Het Super Tenere 1200 topic

Ola,

Zal me even voorstellen, Mario uit het zuiden van Noord-Holland. Rijdt sinds een jaar op een S10 uit 2011, is een importfiets uit de UK dus even het stuur aan de de enige juiste kant moeten zetten.

Hiervoor FJR, Diversions en nog wat Duits spul bereden. (altijd met plezier)

Afgelopen jaar 23k aan km weggevreten, eerst de oude Metzelers Tourance opgereden en nu al ruim 3k op de pr5 trail. Merendeel asfalt, woon-werkverkeer en hier en daar een tripje.

Ondertussen ook tegen het bekende euvel van de bobines gelopen en verholpen. Uiteindelijk zelf gedaan (wphb en Jouwbuis zijn zeer behulpzaam)
Rare snavel eraf gehaald en iemand anders mee verblijdt, andere hendeltjes gemonteerd en lampjes onder de koplamp geplaatst.

40+K is eind juni aan de beurt, is mijn monteur ook weer terug van vakantie. Tot die tijd pak ik dingen aan die ik zelf ken/durf. (scheelt weer in de kosten)

Bijgaand wat pica's 1ste winkelschoon, 2de is 1 van de 4 bobines, zeker niet de meest gare maar zorgde voor wat storing, 3de zoals de fiets er nu bij staat, 4 en 5 de nieuwe hendeltjes

Verlanglijstje: remapping van de ECU, cruisecontrol (denk de travelroad), led-plinkers, fenderextender en kleinere zijkoffers (past nu een winkelwagen in en dat weet m'n lieve vrouw ook)

Zo dat was m even voor nu. Lees op meerdere forums mee, vond het wel zo netjes om mijzelf hier ook voor te stellen.

Vragen stel ze,

groetjes

Mario

Mooie XT, in het blauw vind ik altijd erg mooi.
LED knipperlicht overweeg ik ook nog, de standaard dingen zijn niet de mooiste.
ECU ben ik nog niet uit, mijne doet het prima zoals ie nu is, maar bij Carmo schijnt er toch eea verbeterd te kunnen worden, maar daar hangt wel een prijskaartje aan.
Hoe zit het met dat bobine verhaal? Mijne heeft er bijna 80.000 km opzitten en voor zover ik weet zijn ze nooit vervangen. Welke storing ontstaat er dan, alleen slecht lopen of zelfs uitvallen?
 
Mooie XT, in het blauw vind ik altijd erg mooi.
LED knipperlicht overweeg ik ook nog, de standaard dingen zijn niet de mooiste.
ECU ben ik nog niet uit, mijne doet het prima zoals ie nu is, maar bij Carmo schijnt er toch eea verbeterd te kunnen worden, maar daar hangt wel een prijskaartje aan.
Hoe zit het met dat bobine verhaal? Mijne heeft er bijna 80.000 km opzitten en voor zover ik weet zijn ze nooit vervangen. Welke storing ontstaat er dan, alleen slecht lopen of zelfs uitvallen?

Vooral slecht lopen, soms uitvallen, op 1 pit lopen (toen direct naar MP gereden en laten verhelpen). Leek er soms op dat iemand me en de fiets met een elastiekje tegenhield en dan weer losliet. Moet wel zeggen dat die van mij een pekelwinter in de UK heeft doorgereden. Het meeste materiaal kan mits goed schoongemaakt best veel hebben. Echter dat wat in bij de bobines kwam was niet verwijderd. Nu opgevangen met dielectric grease, wat ik, o.a. als een soort dammetje aangebracht heb zodat er geen vocht meer bij kan komen.

Led pinkers met weerstand ga ik van een bekend Chinese website halen, de meeste winkels hier shoppen in diezelfde fabriek, scheelt alleen 2x de helft. Ben er alleen nog niet helemaal uit welke ik wil.
Op een ander forum heb ik veel positieve berichten gelezen over Carmo en door Carmo. Denk dat ik de ecu voor de vakantie opstuur en na de vakantie installeer. Dan heb ik er het minste last van. Ik ga in ieder geval niet met de paperclip aan de slag.
 
Heb bij mijn XT laatst ook alle ijzer hulzen verwijderd van de bobines en met correcte vet weer in elkaar.
over 1 heb ik wel 50 minuten gedaan omdat deze enorm vast geroest zat.
 
Mij benieuwen wat je ervaring wordt met de ECU aanpassing.
Van de bobines zal ik even navragen bij de werkplaats, toevallig zijn kortgeleden de bougies vervangen, dus als het echt mis was geweest had ik het wel gehoord.
 
Vraagje, wat vinden jullie van de remvertraging?
Er zitten al gesinterde AP blokken op.
Dinsdag afspraak staan om remvloeistof te laten vervangen.

Voor nu wat dingen gecheckt.
Heb voldoende druk.
Remzuigers zijn gangbaar.
Schijven en blokken schoon.


Vind de remvertraging wat aan de lage kant.
Is wel pas mijn 1e +200kg motorfiets. Misschien heeft het daarmee te maken.
 
Vraagje, wat vinden jullie van de remvertraging?
........................................
Vind de remvertraging wat aan de lage kant.
Is wel pas mijn 1e +200kg motorfiets. Misschien heeft het daarmee te maken.


Ik vind de remmen van mijn S10 stukken beter dan van mijn vorige motor,een Tiger955.
Voor de Tiger had ik een TDM850 met dezelfde tangen voor als op de S10/R6 en dat remde
ook super .
 
Laatst bij de vro getest: achterwiel een cm of 10 van de grond, en een remweg van net geen 60 meter vanaf 120 km/h. Gewoon met de standaard remmen, lijkt me niets mis mee.
 
@Salami Zodra ik de ECU gedaan hebt zal ik het wel posten. @Bochtenbilly, ik vind de vertraging ruim voldoende. Dat wat @DrivinUCrazy noemt is redelijk normaal te noemen. Echt goed remmen in een kunst an sich en is m.i. motor en rijder afhankelijk. Ikzelf neem (bij aanschaf andere fiets)C even de tijd op een lege weg om de grens van deze combinatie op te zoeken (binnen de wettelijke grenzen dat wel)

Ondertussen kwam gisteren de pakketbezorger langs met iets wat ik ooit besteld had. (was het alweer vergeten) vandaag gelijk gemonteerd. Staat wel geinig al zeg ik het zelf.
Gelijk maar de koelvloeistof vervangen, van Yamablue naar Ducatired, gewoon omdat het lekker vloekt. :)
 

Bijlagen

  • IMG-20190602-WA0005.jpg
    IMG-20190602-WA0005.jpg
    107 KB · Weergaven: 18
  • IMG-20190602-WA0006.jpg
    IMG-20190602-WA0006.jpg
    97,2 KB · Weergaven: 21
  • IMG-20190602-WA0007.jpg
    IMG-20190602-WA0007.jpg
    35,7 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Misschien is het ook gevoelskwestie.
Maar kwam van oa, ktm 690 smc en xt 660 / pegaso 650 nw type. Allemaal 1 cilinders met 1 grote schijf en onder de 200kg.

Misschien Is de tenere met zijn 265kg (accessoire etc) nu eenmaal wat anders. Vandaar ook mijn vraag.

Ik zal dinsdag na vervangen van remvloeistof even een update geven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mp76
@Salami Zodra ik de ECU gedaan hebt zal ik het wel posten. @Bochtenbilly, ik vind de vertraging ruim voldoende. Dat wat @DrivinUCrazy noemt is redelijk normaal te noemen. Echt goed remmen in een kunst an sich en is m.i. motor en rijder afhankelijk. Ikzelf neem (bij aanschaf andere fiets)C even de tijd op een lege weg om de grens van deze combinatie op te zoeken (binnen de wettelijke grenzen dat wel)

Ondertussen kwam gisteren de pakketbezorger langs met iets wat ik ooit besteld had. (was het alweer vergeten) vandaag gelijk gemonteerd. Staat wel geinig al zeg ik het zelf.
Gelijk maar de koelvloeistof vervangen, van Yamablue naar Ducatiered, gewoon omdat het lekker vloekt. :)

Valblokjes voor een valbeugel :?
 
Valblokjes voor een valbeugel :?

Erg he, dacht er ook zo over. Is alleen verrekte handig als je 'm met lage snelheid is op de zijkant legt. ;) Scheelt weer "even" de beugel spuiten. (wil nog wel eens proberen kortere bochten te maken dan eigenlijk verstandig is. En asfalt doet even wat meer beschadigen dan een zandpad.
 
Hallo allen, ik heb hier een jaar rond gehangen toen ik een Tenere 1200 reed. Inmiddels verkocht, maar met het opruimen van de garage kwam ik nog nieuwe onderdelen tegen. Beugels voor achter, handvatten, en een carterbeschermer. Alles nieuw zo te zien. Belangstelling voor? Iemand?
 

Bijlagen

  • A3E2015B-AA35-428A-8666-6367D90A1426.jpeg
    A3E2015B-AA35-428A-8666-6367D90A1426.jpeg
    138,8 KB · Weergaven: 12
  • 8C38093D-DCF9-4A8F-A068-BBF57B89E2CD.jpeg
    8C38093D-DCF9-4A8F-A068-BBF57B89E2CD.jpeg
    127,9 KB · Weergaven: 13
  • D1784804-9DBA-4C23-AA9E-E59229EF3883.jpeg
    D1784804-9DBA-4C23-AA9E-E59229EF3883.jpeg
    100,8 KB · Weergaven: 9
Teneristen,

Mijn Tenere is verkocht en ik heb ook nog wat originele onderdelen liggen die ik voor de liefhebber onder de aandacht wil brengen;

Tank, zijkappen en voorspatbord, kleur Midnight Black (glimmend zwart) zoals gebruikt op modellijn 2011-2015.
Het betreft een geheel originele set, schadevrij in zeer goed staat. Ik heb destijds mijn zwarte Tenere ´omgebouwd´ naar de witte (Worldcrosser)
uitvoering en daardoor heb ik deze set over. De tank is roestvrij, maar zonder brandstofpomp en slot.
Daarnaast heb ik nog een origineel windscherm en een skidplate (motorbescherming) liggen. De skidplate is matzwart gespoten met 2K lak en voorzien
van een beschermende zijdematte laklaag (staat zeer fraai).

Interesse? Voor de complete set tank, beide zijkappen en voorspatbord vraag ik € 350.-
Ruitje kan weg voor € 20,-
Skidplate € 65,-

Kan ik iemand hier een plezier mee doen stuur dan even een PM.

Kan verzonden worden (kosten koper) of ophalen in Uitgeest of Almere.
 
Laatst bewerkt:
Zoals beloofd!
Remvloeistof compleet vervangen;
Koppelingsvloeistof vervangen.
Betere remdruk, voelt nog strakker.
Het remt wel een stuk beter, ben er nu wel tevreden mee.
1398574


Heb vorige week zelf nog even mijn banden vervangen. Vrijdag loop ik de f800gs van mij vriendin nog even na, en dan kunnen we zonder zorgen naar Italië :]
 
  • Leuk
Waarderingen: Mp76
Ik heb exact een zelfde opstelling, met het verschil dat de vorige eigenaar die dwarsstang zelf geknutseld heeft. Ook ik heb er een laag ruitje van MRA op zitten en die wel 4cm ingekort in een schone luchtstroom te zitten.
 
Beste mensen, te koop originele valbeugelset zoals gemonteerd op Explorer. Onaangebroken in doos. Compleet met alle toebehoren. Normaal € 362.25. Gaat weg voor €300,-
1401632
1401633
1401634
1401658
1401659
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand hier LED lampen in de koplamp zitten, en zo ja, waar heb je de ballast dan gelaten?
Ik heb nog een setje LED lampen liggen maar de ballast raak ik niet kwijt...
 
hoi ,

heeft hier iemand ervaring met en power commander op een 1200 van 2011.
bij ons in Belgie mag je op de secundaire wegen 70k/h .
ik vind dit en lastige snelheid .
in vierde versnelling loopt de motor wat te hoog in toeren , in zijn vijfde wat te laag .
het is vooral als je dan even wil voorbij steken dat je dan even wat power tekort komt in zijn vijfde .
zou dit met en power commander beterschap geven ?

ik hoor graag jullie ervaringen .

groet

lex
 
Terug
Bovenaan Onderaan