Het Super Tenere 1200 topic

Ik heb er een 'sport'ruitje van MRA op gezet. Daar vervolgens boven en beneden (beneden om de onderste montagepunten te gebruiken) in totaal 4 cm af gehaald.
Voor mij werkt dat prima. Turbulentie nu op mijn borstkas, en mijn helm in een schone luchtstroom.

De linker knie is wel een probleem ja, en ook geen oplossing voor.
 
Ik heb er een 'sport'ruitje van MRA op gezet. Daar vervolgens boven en beneden (beneden om de onderste montagepunten te gebruiken) in totaal 4 cm af gehaald.
Voor mij werkt dat prima. Turbulentie nu op mijn borstkas, en mijn helm in een schone luchtstroom.

Voor de liefhebber, ik heb een MRA sportruit voor de Super Tenere te koop. Zie Marktplaats

20170419-EJB193850b.jpg




 
Het is idd lekker warm ja. Heb je geen last van een hete linker knie? Ik rij met een doorwaai pak en de hitte van de koelvin doet bijna pijn aan mijn knie, niet fijn. Ik vraag me af of er misschien iets mist in de zijkap om de hitte een beetje weg te geleiden.
Met ruitjes ben ik ook altijd aan het klooien, de gouden tip heb ik helaas niet, maar de Madstad verstelling scheelt best aardig.
Neen geen last van de hitte, probeer ook zo min mogelijk stil te staan met dit weer. Ik ben benieuwd naar je Madstad opstelling. Mijn touratechschermhouder is ook behoorlijk verstelbaar, toch heb ik nog wat last van turbulentie. Ook zoals jij laatst nog zei over de wind afkomstig vanaf de spiegels. Heb je daar nog wat mee gedaan?
 
Het is idd lekker warm ja. Heb je geen last van een hete linker knie? Ik rij met een doorwaai pak en de hitte van de koelvin doet bijna pijn aan mijn knie, niet fijn.

Hier heb ik nog nooit last van gehad zelfs.
Moet je eens met een Tiger 800 rijden.... 8)7


Ruitje is wel een dingetje ja... Met een Givi Airflow krijg je zo goed als geen rijwind... Gisteren een heel stuk rechtop gestaan om toch maar een beetje effect te hebben van mijn doorwaaipak. :)
 
Neen geen last van de hitte, probeer ook zo min mogelijk stil te staan met dit weer. Ik ben benieuwd naar je Madstad opstelling. Mijn touratechschermhouder is ook behoorlijk verstelbaar, toch heb ik nog wat last van turbulentie. Ook zoals jij laatst nog zei over de wind afkomstig vanaf de spiegels. Heb je daar nog wat mee gedaan?
Ik ben nog van plan wat met spiegels te experimenteren, maar alles wat er aan de motor gebeurd kost geld, dus eerst een plan van aanpak maken. Ik denk dat die simpele ronde spiegeltjes al beter zijn, maar o zo lelijk. Ander plan is bar end spiegels, maar dat mag niet ten koste van de handkappen gaan, dus daar zit nog wat denkwerk.
 
Het is idd lekker warm ja. Heb je geen last van een hete linker knie? Ik rij met een doorwaai pak en de hitte van de koelvin doet bijna pijn aan mijn knie, niet fijn. Ik vraag me af of er misschien iets mist in de zijkap om de hitte een beetje weg te geleiden.
Met ruitjes ben ik ook altijd aan het klooien, de gouden tip heb ik helaas niet, maar de Madstad verstelling scheelt best aardig.
Klopt. In Italië bij 39 graden stukje zonder handschoen gereden. Merkbaar enorm hete lucht op mijn linkerbeen. Komt tussen de tank en zijkap uit.
 
Lekker bezig, handig als je zelf de ruimte, materialen, kennis en tijd hebt voor dergelijke klussen.
 
Heeft iemand hier misschien interesse in een set extra grote koplamp doppen om er bv LED lampen in te plaatsen? Ik heb ze laatst besteld maar ik ga er toch geen andere lampen in plaatsen dus ze mogen weg.
 
Laatst bewerkt:
hoi allemaal ,

ik heb nu op mijn tenere een 2500 km gereden .
het is een heerlijke motor om mee te toeren .
toch ervaar ik enkele zaken waarvan ik niet direct weet of het normaal is of niet voor een tenere .
het schakelen in zijn eerste drie versnellingen gaat niet helemaal soepel .
je hoor als het ware steeds die "klak " als je een versnelling hoger schakelt .
misschien is dit normaal en hebben ze dit allemaal , maar hoop dat jullie me hier een antwoord op kunnen geven .

een tweede puntje is dat je de nokkenasketting toch goed hoort .
er staan nu 49.000 km op en volgens de dealer is op 42.000 km de nokkenaskettingspanner vervangen .
hier ook misschien iets wat zo hoort te zijn op een tenere .
voor de rest niets dan lof over mijn tenere
vooral de zithouding is reuze en was ook de reden dat ik deze heb gekocht

lex
 
hoi allemaal ,

ik heb nu op mijn tenere een 2500 km gereden .
het is een heerlijke motor om mee te toeren .
toch ervaar ik enkele zaken waarvan ik niet direct weet of het normaal is of niet voor een tenere .
het schakelen in zijn eerste drie versnellingen gaat niet helemaal soepel .
je hoor als het ware steeds die "klak " als je een versnelling hoger schakelt .
misschien is dit normaal en hebben ze dit allemaal , maar hoop dat jullie me hier een antwoord op kunnen geven .

een tweede puntje is dat je de nokkenasketting toch goed hoort .
er staan nu 49.000 km op en volgens de dealer is op 42.000 km de nokkenaskettingspanner vervangen .
hier ook misschien iets wat zo hoort te zijn op een tenere .
voor de rest niets dan lof over mijn tenere
vooral de zithouding is reuze en was ook de reden dat ik deze heb gekocht

lex
Mijne maakt ook altijd wat mechanisme geluiden uit het blok, schijnt normaal te zijn voor deze xt. Al kan ik niet horen hoe erg het bij de jouwe is:P
Opschakelen gaat bij de mijne heel soepel, alleen van 1 naar 2 geeft wat geluid. Terug schakelen is een ander verhaal, vooral van 3 naar 2 naar 1 gaat stroefjes, hoe lager de snelheid hoe beroerder het gaat. Dotje tussengas is dan de oplossing.
Ik ben dan ook erg tevreden met de Yammie, afgezien van het schakelen en de hitte van de koelvin bij warm weer eigenlijk geen klachten. Hij mocht eventueel wat minder wegen. 8-)
 
Accu vervangen , nieuwe borgclips voor het rechterzijpaneel. Nieuwe standaardrubbers.

Het schakelen klinkt normaal ja. Niet boterzacht maar wel degelijk.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag na 3 weken vakantie de Super Tenere weer gestart. Hij sloeg ternauwernood aan. De accu had ik niet ontkoppeld en ook niet aan een druppellader gehangen omdat ik die nog moet aanschaffen.

Vraag: ik kan me herinneren dat ik ooit eens een druppellader en een jumpstarter gezien heb die je op de 12v aansluiting kon pluggen en zo kon druppelladen en/of jumpstarten. Klopt dat, bestaat er zoiets? Lijkt me ideaal!
 
Vandaag na 3 weken vakantie de Super Tenere weer gestart. Hij sloeg ternauwernood aan. De accu had ik niet ontkoppeld en ook niet aan een druppellader gehangen omdat ik die nog moet aanschaffen.

Vraag: ik kan me herinneren dat ik ooit eens een druppellader en een jumpstarter gezien heb die je op de 12v aansluiting kon pluggen en zo kon druppelladen en/of jumpstarten. Klopt dat, bestaat er zoiets? Lijkt me ideaal!
Ik heb de Optimate 4 die ik aansluit via een stekkertje dat door mijn dealer vast aan de accupolen is gemaakt. Stekkertje zit aan het frame met een tie-wrapper. Werkt perfect. Ik heb ook de ervaring dat de accu’s van de ST 10 niet de beste zijn. heb daarnaast ook een snelstarter gekocht als back up. Werkt prima.
 
Bij mij was het vroeger ook altijd, motor maar net rond krijgen.
Als ik direct een tweede keer moest starten ging het nog net.
Als de accu op is deze vervangen door een zwaardere.
Origineel is YTZ12S.
YTZ14s heeft zelfde afmetingen en geeft meer kracht bij het starten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan