik trouwens al gezegd hoe fijn een cardan is? :t

Maarre, ik zou ook weer eens gaan proefrijden dan...
Hoeveel paardjes heeft zo'n Africa Twin dan? Ik dacht dat de Honda redelijk vergelijkbaar was met de XT?
 
Dank voor je reactie.
Ik had vnl problemen met de zithouding.
Constant een zeer en doof achterste, ook bij Touratech zadel...
Gefrustreerd ingeruild en er goed geld achteraan gegooid....
Het schijnt dat de update ook voor wat andere zithouding heeft gezorgd.
Zal na de feestdagen eens proefrijden.
Tenere heeft wat meer pk en koppel dan de Africa Twin hoor, die moet het met 95 pk doen.
 
Tenere heeft wat meer pk en koppel dan de Africa Twin hoor, die moet het met 95 pk doen.


Koppel ok, maar puur voor de extra pk's vrees ik dat je weinig winst gaat boeken. Het is niet de snelste, onze Tenere.
Als m'n vrouw sportief rijdt met haar Tiger 800 moet ik goed mijn best doen....
 
Dank voor je reactie.
Ik had vnl problemen met de zithouding.
Constant een zeer en doof achterste, ook bij Touratech zadel...
Gefrustreerd ingeruild en er goed geld achteraan gegooid....
Het schijnt dat de update ook voor wat andere zithouding heeft gezorgd.
Zal na de feestdagen eens proefrijden.
Tenere heeft wat meer pk en koppel dan de Africa Twin hoor, die moet het met 95 pk doen.

Zithouding is ook aan te passen door een aanpassing van de rubber dopjes onder het zadel. Heb ik ook gedaan, het zadel loopt dan minder af naar de tank toe, werkt veel beter dan je zou verwachten.
Ik kon er zo 1-2-3 effe geen beschrijving van vinden maar die staat volgens mij ook ergens op het Tenere forum.
Ik vind de Africa Twin trouwens best een mooie motor, alleen een motor in deze klasse hoort gewoon een cardan te hebben vind ik persoonlijk.
Als ik er zoveel voor betalen moet wil ik van dat ketting geklooi af zijn.
 
Ik heb mijn zadel 5 centimeter laten verhogen aan de voorzijde en 3 achter.
Rijd ook nog eens in de hoogste stand. Nogsteeds is de tenere een beetje aan de kleine kant. Baal er wel van. Geloof niet dat er nog veel grotere motoren zijn.
 
Hallo alle Tenere liefhebbers.
Na jaren Yamaha te rijden kom ik in eens dit forum tegen. Leuk om te lezen:}
IMG_4119.JPG
IMG_4122.JPG
 
Laatst bewerkt:
Hallo Salami, valt idd niet mee om iets te vinden. In de Nederlandse Tenere club zitten meer de lichtere jongens de 660 enz.enz.
Wat voor MF veteraan ben jij? zag het in je profiel staan.

gr. Hen
 
Weet iemand eigenlijk of je losse delen van de originele kofferset kan kopen? De vorige eigenaar van mijn ros heeft Scandinavie doorkruist en daarbij de zijkoffers als valbeugels gebruikt. Dus nu ziet de buitenkant er wat minder fruitig uit. Zijn die aluminium panelen los verkrijgbaar misschien?
Ik was ook al op zoek naar schadekoffers om als donor te dienen, maar ook al zonder veel succes.:9
 
Terug
Bovenaan Onderaan