Het Super Tenere 1200 topic

Daarbij alpinestars toucan goretex laarzen gekocht.

Mooie laarzen, zaten mij ook goed. Maar op de motor kon ik er niet mee overweg... Vooral de stijfheid en de grootte zorgde ervoor dat ik niet zo'n goed gevoel had met het kleine rempedaaltje. Ik heb ze dan maar teruggebracht en Daytona's mee naar huis genomen. Trekken op niets, maar rijden een pak beter.
 
Mooie laarzen, zaten mij ook goed. Maar op de motor kon ik er niet mee overweg... Vooral de stijfheid en de grootte zorgde ervoor dat ik niet zo'n goed gevoel had met het kleine rempedaaltje. Ik heb ze dan maar teruggebracht en Daytona's mee naar huis genomen. Trekken op niets, maar rijden een pak beter.

Ik was fox comp 8 gewend op mijn ktm 690 smc. Dan zijn de toucan's een stuk minder stijf en lomp.

IMG-20190309-WA0032.jpg
 
Ik heb nog nooit zo slechte motor gehad. En nee, nog nooit een BMW gereden. Hiervoor een FJR 1300 gehad. Een opsomming van de nadelen:
Loopt onder de 2000 toeren vanaf de 2e versnelling bokkig
Bij koude motor starten en wegrijden is er niet bij. Als ik direct weg wil slaat die af.
benzineverbruik 1:16 en daar moet ik echt mijn best voor doen.
Lig ook niet echt als een blok op de weg, zuchtje wind en je swabbert de hele weg over.
Vering stug anders heb je helemaal een belabberde wegligging.
Eigenlijk heb ik nog geen voordeel kunnen vinden. Model is trouwens uit 2011
Kortom, voor mij nooit meer een Yamaha.
 
Dan heb je een mooi exemplaar gekocht.
Verbruik ligt rond de 1:19/1:20.

Starten en wegrijden behoort ook tot probleemloze dingen.

Misschien toch eens een frisse xt1200 nemen en daar een rondje mee rijden.
 
1:19/1:20 haal ik met de mijne toch ook niet.
Boordcomputer is trouwens niet erg accuraat, en liegt ongeveer een half litertje op 100km.

Mijn verbruik zit ergens tussen de 5.5 en 6.0 liter/100km. (voor jullie, 1:18.20 en 1:16.70)

Ben heel tevreden van mijn Ten, en vind Rob 1964 z'n klaagzang ook wat overdreven.
Starten en meteen wegrijden lukt zonder problemen, van de vering en de wegligging heb ik zeker geen klagen.
Het is geen FJR, gelukkig maar want met zo'n boot zou ik dan weer niet willen rijden.

Maar als we heel eerlijk zijn, perfect is onze Tenere ook niet he... maar welke motor is dat wel?


De mijne zit bijna aan 65000km en kijk er naar uit om het tellertje over de 100000km te zien gaan. Dat alleen al is een bewijs dat ik graag met dit ding rij... nog nooit meer dan 50000km met één dezelfde motor gereden. ;)
 
Ik heb nog nooit zo slechte motor gehad. En nee, nog nooit een BMW gereden. Hiervoor een FJR 1300 gehad. Een opsomming van de nadelen:
Loopt onder de 2000 toeren vanaf de 2e versnelling bokkig
Bij koude motor starten en wegrijden is er niet bij. Als ik direct weg wil slaat die af.
benzineverbruik 1:16 en daar moet ik echt mijn best voor doen.
Lig ook niet echt als een blok op de weg, zuchtje wind en je swabbert de hele weg over.
Vering stug anders heb je helemaal een belabberde wegligging.
Eigenlijk heb ik nog geen voordeel kunnen vinden. Model is trouwens uit 2011
Kortom, voor mij nooit meer een Yamaha.

Weet je zeker dat je een Yamaha XT1200 Super-Ténéré hebt??
En was die FJR ook zo beroerd dat je geen Yamaha meer wil?
Een ding weet ik zeker ,jouw S10 is niet fris en moet met de nodige TLC veeeel beter kunnen.
 
Ik heb nog nooit zo slechte motor gehad. En nee, nog nooit een BMW gereden. Hiervoor een FJR 1300 gehad. Een opsomming van de nadelen:
Loopt onder de 2000 toeren vanaf de 2e versnelling bokkig
Bij koude motor starten en wegrijden is er niet bij. Als ik direct weg wil slaat die af.
benzineverbruik 1:16 en daar moet ik echt mijn best voor doen.
Lig ook niet echt als een blok op de weg, zuchtje wind en je swabbert de hele weg over.
Vering stug anders heb je helemaal een belabberde wegligging.
Eigenlijk heb ik nog geen voordeel kunnen vinden. Model is trouwens uit 2011
Kortom, voor mij nooit meer een Yamaha.

Nuttige toevoeging aan dit topic zeg, slechte dag gehad?

Ik heb nog nooit zo'n fijne motor gehad, overigens wel ooit op een BMW gereden
-Altijd starten en rijden, en lekker soepele gasrespons. Vanaf stationair goed doseerbaar.
-verbruik 1:17 en 1:19 lukt soms ook, best netjes voor een 1200 vind ik, maar het zal best beter kunnen
-heel wat motor gereden, de Tenere is best stabiel, kortgeleden met stormachtige bries geen centje pijn
- vering is naar mijn smaak prima, dendert vlot over drempels etc, als je als Rossi de bocht door wilt zit je op de verkeerde motor
-eerlijk gezegd tot nu toe weinig nadelen kunnen vinden, al vind ik dat terug schakelen bij lage toeren en snelheid soms wat stroef gaat, en hij is best zwaar.
Is trouwens ook een 2011 model.
Waar en wanneer heb je je motor gekocht, hoeveel heeft ie gelopen en wat is de staat van onderhoud, wat heeft de dealer aan je klachten gedaan?
 
Wel nog Noord-Brabant he .8-)

iemand hier zijn gaskleppen gesynchroniseerd?
heb een afstel set besteld. ben bekend met de procedure.

vroeg me alleen af of iemand duidelijk verschil merkt in het lopen.
 
Omdat de koppeling niet helemaal goed vrijkomt wil ik deze onderhanden nemen, nieuwe platen en veren. heeft iemand hier misschien een werkplaatsboek oid wat daarbij kan helpen?
 
EcHUbBP.jpg

Deze er ook maar ff opzetten.
volgens mij nog geen plaatje hier geplaatst.
Motor vorig jaar opgehaald en op kenteken gezet jaar is 2011 met 25 k op de klok.
Na ongelukje met motor al 1 jaar niet kunnen rijden.
Binnenkort weer proberen met korte stukjes te rijden.
Deze motor rijd voor mij extra vermoeiend vind hem bokkig rijden in stadsverkeer.
Kan ik hier iets aan verbeteren?
iets synchroniseren/ kleppen stellen??
Moet er nog nwe. bougies inzetten dat gaat binnenkort gebeuren.
Maar verwacht daar nu niet echt wonderen van,
bougies die erin zitten zijn nog lang niet op.

aju propje
 
Ik herken dit totaal niet in mijn 2011 XT1200. Heb al heel wat motoren gehad en deze ervaar ik als zeer soepel en gemoedelijk, ook in stadsverkeer. Ik zou hem wegbrengen en na laten kijken. Synchronisatie en kleppen stellen zou pas bij 40 k moeten gebeuren. Weet je zeker dat de kilometerstand klopt?
 
Nooit 100% zeker maar wie weet dat wel.
Bij 2e hands.

Gezien de staat denk ik dat prima overeen komt.
Dit is niet m.n eerste motor.
Ongeveer nummer 30 op het lijstje.
Kleppen wil ik wel zelf doen.
Maar als het nog niet hoeft trek ik het niet open.
Dus dan toch maar synchroon stellen.
Zit al nieuw lufi in.
Iemand hier een harmoniser?
 
Luchtfilter en bougies waren dus nog niet vervangen nu wel.
Maar de motor blijft niet lekker lopen in stadsverkeer beetje aan uit gevoel.
Iemand hier ervaring met Chip tuning van deze motor?
voor de rest rijd hij wel prima.
 
Luchtfilter en bougies waren dus nog niet vervangen nu wel.
Maar de motor blijft niet lekker lopen in stadsverkeer beetje aan uit gevoel.
Iemand hier ervaring met Chip tuning van deze motor?
voor de rest rijd hij wel prima.

Carmo doet veel met de ECU. Ze kunnen ook de restricties in de eerste versnellingen weghalen.
Je kan ook kijken of de paperclip methode is toegepast om de restrictie te omzeilen. Dit geeft in zeldzame gevallen ook wel eens problemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan