Het Super Tenere 1200 topic

Vandaag de knoop doorgehakt: niet over naar een oudere GS, maar blijf de vertrouwde ST trouw. Een mat zwarte nieuwe Raid Edition gekocht bij Termaat en een mooie inruil kunnen doen van m’n 2012 ST Explorer. Kan niet wachten tot volgende week 😎
 
  • Leuk
Waarderingen: Mp76
Oei.... ik was het forum hier blijkbaar "wat" uit het oog verloren... :$ :)
Ondertussen staat mijn S10 op net geen 99000km, heeft nog 4 x in Noorwegen gezeten en wegens gezondheidsperikelen 1 1/2 jaar niet gereden....
Heeft nog geen klap verkeerd gegeven en me op geen enkel moment in de steek gelaten, niks abnormaal moeten laten vervangen, gewoon onderhoud en een keerring aan de voorvering. Momenteel begint het hier te kriebelen om hem te vervangen door een nieuwe ZE. Die vering en cruisecontrole lijken me nu weer, na een 26daagse Noorwegentrip, nog steeds ontzettend makkelijk :)
IMG_20180716_140742.jpg
 
Vandaag de knoop doorgehakt: niet over naar een oudere GS, maar blijf de vertrouwde ST trouw. Een mat zwarte nieuwe Raid Edition gekocht bij Termaat en een mooie inruil kunnen doen van m’n 2012 ST Explorer. Kan niet wachten tot volgende week 😎

Proficiat, veel plezier en veilige kms ermee Jasper!
Foto volgt nog vermoed ik.., altijd mooi om naar te kijken 8-) :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben mijn garage aan het opruimen en kwam nog een zijkoffer tegen met schade. Zit omval/ glijschade aan de buitenzijde, maar is volgens mij nog wel bruikbaar, of voor onderdelen. Prijs; geen idee, in overleg.
En een extra laag ruitje, donker getint. Vr.pr. 25 euro.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben mijn garage aan het opruimen en kwam nog een zijkoffer tegen met schade. Zit omval/ glijschade aan de buitenzijde, maar is volgens mij nog wel bruikbaar, of voor onderdelen. Prijs; geen idee, in overleg.
Ook nog een Givi varioscreen, lichte gebruikssporen maar verder goed, mag weg voor 50 eurie, en een extra laag ruitje, donker getint. Vr.pr. 25 euro.
Die givi Vario kun je aan mij slijten. Hadden we het nog over tijdens de wissel van het stuurgewicht.
 
"Glad vergeten. :$ "

Oef, ben niet de enige waar de tijd zijn sporen begint na te laten.. 🙂 😉

Ook hier in blijde verwachting van een nieuwe XT ZE, stond in de toonzaal, dus hopelijk niet te lang meer wachten...
 
😏 Dat begint hier lang te duren... 🙂
De mijne op dinsdag binnengebracht in de garage, valbeugels en akrapovic worden overgeplaatst en wachten op nr. plaat.
Moet een nieuwe op met letter M ipv. de 1 die ik nu heb..
 
  • Leuk
Waarderingen: Mp76
Ik ben pas terug van onze 2019 trip. De 1200 heeft het weer super gedaan... Deze keer toch ook wel wat offroadpassen erbij genomen met als topper het Fort Jafferau en de Parpaillon… Zalig!

Ondertussen 73500km op de teller, op naar de 100 000.... Eigenlijk nooit echt problemen gehad, enkel een nieuwe accu en een spanner voor de nokkenasketting zijn vervangen.
Omdat het onderhoud van 70000km even uitgesteld werd naar 73000km heb ik tijdens onze reis toch wel een beetje olie moeten bijvullen. Denk dat ik in totaal 750ml heb gebruikt. Valt nog wel meer op 13000km, niet?


Inruilen zie ik momenteel nog niet zitten. Wil nog minstens twee jaar verder met deze.
Een BMW GS, hoe mooi ik m ook vind, ik durf er precies niet goed aan beginnen... een Tiger 1200 vind ik wa duur en de ZE is voor mij niet echt de moeite om te investeren.
Volgens m'n dealer zou er binnenkort wel eens een nieuwe voorgesteld kunnen worden. Ben benieuwd, zou iig wel fijn zijn en mijn keuze een pak gemakkelijker maken.

20190831_125640.jpg


IMG-20190830-WA0029.jpg
 
Ik ben pas terug van onze 2019 trip. De 1200 heeft het weer super gedaan... Deze keer toch ook wel wat offroadpassen erbij genomen met als topper het Fort Jafferau en de Parpaillon… Zalig!

Ondertussen 73500km op de teller, op naar de 100 000.... Eigenlijk nooit echt problemen gehad, enkel een nieuwe accu en een spanner voor de nokkenasketting zijn vervangen.
Omdat het onderhoud van 70000km even uitgesteld werd naar 73000km heb ik tijdens onze reis toch wel een beetje olie moeten bijvullen. Denk dat ik in totaal 750ml heb gebruikt. Valt nog wel meer op 13000km, niet?


Inruilen zie ik momenteel nog niet zitten. Wil nog minstens twee jaar verder met deze.
Een BMW GS, hoe mooi ik m ook vind, ik durf er precies niet goed aan beginnen... een Tiger 1200 vind ik wa duur en de ZE is voor mij niet echt de moeite om te investeren.
Volgens m'n dealer zou er binnenkort wel eens een nieuwe voorgesteld kunnen worden. Ben benieuwd, zou iig wel fijn zijn en mijn keuze een pak gemakkelijker maken.

Bekijk bijlage 1425259

Bekijk bijlage 1425260

Vraag: waarom niet beginnen aan een GS? Ivm elec problemen?
 
Omdat de teller van mijn Suup ook al aardig oploopt heb ik eens gevraagd bij de dealer wat het moet kosten om in te ruilen voor iets recenters. Dat viel aardig tegen, dus daarom eens kijken of ik em particulier kan verkopen.
Maar nu zit ik in dubio, de Suup bevalt prima, cardan is fantastisch, maar ik vind het een zwaar bakbeest.
Nog niet helemaal besloten of ik een frisse XT1200 ga zoeken of een lichte motor.
Het wordt geen BMW in ieder geval, zoals hierboven al gezegd, verre van probleemloos. Mijn wederhelft heeft er een, ik vind het niks.
Eerst maar eens zien of iemand mijn huidige brommert wil overnemen 8-)
 
Voorlopig blijf ik nog wel even rijden, die van mij is met 42k net ingereden. Wel even een vraagje:
1 van de 2 (ik noem het maar) dagrijlampjes is overleden. Dacht dat verwissel ik wel even, echter zit die aansluiting in een onmogelijke positie. Heeft één van jullie de gouden tip om deze rap te vervangen, of is het echt prielen?

gr.
 
Nee , daar moet gewoon de complete koplamp voor losgedraaid worden , dus eerst het scherm , dan de zwarte omhuizing , dan de koplamp naar voren halen , wel beide lampjes vervangen ……...
 
hallo allemaal ,

mijn vraag is waarschijnlijk al wel eens aan bod gekomen , maar wil toch even jullie mening horen .

Als ik op de snelweg rijd dan word ik soms letterlijk door elkaar geschud door de wind .
het lijkt erop van welke richting de wind komt .
soms is het zo erg dat het niet meer veilig is en ik nog 100km/h moet rijden .
ik heb nu al een verhoogd scherm erop gezet , maar dit geeft geen verbetering .
ik ben 1.85m groot .
als ik ga googelen lees ik verschillende ervaringen .
de ene zegt een super laag scherm , een ander zegt en flip-over .
graag hoor ik of jullie hier enige ervaring mee hebben .
hierbij een foto van mijn motor met het verhoogd scherm
zeeland2.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan