Het Supergrote Action Olie Topic Nr 4 1,2,3 action!

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.179
10.750
Op reis
Facebook
Laatst bewerkt:
Speciaal voor jou een scannetje uit wat schoolboekjes

Ik heb wel keihard gelogen...het was 0,03% 🤣

En voor de slimmerikken die claimen dat koelvloeistof geen water is...waar denk je waar het merendeel van kv uit bestaat?

Bron: SKF en Mobil (die allebei niet mn salaris betalen)
Hier staat toch duidelijk dat stilstand de grote killer is. Maar dat wisten we al.
 
Ik heb de echte laborant hier nog geen commentaar zien geven.... iedereen kan zich wel uitgeven als ''deskundige''.
Maar al dat puttertjes gedrag is erg zielig.... ik dacht dat motorrijders één waren, het lijkt hier meer op een kleuterschool.


Nogmaals; lees wat olietopics door, dan ga je vanzelf de experts herkennen. De zoekfunctie op MF werkt prima 😉. Ook sommige topics die al jaren oud zijn.

Wat wil je zien? Wat wil je weten? Mijn kwalificaties? Mijn functieomschrijving?

Het is zoals het is. Je hoeft niks aan te nemen. Denk er het fijne van, maar vraag niet naar de bekende weg.

Wat zou jij doen in mijn geval?

Welkom in de wereld van de fora en nepnieuws. Motorrijders één? 😂

I
 
Niet zo van de toren blazen (ook al sta ik achter jou)... soms is zwijgen tegen een stel nono`s beter, dat geeft rust in de tent.
Ik kan het weten, ik heb meer dan 30 jaar gewerkt met mensen die geestelijk zwaar beperkt en zeer agressief waren... zeg maar mensen die onderbegeleiding alleen aangelijnd en met enkelriemen buiten konden wandelen.
Veel mensen hier zijn zo autistisch en zo zeker van hun gelijk, dat je ze beter gelijk kan geven door niet meer te reageren..
Je moet maar zo denken, aan domme mensen verdien jij meer geld dan aan slimme mensen....
In de techniek is het gelijk een vast gegeven, meningen hebben geen enkele betekenis.
 
Maar op de weg ook niet meer.... ze groeten elkaar nog, maar als er iemand met pech staat rijden ze fluitend door..
Motorrijden is net zo`n hype geworden als dat milieu en dat vegetarisch vreten....
Moet je eens een toertocht rijden, om de 25 km moeten ze stoppen want dan doet hun kontje zeer.... maar als je ze hoort praten, dan zijn het globetrotters..
Maar ik mis de echte olie discussie en de echte harde bewijzen...
Het zal mij benieuwen of er hier iemand met harde bewijzen kan komen dat een motorfietsblok met natte koppeling erin, stuk is gelopen op goedkope olie.
Ik denk beter slechte olie dan te weinig olie.

Niet zo van de toren blazen (ook al sta ik achter jou)... soms is zwijgen tegen een stel nono`s beter, dat geeft rust in de tent.
Ik kan het weten, ik heb meer dan 30 jaar gewerkt met mensen die geestelijk zwaar beperkt en zeer agressief waren... zeg maar mensen die onderbegeleiding alleen aangelijnd en met enkelriemen buiten konden wandelen.
Veel mensen hier zijn zo autistisch en zo zeker van hun gelijk, dat je ze beter gelijk kan geven door niet meer te reageren..
Je moet maar zo denken, aan domme mensen verdien jij meer geld dan aan slimme mensen....

Hoog van de toren blazen? Ik blijf stoïcijns vakkennis delen 😬 En een relletje kan geen kwaad.

En wat is de brug tussen autisten en MF?

Je word oud denk ik. Het irriteert je dat de jeugd van tegenwoordig niet de globetrotters zijn zoals jij vroeguh? So what....?

En als ik hier foto’s post en grafieken...in hoeverre is dat dan bewijs?

Hard bewijs via een forum krijg je nooit.

Nogmaals: lees eens rustig oude olietopics door. 😉

Wat voor bewijs wil je hebben via een forum?
 
Ik heb niet alles doorgelezen, waar komt al die goede en nog beterdere motorolie vandaan?
Heeft de Aldi een eigen raffinaderij?
Veel verschillende moderne goedjes komen uit een steeds beperktere bron/fabriek; eigen merken zijn vaak hetzelfde als het A-merk op de verpakking na.
 
Ja hoor RSV31.... ik vind het allemaal best joh... omdat jij een betaalde monteur bent, heb jij gelijk. *O*
Iedereen krijgt hier op dit forum gelijk.... de waarheid zal vast ergens in het midden liggen.

‘Betaalde monteur’....daar ga ik een wijsheidstegeltje van laten maken en in het lab ophangen 🤣🤣. Thank voor de tip!

Het gaat niet om gelijk te krijgen, ik post vanuit mijn vakkennis en professionele ervaring.

Als jij met autisten hebt gewerkt en ik schrijf dat ik heb horen zeggen dat autisten gewoon een verkeerde opvoeding hebben gekregen en dat ze kunnen genezen door ze hard aan te pakken....dan reageer jij niet? Dan voel je ook niet de noodzaak om op een forum waar je VRIJWILLIG aan deel neemt dat te corrigeren? Ik wel als vakidioot, mijn manco waarschijnlijk 🤪

De hele discussie bv van/wel geen JASO laat ik in het midden. Ik weet donders goed dat hele volksstammen nooit problemen hebben met Action olie in hun motorfiets met natte koppeling. Dus hoezo gelijk moeten hebben?

Daarintegen maak ik regelmatig probleemgevallen mee waar wel een slippende koppeling optreedt.

Ook heb ik al zoveeeeeel onderzoeken gedaan en is er veel kwaliteitsverschil tussen motorolie. Klip en klaar, overduidelijk met onderzoekstechnisch hele valide conclusies.

Ook ben ik aanwezig op conferenties (en nee, dat is geen hoogdraverij, maar onderdeel van mijn werk) waar ik ook mensen spreek die in een consortium zitten van de API (de donutsticker op de motorolieflessen), de laatste (milieu)trends om 0W20 en zelfs 0W10 te gaan testen (wat overigens nog steeds niet goed gaat) binnen het VAG concern, waar leden van de JASO stuurgroep rondlopen en we bij de FDA lobbyen om bepaalde ingrediênten goedgekeurd te krijgen om te mogen gebruiken in de voedingmiddelenindustrie.

Maar ja; dat is natuurlijk allemaal weer arrogantie, hoogdraverij of hoe het ook genoemd wordt.

Conclusie: gewoon lekker blijven gebruiken die Action olie....the oil nerd signs off. Ik wacht wel tot het volgende topic 😬

Ik denk dat ik ff ga rellen in een medisch forum en mezelf voorstel als neurochirurg 🤣. Ik ben hier betrapt op het voordoen als oil nerd
 
.... ik dacht dat motorrijders één waren, het lijkt hier meer op een kleuterschool.
Eén voor allen, allen voor één. :Y

Heavenly oil.jpg
 
Het blijft lastig dat er mensen zijn die het niet kunnen lezen dat er mensen zijn die dingen vanuit de bron weten en er diepgaand in zitten.
Vanuit hun eigen perceptie past dit dan niet en word er acut tegen opgetreden .
Het zijn de zelfde mensen die ik altijd hoor over de goede kwaliteit van bepaalde merken.
Terwijl bij dat merk de werkplaats vol ligt met defecte onderdelen bakken en motoren.

Maar ik luister graag naar iemand die weet waar hij het over heeft.
Dat maakt dingen helder .

Dat olie duur is en soms te duur is ja hoor dat geloof ik wel
 
Dat is ook logisch, als de ene ervoor opgeleid is en dagelijks in de sector werkt.
En juist die laten geen enkele ruimte voor improvisatie en inventiviteit maar lopen allemaal met regeltjes en boekjes te zwaaien, kunnen totaal niet meer normaal redeneren of denken want de regels en de voorschriften... me rug op :r
 
Toch nog een laatste reactie van mij.
Allereerst wil ik zeggen dat ik niet twijfel aan de vakkennis van RSV31 en Kevinblade.
Ze hebben gelijk dat je auto-olie zonder JASO MA beter niet in een motorfiets met natte koppeling en gemeenschappelijke transmissie kunt gebruiken.
Maar waar ik me aan stoor bij Kevinblade is dat hij zich zo druk maakt over " Action-olie".
Die bestaat helemaal niet.
Wel Techno-olie (private label) voor de auto. (dus daarom niet geschikt voor de motorfiets)
Wel Valvoline-olie (gerenommeerd merk) voor de auto. (dus daarom niet geschikt voor de motorfiets)
Die beiden bij de Action winkel worden verkocht. Voor een lagere prijs dan bij de dealers.
(Wel heeft Valvoline motorfietsolie die je ergens anders kunt kopen)
Het suggereren dat motorfietsolie alleen maar goed is als het heel duur verkocht wordt, en een merk is dat veel reclame maakt en sponsordt., vindt ik niet juist.
Het merk en prijs lijkt me niet belangrijk, maar wel de juiste specificaties voor het doel waarvoor het wordt gebruikt.

En ik snap nog steeds niet waarom motorolie zoveel emotie oproept.
Het lijkt wel een soort godsdienst.
Waarom gebeurd dat niet bij achterlampjes of remolie of koelvloeistof of rempedalen of koplampen of uit;laten of noem maar iets op.

Alleen al met het woordje "Actionolie" krijg je Kevinblade al op de kast.
Dan vraag je toch om flauwe reacties.
 

"You can go into any mass retailer (Wal-Mart, Meijer, AutoZone, etc.) and buy a 5W/30 (or any other grade) that will perform well in your engine. One of the best-kept secrets of the oil industry is that these store brands are actually the same, quality oils that are produced by the major oil companies. The only difference between these products and the major company brands is the name on the container and the price. Don’t believe us? Try running your own experiment: do a sample on Oil A after a known number of miles, then do a sample on Oil B and compare the wear levels. You may see a little fluctuation, but it’s very rare for one oil to make a significant difference in an engine’s wear patterns. "
 
Er is me wel eens ingefluisterd dat bijvoorbeeld olie wordt geproduceerd in batches, en niet alleen olie. Banden, brood, harddisken, metaallegeringen, houtproducten. Daar worden kwaliteitsmetingen op gedaan, de producten zitten allemaal ruim boven de minimum eis, echter, de producent wil alleen op het beste van de producten zijn eigen merk zetten. Hij heeft immers de ruimte daarvoor omdat hij vraag heeft voor 1000 eenheden en hij heeft er 4000 geproduceerd. Dan doet hij netjes een stempeltje met zijn eigen merk op de beste batches zetten. De rest gaat met geringe winst de grijze markt op: Heel goed spul voor weinig geld. Ik kan me daar alles bij voorstellen omdat dat ook in het héél klein gebeurt. Ik moest zelf eens voor mij en een collega 100 aluminium beugeltjes meten, zagen, boren en tappen. Heb ik zeker degene die het beste waren voor mezelf bewaard en de andere die ook goed waren overgedragen... de mislukte heb ik weggegooid...
 
Terug
Bovenaan Onderaan