Het Super Tenere 1200 topic



Vandaag ff de Tenere losgetrokken, had van Ter Maat twee optimate aansluitingen gekregen ( die had ik laten zitten) en deze even netjes gemonteerd, motor is echt sleutelvriendelijk, ze hadden de Tom Tom al wel aangesloten, dit even veranderd in een waterdichte verbinding
:coolsmiley:

Wel zag ik een 11,5? Amphere accu ik dacht dat er een zwaardere in moest?
Hij start prima maar wel dat je denkt oké dit trek ik net daarna houd het op 🧐


Yamaha
 


Vandaag ff de Tenere losgetrokken, had van Ter Maat twee optimate aansluitingen gekregen ( die had ik laten zitten) en deze even netjes gemonteerd, motor is echt sleutelvriendelijk, ze hadden de Tom Tom al wel aangesloten, dit even veranderd in een waterdichte verbinding
:coolsmiley:

Wel zag ik een 11,5? Amphere accu ik dacht dat er een zwaardere in moest?
Hij start prima maar wel dat je denkt oké dit trek ik net daarna houd het op 🧐


Yamaha
Leuke foto,s inderdaad makkelijk bereikbaar allemaal. Is het benzineverbruik een beetje te doen bij de 1200?
 
Ik her er een van 2012 gehad en daar 300k naar volle tevredenheid mee gereden, deze gebruikte nog steeds bijna geen olie, dus zou over de betrouwbaarheid maar niet in zitten.
Nu rij ik er een van 2020,moet wel zeggen dat deze wel wat soepeler is maar ook wel een paar jaar jonger natuurlijk.
Gaaf om te horen dat je zoveel kilometers hebt gemaakt. Ik vind hem niet mooi om te zien maar hoor heel goeds over Yamaha. Zelf ook goede ervaringen met Yamaha (Diversion900 en XT500) Nu al jaren Moto Guzzi,...met een ton op de teller,..
 
@IJzervreter Ik ben net terug van een lange reis, 11 000km in 12 weken. Gemiddeld verbruik: 5 liter per 100km. Vind ik meer dan aanvaardbaar. 8-)
Mijn Super Tenere is een 2016 model.
 
@IJzervreter Ik ben net terug van een lange reis, 11 000km in 12 weken. Gemiddeld verbruik: 5 liter per 100km. Vind ik meer dan aanvaardbaar. 8-)
Mijn Super Tenere is een 2016 model.
Super om te horen, ik zit met mijn 1100 Guzzi met 23 liter tank ook op 400+ kilometers op een tank en vind dat erg makkelijk om niet zo vaak te moeten tanken (tanktas). Valt me op dat zelfs vrij oude Tenere,s nog erg veel moeten kosten. Ik kijk ook naar Energica als mogelijke opvolger, de nieuwere Guzzi,s trekken me niet meer,..ach,.het komt wel goed. :P
:]
 
Hij is vooral erg comfortabel, meer nog dan mijn vorige motor, een Pan European 1300.
Enne duur ? Ik heb er weinig onderhouds- en reparatiekosten aan. Duur staat niet voor niets in het woordje duurzaam. 8-)
 
Hij is vooral erg comfortabel, meer nog dan mijn vorige motor, een Pan European 1300.
Enne duur ? Ik heb er weinig onderhouds- en reparatiekosten aan. Duur staat niet voor niets in het woordje duurzaam. 8-)
Ik snap het wel. Ik vond de Pan 1300 prima maar saai en zat snel aan de grond. Er zijn ook niet zoveel van xt1200.. Vraag aanbod reputatie is vraagprijs.
 
Hij is vooral erg comfortabel, meer nog dan mijn vorige motor, een Pan European 1300.
Enne duur ? Ik heb er weinig onderhouds- en reparatiekosten aan. Duur staat niet voor niets in het woordje duurzaam. 8-)
Ik heb er ook jaren op gereden, model 2013. Nooit wat aan gehad op normale dingen na, echt een super degelijke bijna perfecte fiets. Snel zat, kracht zat, heerlijk laag zwaartepunt.
Weg gedaan omdat ik nooit een scherm heb kunnen vinden wat acceptabel was, behalve een 1 meter hoog schuifpui ding. Zag er niet uit.
Zelfs sportscherm, geen scherm, dubbelscherm, alles geprobeerd. Altijd herrie bij de helm.

Heb weleens een week of zo op een GS adventure gereden en daar had ik totaal geen last van herrie en turbulentie en dat met standaard scherm.

Maar zelf na die week was ik blij om weer op mijn huidige Guzzi 1400 te kruipen. Groot, lomp, geen scherm en verrassend goed de bocht om te krijgen.
 
Ik heb er ook jaren op gereden, model 2013. Nooit wat aan gehad op normale dingen na, echt een super degelijke bijna perfecte fiets. Snel zat, kracht zat, heerlijk laag zwaartepunt.
Weg gedaan omdat ik nooit een scherm heb kunnen vinden wat acceptabel was, behalve een 1 meter hoog schuifpui ding. Zag er niet uit.
Zelfs sportscherm, geen scherm, dubbelscherm, alles geprobeerd. Altijd herrie bij de helm.

Heb weleens een week of zo op een GS adventure gereden en daar had ik totaal geen last van herrie en turbulentie en dat met standaard scherm.

Maar zelf na die week was ik blij om weer op mijn huidige Guzzi 1400 te kruipen. Groot, lomp, geen scherm en verrassend goed de bocht om te krijgen.
Mmmmm en Guzzi 1400,..dat zou ook prima kunnen als opvolger van de Breva 1100,..nooit aan gedacht.
 
Ik heb er ook jaren op gereden, model 2013. Nooit wat aan gehad op normale dingen na, echt een super degelijke bijna perfecte fiets. Snel zat, kracht zat, heerlijk laag zwaartepunt.
Weg gedaan omdat ik nooit een scherm heb kunnen vinden wat acceptabel was, behalve een 1 meter hoog schuifpui ding. Zag er niet uit.
Zelfs sportscherm, geen scherm, dubbelscherm, alles geprobeerd. Altijd herrie bij de helm.

Op mijn eerste generatie had ik een Givi Airflow scherm en op mijn tweede generatie een hoog Givi scherm..

Zeker het Airflow, maar ook dat andere scherm gaven rust op de motor. 150km/h met de systeemhelm open zonder problemen.

Het Wunderlich Marathon scherm op mijn huidige GS kan er alvast niet aan tippen.
 
... gaat dit hem worden,


Kon er werkelijk niks aan vinden, linksysteem vrij van speling balhoofd super soepel liep mooi mooie motor daar nieuw verkocht en altijd in onderhoud daar geweest.
Gefeliciteerd. De gemeente Doetinchem is weer een S10 rijker :]

En een uit eigen ervaring tip: ik zou 'm lekker in het onderhoud doen/houden waar je 'm gekocht hebt.
 
Hoi!
Een paar jaar geleden heb ik een jaartje Super Ténéré (2010) gereden. Fijne machine vond ik dat! Maar ivm aanschaf camper en klassieke auto is ie weer verkocht. Vorig jaar bleef het motorbloed toch stromen en heb ik een Triumph Tiger 800 gekocht. Echt een heerlijke fiets! Lekker licht en agiel. Maar ik merk de laatste weken dat ik toch weer iets groters wil hebben. Ik ben 2 mtr. lang en de Tiger 800 is me gewoon iets te klein en te laag. Ik heb wat rondgesnuffeld en gelezen en een KTM 1190 leek me wel wat. Lekker groot en hoog en veel vermogen. Ik heb op 2 verschillende 1190's gereden en we werden geen vrienden. Mij te spartaans. Ik had continu bilmassage door het trillen. En het grote vermogen is best leuk meer het maakt de machine ook wat zenuwachtig. Na de proefrit nog even door de showroom gewandeld en ik stond oog in oog met een ST1200 uit 2013. Werkelijk in nieuwstaat. Met Hyperpro vering voor en achter en in de Worldcrosser(-achtige) uitvoering. En aangezien ik er goede herinneringen aan heb, heb ik nog maar eens een proefrit gemaakt. Heerlijk! wat rijdt zo'n ST toch fijn. Alleen op sommige momenten wat 'hakerig' met gasgeven (had mijn vorige ST ook). Als ik 'm besluit te kopen dan komt er een Arrow demper op en zou ik de oranje knipperlichtglaasjes willen vervangen door witte. Of led-blinkers monteren (tips zijn welkom!).

Ik heb een paar vragen aan de ST liefhebbers:
-Is dit hakerige gasgedrag op te lossen?
-Waarom zou ik NIET voor deze ST gaan? Hij is van 2013 met 40K op de teller en voorzien van Hyperpro. Prijs is EU. 9990,00. Mijn 2013 Tiger 800 met 20K op de teller levert nog 6000 op. Waarom twijfel? Omdat ik 4000 moet bijbetalen en in hetzelfde bouwjaar blijf rijden.
-Hier is dit waarschijnlijk de verkeerde vraag: what else?
-Help me kiezen (of niet kiezen) *D. Ik heb een optie op deze fiets genomen en beloofd dinsdag te laten weten of ie het gaat worden.


IMG_1884.JPG
IMG_1887.JPG
 
Ik herken het hakerig gasgedrag niet. Zou soepel moeten zijn, zeker voor een 2-cilinder.

Bovenstaande heeft 40k gelopen, bij deze kilometerstand moet die de eerste echt grote beurt hebben met kleppen stellen en de rest. Als dat bij de prijs in zit, prima, anders effe onderhandelen.

Zit er verder netjes uit. Ik zou alleen die extra lampen er onmiddellijk afrossen. Gewoon doen dus, je wil het toch wel.
 
Over dat hakkerige: zit er op dit model een keuze knop "Toer of "Sport". Bij mij nl. wel (model 2016). IN SPortief modus heb ik dat hakkerige ook , in Toer modus niet.
En waarom zou je er NIET voor gaan? Ik heb mijn 2016 model in 1921 voor ongeveer dezelfde prijs aangeschaft, nl. € 9.050,-. Wel geïmporteerd uit Italië en dan in België geregistreerd. Importeren naar NL is misschien iets duurder. Ik heb er sinds aankoop ongeveer 30 000km (dat is geen tikfout) op gereden, en kan je, buiten de prijs dus, verder geen reden geven om hem niet te kopen.
Zag net bovenstaande reactie: mijn 40K km beurt kostte me ongeveer € 1 000,- In België dus.
 
Ik herken het hakerig gasgedrag niet. Zou soepel moeten zijn, zeker voor een 2-cilinder.

Bovenstaande heeft 40k gelopen, bij deze kilometerstand moet die de eerste echt grote beurt hebben met kleppen stellen en de rest. Als dat bij de prijs in zit, prima, anders effe onderhandelen.

Zit er verder netjes uit. Ik zou alleen die extra lampen er onmiddellijk afrossen. Gewoon doen dus, je wil het toch wel.

Bedankt, goede tip van de beurt met kleppen stellen! Ga ik meenemen.
 
Over dat hakkerige: zit er op dit model een keuze knop "Toer of "Sport". Bij mij nl. wel (model 2016). IN SPortief modus heb ik dat hakkerige ook , in Toer modus niet.
En waarom zou je er NIET voor gaan? Ik heb mijn 2016 model in 1921 voor ongeveer dezelfde prijs aangeschaft, nl. € 9.050,-. Wel geïmporteerd uit Italië en dan in België geregistreerd. Importeren naar NL is misschien iets duurder. Ik heb er sinds aankoop ongeveer 30 000km (dat is geen tikfout) op gereden, en kan je, buiten de prijs dus, verder geen reden geven om hem niet te kopen.
Zag net bovenstaande reactie: mijn 40K km beurt kostte me ongeveer € 1 000,- In België dus.

Er zit inderdaad een Toer en Sport-stand op. Ik heb alleen in Sport gereden. Verwacht dat ik dinsdag nog even een ritje maak alvorens de knoop door te hakken en dan zal ik Toer eens proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan